08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی بسته بندی مواد شوینده

5/5
طراحی بسته بندی مواد شوینده

طراحی بسته بندی مواد شوینده در دنیای امروزی

طراحی بسته بندی مواد شوینده را بعد از ملاک ” کیفیت”، می توان دومین معیار تاثیرگذار در فروش محصولات بهداشتی دانست. درحقیقت، در دنیای امروزی با زیاد شدن ماشین آلات گسترش صنایع، تولید انواع مواد شوینده افزایش داشته است. حجم زیاد محصولات بهداشتی برای عرضه به بازارهای مختلف، احتیاج به نوعی بسته بندی مخصوص خواهد داشت که علاوه بر ضرورت‌های ایمنی و سلامت، دارای زیبایی و جذابیت قابل توجهی نیز باشد.

پیشنهاد داغ مطالعه : اصول طراحی و چاپ بسته بندی

این موضوع جایی اهمیت پیدا میکند که با افزایش تراکم هر کالایی، شانس جلب توجه برندها در بازار امروز کمتر خواهد شد، اما به کمک یک ظاهر جذاب و مناسب می‌توان شانس دیده شدن و خریداری محصول را بیشتر کرد. این داستان مثل این می ماند که در یک مهمانی بزرگ، افراد با پوشیدن لباس های خود سعی در جلب توجه بقیه حضار دارند! بسته بندی مواد شوینده نیز همین نقش را در بازارهای بزرگ و پررونق که برندهای زیادی حضور دارند ایفا میکند.

 

طراحی اختصاص بسته بندی مواد شوینده‌

مواد شوینده بر اساس کاربرد و مشخصات مصرف کننده به دسته های مختلف تقسیم می شوند. بنابراین طراحی بسته بندی این محصولات باید نحوی باشد که توجه مصرف کنندگان را جلی کرده، در کوتاه ترین زمان آنهارا از ویژگی های مثبت خود مطلع کرده و در نهایت ترغیب به خرید کند. باتوجه به تعدد دسته های بهداشتی و اصول بسته بندی هریک از آنها، در ادامه به مشخصات مهم بسته بندی مواد شوینده برای هر گروه می‌پردازیم:

  • شوینده‌ های مخصوص انسان ها

این گروه شامل انواع شامپوها، صابون‌ها، اسکراب و غیره می باشد که با توجه به سن و جنس مصرف کننده به چند زیرمجموعه‌ از جمله خردسالان، بزرگسالان، بانوان و آقایان گروه بندی می شود.

طراحی بسته بندی مواد شوینده‌ای که در این بخش قرار دارند طبق سلیقه و مصرف مشتری باید انجام گیرد. به عنوان مثال، شکل، تصویر و نوشته‌های شامپو بچه می‌بایست شاد و کارتونی باشد تا کودکان را مجذوب خود کند. همچنین طرح‌ و رنگ به کار رفته برای شوینده‌های مختص بانوان و آقایان باید متناسب با روحیه و خلق و خوی آن ها طراحی شود.

پیشنهاد داغ مطالعه: قیمت طراحی و چاپ بسته بندی

 

  • شوینده‌ های خانگی

این مواد برای نظافت ظروف، لباسها، سطوح و… مصرف می شود. طراحی بسته بندی این گروه از مواد شوینده بیشتر ازجنبه‌های کاربردی اهمیت می یابد. برای مثال ظرف شیشه‌ پاک کن اغلب به صورت اسپری و مایع ظرفشویی به صورت قطره‌ای می‌باشد زیرا این الگوی بسته بندی بیشتر مورد استقبال بوده و راحت تر قابل استفاده خواهد بود.

  • شوینده‌ های صنعتی

 این دسته از مواد شوینده برای تمیز کردن بخش‌های مختلف دستگاه‌های صنعتی و ماشین آلات در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. دقت به اندازه و سایز در طراحی بسته بندی مواد شوینده مخصوص این دسته اهمیت زیادی دارد. زیرا بصورت عادی حجم مواد مصرفی زیاد است و ترجیح به تعداد خرید کمتر و حجم بیشتر دارند.

طراحی بسته بندی مواد شوینده

طراحی بسته بندی مواد شوینده چه خصوصیاتی دارد

بسته بندی اولین احساس نیازی است که هر محصولی قبل از وارد شدن به بازار بدان احتیاج خواهد داشت. به نوعی می‌توان گفت بسته بندی معرف هویت و چهره محصول می باشد. در این بین خلاقیت نیز موجب فروش بیشتر و ایجاد تمایز با دیگر رقبا شده و نگهداری آن کالا را راحت میکند.

به طور مثال: محصول شما ممکن است کیفیت خوبی داشته باشد اما زمانی که خلاقیتی در طراحی و بسته بندی آن به کار نرفته و ظاهر زیبایی نداشته باشد، شانس فروش و سودآوری خود را به دیگر رقبای خود خواهد داد!!

جنس مطلوب برای بسته بندی مواد شوینده

فلزات در برخورد با شوینده‌هایی که خاصیت اسیدی یا قلیایی دارند، دچار خوردگی می‌شوند، به همین علت از این مواد در بسته بندی مواد شوینده کمتر استفاده شده است. همچنین از مقوا و مواد آسیب پذیر مانند شیشه نیز کمتر استفاده می‌شود، چرا که در برابر ضربات مکانیکی مقاومت کمی داشته و ممکن است با کوچکترین سوراخ یا ترک خوردگی، مواد درون آن به  بیرون نشت کند.

طراحی بسته بندی مواد شوینده همانطور که در اکثر فروشگاه‌ها مشاهده می کنیم، غالبا بر پایه مواد پلیمری ساخته شده است. این مواد به علت امتیازات  زیر توسط صنایع بسته بندی مورد توجه قرار می گیرند:

  • قابلیت شکل پذیری بالایی دارند.
  • مقاومت زیادی در مقابل واکنشهای شیمیایی دارند.
  • استحکام قابل قبولی در برابر فشار و ضربات فیزیکی دارند.
  • امکان چاپ تصاویر و نوشته های مختلف بر روی آنها وجود دارد.
  • در رنگهای متنوع قابل تولید است.
  • سبک بوده و جابجایی آن آسان است.
  • با توجه به توسعه صنایع پتروشیمی در ایران، قابلیت دسترسی خوبی دارند.

 

لذا بسته بندی خلاقانه باید سازگار با سلامت مخاطبین نیز باشد چراکه این بسته بندی پس از مصرف دور خواهد افتاد و نباید به محیط زیست صدمه ای وارد کند و یا به محصولات تشکیل شده در داخل بسته بندی آسیبی وارد کند. همچنین رنگ ها باید از یک طرح کلی بسته بندی خلاقانه تبعیت کند که با محصول همخانی داشته باشد.

 

طراحی بسته بندی مواد شوینده

فواید طراحی و بسته بندی مواد شوینده

مواد شوینده غالبا از ترکیب مواد شیمیایی مختلف به دست می‌آیند و به نسبت نوع ترکیبات و کاربردی که دارند، درجاتی از خطر را برای انسان به همراه خواهند داشت. برای مثال شامپو بچه به علت برخورد با پوست حساس کودکان، به نحوی تولید می‌شود که برای مصرف کننده بی‌خطر بوده و موجب لطافت پوست و موی او گردد. اما از آن سو موادی همچون لکه‌برها و سفیدکننده‌ها برای پوست و دستگاه تنفس خطرناک بوده و همواره به استفاده از دستکش و ماسک در هنگام کاربرد آنها تاکید می‌شود. لذا در طراحی بسته بندی مواد شوینده نیز باید به این نکته توجه گردد. اولین وظیفه یک بسته بندی خوب قابلیت‌های حفاظتی و امنیتی آن است که هم از نظر طراحی فنی و کاربردی و هم از نظر انتخاب جنس بسته بندی قابل بررسی می باشد.      

 

تاثیر طراحی بسته بندی مواد شوینده بر تبلیغات برای فروش

سازمان هایی تا کنون بسته بندی را بعنوان یک رسانه جهت تبلیغات برای فروش در نظر نگرفته اند می توانند از فضا و سطح روی بسته بندی جهت تبلیغات برای فروش کالاهای دیگرنیز بهره برد . معدود مشتریانی هستند که دقیقا همان چیزی را که بعد از ورود به فروشگاه قصدش را داشتند می خرند – تبلیغات برای فروش ، امروزه ۷۰ درصد از تصمیم گیری خرید را معطوف به تصمیم در محل خرید نموده . در تبلیغات برای فروش این موضوع که یک فروشنده با هوش با استفاده از رنگ و طرح تبلیغات برای فروش را پیش می گیرد ، حتی اگر این مشتری برای خرید این محصول نیامده باشد اهمیت به سزائی دارد .

در تبلیغات برای فروش بسته بندی و رنگ نیز یک ابزار مهم در تبلیغات برای فروش است و به گونه ای عمل می کند که گویا هر محصولبه شکل متفاوتی رسانه تبلیغات برای فروش است و این طراحی بسته بندی به آسانی به خریداران کمک می کند تا یک برند را در مقابل دیگر برند ها انتخاب کنند .

متخصصان کانون نقش آبرنگ با توجه به اهمیت طراحی بسته بندی و نقش موثر آن در یک کسب و کار تلاش نموده با تمام امکانات در اختیار خود طرح هایی در خور صنعت شما و کاملا علمی ارائه نموده تا تاثیر به سزایی در این عرصه ایفا نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی بسته بندی نقش آبرنگ ، طراحی بسته بندی ،مشاهده نمونه طراحی بسته بندی و ساخت بسته بندی یا طراحی بسته بندی آنلاین با ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال پایین ترین قیمت و یا طراحی بسته بندی رایگان هستید، نمی توانید بسته بندی خوبی را به مخاطبین و مشتریان خود ارائه نمایید. طراحی حرفه ای همواره مجموعه است از افراد متخصص در زمینه طراحی ، تبلیغات و بازاریابی. کانون نقش آبرنگ ، خدمات بسته بندی را در سطوح مختلف با توجه به اهمیت و بودجه شرکت ها به آن ها ارائه می نماید.

طراحی بسته بندی مواد شوینده

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید