08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

سئو در دیجیتال مارکتینگ

5/5
سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو در دیجیتال مارکتینگ – تحولات دنیای تجارت امروز

سئو در دیجیتال مارکتینگ: پیشرفت تکنولوژی نه تنها موجب رفاه هرچه بیشتر مردم شده، بلکه سبک زندگی آنها را نیز متحول کرده است. یکی از اصلی ترین حوزه هایی که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، متحول شده و روز به روز از شکل سنتی خود فاصله می گیرد، دنیای تجارت و درآمدزایی کسب و کارهاست. با همه گیر شدن فناوری ها و ابزار های دیجیتال و همچنین گسترده شدن اینترنت در سراسر دنیا، تجارت های مختلف نیز پا به این عرصه گذاشته و تا به امروز طبق آخرین نتایج تحقیقات، بیش از 80 درصد فروش خود را از این طریق به دست می آورند.

طبق نتایج روزانه بیش از 14 میلیون سرچ در اینترنت و گوگل صورت گرفته و درصد بالایی از مردم خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند؛ نه تنها در حوزه فروشگاه ها و خرید محصولات، بلکه تمام حوزه های کاری با اینترنت اجین شده و خدمات خود را از ای طریق ارائه می دهند. این بدان معناست که دنیای تجارت و بازار چه در کسب و کارهای کوچک و چه بزرگ از حالت سنتی خود فاصله گزفته و در حالت تغییرات کلی می باشد. توجه داشته باشید که در آینده ای نه چندان دور شاهد همه گیر شدن تجارت آنلاین خواهیم بود و این بدان معناست که کسب و کارهایی که تا به امروز تنها به فروش سنتی خود بسنده کرده اند، محکوم به ورشکستگی خواهند بود.

پیشنهاد داغ مطالعه : مزایای طراحی سایت

حال، سئو در دیجیتال مارکتینگ جایی معنا پیدا می کند که در این دنیای اینترنتی و در حضور مشتریانی که روزانه به دنبال فروشندگانی همچون شما میگردند، وبسایت شما در نتایج گوگل SERP)) رتبه ی بالاتری به نسبت دیگر رقبایتان داشته باشد. حال برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ لازم است به امور بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی (PPC)و همچنین قوانین و راهکارهای سئو در این خصوص توجه داشته باشید. باید بدانید که همانطور که سودآوری این حوزه بسیار بسیار بالا خواهد بود، رقابت قابل توجهی نیز میان شما و همکارانتان وجود خواهد داشت و موفقیت در این حوزه تنها با رعایت اصول سئو و دیجیتال مارکتینگ میسر خواهد شد. در ادامه به شرح کامل دیجیتال مارکتینگ و سئو می پردازیم.

سئو در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟

بطورکلی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال، برای بازاریابی خدمات و محصولات با هدف فروش و سودآوری هرچه بیشتر می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، در این حوزه از بازاریابی ما بیشتر از طریق اینترنت و رسانه های دیجیتالی همچون شبکه های اجتماعی و… فعالیت می کنیم. بهره گیری از هر نوع رسانه ای که مربوط به کسب و کارهای دیجیتال می باشد،. موجب بهبود کسب و کار اینترنتی ما خواهد شد. به عنوان مثال با بهینه سازی سایتمان برای موتورهای جست و جو می توانیم، به وسیله موتورهای جست و جو، به ویژه گوگل مشتریان زیادی را جذب کنیم، و محصولات و خدمات.خود را به آنها ارائه داده و موجب درآمدزایی هرچه بیشتر خود شویم.

دراین حوزه، سئو در دیجیتال مارکتینگ در حقیقت پروسه ای می باشد که هدف اصلی آن این خواهد بود که گوگل به آسانی بتواند سایت شما را بررسی و امتیازدهی کرده و با قراردادن آن در نتایج خود، موجب نمایش راحتتر آن به مخاطبین هدف شود. به بیان دیگر هدف از سئو در دیجیتال مارکتینگ کمک به مشتریان و کاربران برای پیدا کردن شما در میان هزاران هزار رقیب دیگر خواهد بود.

سئو یکی از پایه ای ترین و اصلی ترین استراتژی های هر نوع دیجیتال مارکتینگ می باشد که هدف آن بهبود سایت برای قرارگیری در نتایج گول در راستای هدایت مشتری و کاربر به سمت بیزینس و کسب و کار شما در فضای آنلاین و مجازی به منظور خرید و استفاده از محصول و خدمات خواهد بود، که برای این منظور برخورداری از رنک و امتیاز بالای گوگل بسیار اساسی و مهم خواهد بود.

سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو چیست ؟

سئو یا SEO که کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization می باشد، به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو برای نمایش سایت در نتایج گوگل است. سئو اصلی ترین ابزاریست که موجب رتبه بندی سایت های رقیب در یک حوزه کاری برای نمایش در صفحات گوگل و درامدزایی آنها می شود.

از لحاظ فنی؛ موتورهای جستجویی همچون گوگل توسط الگوریتم‌های خاصی کار جستجو را انجام می‌دهند. این الگوریتم‌ها پیوسته در حال به روزرسانی و بهبود هستند و از هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی برخوردار بوده و تمام المان های سایت را در همه نظر برررسی و امتیاز دهی می کنند. حال در این زمینه، مجموعه کارهایی که باعث می‌شود محتوای تولیدی با الگوریتم‌های جستجو هم مسیر شود و در نتایج جستجو قرارگیرد، سئو نامیده می‌شود؛ طبیعتا هر سایتی که سئو قوی تر و استراتژیک تری را دارا باشد در نتایج نخست گوگل قرار خواهد گرفت که این امر به معنای فروش قطعی و سودآوری هرچه بیشتر آن خواهد بود.

پیشنهاد داغ مطالعه : مزایای سئو چیست

 

اهمیت سئو برای کسب و کارها

به دلیل همه گیر شدن اینترنت، سرچ در موتورهای جستجو روزانه میلیون ها بار صورت گرفته و درصد بالایی از مردم در سراسر جهان بسیاری از فعالیت های روزانه خود را در این حوزه به انجام می رسانند، همین دلیلی شده است تا روز به روز بر اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو افزوده شده و قرارگیری در نتایج نخست آن رقابت بالایی پیدا کند. با توجه به اصول سئو و اجرای آن بر روی سایت و مخصوصا محتوای تولیدی خود، در واقع شما موتورهای جستجو را به طور رایگان در خدمت خود دراورده و حضور خود را در دنیای تجارت آنلاین اعلام کرده اید. گوگل نیز مخاطبینتان را به سمت شما راهنمایی کرده و محصول و یا محتوای تولید شده شما را به دست کسانی می‌رسانند که به آن نیاز دارند. نتیجه این می‌شود که مخاطبین بیشتری به سمت کسب و کار شما سرازیر شده و می تواند فروش و یا اهداف دیگر شما را محقق سازد.

سئو در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

از آنجایی که گوگل یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین بستر ها برای فعالیت های تجاری و اقتصادی است، حضور در این فضای اینترنتی برای شروع فعالیت های تجاری آنلاین شما الزامی خواهد بود. برای اینکار، طراحی سایت اختصاصی و همچنین بهره مندی از سئو اولین و اصلی ترین کارهاییست که باید بدان بپردازید. به بیان ساده، اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ زمانی معنا پیدا می کند که بدانید در حوزه کاری شما هزاران و حتی در بسیاری از مواقع میلیون ها رقیب و ارائه دهنده خدمات شما وجود دارد و تنها راه موفقیت شما میان این رقبا برای بدست آوردن مشتریان و مخاطبین هدف، سئو خواهد بود. سئو مجموعه ای از اصلی ترین معیارهاییست که گوگل به نسبت آنها امتیازی برای سایت شما در نظر گرفته و آن را در نتایج خود نشان خواهد داد. با توجه به آمار ها، سایت هایی که دارای سئوی قدرتمندی بوده و در صفحات اول و نتایج نخست گوگل قرار دارند،  سهم عظیمی از فروش بازار را به خود اختصاص داده اند.

در هر کسب و کاری اعم از کسب و کارهای آنلاین و یا آفلاین، لازم است بدانید که مفهوم ایجاد و یا همان طراحی ارزش و استراتژی توزیع و اطلاع رسانی در بازار هدف چیست؟ ارزش پیشنهادی برند از درک این شامل درک این 3 مفهوم خواهد بود:

  • درک ارزش های شرکت و سازمان
  • درک ارزش های مشتریان
  • درک ارزش های همکاران

 

بیشتر بخوانید: انواع سئو چیست

تفاوت سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

از لحاظ مفهوم و ماهیت کاری، هیچ تفاوتی بین سئو و دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد، درواقع این دو عملکردی همسو داشته و به عنوان مکمل یکدیگر یک هدف را دنبال می کنند. تنها تفاوت سئو و دیجیتال مارکتینگ در این نکته خواهد بود که در دیجیتال مارکتینگ عنوان های مختلفی دسته بندی می شود. به زبان دیگر باید گفت پایه ی اصلی و اساس سئو در حقیقت همان دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی الکترونیکی خواهد بود.

سئو در دیجیتال مارکتینگ

تاثیرات سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو در دیجیتال مارکتینگ یکی از موارد بسیار مهم می باشد. هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش مشتریان برای تجارت و یا کسب و کار اینترنتی شما می باشد. در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغ کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می شد. این درحالی است که بازاریابی دیجیتال، سئو (SEO) را به عنوان مهمترین و بهترین روش شناساندن کسب و کار به دیگران می داند. موتور های جستجو محتوای صفحات وب سایت ها را بررسی می کنند، و هر سال بیشتر از ۱۳ میلیارد جستجو در سراسر اینترنت انجام می شود، و با گسترده تر شدن دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب و کارهای اینترنتی کم کم روش های سنتی از گردونه رقابت خارج می شوند.

همانطور که می دانید، کاربران از سایت هایی که در رتبه های اول گوگل قرار دارند بازدید می کنند. پس اگر وبسایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، کاربران زیادی به سمت سایت شما جذب می شوند،.و مشتریان بیشتر با فروش بیشتر همراه است. سئو (SEO) بعنوان کم هزینه ترین روش و بدون نیاز به.استخدام بازاریاب، برای شناساندن.کسب و کار به مشتریان می باشد.

سئو در دیجیتال مارکتینگ به عنوان مهره‌ی اصلی در بازاریابی دیجیتال می باشد.و بدون آن بی شک این مدل از بازاریابی با شکست مواجه می شود.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید