08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت

5/5
ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت

ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت

ساب دامین چیست؟

در این مقاله به بررسی موضوع ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت پرداخته میشود. قبل از بررسی تأثیر ساب دامنه بر سئو، باید ساب دامین را بشناسیم . همانطور که از نام آن پیداست، یک زیر دامنه بخشی از دامنه اصلی است که قبل از SLD قرار می گیرد اما معنای آن زیر دامنه است. در واقع، یک زیر دامنه به عنوان بخشی از سایت اصلی در نظر گرفته می شود، اما از دیدگاه موتور جستجو، بخشی جداگانه از وب سایت در نظر گرفته می شود.

معروف ترین ساب دامین، www  می باشد که مخفف کلمه‌ی World Wide Web هست. این ساب دامین معمولا برای سایت اصلی به کار میرود؛ اما از برخی ساب دامین‌ها مانند Shop ، blog و … ، برای برای سازماندهی بهتر و اضافه کردن زیرشاخه به سایت اصلی استفاده میکنیم.

کاربرد ساب دامین

استفاده از subadminدر وب سایت های بزرگ به دلایل مختلفی است، اما استفاده از آن در بسیاری  از وب سایت های کوچک اغلب کارهایی را بدون دلیل و بدون استراتژی انجام می دهند. در زیر متداول ترین دلایلی وجود دارد که چرا یک مدیر سایت زیر دامنه ایجاد می کند:

ایجاد یک ساختار متفاوت از سایت

زیر دامنه به ادمین اجازه می‌دهد ساختاری کاملاً مجزا از سایت اصلی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید بخشی از سایت شما با یک تم قرمز و قسمتی دیگر با تم زرد ظاهر شود، باید زیرپوشه را به طور گسترده کدنویسی کنید. اما به راحتی و در ساب دامین می توانید یک تم رنگی و حتی ساختاری متفاوت از صفحه اصلی ایجاد کنید.

  • استفاده از سیستم مدیریت محتوای متفاوت

در مقاله ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت به بررسی استفاده از سیستم مدیریت محتوای متفاوت پرداخته میشود. برخی از وب سایت های بزرگ به دلیل نیازهای مختلف با کدهای برنامه نویسی سفارشی ساخته شده اند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است برای فروش محصولات، دریافت اطلاعات از مخاطبان هدف و غیره به ویژگی های زیادی نیاز داشته باشد. در این صورت باید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی را با کمک برنامه نویسان راه اندازی کنید.

در ادامه ممکن است مدیر سایت بخواهد یک وبلاگ قدرتمند هم در سایتش داشته باشد اما علاقه ای به کمک گرفتن دوباره از کدنویسی اختصاصی نشان ندهد. در این حالت میتواند روی یک ساب دامین و به کمک سیستم های مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس، یک وبلاگ راه اندازی کند.

  • کاهش استفاده از منابع هاست

در مقاله ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت به بررسی کاهش استفاده از منابع هاست پرداخته میشود. یکی از مزایای اصلی زیر دامنه‌ها این است که می‌توانید آنها را به تعداد نامحدود و روی هاست های دیگری به غیر از هاست اصلی سایت خودتان راه اندازی کنید.

به همین دلیل، سایت‌هایی که می‌خواهند بخش جدیدی را راه‌اندازی کنند اما از کمبود منابع می‌ترسند، آن بخش را در subadmin  و میزبان‌های دیگر قرار می‌دهند به عنوان مثال، سایت هایی که می خواهند نسخه هایی را به زبانی متفاوت از نسخه اصلی سایت خود ایجاد کنند. سایر نسخه ها در زیر دامنه ها فعال می شوند.

بیشتر بخوانید مقاله ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت : مزایای طراحی سایت

ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت
  • فعالیت های تستی

بسیاری از فروشگاه های آنلاین معروف و وب سایت های شرکتی قبل از افزودن یک ویژگی جدید به وب سایت خود آن را روی ساب دامنه تست می کنند.

به این ترتیب آنها فعالیت تست را بدون ضرر به قسمت های اصلی وب سایت انجام می دهند و در صورت عدم وجود مشکل آن را به زیر پوشه انتقال می دهند.

  • راه اندازی نسخه موبایل

بسیاری از وب سایت های سطح وب، نسخه موبایل را به عنوان یک وب سایت در زیر دامنه هدف قرار داده اند. به همین دلیل است که آدرسی مانند این را در تلفن همراه یا رایانه لوحی خود می بینید: m.example.com

  • ساخت ابزار یا بخشی با فعالیت های سنگین

شما ممکن است بخواهید یک ابزار در وب سایت خود ایجاد کنید یا یک بخش با حجم بالا راه اندازی کنید.

 در این صورت استفاده از ساب دامین گزینه بهتری است. به خصوص اگر بخش جدیدی در ساب دامین ایجاد کنید، مشکل کمتری برای ویرایش و کدنویسی آن خواهید داشت.

  • ایجاد حساب کاربری شخصی

برخی وب سایت ها حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر هستند. به عنوان مثال وب سایتی مانند  blogfa  به جای اینکه به هر کاربر یک حساب کاربری و یک وبلاگ در یک زیرپوشه بدهد حساب آنها را به یک زیر دامنه منتقل می کنند.

انتقال برای اینکه بتواند محتوای مربوط به کاربر را به طور جداگانه و مستقل منتشر کند و ساختاری متفاوت از وب سایت اصلی ایجاد کند . چنین حالتی در بعضی از فروشگاه ساز ها هم دیده می شود. منظور  وب سایت هایی است که به کاربران خودشان اجازه داشتن یک فروشگاه اینترنتی روی ساب دامین های دامنه اصلی را می دهند.

ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت
  • تاثیر ساب دامین روی سئو

البته، ساب دامنه ها تأثیر مثبتی بر کسب و کارها و شرکت ها دارند، اما یک ساب دامنه به تنهایی لزوماً سئوی وب سایت شما را بهبود نمی بخشد. نکته اصلی این است که گوگل نام دامنه یا آدرس وب سایت را در رتبه بندی نتایج خود لحاظ می کند و اگر دامنه کوتاهی پیدا کنید که شامل کلمه کلیدی شما باشد، قطعاً مناسب است.

اما در عمل نمی توانید بیش از یک کلمه کلیدی را در آن قرار دهید و عدم وجود آن کلمه کلیدی در ساب دامنه یا دامنه اصلی شما باعث شکست شما در سئو نمی شود.

پس سعی کنید که نام دامنه را برای کاربری بهتر و براساس شناسایی راحت از طرف مشتریان انتخاب کنید و انتخاب نام ساب دامین را براساس استراتژی بازاریابی و برندینگ شرکت انجام دهید تا رعایت اصول سئو.

سپس سعی کنید نام دامنه را برای بهترین استفاده و بر اساس شناسایی آسان توسط مشتریان انتخاب کنید و نام زیر دامنه را بر اساس استراتژی برند و بازاریابی شرکت انتخاب کنید تا تا رعایت اصول سئو.

مزیت استفاده از ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت چیست؟

  • گذاشتن کلمات کلیدی در URL

بعضی اوقات منطقی نمی باشد که کلمات کلیدی به خصوصی را در URL اصلی وب‌سایت خود قرار دهید. ولی شما می‌توانید در یک URL ساب دامین، کلمات کلیدی که بالا آمدن آن‌ها در رتبه‌بندی سخت است را استفاده کنید.

  • بهبود تجربه کاربری

استفاده از یک زیر دامنه به شما امکان می دهد سلسله مراتب سایت خود را ساده کنید و تجربه کاربری را بهبود بخشید. این به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نظر خود را بهتر پیدا کنند، که برای بهبود عملکرد SEO شما مهم است.

  • رشد قدرت تسلط

یک ساب دامین برای رتبه‌بندی و ایجاد قدرت در بازارهای کوچک و خاص نیز عالی است.   

ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت

نتیجه مقاله ساب دامین و تاثیر آن در سئو سایت

مانند بسیاری از جنبه های سئو، در مورد ساب دامین ها و تأثیر آنها بر سئو پاسخ واضحی وجود ندارد.

گوگل اعلام کرده که این موضوع برایش اهمیتی ندارد و طبق اطلاع رسانی این شرکت توسط جان مولر فرقی بین ساب دامین و ساب فولدر از لحاظ ایندکس کردن صفحات و گرفتن رتبه وجود ندارد. اما کارشناسان سئو نظر دیگری دارند و میگویند که با توجه به مطالعاتی که روی سایت های متفاوت انجام شده و نتایجی که گرفتن، بین نحوه عملکرد ساب دامین و ساب فولدر در حوزه سئو تفاوت هایی هست.

در کل، مواردی وجود داره که به شما کمک میکند بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید، ولی قطعیتی در کار نیست و نمی شود گفت که حتما اولی بهتر یا دومیه. موردی که بیشتر از ساب دامین و ساب فولدر بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد، رعایت اصول و قوانین سئو و تولید محتوای خوب می باشد.

 

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید