08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی خیابانی چیست؟

5/5
عکاسی خیابانی چیست؟

عکاسی خیابانی چیست؟

عکاسی خیابانی به عکاسی طبیعی و بدون تمرکز از افراد، مکان ها و رویدادها اشاره دارد. عکاسی خیابانی احتمالا یکی از جالب ترین ژانرهای عکاسی آزاد امروزی است و با ظهور گوشی های همراه شکل جدیدی به خود گرفته است. اگرچه این عکاسی شاخه‌ای از عکاسی مستند به حساب می‌آید، اما از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند، به عنوان مثال، هدف اصلی عکاسی خیابانی نشان دادن مردم است نه پوشش رویداد.ها

عکاسان خیابانی کسانی هستند که با دقت زیادی به محیط اطراف خود نگاه می کنند و عکس های زیبایی با موضوعات زیبا و جذاب می گیرند.در این عکس ها نکات، احساسات، ایده ها، داستان ها یا سوالاتی وجود دارد. این عکس ها برای برانگیختن احساسات بیننده گرفته شده اند.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک عکاس خیابانی خوب

  • علاوه بر عکس گرفتن از چهره افراد، می توانید از پس زمینه آنها نیز عکس بگیرید. به همین دلیل سعی کنید از عناصر طبیعی و وضعیت سوژه خود بازی کرده و در لحظه مناسب آن را ثبت کنید.
  • با دوربین کار کنید و مفاهیم اساسی عکاسی مانند کادربندی، نورپردازی، عمق میدان، کنتراست را به طور کامل درک کنید.
  • کار با ابزارهای ویرایش مانند فتوشاپ، لایت روم، ACDsee و … را یاد بگیرید.
  • سبک کار خود را بیابید. شما می توانید با گرفتن انواع عکس و الگوگرفتن از سایر هنرمندان عکاسی، سبک کار اصیل و منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
  • از سوژهای متحرک عکاسی کنید. عکاسی از مردمی که در هوای بارانی با چتر قدم می زنند، ماشین هایی که از کنار دست فروشان عبور می کنند و… می تواند سوژه ای بسیار خلاقانه و منحصر به فرد برای عکاسی باشد.
  • از سوژه هایی عکس بگیرید تا نور خورشید از پشت به آنها بتابد. در بسیاری از موارد، سوژه مبهم است و محیط اطراف بسیار جذاب به نظر می رسد. ما به این نوع عکاسان، عکاسان با نور پس زمینه می گوییم.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی خیابانی چیست؟

انواع عکاسی خیابانی چیست؟

اگر در شهرهای شلوغ زندگی می کنید، در طول روز خیابان ها و مکان های مختلفی را خواهید دید. برخی از آنها را می شناسید، در بعضی از این مکانها زندگی کرده اید و بزرگ شده اید، و گاهی اوقات هم به یک کافه جدید در پایین خیابان می روید. با این حال، هر کدام از این خیابان ها حس و حال منحصر به فردی دارند و این باعث می شود افراد انواع مختلفی از عکاسی خیابانی داشته باشند. در زیر به 5 نوع اصلی عکاسی خیابانی اشاره می کنیم و توضیح مختصری در مورد هر کدام می دهیم:

  • عکاسی خیابانی محجوب (Unobtrusive Street Photography)

 این گروه از عکاسان ترجیح می دهند حضور خود را در خیابان ها نشان ندهند، بنابراین عقب می نشینند و با کمترین تأثیر بر محیط اطراف خود بخشی از مناظر و ترکیب بندی می شوند.

  • عکاسی خیابانی خیابانی (Intrusive Street Photography)

 این نوع عکاسی رویکرد متفاوتی دارد. این عکاسان می خواستند در فضای اطراف خود موج هایی ایجاد کنند و با عناصر مختلف فضا تعامل داشته باشند و در عین حال بتوانند این لحظات درگیری را ثبت کنند.

  • عکاسی خیابانی به سبک خام(Raw-Style Street Photography)

 یکی از بهترین سبک های عکاسی خیابانی، سبک خام است، یعنی یافتن آنچه در کادر است. این عکاسان رویکردی بدون محدودیت دارند و هدف اصلی آنها نمایش واقعیت تاریک و زندگی واقعی در دنیای ما است.

  • پرتره های خیابانی(Street Portraits)

 عکاسی پرتره معمولاً در مکانی مانند آتلیه عکاسی انجام می شود، اما در دهه های اخیر پرتره های خیابانی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند و عکس گرفتن از چهره افراد در خیابان های شهر جذاب است.

  • عکاسی خیابانی مدلینگ(Fashion Street Photography)

 وقتی به مد فکر می کنید، ممکن است به یک استودیو یا کت واک های مختلفی فکر کنید که در آنجا برگزار می شود، اما کت واک های اصلی که می توانید ببینید در شهر و خیابان ها اتفاق می افتد. بنابراین عکاسی مدلینگ خیابانی از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است.

بیشتر بدانید: قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی خیابانی

تکنیک های عکاسی خیابانی

  • موقعیت دوربین

وقتی دوربین را جلوی خود می گیرید یا آن را در مقابل خود می گیرید، شبیه کسی هستید که هرگز عکسی نگرفته است. البته گاهی از این روش برای مخفی کردن لنز بزرگ استفاده می شود تا شانس عکس برداری افزایش یابد و این در صورتی است که دوربین شما دارای نمایشگر خاصی باشد.

  • ترکیب بندی

ترکیب بندی یکی از عناصر مهم در عکاسی است، اما در این ژانر زمان زیادی برای نگاه کردن و ترکیب بندی ندارید، حتی لازم نیست این قوانین را رعایت کنید، اما بدیهی است که در هر سبکی، اصول اولیه عکاسی باید حفظ و اجرا شود.

مراقب باشید، شما باید بهترین ها را از قاب دوربین خود ببینید، اما گاهی اوقات ممکن است امکان پذیر نباشد، پس تسلیم نشوید، دوباره تلاش کنید و سوژه خود را پیدا کنید. بهتر است سریع عکس بگیرید و بعد آن را ویرایش کنید تا اینکه عکسی نگرفته باشید، اما به کادر، بالا و پایین عکس و محیط اطراف خود توجه کنید.

  • شاتر

یک قانون کلی برای عکاسی دستی، استفاده از حداقل سرعت شاتر برابر با فاصله کانونی است. دلیل آن جلوگیری از تار شدن تصویر در اثر لرزش دست است. سرعت شاتر را با توجه به نور محیط تنظیم کنید.

  • ISO

برای دستیابی به مقادیر دیافراگم و سرعت شاتر مورد نیاز، ISO را تا حد امکان پایین تنظیم کنید. این کار باعث از بین رفتن نویز در عکس ها می شود.

  • دیافراگم

در بهترین عکاسی خیابانی از فول فریم استفاده می شود. این بدان معنی است که شما عمق میدان خوبی می خواهید، به طوری که تصویر از نقطه نزدیک به نقطه فوکوس دور منتقل می شود.

  • احساسات و ژست را در نظر بگیرید

در عکاسی خیابانی، همه افراد به دنبال ایده ها و احساسات در پشت تصاویر خود هستند و مهم ترین راه برای انجام این کار، ثبت این احساسات از طریق چهره، نگاه یا حرکات بدن است. بنابراین، یاد بگیرید که افراد را از طریق بیان و حرکات آنها بخوانید و بر اساس آن عکس های خود را بگیرید.

  • ماجراجو باشید

وقتی عکاسی خیابانی را شروع می کنید، می توانید به محله خود بروید و از آنجا شروع کنید. هر چه زمان بیشتری را در یک مکان بگذرانید، صمیمیت و احساسات بیشتری در عکس‌های شما احساس خواهد شد. لازم نیست در روز عکاسی کنید، می توانید عکاسی خیابانی را در شب امتحان کنید

بیشتر بخوانید: عکاسی صنعتی در اصفهان 

انواع عکاسی خیابانی
  • دور بودن، اما نزدیک باشید

بزرگنمایی در عکاسی خیابانی اهمیت ویژه ای دارد. کادری که در حال بستن آن هستید را با عناصر مختلف پر کنید و به اندازه کافی به سوژه نزدیک شوید تا جزئیات کوچک عکس را ثبت کنید. البته یادتان باشد که نباید خیلی نزدیک شوید.

برخی از عکاسان به گونه ای به سوژه های خود نزدیک می شوند که هیچ پس زمینه ای در کادر وجود ندارد. تعادل لازم را در فعالیت های خود داشته باشید و با نزدیک شدن در برخی موارد کیفیت تصاویر خود را ارتقا دهید.

چه قوانینی برای انتشار عکس خیابانی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؟

رسانه های اجتماعی یک پلتفرم عالی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر خیابانی هستند که می گیرید، اما با ارسال تصاویر نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی افراد در عکس شما وجود دارد. نگرانی هایی که نباید نادیده گرفته شوند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عکاسان خیابانی این است که قبل از انتشار یک پست باید تمام این جنبه‌ها را در نظر بگیرید. به همین دلیل بهتر است هنگام عکس گرفتن از فرد داخل عکس اجازه بگیرید.

سخن پایانی

وقتی شروع به عکاسی خیابانی می کنید، این سبک را در ذهن داشته باشید. اگر می خواهید مهارت های عکاسی خود را بهبود ببخشید و احساسات، ژست ها و لحظات داستانی را ثبت کنید، عکاسی خیابانی انتخاب مناسبی برای شماست. به علاوه، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که مهارت های عکاسی خود را بهبود می بخشد. در نتیجه، می توانید آنچه را که در عکاسی خیابانی می آموزید، در هر نوع عکاسی دیگری که دوست دارید اعمال کنید.

بیشتر بخوانید : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید