08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو داروخانه

5/5
طراحی لوگو داروخانه و انواع ایده ها

 لوگو بخش جدایی‌ناپذیر ماهیت برند شرکت‌هاست و طراحی لوگو داروخانه آنها نیز باید دارای ارتباط معنایی با سلامت و دارو باشد. یک لوگو اساساً یک دارایی معتبر برای یک شرکت است. لوگو برای آشنایی با داروخانه موردنظر بکار گرفته می‌شود. این نماد می‌تواند نام دراگ استور و یا شکل ظاهری آن را شامل شود.

نیازمندی سنجی برای لوگو داروخانه

 داروخانه‌ها همواره به دنبال روش‌هایی برای ارائه داروهایی به مردم برای رفع نیازهایشان هستند. لوگو یا همان آرم مخصوص به آنها کمک می‌کند در ابتدا در مورد ماهیت خود و همچنین هدف خویش به مشتریان توضیح دهند و همچنین می‌تواند اعتماد مردم را جلب کرده و همچنین حس اطمینان و امنیت را نیز به آن‌ها بدهد.

بیشتر بخوانید طراحی لوگو داروخانه : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
چگونگی طراحی لوگو داروخانه

 اهمیت طراحی لوگو داروخانه

 یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت شما همین طراحی لوگو است. طراحی لوگو داروخانه نه‌تنها در برند و ماهیت داروخانه نقش دارد، بلکه در بالابردن اعتماد مشتری نیز مؤثر است؛ باتوجه‌به این که تولید و ارائه دارو تأثیر به سزایی در سلامت افراد دارد و همچنین داروی اورجینال نیز تأثیر سریعی در درمان دارد، قطعاً تأثیر مثبتی برای برند شما خواهد داشت.

 به‌علاوه کار داروخانه ارتباط مستقیمی با عموم جامعه دارد و می‌توان گفت که بازار و مشتریان هدف شما همه جامعه هستند و نه‌تنها قشری خاص. همین موضوع اهمیت سفارش طراحی لوگو داروخانه را افزایش می‌دهد و می‌تواند رشد یا نابودی اعتبار شما را در کمترین زمان ممکن ضمانت کند. پس طراحی لوگو داروخانه را امری کم‌اهمیت نپندارید و از بهترین شرکت طراحی لگو برای انجام این کار استفاده کنید.

 مزایای طراحی لوگو داروخانه

شاید داروخانه داشتن از نظر شما حرفه ای نباشد که نیازمند لوگو برای آغاز بکار باشد. در اینجا با مزایای این کار آشنا شوید:

  •  ارائه هدف و شعار مناسب به مشتریان
  •  کاهش محصولات جعلی که به‌واسطه برند شما به فروش می‌رسد
  •  رشد فروش محصولات و برند شما نسبت به رقبا
  •  امکان طراحی و توسعه بسته‌بندی کالاهای خود به‌واسطه لوگوی حرفه‌ای
  •  ایجاد وجه تفاوت بین برند شما و سایر رقبا
  •  امکان توسعه کسب‌وکار با وجود پیش‌زمینه‌ای که در ذهن کاربران به سبب وجود لوگو شما
  •  افزایش اعتماد میان مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید
بیشتر بخوانید طراحی لوگو داروخانه :طراحی لوگو آجیل و خشکبار
مراحل طراحی لوگو داروخانه فاخر

 اصول طراحی لوگو داروخانه

 می‌توان گفت که استفاده از اصول طراحی لوگو تخصصی، در طراحی لوگو داروخانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که باتوجه‌به بازار عمومی این کسب‌وکار و سلامت مشتریان که هدف اصلی آنها می‌باشد و به همین طریق داروهای مختلفی ارائه می‌کنند، می‌تواند از خلاقیت و گستردگی بسیار زیادی نیز برخوردار باشد.  به بیان ساده، مهم‌ترین اصول طراحی لوگوی برای داروخانه، استفاده از خلاقیت و رجوع به روش‌های درمان و سلامت می‌باشد. برای مثال شما می‌توانید از حیوانات خاصی که نماد سلامتی هستند یا برای ساخت دارو استفاده می‌شوند، مانند مار، برای طراحی لوگو استفاده نماید.

  •  ایده‌پردازی‌های ابتدایی در زمینه طراحی لوگو داروخانه

 همان‌طور که اشاره شد، لوگو داروخانه در جلب‌اعتماد افراد اهمیت بسزایی دارد. موضوع ایده‌پردازی و خلاقیت در زمینه طراحی لوگو داروخانه بسیار حائز اهمیت است. برخی از مواردی که در این زمینه باید رعایت شود، در ادامه بیان شده است:

 استفاده از نمادهای مشخص دارویی

 شایسته است از علائمی همچون قرص، آمپول و…استفاده نکنید؛ زیرا این علائم به تنهایی سبب کاهش سطح هویتی و شخصیتی لوگو شما می‌شوند. در واقع می‌توان گفت با کمک از چنین علائمی در طراحی لوگو داروخانه خود به احتمال زیاد به افراد این موضوع را انتقال داده اید که این داروخانه همه چیز را به سخره گرفته و همچون یک بازی کودکانه با آن رفتار می‌کند.

 نمادی آشنا برای مردم

 مطلب مهم دیگر در مورد ایده پردازی آن است که برای جلب اعتماد مخاطبین می‌توانید از علامت اختصاری داروها همراه با نمادهای سلامت استفاده کنید. به عنوان نمونه، داروهای مسکن و آرام بخش با علامت اختصاری CVS نمایش داده می‌شوند. می‌توانید برای نمونه ایده‌پردازی لوگو از یک قلب و علامت CVS در درون آن استفاده کنید. با این راه هم به افراد گفته‌اید که این‌چنین داروهایی در داروخانه شما وجود دارند و هم نیز با کشیدن یک قلب به آن‌ها این مطلب را القا کرده‌اید که شما به فکر سلامتی بیماران هستید.

 نوع کلی طراحی لوگو

 نکته سومی که باید در نظر داشته باشید آن است که این لوگویی که طراحی می‌کنید به‌هیچ‌عنوان قرار نیست تنها بر روی یک بنر و یا یک بک‌گراند رایانه یا گوشی ظاهر شود. بلکه این لوگو قرار است بر روی شیشه‌های دارویی، قرص‌ها و…به کار برده شود. در نتیجه تلاش کنید تا طراحی لوگو داروخانه را به‌نوعی انجام دهید که با چاپ‌کردن آن بر روی هر نوع کالایی از کیفیت و ساختار آن کاسته نشود.

  •  نمادهای مورداستفاده در طراحی لوگو داروخانه

 حالا دیگر می‌دانید که یک لوگو نمادین برای برند شما تا چه حد می‌تواند موفقیت به همراه داشته باشد. در ادامه با چند ایده لگو داروخانه آشنا می‌شوید:

 به‌علاوه (Cross Logos): نماد کمک‌های اولیه

 مانند لوگو های پزشکی. در آرم داروخانه همچنین از به‌علاوه به‌تنهایی یا ترکیب با تصاویر دیگر مرتبط با موضوع سلامتی مانند برگ گیاهان، استفاده می‌شود. رنگ‌های سبز، قرمز و آبی از رنگ‌هایی است که در این لوگوها مناسب‌ترین گزینه به نظر می‌رسد.

 داروها، قرص‌ها و کپسول‌ها

 یکی دیگر از نمادهای مرسوم که معمولاً با داروخانه‌ها مرتبط است، داروها هستند (مانند قرص و کپسول). از طریق کپسول یا قرص روی لوگو، یک ایده واضح و ساده از آنچه که تجارت عرضه می‌کند، به مشتری داده می‌شود.

ایده برای طراحی لوگو داروخانه
  •  طرح‌های گیاهی و ارگانیک با ابزارهای پزشکی و یا دارویی

 داروهای متداول امروزه بیشتر کاملاً طبیعی و گیاهی هستند و اجزای طبیعی مانند درختان، برگ‌ها و… را برای خلاقیت طراحان ایجاد کرده است. طرح‌ها عمدتاً روی گیاهان (مانند میوه‌ها، برگ‌ها) متمرکز می‌شوند. این گیاهان به طور نوآورانه‌ای با ابزارهای مربوط با طب و دارو مثل هاون و دسته‌هاون (که در دوران باستان برای تولید داروها استفاده می‌شد) و یک گوشی پزشکی ترکیب می‌شوند. همچنین ازآنجاکه ارگانیک و طبیعی است، رنگ سبز بیشتر با فونت‌های پررنگ برای نام تجاری برتری داده می‌شود.

 طراحی لوگو داروخانه مثل هر کسب‌وکار دیگری، جزء اصلی‌ترین نیازهای آن کسب‌وکار می‌باشد که می‌تواند افزایش مشتریان و فروش شما را ضمانت کند. البته لازم به ذکر است که هر طراحی لوگویی نمی‌تواند باعث موفقیت شما شود، مگر اینکه تمام اصول طراحی لوگو را شامل باشد و همچنین توسط گروه مجهز طراحی لوگوی باتجربه، طراحی و توسعه‌یافته باشد.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید