08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ

5/5
قیمت گذاری در کاتالوگ

تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ

تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ بخشی از فرآیند بازاریابی است و نیاز به تحقیقات عمیق در بازار دارد. قیمت مناسب می تواند فروش بیشتری ایجاد کند، در حالی که قیمت اشتباه می تواند مشتریان بالقوه را به سمت رقبا سوق دهد. بیایید نگاهی به تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ بیندازیم.

تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ بزرگ ترین دردسر مدیران بازاریابی است. اینجاست که آنها بیش ترین فشار را برای اجرا احساس می کنند و کم ترین اطمینان را دارند که کارشان را به خوبی انجام خواهند داد.

این فشار با این واقعیت تشدید می شود که در بیش تر موارد، مدیران معتقدند که کنترلی بر قیمت ندارند؛ و قیمت توسط بازار دیکته می شود. علاوه بر این، قیمت گذاری اغلب به عنوان یک منطقه دشوار برای تعیین اهداف و اندازه گیری نتایج در نظر گرفته می شود.

از مدیران شرکت ها بخواهید که هدفی را برای عملکرد تولید شرکت تعریف کنند و آنها هدف خاصی مانند خروجی و هزینه را ذکر خواهند کرد. معیارهای بهره وری را بخواهید، و آنها زمان چرخه را ذکر خواهند کرد.

اما تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ دشوار است. البته فروش بالای محصولات امیدوار کننده به نظر می رسد، اما در واقع ممکن است به معنای پایین بودن قیمت آن باشد. و سود از دست رفته در کارت امتیازی کسی نشان داده نمی شود. در واقع، قضاوت در مورد کیفیت قیمت گذاری بر اساس نتایج گزارش شده در صورت های مالی یک تجارت خطرناک است.

راه هایی برای تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ اصولی

همسویی سیاست قیمت گذاری با استراتژی بازاریابی و در نظر گرفتن اطلاعات مرتبط به صورت هماهنگ از اهداف کلی است. چند مرحله زیر به موارد ضروری تعیین قیمت مناسب و سپس نظارت بر آن تصمیم می ‌پردازد تا منافع پایدار باشد.

  1. ارزیابی کنید که مشتریان شما برای یک محصول یا خدمات ارزش قائل هستند و سپس شروع به قیمت گذاری کاتالوگ کنید.

بررسی ها نشان می دهد که برای اکثر شرکت ها و تولیدکنندگان، عامل غالب در قیمت گذاری، هزینه محصول است. هزینه را تنظیم کنید، نشانه گذاری مورد نظر را اعمال کنید، و این قیمت است. این فرآیند از درون شرکت شروع می شود و به بازار سرازیر می شود.

بیشتر بخوانید تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ

با این حال، برای ایجاد یک سیاست قیمت گذاری موثر، این روند باید معکوس شود. قبل از تعیین هر قیمتی، مدیران قیمت گذاری باید به این فکر کنند که مشتریان چگونه برای محصول ارزش قائل هستند.

قبل از تعیین قیمت، مدیران باید در نظر بگیرند که مشتریان چگونه برای محصول ارزش قائل می شوند.

  1. به دنبال تنوع در نحوه ارزش گذاری مشتریان برای محصول باشید.

با سفارشی ‌سازی تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ ها، یک شرکت می ‌تواند سود بسیار بیشتری نسبت به سیاست محصول تک قیمتی به دست آورد، با این حال بسیاری از مدیران نمی ‌توانند مزایای سفارشی ‌سازی محصولات و قیمت ‌ها را برای بخش ‌های مختلف مشتریان تشخیص دهند.

یک محصول اغلب برای یک مشتری “ایده آل” ارزش درک شده بسیار بالاتری نسبت به یک مشتری معمولی دارد. اگر چنین است، یک شرکت خوب است که بازارها یا بخش ‌ها را جدا کند و قیمت ‌های متفاوتی را بر اساس آن در قیمت‌ گذاری کاتالوگ اعمال کند.

به عنوان مثال، می تواند یک کاتالوگ B2B با قیمتی متفاوت از کاتالوگ B2C  طراحی کند.

  1. کشش قیمت مشتریان را ارزیابی کنید.

کشش قیمت، یک مفهوم کلیدی در اقتصاد، به عنوان درصد تغییر در مقدار فروش با توجه به تغییر 1٪ در قیمت تعریف می شود. اگر شرکتی قیمت محصول یا خدمات خاصی را 1% افزایش دهد چه تاثیری بر فروش خواهد داشت؟

به طور متوسط، پاسخ این است که مقدار آن حدود 2 درصد کاهش می یابد، اما پاسخ “به طور متوسط” برای مدیرانی که سعی در تعیین قیمت دارند، چندان مفید نیست. کشش ‌ها در دسته ‌بندی ‌های محصول و حتی در برندهای داخل یک دسته بسیار متفاوت است. بنابراین، شرکت ها باید هر موقعیت فردی را تجزیه و تحلیل کنند و سپس اقدام به تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ کنند.

پیچیده‌ ترین مدیران قیمت ‌گذاری از روش ‌های تحقیقات بازار مانند تحلیل مشترک برای اندازه ‌گیری کشش استفاده می ‌کنند، اما اولین قدم خوب، صرفاً بررسی عوامل مهم مؤثر بر حساسیت قیمت در سه حوزه کلی است: اقتصاد مشتری، جستجو و استفاده مشتری، و موقعیت رقابتی.

بیشتر بخوانید تکنیک های قیمت گذاری در کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

قیمت کاتالوگ

اما عوامل تاثیر گذار در نرخ طراحی کاتالوگ

  • فرمت و اندازه

اندازه کوچک و بزرگ کاتالوگ و همچنین فرمت آن مانند مربع یا مستطیل در تعیین قیمت تاثیر دارد. مثلا اگر طرح شما سایز خشتی (مربع) باشد با کاتالوگ A4  متفاوت است و هزینه آن بیشتر خواهد بود. دلیل آن این است که طراحی دشوارتر است.

  • خدمات پس از چاپ مانند سلفون، یو وی، برش و …

برخی از موارد مانند uv به این صورت است که ابتدا باید طرح را تکمیل کنید و سپس فرمت uv را در یک فایل جداگانه طراحی کنید، بنابراین کار بیشتری لازم است و در نتیجه هزینه افزایش می یابد.

  • تعداد صفحات کاتالوگ

نیازی به توضیح نیست که تعداد صفحات باعث افزایش قیمت می شود، اما بهتر است بدانید که این افزایش بر اساس صفحه نیست و به شکل دیگری محاسبه می شود.

  • میزان متن، اطلاعات و تصاویر در هر صفحه

یکی از فاکتورهای مهم میزان متن، تصاویر، اینفوگرافیک و سایر مواردی است که می خواهید در کاتالوگ قرار دهید، هر چه تعداد این موارد بیشتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد.

  • کیفیت طراحی صفحات

این موضوع اندازه و معیار خاصی ندارد اما می توانید با مراجعه به رزومه طراح یا شرکت مورد نظر کیفیت آن را بررسی کنید.

  • تهیه دو فرمت دیجیتال و چاپی

 فرمت دیجیتال با فرمت چاپی متفاوت است و باید در آنها تغییراتی ایجاد شود، بنابراین در صورت نیاز به دو فرمت باید هزینه خود را نیز بررسی کنید.

  • کپی رایتینگ

نوع و کیفیت محتوای کاتالوگ بسیار چشم گیر است و اگر می خواهید کار حرفه ای انجام دهید بهتر است از یک کپی رایتر برای نوشتن محتوا و تاثیرگذاری بر مخاطب استفاده کنید.

  • عکاسی

یکی از مهم ترین و گران ترین قسمت های هر کاتالوگ عکاسی است، ما همیشه استفاده از عکس های صنعتی و جذاب را پیشنهاد می کنیم. به خصوص در طراحی کاتالوگ صنعتی

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

قیمت گذاری در کاتالوگ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید