08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو فلت

5/5
طراحی لوگو فلت

طراحی لوگو فلت

طراحی لوگو فلت با نام های «طراحی مسطح» یا «طراحی تخت» نیز شناخته می شود. این سبک طراحی یک سبک مینیمالیستی از رابط کاربری (UI) است که در حال حاضر در رابط های گرافیکی برنامه ها و وب سایت ها استفاده می شود.

طراحی لوگو فلت به شما کمک می کند تا پیام برند خود را به طور واضح و شفاف به مخاطبان هدف منتقل کنید و تصویر ذهنی مثبتی در ذهن آنها ایجاد کنید. در حال حاضر این سبک از طراحی لوگو به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین روش های طراحی لوگو شناخته می شود و بسیاری از برندهای معتبر از این سبک برای ایجاد هویت بصری خود استفاده کرده اند.

اصول یک لوگوی مینیمالیستی فلت

برای پاسخ به این سوال که طراحی لوگو فلت چیست؟ ما باید کمی عمیق تر در اصولی که طراحان را هنگام ایجاد یک لوگوی “مسطح” راهنمایی می کنند، غوطه ور شویم. طراحان از اصول بسیار خاصی پیروی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که طراحی فلت تصور درستی را ایجاد می کند.

برخی از رایج ترین اجزای لوگوهای مینیمالیستی فلت عبارتند از:

  • تایپوگرافی ساده

سبک تایپوگرافی به عنوان بهترین روش برای طراحی یک لوگوی فلت شناخته می شود و لوگوی بسیاری از برندهای معروف دنیا مانند گوگل، نتفلیکس، اسپاتیفای یا ایر بی بی با این سبک طراحی شده است. فونت طراحی لوگو فلت باید ساده و خوانا باشد و به همین دلیل استفاده از فونت های sans serif بهترین گزینه برای طراحی لوگوی فلت به سبک تایپوگرافی است. زیرا این فونت ها در عین حال بسیار جذاب هستند و مخاطب نیز قادر به خواندن آنها به راحتی است.

از آنجایی که فونت به عنوان عنصر اصلی لوگو در روش تایپوگرافی در نظر گرفته می شود. پس باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید تا بتوانید لوگوی فلت خود را به صورت استاندارد و حرفه ای طراحی کنید و مهم ترین اصل آن یعنی «سادگی» را رعایت کنید. 

  • رنگ و کنتراست

طراحی لوگو فلت تا حد امکان از جزئیات طراحی پیچیده اجتناب می کنند و در عوض بر کنتراست و رنگ های پررنگ تاکید می کنند. بدون شیب و بافت، باید مطمئن شوید که از کنتراست به طور موثر استفاده می کنید تا از ترکیب عناصر طراحی خود با یکدیگر جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو فلت : قیمت طراحی لوگو
طراحی لوگو فلت

پالت رنگ خود را تا حد امکان ساده نگه دارید تا ظاهری تمیز داشته باشید. هر لوگویی باید در مقیاس خاکستری نیز خوب به نظر برسد، بنابراین هنگام انتخاب سایه های متضاد خود به این موضوع فکر کنید.

  • استفاده از اشکال ساده و یا هندسی

همانطور که اشاره کردیم لوگوهای فلت  هیچ شکل و عناصر سه بعدی ندارند و شاید دلیل اصلی سادگی آنها همین باشد. در بسیاری از لوگوهای تخت، علاوه بر عنصر تایپوگرافی، از شکل یا نماد دو بعدی ساده نیز استفاده می شود. استفاده از اشکال هندسی مانند دایره، بیضی یا مربع برای طراحی لوگوی مسطح بسیار رایج و پرکاربرد است.

لوگوهای معروفی مانند فیسبوک، پینترست، بی ام و، اچ پی و مایکروسافت به صورت فلت و با استفاده از اشکال هندسی طراحی شده اند که همگی در نوع خود لوگوهای خاطره انگیز و جذابی هستند که با رعایت تمامی اصول طراحی تخت طراحی شده اند. برای ایجاد لوگوی تخت می توان از خطوط مستقیم و مورب نیز استفاده کرد که از نمونه های بارز آن می توان به لوگوی شرکت خودروسازی سایپا، مرسدس بنز، آدیداس و خانه سبز اشاره کرد. 

مزایای لوگوهای فلت

  • شیک و مدرن

طراحی لوگوی فلت به عنوان یکی از روش های جدید و مدرن طراحی لوگو شناخته می شود که بر اساس آخرین استانداردهای طراحی هویت بصری برای برندها ایجاد شده است. به همین دلیل ظاهری شیک و به روز دارد و قدرت ضربه بالایی دارد.

  • خوانایی

مهم نیست که روی چه نوع طراحی لوگو سرمایه گذاری می کنید، باید در سریع ترین زمان ممکن بر روی ایجاد یک اثر به یاد ماندنی بر روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید. شما باید سریع با هم ارتباط برقرار کنید، بنابراین لوگوی شما باید تا حد امکان قابل درک و خوانا باشد.

یک لوگوی مسطح اطلاعات کمتری برای دریافت دارد، بنابراین تحلیل آن برای مخاطبان شما آسان تر است.

  • مقرون به صرفه

طراحی لوگوی فلت علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود زیرا به دلیل طراحی ساده و بدون پیچیدگی، از جوهر کمتری برای چاپ آنها استفاده می شود. به عنوان مثال، شبکه خبری CNN به دلیل استفاده از طراحی مسطح در لوگوی خود، حدود 38 درصد از جوهر کمتری برای چاپ استفاده کرد. طراحی لوگوی تخت به دلیل استفاده از متریال کمتر به عنوان یک لوگو دوستدار محیط زیست نیز شناخته می شود.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو فلت : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو فلت
  • سادگی در طراحی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، «سادگی» ویژگی اصلی لوگوی تخت است زیرا در طراحی آن از عناصر سه بعدی زیادی استفاده نمی شود و همه عناصر آن بسیار ساده هستند. لوگوهای تخت نیز هیچ گونه سایه یا شیب پررنگی ندارند و عموما با رنگ های روشن طراحی می شوند. به همین دلیل بسیاری از برندهای مطرح و معتبر دنیا مانند Airbnb، Twitter، eBay، Microsoft، Amazon، Walmart، YouTube و … از این روش برای طراحی نمادهای بصری خود استفاده کرده اند.

  • انعطاف پذیری

لوگوهای مسطح به دلیل طراحی ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی بسیار منعطف هستند و به راحتی در تمامی سطوح و پلتفرم ها مانند وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، بنرهای تبلیغاتی، بروشورها و … درج می شوند و به همین دلیل لوگوی تخت به عنوان یک لوگو هوشمندانه و بی دردسر برای طراحی و بدون نیاز به ایجاد تغییرات اساسی یا طراحی مجدد انتخاب می شود.

  • طراحی سریع و آسان

از دیگر دلایل طراحی لوگوی فلت می توان به طراحی سریع و آسان آن اشاره کرد. این بدان معناست که طراحان نیازی به صرف زمان قابل توجهی برای ایجاد یک لوگوی مسطح ندارند. زیرا در طراحی فلت ، فضای سفید کمی بیشتر در لوگو وجود دارد تا مخاطب هدف بتواند پیام آن را راحتتر درک کند. لوگوتایپ هایی که به سبک فلت طراحی شده اند نیز بسیار خوانا و جذاب تر هستند و توجه مخاطب را به خود جلب می کنند.

  • به یادماندنی و منحصر به فرد

از آنجایی که عناصر کمتری برای به خاطر ماندن در طراحی لوگوی فلت وجود دارد، دستیابی به سطح خوبی از خاطره‌انگیز بودن نیز آسان‌تر است. یک تصویر خوب با اشکال، تایپوگرافی و کنتراست مناسب برای مدت طولانی تری در ذهن مشتری شما باقی خواهد ماند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که معنای بسیار ساده‌تری را القا می‌کند و به مخاطبان اجازه می‌دهد تا درک عمیق‌تری از شرکت شما سریع‌تر ایجاد کنند.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو فلت : طراحی لوگو در اصفهان
لوگو فلت

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید