08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی بسته بندی برنج

5/5
طراحی بسته بندی برنج

طراحی بسته بندی برنج

طراحی بسته بندی برنج همواره یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان و حتی تولیدکنندگان برای صادرات بوده است و همواره در صنایع مختلف به این موضوع توجه ویژه ای شده است، زیرا برای بسته بندی یک محصول حداقل دو یا سه صنعت همواره درگیر هستند.

همه ما می دانیم که کشت برنج بسیار پر زحمت است و بلافاصله پس از به ثمر رسیدن آن، مراقبت از آن آغاز می شود. به همین دلیل بسته بندی برنج حتی برای کشاورزانی که اغلب مستقیماً با مشتریان سروکار ندارند بسیار مهم و ویژه است تا کمترین ضرر را متحمل شوند.

هدف ما در LRHGI طراحی بسته بندی برنج این است که روشن کنیم که راه های زیادی برای بسته بندی محصولات کشاورزی و … وجود دارد، اما برای جلب توجه و جذب مشتری باید نوآور بود تا مشتریان شما را از بین سایر رقبا انتخاب کنند و به شما وفادار بمانند. برای یادگیری نکات بهتر با ما همراه باشید.

جدیدترین روش های طراحی بسته بندی برنج

با گذشت زمان کم کم کیسه هایی تولید شد که خاصیت ضد آب دارند و در هنگام حمل و نقل اگر باد و باران می آمد مشکلی از این کیسه های برنجی وجود نداشت.

در گذشته بیشتر بحث بر سر بهترین روش نگهداری بود، اما امروزه مهم ترین موضوع طراحی بسته بندی برنج است، دلیل آن این است که اولین چیزی که مشتری را به خود جلب می کند طراحی جالب کیسه های برنج است، البته نگهداری برنج و کیسه هایی که برای این منظور استفاده می شود، یعنی برای نگهداری نیز بسیار مهم است، اما طراحی و چاپ نیز برای همین منظور بسیار مهم است.

حتی می توان گفت نمونه های مختلف طراحی بسته بندی برنج با برندهای مختلف از نظر مقاومت و جنس در کیف هایی که برای نگهداری آنها استفاده می شود تفاوتی با کیف های دیگر ندارد و تنها نکته جذاب طراحی و رنگ های بسیار جالب و زیبا است که باعث ایجاد جذابیت بصری و جذب مشتری شده است.

طراحی بسته بندی برنج در وزن‌های مختلف

بهترین گزینه برای طراحی بسته بندی برنج کیسه پلی پروپیلن زیپ دار و دسته دار می باشد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • کیسه پلی‌ پروپیلنبا زیپ و دسته‌دار

این نوع طراحی بسته بندی برنج بسیار پرطرفدار است که به کیسه پارچه ای چینی یا کیسه پلی پنبه ای نیز معروف است. نتیجه چاپ روی کیسه ها بسیار مطلوب است. این نوع کیسه ها در وزن های 2 کیلوگرم، 5 کیلوگرم، 10 کیلوگرم، 20 کیلوگرم، 25 کیلوگرم، 35 کیلوگرم، 39 کیلوگرم، 40 کیلوگرم، 50 کیلوگرم در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت.

محدوده اندازه (28، 70، 100، 150، 250، 500، 1000، 3000، 4000) گرم مناسب برای کیسه های بسته بندی برنج در حجم های کوچک و بزرگ می باشد. برای کیسه های جانبی، ابعاد استاندارد عالی هستند. اما این حجم بسته بندی با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.

طراحی بسته بندی برنج مناسب صادرات

هند در مقایسه با چین، اندونزی، بنگلادش، تایلند، ویتنام، فیلیپین، کامبوج، برمه و پاکستان بزرگترین کشور تولید کننده برنج است. به جرات می توان گفت بسته بندی مرغوب برنج هندی نقش زیادی در صادرات این محصول داشته است. در اینجا نکته ای که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که بسته بندی مناسب برای صادرات چه ویژگی هایی دارد؟

  • توجه به ویژگی‌های برند و خصوصیات ذاتی برنج

در طراحی بسته بندی برنج مناسب برای صادرات باید ویژگی های برند و ویژگی های ذاتی برنج را برجسته کرد که این ویژگی ها می تواند شامل عطر، محل کاشت، ارتفاع برنج، قدمت، نام سنتی، کیفیت و با توجه به این عوامل قیمت این محصول باشد. تعیین می شود.

  • طراحی مناسب و منعکس‌ کننده ارزش تجاری

طراحی کیسه های بسته بندی برنج باید قیمت و ارزش خرید آن را توجیه کند. طراحی بسته بندی، رنگ، عکس ها، تصاویر، فونت و داستان برند باید منعکس کننده ارزش تجاری برند و انگیزه خریدار برای استفاده باشد.

  • استفاده از رنگ‌های روشن در طراحی بسته ‌بندی برنج

برای مثال اگر قصد فروش برنج قهوه ای ارگانیک را در بازارهای روستایی دارید، در طراحی بسته بندی برنج رنگ های روشن ترجیح داده می شود. محتوای طراحی بسته بندی برنج نیز بخش مهمی از فرآیند تولید و صادرات برنج است. زیرا شعار تبلیغاتی انتقال پیام برند به مخاطب را تضمین می کند. در بسته بندی برنج صادراتی باید نکات مهم زیر رعایت شود.

  • نوع برنج
  • ارزش غذایی
  • فرآیند نمایندگی تولید و بازاریابی
  • شرایط نگهداری بهداشتی و بررسی کیفیت و نحوه ذخیره سازی

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی برنج : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی بسته بندی

طرح و سود بسته بندی برنج

سود از بسته بندی برنج یکی از مشاغل ذهنی کشاورزان و تولیدکنندگان است. بنابراین با یک بازاریابی عمیق و صحیح می توان از پرکردن این محصولات سود قابل توجهی به دست آورد. قیمت برنج به طور متوسط ​​در هر کیلوگرم تعیین می شود. اغلب در کارخانه های برنج با قیمت بسیار کمتری نسبت به زمانی که تمیز و مرتب می شود و در کیسه ها پر می شود فروخته می شود.

بسته بندی قوی، ضد آب، ضد حشرات، جذاب با طرح های زیبا قبل از برند شدن عرضه کننده، تعیین کننده 90 درصد فروش است.

ویژگی‌هایی که سبب مقاوت در بسته ‌بندی برنج می‌شود

برنج یکی از غلات مهم غذایی است که تقریباً 50 درصد از جمعیت جهان را تأمین می کند. برای بسته بندی مناسب این محصول، شناخت ترکیبات شیمیایی این گونه دانه های غذایی که به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود، ضروری است.

طراحی بسته بندی مناسب باید بر اساس خواص فیزیکی، شیمیایی و فیزیولوژیکی برنج باشد. هرگونه کاستی در نگهداری، بسته بندی و حمل و نقل برنج می تواند باعث فساد بذر این ماده غذایی ارزشمند و در نتیجه کمبود مواد غذایی در کشور شود.

  • مانع خوب در برابر رطوبت و اکسیژن

بسته بندی مناسب برنج باید مانع خوبی در برابر رطوبت و اکسیژن باشد و خاصیت مقاوم در برابر حشرات داشته باشد. تولید کیسه های بافته شده بر اساس خواص ذاتی برنج نوعی بسته بندی مقاوم برای برنج است. برنج رطوبت هوا را جذب می کند. این رطوبت به عنوان رطوبت نسبی تعادلی شناخته می شود.

  • مانعی برای رشد کپک‌ها

اگر رطوبت در بسته بندی برنج به بیش از 70 درصد برسد، شاهد رشد کپک ها خواهیم بود. همچنین وجود اکسیژن زیاد در دانه های برنج باعث گرم شدن این محصول می شود که باعث افزایش رشد حشرات یا کپک ها می شود. تراکم رطوبت، دمای بالا و غلظت بالای اکسیژن در نزدیکی دانه های برنج می تواند بر کیفیت دانه برنج تأثیر بگذارد.

  • متریال مناسب و محکم و مطابق با قوانین صنایع غذایی

مواد مناسب برای بسته بندی برنج آن را از فساد محافظت می کند. علاوه بر این، آنها باید بتوانند در برابر فشارهای مکانیکی که در حین حمل و نقل به کیسه ها وارد می شود، مقاومت کنند. مواد بسته بندی نباید با برنج واکنش نشان دهد و باید با قوانین صنایع غذایی مطابقت داشته باشد.

  • مقرون‌ به‌ صرفه باشد

از نقطه نظر تجاری، باید به راحتی در دسترس، قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد، مقرون به صرفه و قابلیت تبدیل به یک بسته بندی جذاب باشد.

در گذشته استفاده از کیسه های پلاستیکی یا کاغذی یا پارچه ای در بازار برای فروش برنج بسیار رایج بود. اما در این نوع بسته بندی الزامات فوق رعایت نشده و مقدار زیادی برنج قبل از رسیدن به دست مصرف کننده آسیب دیده است.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی برنج : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی بسته بندی برنج

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید