08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی بسته بندی لباس

5/5
طراحی بسته بندی لباس

طراحی بسته بندی لباس

در بازاریابی و صنعت تبلیغات بسته بندی یک ابزار بسیار مهم و کاربردی شناخته شده می باشد، می‌توانید مفهومی بسیار فراتر از آن برای بسته بندی را در این صنعت بسیار بزرگ در نظر داشته باشید.

طراحی بسیار عالی خوب و چشم نواز داستانی را برای مخاطب روایت می دارد و طراحی بسته بندی از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت بسته بندی لباس یک تجربه ی بسیار احساسی بوده است و حس بینایی، حس لامسه و حس شنوایی فرد را به خود مشغول می نماید. برخی از محصولات و بسته بندی لباس ها حتی حس بویایی و چشایی فرد را هم درگیر می کند).

با توجه به طراحی بسته بندی لباس و جزئیات آن می توانید به ماهیت محصولات درون بسته بندی  آگاهی پیدا کنید و بدانید که چگونه می توان آن را به کار بست، این محصولات موردنظر برای چه افرادی تولید می شوند و مهم تر از همه آن که باید آن را خرید کنید یانه…  به شما خواهیم گفت که چگونه بسته بندی لباس خود را طراحی نمایید تا یک داستان منحصر به فرد و جذاب برای مخاطبین داشته باشید.

بسته بندی به دنیا نظم بسیار زیادی بخشیده است فرقی ندارد، که این بسته بندی لباس  قرار باشد اسمارتیزهای M & Ms را داشته باشد؛ یا لباس های کثیف یا یک نوشیدنی گوارا و دلچسب، چیزهایی که کالاهایمان را در دل خود داشته باشد، بسیار حائز اهمیت بوده است.

لباس چه نیازی به بسته بندی دارد؟

 کسی این استدلال را داردد که :”لباس ها  چه نیازی به بسته بندی دارند؟” لباس ها همانند؛ پیراهن و تیشرت روی رگال فروشگاه ها آویزان باشند و هیچ نیازی به بسته بندی نخواهد داشت. برخی از لباس ها بویژه لباس های مردانه با بسته بندی های پلاستیکی یا در باکس های کاغذی روانه ی بازار می شوند.

برای  طراحی بسته بندی لباس باید  ملاحظات بسیار زیادی را مورد توجه قرار بدهید. لباس های مربوط به پسران و آقایان در بسته بندی مخصوصی  قرار دارد تا لباس خانم ها و دختران؛ به این دلیل که جواب کاملا واضح می باشد، مردها به عنوان یک قائده ای بسیار کلیشه ای، ترجیح دادند بسیار سریع تر آنچه که نیاز دارند را مانند پیراهن، لباس زیر و یا حتی کت و شلوار را تهیه نمایند تا تمام یک بعد از ظهر را در بازار به دنبال دیدن تمام گزینه های موجود هدر دهند.

در بیشتر فروشگاه های پوشاک مردانه شما همه نوع دستکش، لباس زیر، کروات، پیراهن و جوراب را در بسته بندی ها در بازار می بینید؛ مردها بدون باز کردن بعضی از بسته بندی ها آنها را به راحتی خریداری می کنند و این موضوع بسیار جالب می باشد، به طوری که باز نکردن بسته بندی لباس ها در این فروشگاه ها به صورت یک روتین می باشد و یک اصل جا افتاده است.

نکته ای که در طراحی بسته بندی لباس تمام افراد  باید در نظر بگیرند، این می باشد که بسته بندی لباس ها باید از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشد تا مشتریان و خریداران کنجکاو نتوانند  بسته هارا باز نمایند و تمام چیدمان و زحمت تولیدکنندگان را حرام کنند.این نکته را باید بدانید، مواردی که زمینه انتخاب مشتریان و مخاطبین  را فراهم می آورند؛ هرگز از نظر او دور بماند. ترکیبی از کارتن و یک پنجره پلاستیکی، بهترین راه و روش می باشد تا از باز شدن جعبه جلوگیری به عمل آورد و هم نیاز مشتری را برآورده می کند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی لباس : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی بسته بندی لباس

طراحی بسته بندی لباس زنانه را توضیح دهید؟

در مورد طراحی بسته بندی لباس زنانه، طراحی بسته بندی پوشاک و لباس ها معمولاً به لباسهای زیر، لوازم جانبی و دستکش محدود شده اند و حتی بقیه لباس ها به صورت کاملا مرتب بر روی قفسه برای بازرسی یا امتحان کردن است.

هنگام بسته بندی این وسایل زنانه ب ضروری، بسیار مهم بوده است که جعبه ها به خوبی طراحی شوند و رنگ بسته بندی های لباس ها در اینجا بسیار مهم می باشد: رنگ سیاه و تیره موجب این  می شود هر شکاف موجود در   بسته بندی، خود را به وضوح بسیار زیادی می باشد و این در دید اگر دقیق تر نگاه کنید، مصرف کننده خانم بسیار زشت نشان مند خواهد شد.

از دیدگاه یک فروشنده لباس یک جعبه یا باکس می تواند بهترین باشد، به این دلیل برای حمل ونقل و مخصوصا فروش های آنلاین  در سراسر کشور که نیاز به طی کردن  مسافت های بسیار زیادی دارد بسیار کار را راحت تر می کند به این دلیل اینکه از صدمه دیدن محصولات به خوبی جلوگیری می نماید و از دیدگاه مصرف کنندگان یک باکس و بگ خرید بسیار شکیل و زیباتر خواهد شد.

طراحی بسته بندی لباس

کارهایی که باید پیش از طراحی بسته بندی لباس انجام دهید را نام ببرید:

پرسش هایی که باید پاسخ دهید: اولین کاری که باید در طراحی بسته بندی لباس انجام گیرد، به 3 پرسش بسیار اساسی و بسیار مهم پیش از طراحی بسته بندی لباس باید پاسخی دقیق و کامل  دهید:

  1. چه کالایی می فروشید؟
  2. قرار است این کالا را به چه کسانی بفروشید؟

بیایید نگاهی باریک بینانه و عمیق تر به این پرسش ها بیندازیم.

  • چه کالایی می فروشید؟

این پرسش بسیار مهم و در عین حال پرسشی بسیار دشوار و بغرنجی نیست و می توانید  پاسخی برای آن داشته باشید. چه می‌فروشید؟ سوال بسیار شفاف و مهمی می باشد کالایتان بزرگ است یا کوچک؟ در ساختار آن چه موادی موجود می باشد؟ کالایتان ظریف و شکننده است یا بسیار محکم و بادوام می باشد؟ با پاسخ دادن به این پرسش های بسیار مهم و اساسی می توانید به درک بسیار صریحی از باید و نبایدهای بسته بندی کالایتان دست پیدا کنید.

به عنوان نمونه: اگر محصولات  شما بسیار طریف و شکننده باشد، بسته بندی لباس ها شما باید بسیار محکم و بادوام  تولید و طراحی شده و عرضه شود؛  اگر کالاهایتان شکلی بسیار عجیب و نامتعارف داشته باشند، نمی توانید از باکس های آماده و بسیار استاندارد برای بسته بندی آن ها استفاده  می کنند،  باید یک بسته بندی بسیار مناسب و کاملاً اختصاصی برای آن طراحی کنید.

  • قرار است این کالا را به چه کسانی بفروشید؟

باید بدانید طرف حساب کسب و کار لباس های شما، آقایان هستند یا خانم ها یا هر دوی آنها؟ این بسیار مهم می باشد قرار است کودکان از کالایتان استفاده کنند یا بزرگ سالان؟ می خواهید نظر افرادی را جلب کنید که حامیان پر و پا قرص محیط زیست می باشند؟ مشتریان و طرفداران لباس های شما  چه بودجه محدود و مشخصی را دارا هستند یا از قشر مرفه جامعه می باشند؟

بسته بندی کالا  و لباس باید از دیدگاه مصرف کنندگان و طرفداران آن محصول بسیار جذاب  و خواستنی است؛ پیش از کلید زدن پروژه طراحی بسته بندی لباس باید به خصوصیات و علایق مشتریان و طرفداران برند خود شفاف گونه بسیار واقف باشید.

اگر با افراد مسن و سالخورده برای فروش لباس ها سر و کار دارید، باید متن های نوشته شده بر روی بسته بندی لباس ها بسیار درشت و خوانا بوده باشد. اگر مشتریان شما افرادی متمول و ثرتمند می باشند باید تلاش کنید تا بسته بندی هایتان نمادی از تجمل گرایی را به رخ خریدار پولدار بکشد.

 

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی لباس : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید