08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

5/5
انواع عکاسی تبلیغاتی

انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

انواع عکاسی تبلیغاتی و یا عکاسی صنعتی چیست ؟ از آنجایی که ماهیت و کاربرد اصلی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای بهبود روند برندسازی و شناخته شدن کسب و کارهای مختلف در تمامی حوزه های کاری متنوع می باشد، انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را در پیش خواهیم داشت که هریک در محیط مختص به خود با استفاده از شرایط، متدها و حتی تجهیزات مختلف اجرا خواهند شد. در حقیقت، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی امروزه یکی از اصلی ترین مهره های لازم برای اجرای استراتژی های تبلیغاتی، برندسازی، اعتبارسازی، معرفی خدمات و محصولات جهت شناخته شدن کسب و کارهای مختلف می باشد.

با اینکه هنر عکاسی با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن دوربین‌های دیجیتال و حتی تلفن‌های هوشمند به هنری همگانی تبدیل شده و تنظیمات اتوماتیک و هوشمند این گجت‌های الکترونیکی، گرفتن عکس‌های خوب و استاندارد را برای همه امکان پذیر کرده است؛ با این حال حرفه عکاسی مخصوصا در حوضه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی همچنان به عنوان یک تخصص جداگانه شناخته  شده  که دارای اصول و قواعدی مشخص بوده و همچنین نیاز به علم، تجربه و مهارت قابل توجهی نیز دارد.

انواع عکاسی تبلیغاتی در واقع شامل طیف وسیعی از شاخه های عکاسی می باشند که همگی آنها دارای کیفیت و متد خاصی بوده و اهداف تجاری خاصی را دنبال می کنند. در ادامه ی مطلب به بیان مختصر و مفیدی از انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می پردازیم.

برای مشاهده نمونه های عکاسی صنعتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

انواع عکاسی تبلیغاتی

انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

  • عکاسی مد و فشن

یکی از گسترده ترین حوزه های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، مربوط به حوزه عکاسی مد و فشن می باشد. بدون شک، تا به حال شمار زیادی از  تصاویر منتشر شده از دنیای مد و فشن را که در سراسر دنیا به شکل های مختلفی اجرا می شوند، مشاهده کرده اید.

درواقع، این سبک از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی که به منظور به نمایش گذاشتن جدیدترین پوشاک‌ها و اکسسوری‌های مربوطه انجام میگیرد، دارای قوانین بسیاری است که آن را تبدیل به یک سبک مجزا و مستقلی از عکاسی می کند. در این حوزه به دلیل اینکه تمرکز بر برجسته سازی زیبایی های لباس یا دیگر محصولات مربوط به مد می باشد، دانستن نحوه ی ژست دهی و یا جهت دهی به اشخاص مختلف نیازمند مهارت بسیار زیادی بوده که بتواند هدف را به خوبی ارائه دهد.

انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
  • عکاسی محصول

یکی از متداول ترین انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عکاسی از محصولات تولیدی در صنایع مختلف می باشد. درحقیقت، عکاسی از محصول یکی از وسیع ترین حوزه های عکاسی تبلیغاتی است که در آن، بسته به نوع محصول و استراتژی تبلیغاتی از روش های بسیار خلاقانه ای برای ارائه ی هرچه بهتر تصاویر می توان بهره برد. درواقع خلاقانه ترین تصاویری که به عنوان عکسهای تبلیغاتی گرفته می شود در حوزه عکاسی از محصولات بوده که نمونه‌های بی شمار آن را می توان در بنرها و بیلبوردها و مجلات مختلف در تمام رسانه ها مشاهده کرد.

عکاسی تبلیغاتی از محصول
  • عکاسی غذا و خوراکی

عکاسی از غذا و خوراکی ها یکی از پرطرفدارترین نوع عکاسی تبلیغاتی می باشد که در درجه اول در صنایع غذایی برای نمایش و تبلیغ هرچه بهتره محصولات خوراکی در بستر های مختلف تبلیغاتی مانند بنر، بیلبورد، بسته بندی محصولات و.. ثورت می گیرد. این نوع از عکاسی تبلیغاتی حتی در محیط های کاری کوچکتر مانند رستوران ها، فست فود ها و سایر مراکز اغذیه و ارائه دهنده خوراکی برای طراحی منو، تابلو و بطورکلی به جهت تبلیغات حرفه ای همانند انتشار پست در بستر اینستاگرام و سایر روش های تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد.

البته باید در نظر داشت که از غذاها به تنهایی نمی توان عکس گرفت؛ بلکه باید با یک food stylist غذا کار کنید تا اصطلاحا، مواد غذایی را برای قرار گرفتن در جلوی دوربین بصورت حرفه ای و زیبا چیدمان کند.

عکاسی تبلیغاتی غذا
  • پرتره های محیطی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در حوزه پرتره های محیطی به معنای ثبت تصاویر از افراد در محیط های کاری می باشد. به عنوان مثال عکاسی از کارمندان و یا کارگران در حال کار در محیط های کاری خود از بارزترین نمونه های پرتره های محیطی خواهد بود. برای این نوع عکاسی باید وقت لازم و کافی را صرف کنید. و البته برای بعضی از آنها باید مجوز های لازم را در اختیار داشته باشید.

انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • عکاسی معماری و فضا

یکی از رایج ترین انواع عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از فضاهای مختلف به منظور پیشبرد اهداف تجاری می باشد. این فضا ممکن است فضای داخلی یا خارجی یک ساختمان، یک هتل، باغ و یا حتی یک پارک و هرچیزی باشد که برای بکارگیری در پلن های تبلیغاتی نیازمند عکاسی خواهد بود.

در این سبک از عکاسی، همانطور که در عکاسی غذا، اغلب با فریم ها به شکل زمانی و یا لحظه ای به کار گرفته می شوند، در عکاسی معماری و فضا نیز از همین دست قاب ها برای نمایش دادن موضوع استفاده خواهد شد. به عنوان مثال عکاسی از محیط یک تالار، عکاسی از یک مجمتع در حال ساخت، عکاسی از یک پروژه عمرانی و… تماما از دسته پروژه های عکاسی معماری و فضا می باشند.

انواع عکاسی تبلیغاتی از محیط
  • عکاسی سفر

یکی دیگر از سبک‌های عکاسی تبلیغاتی که پس از فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترش یافته و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، عکاسی توریسم یا عکاسی در سفر می باشد. این سبک از عکاسی تبلیغاتی به معنا و هدف نمایش جاذبه‌های گردشگری یک منطقه یا موسسه توریستی به منظور ترغیب افراد برای سفر به آنجا صورت می گیرد. در واقع عکاسی تبلیغاتی سفر یا توریسم پیش از این، بیشتر به عکاسی از طبیعت یا مناظر خلاصه می شد؛ اما ا مروزه به توجه به تحولات روز، گسترده تر شئه و به ترکیبی از عکاسی از طبیعت، عکاسی سبک زندگی و عکاسی مد و فشن تبدیل شده است.

انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
  • عکاسی سوژه آزاد

یکی از شیوه‌های گسترده عکاسی تبلیغاتی ثبت تصاویری است که از سوژه‌های آزاد گرفته شده و در زمره عکس‌های آرشیوی Stock Photography قرار می گیرد و ممکن است توسط شرکت‌ها بسته به نیاز خود، مورد استفاده قرار گیرند. تصاویر حاصل از این نوع عکاسی، ممکن است شکار از یک لحظه خاص در طبیعت، تصویر خاصی از حیوانات، عکس زیبایی از میوه‌ها، پرتره خاصی از یک انسان و یا حتی هر عکس دیگری باشد که می تواند نظر یک کمپانی را برای استفاده در بنر، بروشور، کاتالوگ یا دیگر ابزارهای تبلیغاتی خود جلب کند.

  • عکاسی سبک زندگی

یکی از انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی که با گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک در دنیا گسترش یافت، عکاسی سبک زندگی یا Lifestyle Photography  می باشد. این سبک عکاسی مربوط به تمامی سوژه‌هایی است که مربوط شیوه زندگی و وسایل زندگی می شود. جالب است بدانید که علاوه بر اینفلوئنسرها، بسیاری از شرکت‌های ذی نفع در این زمینه نیز، از این سبک عکاسی بهره می برند.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید