08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو تجاری

5/5
طراحی لوگو تجاری

طراحی لوگو تجاری

یکی از مهم ترین وظیفه هایی که هر کسب و کار در قبال مشتریان یا طرفداران برند خود دارند این است که آنها را از مزیت های محصولات یا خدمات اطلاع دهند و به آنها بگویند در صورتی که از محصولات آنها یا خدمات و غیره بهره گیرند چه سودهایی خواهند داشت. حال نقش لوگو در این میان چه چیزی می باشد؟ لوگویی که خوب طراحی شده باشد مانند یک عامل اصلی و تاثیر گذار عمل کرده و کمک می کند تا مشتریان هدف شما خدمات و محصولات شما را بهتر بشناسند، به نحوی معرف شما در بازار امروز هست. قیمت طراحی لوگو برای انواع مختلف آن متفاوت است و حتی این قیمت می تواند برای طراحان مختلف تفاوت داشته باشد.

طراحی لوگو تجاری در اصفهان

ضرورت طراحی لوگو اختصاصی تجاری

شرکت‌های بزرگ همگی می دانندطراحی لوگو تجاری برای کسب و کارها، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یک لوگوی مناسب باعث خواهد شد تا در خاطر مخاطب خود نقش ببندید و مخاطب برای مدت زمان بیشتری برند شما را به یاد داشته باشد. با طراحی لوگو تجاری، برای سازمان و کسب و کار خود، یک هویت جدید بوجود آورید. هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد بود. در ادامه می توانید برخی از مزایای طراحی لوگو تجاری را بررسی کنید:

  • داشتن هویت سازمانی
  • ارزشمند کردن برند تجاری
  • قابلیت ثبت لوگو
  • رقابت در بازار جهانی
  • تاثیر مثبت بر روی برندینگ
  • متمایز شدن از رقبا
  • حس اعتماد سازی بیشتر برای مخاطب
  • استفاده در تبلیغات
  • نکته های مهم در طراحی لوگو تجاری

برخی نکته ها هستند که برای طراحی لوگو تجاری بسیار حائز اهمیت می باشند. این نکته ها عبارت هستند از:

طراحی لوگو تجاری

  • انتخاب نوع لوگو

 لوگوها به 3 گروه تقسیم بندی می شوند: لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی. برای شرکت های کوچک و برندهایی که تازه شروع به کار کرده اند بهترین انتخاب برای طراحی لوگو، لوگوهای ترکیبی هستند چون که در این دسته از لوگوها نام کسب و کار به همراه نماد یا تصویر آن آورده می شود که کمک می کند لوگو در ذهن مخاطب ثبت شود.

انتخاب شکل های مورد استفاده در لوگو: هر شکلی که در لوگو استفاده شود دارای مفهوم اختصاصی خود می باشد، مهمترین اصل در طراحی لوگو تجاریمی باشد که حائز اهمیت می باشد. برای مثال دایره نشان دهنده ی جامعه، وحدت، دوست داشتن می باشد. حلقه ها پیوند داشتن و رابطه های همیشگی را به نمایش میگذارند و خط صاف بیانگر قدرت و کارا بودن است. مثلث برای نشان دادن علم یا دین یا قوانین و پرخاش هستند و مربع نشانگر متعادل بودن است. خط های افقی مشخص کننده آرامش و ساکن بودن و خط های عمودی نشان دهنده ی قدرت یا مردانگی هستند.

طراحی لوگو تجاری در اصفهان
  • انتخاب رنگ لوگو

عموما رنگ لوگو باید با نوع کسب و کار و برند مورد نظر متناسب باشد. هر یک از رنگ ها سبب القای پیام خاصی به مخاطب می شوند: رنگ زرد به مفهوم هوش، دوستی و محتاط بودن است، در حالی که سبز زندگی و تحرک و پویایی و نیز سرمایه را نشان می دهد و قرمز از عشق و خطر کردن و قدرت و حس می گوید. آبی سمبل صلح و آرامش، صادق بودن، امن بودن و حتی دید مثبت و اعتماد به نفس است در حال که بنفش نشان دهنده ی زیبایی، نوآوری، وفادار بودن و دانایی است. سفید بی آلایش بودن و خوبی و پاک بودن و سادگی را نشان میدهد و رنگ خاکستری عموما بیانگر محکم بودن، ایمنی داشتن و محترم شمردن است.

* نکته ی دیگر در طراحی لوگو تجاری این است که رنگی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید باید روی زمینه ی سیاه و یا سفید هم به خوبی همخوانی داشته باشد تا برای استفاده در تبلیغات مشکلی ایجاد نشود. این احتمال را هم بدهید که رنگی که در نرم افزار طراحی لوگو استفاده می کنید ممکن است با رنگی که روی کاغذ پرینت میگیرید تفاوت داشته باشد

استفاده از فونت مناسب: یکی از اصلی ترین اصول در طراحی لوگو تجاری استفاده از فونت صحیح می باشد فونتی که برای لوگو در نظر میگیرید باید به راحتی قابل خواندن باشد. یکی از بهترین روش ها برای این کار این است که فونت های متفاوت را در سایر وسیله های مدیا و تبلیغی مانند کارت های ویزیت یا تابلوهای تبلیغی استفاده کنید و تاثیرآن را ببینید.

طراحی لوگو تجاری

چگونه یک لوگوی تجاری خوب طراحی کنیم؟

انتخاب یک لوگوی مناسب را می توان یک از مهم ترین اصل ها در راه اندازی یک کسب و کار دانست. طراحی لوگوی تجاری باید از اصولی پیروی کند که در ادامهدر مورد آن صبت میکنیم..

◄      بهره گیری از زمینه ی ساده: این را بید بدانیم که در طراحی لوگو تجاری اصل بر این هست که از تعداد رنگ کم استفاده شود. مثلا در لوگوی شرکت ها عموما از دو رنگ استفاده می شود که محبوب ترین رگ ها در این میان قرمز و آبی هستند. هرقدر زمینه ی لوگوی شما ساده تر و به دور از پیچیدگی و شلوغی باشد این امکان را دارد که پیام کسب و کار شما را بهتر به مخاطب انتقال دهد. لوگوهای خیلی شلوغ و رنگارنگ مشتری را دچار اضطراب کرده و به عوض جذب آنها سبب از دست دادن مشتریان خود می شود.

◄      صاف بودن لوگو و نداشتن برجستگی: لوگویی که مسطح باشد و فراز و فرود و برجستگی نداشته باشد دارای ارزش است. در تحقیقی که میان 50 شرکت انجام شد حدودا 45 لوگو از 50 لوگوی مورد بررسی دارای لوگوهای مسطح بودند.

◄      مشورت گرفتن از مشتریان: برخی کسب و کارهای بزرگ مانند شرکت های بی ام دبلیو یا فولکس واگن و غیره هنگامی که قصد طراحی لوگو تجاری خود یا تغییر آن را دارند از مشتریان خود نیز کمک می گیرند. با این کار باعث می شود سلیقه ی مخاطب محترم شمرده شود و همچنینی نظر آنها در محصولی که استفاده می کنند دخیل باشد که سبب تعامل بهتر و اعتماد بیشتر می شود و یک حس رضایت را در مخاطبین خود بوجود بیاورند

◄      طراحی لوگو با الهام از لوگوهای دیگر: هنگامی که طراح از سایر لوگوها برای طراحی لوگوی مورد نظر الهام گرفته و الگو برداری می کند باعث می شود تا یک لوگوی ترکیبی طراحی شود.

◄       عوض کردن گام به گام لوگو: اگر لوگو به یکباره عوض شده و یا دچار تغییرات زیادی شود مشتریان با لوگوی جدید احساس غریبگی می کنند و ممکن است دیر و سخت با آن ارتباط برقرار کنند. برای همین بهترین کار این است که اصلاح و بازسازی لوگو قدم به قدم و به صورت تدریجی باشد تا سبب سردرگمی مخاطب نشود.

طراحی لوگو تجاری

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید