08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

5/5
تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو متفاوت است و یادگیری این نوع تکنیک ها برای هر طراح لوگو ضروری است. اگر می خواهید یک طراح لوگو حرفه ای شوید، بهتر است با تکنیک های کاربردی طراحی لوگو آشنا شوید. در نظر گرفتن هر یک از این تکنیک ها در طراحی لوگو بدون شک طراح لوگو را قادر به طراحی یک علامت تجاری حرفه ای و خاص می کند.

زمانی که لوگوی مناسب در راستای یک محصول منحصر به فرد ارائه شود و برای مدت زمان قابل توجهی در دسترس باشد، در نهایت می تواند به یک دارایی ارزشمند برای هر شرکتی تبدیل شود. در دنیای امروز که رقابت تنگاتنگی در برندسازی و تجارت وجود دارد، عناصر تبلیغاتی مانند لوگو، هویت بصری، تبلیغات محیطی و… در کنار تبلیغات شبکه های اجتماعی هر روز نقش پر رنگ تری پیدا می کنند. اما واقعیت این است که امروزه مردم دیگر حوصله مطالعه و تحقیق و صرف وقت برای شناخت یک برند یا محصول خاص را ندارند. ذهن انسان امروزی به دنبال بررسی مختصر یک تصویر و درک هدف اصلی برند با دیدن است.

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

  • شناسایی برند

یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو شناسایی برند است. شناسایی ماهیت و شخصیت برند یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. شما باید رویکردهای برند و مشتری را شناسایی کنید. با شناسایی هویت اصلی برند، بدون شک می توانید یک علامت تجاری کاربردی تری طراحی کنید.

  • تکنیک فضای منفی (Negative space)

یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو تکنیک فضای منفی است. فضای منفی فضای خالی است که در اطراف تصویر یا متن لوگوی شما ایجاد می شود. استفاده از این فضای خالی تاثیر زیادی در زیبایی و تاثیرگذاری لوگوی شما خواهد داشت. این فضا به شما کمک می کند تا از خلاقیت خود به خوبی استفاده کنید و یک لوگوی جذاب طراحی کنید. هدف اصلی این روش ایجاد جذابیت بصری و غافلگیری مخاطب است.

همه ما لوگوهایی را دیده‌ایم که در ابتدا ساده به نظر می‌رسند، اما با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که این آرم‌ها خلاقانه از فضای منفی اطراف خود برای ایجاد پیام‌های ظریف و عمیق استفاده کرده‌اند. در برخی موارد، فضای خالی اطراف لوگو بلااستفاده می ماند و طراحان به جای آن بر روی متن یا تصویر اصلی لوگو تمرکز می کنند. اگر یک طراح خلاق با استفاده از این فضای خالی، لوگوهایی را خلق کند که نه تنها خاطره انگیز و جذاب باشند، بلکه بتوانند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید مقاله تکنیک های کاربردی طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو
  • تکنیک طوفان ذهنی

تکنیک طوفان ذهنی یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو است یکی از بزرگترین مشکلات ما در همه کارها تمایل به انجام کارها به صورت فردی است. اگر قصد دارید یک لوگوی حرفه ای و خلاقانه طراحی کنید، بهترین تکنیک برگزاری جلسات طوفان فکری است.

کنار هم قرار دادن ایده های کوچک یک ایده عالی و منحصر به فرد می سازد. گاهی اوقات یک ایده بسیار عجیب و حتی خنده دار ممکن است بهترین الگوها را در ذهن شما ایجاد کند که ممکن است به تنهایی نتوانید آنها را تجسم کنید.

  • تکنیک توهم خلاق

تکنیک توهم خلاق یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو است. اگر قصد دارید یک لوگوی متفاوت بسازید، بهتر است ابتدا فراتر از واقعیت نگاه کنید. داشتن یک دید خیالی دور از واقعیت در ابتدا و تلفیق آن با واقعیت در نهایت نتیجه بسیار خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. هر چیزی که برای طراحی لوگو به ذهنتان می رسد را جدی بگیرید و کوچکترین جرقه های ذهنی را در جایی ثبت کنید تا در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

  • تکنیک سینکتیکس (synetikos)

تکنیک سینکتیکس یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو است. در طرح های گروهی زمانی که چندین ایده مختلف مطرح می شود، برای ایجاد یک خروجی ایده آل، این ایده ها در کنار هم قرار می گیرند و با چند تغییر به هم متصل می شوند و در نهایت یک طرح خلاقانه ایجاد می شود.

این تکنیک سینکتیکس نامیده می شود. سعی کنید از این تکنیک در طراحی لوگو استفاده کنید، زیرا بازخورد بسیار خوبی در طراحی دارد. طراحی خلاقانه با پرورش ایده انجام می شود و در هر کاری می توانید از این تکنیک بهره مند شوید تا ببینید چگونه نتایج به شکلی خارق العاده در ذهن شما نقش می بندد.

  • تکنیک چکیده چندضلعی (polygon abstract)

تکنیک چکیده چند ضلعی یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو است. در این تکنیک جذاب از اشکال مثلثی و طیف های رنگی برای طراحی لوگو استفاده می شود. به طور کلی، لوگوهایی که با تکنیک چند ضلعی طراحی می شوند مانند کاغذهای تا شده به نظر می رسند. این تکنیک به طور کلی زمانی استفاده می شود که شما قصد دارید نبوغ و نوآوری برند مورد نظر خود را نشان دهید.

در این تکنیک به طور کلی از پنج ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی استفاده می شود. هر کدام از این اشکال هندسی یادآور چیزهای مختلفی در ذهن مخاطب شماست و شما این امکان را دارید که با درک مفاهیم مختلف چند ضلعی، پیام خود را به زیبایی به مخاطب منتقل کنید.

استفاده از چند ضلعی های مختلف به جای یک مستطیل یا مربع معمولی نه تنها به بهتر جلوه دادن لوگوی شما کمک می کند، بلکه حس متفاوت و منحصر به فردی به لوگوی شما می بخشد.

بیشتر بخوانید مقاله تکنیک های کاربردی طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو
  • تکنیک همپوشانی ( overlap technique)

تکنیک همپوشانی یکی از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو است. یکی دیگر از تکنیک های محبوب در طراحی لوگو، تکنیک همپوشانی است. وقتی در طراحی یک لوگو، برخی از عناصر استفاده شده روی هم قرار می گیرند یا به عبارتی المان ها روی هم قرار می گیرند، در واقع شما از تکنیک همپوشانی استفاده کرده اید. این تکنیک از رنگ ها و سایه ها برای ایجاد طرح های سه بعدی استفاده می شود.

اگر می خواهید حس شلوغی را در مخاطبان خود ایجاد کنید، می توانید از این راه حل برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

  • تکنیک سه بعدی در دو بعدی

آخرین تکنیک های کاربردی طراحی لوگو، تکنیک سه بعدی در دو بعدی است. با کمک این تکنیک می توانید یک افکت سه بعدی در لوگوی دو بعدی خود ایجاد کنید.

به بیان ساده تر، در این تکنیک، طراح از طیف رنگی استفاده می کند و در یک طرح دو بعدی ساده، عمق و بافت ایجاد می کند. اگر می خواهید از نظر سبک و ظاهر از رقبای خود پیشی بگیرید، طراحی لوگوی سه بعدی به صورت دو بعدی شما را به هدفتان می رساند.

تکنیک لترپرس پویا (Dynamic Letterpress)

تکنیک Letterpress یکی از جدیدترین تکنیک ها در طراحی لوگو است که می توانید از آن برای عمق بخشیدن به لوگوی خود استفاده کنید. از تکنیک لترپرس پویا برای افزایش جذابیت بصری لوگو استفاده می شود. امروزه طراحان لوگو از این راه حل برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و به روز استفاده می کنند. اگر می خواهید یک لوگوی ساده، به روز و منحصر به فرد طراحی کنید. استفاده از تکنیک لترپرس انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

لترپرس در کنار تکنیک خوشنویسی استفاده می شود. با طراحی لوگو به روش خوشنویسی و ترکیب آن با روش لترپرس می توانید لوگوهای جذاب تری ایجاد کنید. همچنین استفاده از تکنیک لترپرس می تواند به شما در رساندن بهتر پیام خود به مخاطبان کمک کند.

سخن پایانی تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

در مقاله تکنیک های کاربردی طراحی لوگو ، تکنیک های مهم طراحی لوگو، نحوه استفاده از هر تکنیک و ویژگی های یک لوگوی خوب را توضیح داده ایم. با شناخت انواع لوگوها و همچنین دانستن راه حل های فوق می توانید لوگوهای استاندارد و منحصربفردی را متناسب با نیاز کارفرمای خود طراحی کنید. توجه داشته باشید که خلاقیت در طراحی لوگو نه تنها به منحصر به فرد شدن لوگوی شما کمک می کند، بلکه مخاطب را به سمت لوگو جذب می کند و آن را برای سال ها در ذهن او نگه می دارد.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله تکنیک های کاربردی طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید