08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو دایره ای

5/5
طراحی لوگو دایره ای

طراحی لوگو دایره ای

بهتر است در ابتدای مقاله برای طراحی لوگو دایره ای به شیوه ای منحصر به فرد و گیرا درباره ی طراحی لوگو بپردازیم تا خواننده به درک بسیار بهتری برسد. “نشان‌واره” یا نام دیگر آن “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیک می باشد از علائم دیداری بوده است جوری که که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده است یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌ باشند. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگرکاملا ی متفاوت اجرا گردد.

نشان‌واره یا همان لوگو،  طرحی بسیار ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه ی فکری، ایده ای، کالا یا سرویس مشخص می باشد که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، ویژگی‌ها را شفاف و هویت یک سازمان یا کالا را نیز نمایش می دهد. به زبان بسیار ساده و دور از کلیشه ای، لوگو یک نماد بسیار مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای ماندگار شدن در ذهن مخاطبان طراحی می گردد. دقت نمایید در ایجاد و طراحی لوگو دایره ای حداقل ها بسیار مهم هستند چون: از این طراحی قرار است در زمان بسیار کوتاهی که فکرش را می کنید در ذهن مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را بسیار راحت و سریع منتقل کند.

هدف طراحی لوگو دایره ای چیست؟

دایره کاربردی ترین شکل ممکن در هنرهای تصویری و بصری می باشد که پایه و اساس اصلی حجم هایی نظیر کره می باشد. در یک جمله کوتاه می توانیم بگوییم هدف از طراحی لوگو دایره ای، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن و دیده شدن برند کسب و کار در مسیر و شیوه ی دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها و کسب و کار ها است. زمانی که مخاطبین با طراحی لوگوی دایره ای بسیار جذاب رو به رو می شوند در زمان و وقت اندک کم و کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن خواهند شد که طرح و پیام لوگو را بسیار عالی به خاطر می سپارند.

با طراحی لوگو دایره ای در اولین ارتباط قوی ظاهر شوید!

بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها در تمام جهان، فرصت بسیار کوتاه و کمی برای جذب مخاطبان و طرفدارا خود دارند. اگر لوگو نتواند در دنیای دیجیتال و رقبتی  امروز مخاطبان را بسیار تحت تاثیر قرار دهد؛ مخاطبان سریعا به جای دیگری هدایت می شوند توسط لوگوهای شرکت های رقیب و از دست می روند. برخی از صاحبان کسب و کار که در ابتدای شروع کاری خود قرار گرفتند، اگر یک لوگوی ارزان و مبتدی استفاده می کنند از میزان تاثیر اولین ارتباط، که در ذهن مخاطب شکل می گیرد کاملا بی خبر هستند.

به تمامی مجموعه فعالیت های تجاری، اجتماعی و کسب و کاری یک شرکت تجاری در قلب بازار و رفتار شما با مخاطبان هویت برندتان را شکل می دهند. هر چند در مواردی طراحی لوگو دایره ای میتواند از طریق مسئولیت پیام رسانی خود یکی از مهمترین پیام های تجاری یا ارزش های سازمانی برند (شرکت) را به خوبی برای مخاطبین منتقل می کند.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو دایره ای : قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو دایره ای

کاربرد دایره در طراحی لوگو  چیست؟

ادامه بررسی کاربرد اشکال و شکل های مختلف هندسی در طراحی لوگو دایره ای در این مقاله به بررسی نقش دایره در طراحی لوگو می پردازیم، شاید می توانیم بگوییم بیشترین ترکیبات طراحی لوگو دایره ای با استفاده از همین عنصر هندسی شکل می گیرد. لوگو نقش بسیار مهمی در رشد و ارتقا یک شرکت و کسب و کار تجاری در طول دوره ی مالی  دارد.

امروزه اکثر مردم نسبت به محصولاتی که می خرند یا خدماتی که دریافت می نمایند، کاملا آگاه می باشند. در طول سالهای زیادی، از یک نام تجاری بیشتر از یک نشان استفاده ی بسیا رفراوانی می شود. در واقع این نشانه ها و لوگو ها، یک حافظه ی بصری و تاریخچه ای برای شرکت ها و کسب و کار ها به وجود می آورند که منعکس کننده ی اهداف، ارزش ها و ویژگی های بازار های رقابتی است.

با ما باشید در این مقاله در ادامه به مفهموم کلی شگل نماد دایره در ذهن مخاطبان می پردازیم و بعد از آن لوگوهای برتر طراحی شده توسط حرفه ای ترین طراحان لوگو  با کمک شکل دایره، را بررسی می کنیم.

نماد شناسی دایره در طراحی لوگو

هنرهای بصری؛ حوزه ی گرافیکی طراحی لوگو دایره نماد سیال بودن است، می باشد و در آن میتوانید  رشد، عنصر زنانگی ویادآور اولین چرخه زندگی را مشاهده می کنید، در واقع انسان با پیدایش چرخ صنعتگری به زندگی خود رنگ و بوی بسیار تازه ای می بخشد، دایره نماد اصلی چرخه زندگی شناخته می شود. همچنین نماد جهانی بودن می باشد. ترکیب شدن دایره با عناصر مختلف و یا استفاده از چندین دایره کنار هم نیز بسیار زیاد بین طراحان مرسوم واقع شده است. چند لوگوی معروف را با هم بررسی می کنیم:

لوگو های برتر طراحی شده با کمک دایره: معروف ترین لوگوهای طراحی شده توسط حرفه ای ترین طراحان گرافیک، با کمک دایره را میتوانیم به طور بسیار خلاصه با چند مثال پایین برایتان توضیح می دهیم و با شرح هر کدام از این لوگو ها و کاربرد دایره در طراحی آن شناخت بسیار  بهتری نسبت به نقش مهم دایره در طراحی لوگو را می توانیم درک کنیم و در کارها و پروژه های تبلیغاتی از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگو دایره ای

لوگو ی کمپانی ورساچه

طراحی لوگوی ورساچه نشانی بسیار پویا و نمادین برای نام تجاری معروف صنعت پوشاک و مد و فشن شناخته شده است و یک برند بسیار شناخته شده و بسیار معروف و خاص در این صنعت است. یک نمونه ی بسیار خاص در استفاده از سبک هنری نوآورانه که نشان بسیار توصیفی با استفاده از خطوط بسیار انتزاعی برای ایجاد یک الگوی کاملا تزئینی مانند: پیچ و خم دور گردن مدوسا، یک زن یونانی تبدیل گشته است به هیولا توسط الهه آتنا بخاطر اشتباهاتش…. ببینید جالب نیست! چقدر هوشمندانه و زیرکانه یک داستان اساطیری را در یک لوگو پیاده کند.

لوگو شرکت پپسی

در یک مقاله ی بسیار  تخخصی به بررسی لوگو شرکت پپسی و حتی کمپین های مخصوص طراحی شده توسط آن پرداخته میشود، اما شاید از کاربرد دایره در طراحی آن سخنی و حرفی اصلا به میان نیامده است!  لوگو فعلی این شرکت نوشیدنی؛ بهتر است بگوییم غول تجاری نوشابه در جهان،  هزینه ی بسیار سرسام آوری برای طراحی لوگوی آن شده است به شکل دایره بوده و به شکل لبخند کاملا نمایان است دقت کرده اید؟!  فرم شکل گیری مایعات در هنگام ریختن درون یک لیوان را خیلی هوشمندانه نشان می دهد.شکل کره ای آن نیز طبیعی بودن این محصول را بسیار بسیار بیشتر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو دایره ای

لوگو شرکت فایرفاکس

در طراحی این لوگو روباهی به شکل و ظاهری آتشین می باشد که جهان را فرا گرفته است، نشان سرعت و شتاب زیاد  می باشد.همان طور که قبلا گفته شده برایتان شانه جهان شمول بودن و سرعت را میتوانیم با کمک دایره و ترکیب آن با اشکال دیگر در طراحی لوگو ایفا کنیم.

لوگو BMW

این نشان از تاریخ آن در صنعت هواپیمایی در طول جنگ جهانی دوم سخن به میان می آورد می گویند، زمانی که این شرکت برای  ساخت موتور هواپیما برای ارتش آلمان، نازی ها مورد استفاده قرار گرفت.آبی و سفید در لوگو نشان دهنده حرکت در آسمان آبی و آزاد بوده است. و باز هم دایره و ترکیب رنگ ها در آن حس جهان شمول بودن بسیار زیاد و در سیتره گرفتن کل جهان و دنیا بسیار به چشم می آید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگو تبلیغاتی برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو دایره ای : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید