08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

سبک های عکاسی خیابانی

5/5
سبک های عکاسی خیابانی

سبک های عکاسی خیابانی

یکی از محبوب ترین سبک های عکاسی خیابانی، عکاسی خیابانی است. سبک عکاسی خیابانی برای ارتباط با جهان و ثبت لحظات عالی در مکان های تجمع عمومی است.

افراد یکی از سوژه های اصلی در عکاسی خیابانی هستند و تمرکز بر احساسات نهفته در حالات چهره آنها بسیار مهم است. این افراد اغلب افراد عادی هستند و از وجود دوربین بی اطلاع هستند. در نتیجه ژست نمی گیرند. این سبک شامل آثار مرتبط با عکاسی خبری و تاریخی نیز می باشد.

عکاسی خیابانی و عکاسی مستند اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. آنها دو شاخه عکاسی بی هوا هستند. اگرچه بیشتر عکاسی های مستند در فضاهای عمومی انجام می شود.

اما ما باید از قبل برنامه ریزی برای آن انجام شود، اما عکاسی خیابانی در حال انجام می شود. در ادامه این مقاله از نقش آبرنگ می خواهیم سبک های مختلف عکاسی خیابانی را باهم بررسی کنیم.

انواع سبک عکاسی خیابانی

  • عکاسی بی‌هوا یا کاندید

در جامعه عکاسی، همه قبول دارند که عکاسی خیابانی Candid یکی از مهم ترین سبک عکاسی خیابانی است و دارای ویژگی های زیر است:

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

سبک های عکاسی خیابانی
  • این نوع عکاسی زندگی روزمره افراد را در محیط اطرافشان به تصویر می کشد.
  • این عکاسی بی هوا گرفته می شود. یعنی مردم از حضور عکاس بی خبرند.
  • این سبک از عکاسی تمایل دارد چیزی شبیه به مستندسازی یا فعالیت روزنامه نگاری انجام دهد.
  • بین فرد، محیط، داستان در تصویر و احساسی که از آن می گذرد تعادل وجود دارد.
  • عکس ها به طور سنتی با یک لنز فاصله کانونی 35-50 میلی متری گرفته می شوند.

تقریباً هر عکاس خیابانی بی هوا عکس می گیرد. این یک نقطه ورود آسان به عکاسی خیابانی است، زیرا دوربین های گوشی های هوشمند ابزاری ایده آل برای عکاسی به سبک مستند بی هوا هستند.

دوربین های موبایل جلب توجه نمی کنند. آنها همیشه با ما هستند و فاصله کانونی آنها در حدود 30 میلی متر است که بدیهی است بسته به ساخت و مدل تلفن متفاوت است.

همانطور که می دانید، صرفاً به این دلیل که شما در حال عکاسی از افراد در یک محیط عمومی هستید، به این معنی نیست که نتیجه یک عکس جالب و جذاب خواهد بود، اگر با هدف گرفتن این نوع عکاسی از خانه بیرون می روید، باید به دنبال سوژه های جالب تری باشید. 

  • عکاسی پرتره خیابانی

این سبک زیرگروه دیگری از عکاسی خیابانی است، اگرچه می‌توانیم زمان زیادی را صرف بحث کنیم که آیا پرتره‌های خیابانی واقعاً عکاسی خیابانی هستند یا خیر. یا باید آن را در دسته عکاسی دسته بندی کرد؟ من فکر می کنم که تاریخ عکاسی همیشه طرفدار پاسخ به این سوال بوده است

بیشتر بدانید سبک های عکاسی خیابانی: قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی خیابانی

پرتره خیابانی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • عکس ها را می توان بی هوا یا با آگاهی قبلی از سوژه گرفت.
  • به جای محیط، روی فرد تمرکز کنید.
  • احساسات را اغلب ابراز می کند. در حال حاضر علاقه زیادی به عکاسی و گفتن داستان از طریق عکس وجود دارد.
  • عکاس بیشتر روی صورت سوژه تمرکز می کند.

سبک های عکاسی خیابانی را می توان در هر جایی که پرجمعیت است ثبت کرد. برای مثال، عکس‌های گرفته شده از رژه‌ها و فستیوال‌های سراسر جهان، همیشه عکس‌های پرتره خیابانی عالی هستند.

البته، این می تواند به این دلیل باشد که ازدحام جمعیت برای گرفتن عکس های خوب در طول عکاسی بسیار زیاد است. برای عکاس محدودیت هایی ایجاد می شود و او چاره ای جز قاب زدن چهره انسان ها با «کلوزآپ» ندارد.

حمل‌ونقل عمومی مانند مترو نیز مکانی برای داستان‌های زیادی است و به همین دلیل یکی دیگر از مکان‌های قابل دسترس و راحت برای دیدن عکاسی خیابانی است.

  • عکاسی خیابانی هندسی Geometric

عکاسی خیابانی هندسی یکی دیگر از انواع سبک های عکاسی خیابانی است، اما نامی که برای آن انتخاب شده کمتر از این نوع عکاسی آشناست. گاهی اوقات به آن گرافیک خیابانی می گویند، اما از آنجایی که اصطلاح “گرافیک” به معنای چیزی فراتر از طراحی است، از کلمه “هندسی” استفاده می کنم.

بیشتر بخوانید سبک های عکاسی خیابانی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

سبک های عکاسی خیابانی

اینها ویژگی های تعیین کننده عکاسی خیابانی هندسی هستند:

  • بافت ها، خطوط، اشکال ، رنگ ها و نورها،تن ها، الگوها همگی برای ایجاد نمایه بصری جذاب استفاده می شوند.
  • شامل داستان ها یا داستان های کوتاه در مورد رویدادهای روزمره است.
  • این نوع عکاسی خیابانی ترکیبی دلپذیر از افراد و اشیا است، اما معمولا افراد یا قسمت هایی از افراد محور اصلی این نوع عکاسی نیستند، در واقع این سبک بیش از افراد بر محیط و فضا تاکید دارد.
  • این نوع عکاسی به ندرت داستانی را روایت می کند، اما می تواند احساسات را در مخاطب برانگیزد.

عکاسی خیابانی هندسی نقطه ورود هر کسی است که به عکاسی معماری علاقه دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات علاقه مند هستند، احتمالاً این نوع عکاسی خیابانی مکان آسانی برای شروع خواهد بود. از قضا، ورود به انواع هنری تر عکاسی احتمالاً تجربه خوبی است، زیرا ویژگی بارز این نوع عکاسی فرم بصری خوب است.

یکی از راه‌های گرفتن این نوع عکس، یافتن یک ساختمان، راه پله، در یا هر چیز دیگری که مرتبط با معماری است، جالب است. جایی را که می خواهید چشمگیرترین نور را روی سوژه های خود داشته باشید، پیدا کنید و سپس منتظر بمانید تا شخصی در آنجا ظاهر شود.

به دنبال خطوط، سایه ها، رگه های رنگ یا اشکال تکرار شونده باشید و منتظر بمانید تا کسی دوباره وارد صحنه شود. این عکاسی خیابانی نیست که به پنهان کاری نیاز دارد، بلکه نیاز به یک چشم تیزبین، آموزش دیده و دقیق است.

سخن پایانی مقاله سبک های عکاسی خیابانی

نکته اصلی در مورد این سبک از عکاسی این است که عکاسی خیابانی می تواند برای شما جذاب باشد، اما زمانی که آن را با تجربه، بیرون رفتن و عکاسی زیاد از سوژه های مختلف آن را تقویت کنید. و خلاقیت و ایده‌ها از تجربیات و ماجراجویی‌هایی که در این راه دارید به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید سبک های عکاسی خیابانی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید