08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی سایت وردپرس چیست ؟

5/5
طراحی سایت وردپرس چیست

طراحی سایت وردپرس چیست ؟

طراحی سایت وردپرس چیست ؟ همانطور که میدانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار مشهور  در سراسر جهان است که اوایل برای وبلاگ نویسی استفاده ی بسیار زیادی داشت اما در حال حاضر همه آن را به عنوان یک پلتفرم طراحی سایت به خوبی خوب می شناسند. وردپرس سهم بسیار بزرگی از بازار اینترنت را به خود گرفته است به این دلیل که حدود ۸۰ میلیون از وبسایت های موجود در دنیای وب با وردپرس هستند.

یکی از مهمترین سوالات در زمینه طراحی سایت این می باشد که وردپرس سیستم بسیار مناسبی برای طراحی سایت بوده است یا نه! برای راه‌­اندازی یک سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای بسیار زیادی در دسترس می باشند که بعضی از آن­‌ها نسبت به بقیه برتری­‌ زیادی را در بر دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا تشکیل شده از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع می باشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دارد؛ با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­توانید سایت خود را داشته باشید.

طراحی سایت وردپرس چیست ؟ ؛ دو روش را برای ساخت سایت نشانه می گیرد که شما به‌ دلخواه می­‌توانید از آن‌­ها استفاده نمایید. روش اول سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و روش دوم طراحی و برنامه­‌نویسی می باشد.

طراحی سایت با وردپرس

برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع می باشد که به صورت بسیار رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است، کاربران با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارتی در این زمینه  برنامه‌­نویسی می‌­تونید سایت خود را راه‌اندازی نمایید.

مهارت برنامه‌­نویسی از مواردی می باشد که افراد فکر می­‌کنند بدون داشتن این مهارت اصلا قادر نمی باشند فعالیتی در اینترنت داشته باشند؛  اما سیستم مدیریت محتوای اینترنتی این امکان را به بار می آورد که بدون هیچ نیازی به پیش‌­زمینه­‌ای در مورد برنامه­‌نویسی بتوانند به آسانی کسب و کار اینترنتی خود را راه بیندازند، این سیستم برای افرادی که قابلیت برنامه‌نویسی را دارا هستند و کاربران اینترنتی می­‌توانند با کدنویسی هرگونه شخصی­‌سازی را در ­‌سایت  انجام دهند و صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای باشید. ویژگی‌های وردپرس عبارت است؛ می‌تونیم به منبع باز بودن آن اشاره ای ویژه ای داشته باشید، به این منظور  این سیستم به شما منابع رایگانی را ارائه می­‌دهد در واقع شما بدون پرداخت هیچ هزینه­‌ای می‌توانید به طور بسیار کامل از منابع وردپرس استفاده نمایید.

با وردپرس، هر نوع سایتی می خواهید؛ بسازید!

وردپرس توسط گروهی کامپیوتری ساخته‌شده است و در چند سال اول برای ایجاد سایت‌های وبلاگی استفاده ی بسیار زیادی می‌شد. ولی طراحی و کد نویسی افزونه‌ها و قالب‌های بسیار حرفه‌ای وردپرس ماجرا را تغییری اساسی دادند.  شما هر نوع قالب وردپرس اعم از وبلاگی، مجله‌ای خبری، شرکتی، مشاور املاک، دانلود، شخصی، فروشگاهی، پزشکی و آموزشی را می‌توانید برای وردپرس پیدا کرده و ارائه دهید؛ پس وردپرس امروز می‌تواند برای شما هر نوع سایتی مطابق سلیقه اتان را، راه‌اندازی نماید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی سایت وردپرس چیست ؟ : مزایای طراحی سایت

طراحی سایت وردپرس چیست

مزایای طراحی سایت وردپرس چیست ؟

  1. برای کار با سیستم وردپرس، به مهارت و دانش تخصصی برنامه‌نویسی هیچ نیازی نیست و بدون هیچ پیش زمینه ای در حوزه برنامه نویسی، میتوانید با وردپرس سایت را راه اندازی کنید.
  2.  پلتفرم های وردپرس: جوملا، اصلا پیچیده نمی باشد و کاربر به آسانی و تنها با چند کلیک میتواند از آن استفاده ی بسیار زیادی داشته باشد.
  3. هزاران هزار قالب، پوسته کاملا  رایگان برای وردپرس وجود دارد.
  4. بسیار سریع و آسان بوده است، میتوانید چندین افزونه بر روی سایت نصب نمایید، به این دلیل نصب افزونه‌های وردپرس بسیار ساده معروف شده است.
  5. تنها با نصب و تنظیم کردن یک افزونه ، میتوانید سایت معمولی خود را به یک سایت فروشگاهی تبدیل کنید.
  6. به جای استخدام یک نیروی کاملا مسلط به سئو سایت  و صرف کردن وقت و هزینه های بسیار زیاد،  افزونه های مربوط به این بخش را استفاده کنید.

معایب طراحی سایت وردپرس چیست ؟

  1. یکی از بزرگترین مشکلات وردپرس، امنیت بسیار پایین آن می باشد. اگر نام کاربری خوب و رمز عبوری قوی ندارید، آماده  حملات سایبری باشید؛ گفتیم که وردپرس پلتفرم بسیار معروف و محبوبی می باشد، درصد قابل توجهی از حملات جستجوی فراگیر را دارد که البته، تیم نقش آبرنگ در کنار شما می ماند تا امنیت وبسایت شما را صدرصد تضمین کند. در طراحی سایت با وردپرس، موضوع امنیت بسیار جدی می باشد.
  2. یک سایت با وردپرس به صورت بسیار مرتب به روز رسانی می گردد، اما هنوز هسته اصلی آن با php نوشته خواهد شد. پس اگر بخواهید متغیرها‌، کلاس‌ها و توابع آن را تغییری اساسی بدهید به یک برنامه نویس حرفه ای نیاز دارید.
طراحی سایت وردپرس چیست

مراحل طراحی سایت وردپرس چیست ؟

    1. قبل از انجام، باید ببینید که آیا سایتی که طراحی می کنید، متعلق به چه کسب‌وکاری می باشد؛ باید با دقت بررسی نمایید. در صورتی که ایده‌تان جذاب نمی باشد، شانس موفقیت سایت شما به طرز چشمگیری افت خواهد کرد.
    2.  باید نام دامنه ی سایت خود را انتخاب نمایید. نام دامنه باید بسیار کوتاه و ساده طور باشد تا کاربران بتوانند آن را به سادگی به ذهن بسپارند. بهتر می باشد نام کلمات کلیدی سایت، جزوی از نام دامنه ی سایتتان را فرا بگیرد.
    3. بعد از  نام دامنه، نوبت به انتخاب هاست می باشد. اینکار به دقت زیادی احتیاج  دارد و بهتر می باشد شرکتی را انتخاب کنید که خدمات هاستینگ و پشتیبانی از هاست را برایتان ارائه دهد. علاوه براین، انتخاب یک پایگاه داده‌‌ی بسیار مناسب، مهم می باشد
    4. با تکمیل مراحل قبلی، مقدمات ساخت یک سایت وردپرسی استارت می خورد و  زمان آن فرارسیده است تا وردپرس را نصب نمایید و سایت را طراحی کنید. البته با انتخاب هاست بهتر راحت تر میتوانید، انجام دهید.
    5. انتخاب قالب برای سایت وردپرس، باید در این حالت صورت پذیرد. در اینترنت هزاران تم و قالب برای وردپرس عرضه می شود که کاملا رایگان می باشند اگر می خواهید تا از قالبی بسیار  خاص و متفاوتی استفاده کنید، میتوانید با پرداخت کردن پول، از قالب های طراحی شده استفاده ای داشته باشید.
    6. در این مرحله، باید به سراغ نصب افزونه های وردپرس رفته و به کمک نصب این افزونه ها که ،اغلب آنها با زبان php نوشته شده‌اند، ویژگی‌های خاصی را به سایت وردپرسی خود اضافه نمایید تا سایت شما از هزاران سایت وردپرسی دیگر بهتر باشد.
    7. پنل مدیریتی  را تغییری اساسی دهید و آن را شخصی سازی نمایید. پنل مدیریتی به شما کمک فراوانی میکند تا سایت را بهتر مدیریت کنید و هرچه این پنل، ویژگی‌های بسیار مهم و خاص تری داشته باشد، بر عملکرد مدیر سایت تاثیر بسیار عالی می گذارد.
    8.  اکنون زمان آن است که سایت خود را منتشر نمایید. پس از اینکه سایت را منتشر کردید، باید محتوایی بسیار جالب و جذاب ارائه کنید تا کابران جذب آن شوند و علاوه‌براین موارد، باید هر روز سایت را به روز رسانی و آپدیت کنید.
    9. راه‌اندازی سایت، با داشتن محتوایی بسیار  جذاب و به روز کردن سایت، بدون بهینه سازی سایت، هیچ فایده‎‌ای ندارند بنابراین رکن اصلی جذب مخاطب، سئو کردن سایت و پایین آوردن رتبه‌ی وبسایت خواهد بود. همچنین استفاده از خبرنامه ها، موجب جلب نظر کاربران بسیار زیادی  می شود. در آخر شما به یک نسخه ی پشتیبان احتیاج خواهید داشت.
طراحی سایت وردپرس چیست

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید