08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

5/5
اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

در سطح فنی، اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی می تواند پیچیده باشد. اما در سطح هنری، یکی از مهم ترین بخش های یک تصویر است که بر احساسات و علایق متفاوت از هر عنصر دیگر عکاسی تأثیر می گذارد. رنگ ها در عکاسی یکی از مهم ترین عوامل انتقال احساسات به بیننده هستند. اگر می خواهید تصاویری چشمگیر داشته باشید، باید بتوانید ترکیب رنگ مناسبی برای آن ایجاد کنید که کار آسانی نیست. در چنین تصاویری ممکن است سوژه عنصر ثانویه تصویر ما باشد و رنگ ها اولین عنصر باشند.

اگرچه از نظر فنی بحث رنگ ها بسیار پیچیده است اما از نظر هنری و بصری یکی از مهم ترین عوامل عکس تلقی می شود که می تواند احساسات و علایق بیننده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در مقاله اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی قصد داریم به نقش رنگ ها در عکاسی صنعتی بپردازیم و تمامی نکات مربوط به آن را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

دو دلیل اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی:

  • کمک برای برقراری ارتباط در سطح عاطفی
  • کمک به بیان داستان و مفهوم تصاویر

رنگ گرم در مقابل رنگ‌های سرد

از نظر دانش عمومی دو دسته اصلی رنگ گرم و رنگ سرد وجود دارد. رنگ های گرم شامل قرمز، نارنجی و زرد و رنگ های سرد شامل سبز، آبی و بنفش است. دو مجموعه رنگ حالت ‌های خاص خود را دارند و به شما کمک می ‌کند وقتی از آنها عکس می گیرید از خود بپرسید که آیا می ‌خواهید بدانید چگونه عکس ‌های خود را بهینه کنید.

رنگ های گرم فعال تر هستند و احساسات بیشتری را منتقل می کنند. آنها با جلب توجه به بیننده حمله می کنند. به طور کلی، رنگ ‌های گرم کمتر از رنگ ‌های سرد اشباع می ‌شوند، بنابراین یک تصویر حتی با مقدار کمی گرما می‌ تواند برجسته شود. این یکی از دلایلی است که عکس های غروب و طلوع خورشید و همچنین رنگ های پاییزی به همان اندازه محبوب هستند.

از طرف دیگر رنگ های سرد آرام تر و ملایم تر هستند. آنها در پس زمینه محو می شوند، به خصوص اگر یک رنگ گرم در همان نقطه ظاهر شود. به طور کلی، آنها به اندازه یک رنگ گرم توجه را به خود جلب نمی کنند، اگرچه این قطعا چیز بدی نیست. رنگ های گرم می توانند برتر باشند. رنگ های سرد احتمالاً تسکین دهنده و آرام به نظر می رسند. بیشتر طبیعت از رنگ های سرد ساخته شده است، اگرچه غروب و طلوع خورشید حتی می تواند منظره آبی را به طلا تبدیل کند.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

ترتیب و اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

به طور کلی، تمام رنگ هایی که می توانید ببینید. آنها به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه مقاله اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی شما را با آنها آشنا می کنیم.

  • رنگ اولیه

از آنجایی که سه نوع سلول گیرنده مخروطی شکل در چشم انسان است. طول موج؛ رنگ های سبز، آبی و قرمز را دریافت می کند. این سه رنگ جزو رنگ های اصلی یا اولیه محسوب می شوند.

  • رنگ ثانویه

این رنگ ها به دو مخروط گیرنده چشم انسان نیاز دارند. مانند رنگ زرد که به تعادل نور سبز و قرمز نیاز دارد.

  • رنگ سوم یا عالی

رنگ هایی که از ترکیب رنگ های اصلی و فرعی ایجاد می شوند.

مفاهیم و اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

 همانطور که از اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی گفتیم هر کدام معنا و ویژگی خاص خود را دارند. این موضوع به قدری واضح است که در علم روانشناسی از خواص و ویژگی های خاص رنگ ها صحبت می شود. در ادامه به برخی مفاهیم رنگ‌ها خواهیم پرداخت:

  • خصوصیات رنگ قرمز

 قرمز یکی از قوی ترین رنگ های طبیعت است. بنابراین رنگ قرمز برای عکاسی بسیار مهم است. قرمز رنگی فعال است و می تواند پویایی و هیجان بالایی را در عکس نشان دهد.

  • خصوصیات رنگ نارنجی

 نارنجی نیز یکی از رایج ترین رنگ های موجود در طبیعت است. با این حال، این رنگ حامل مفهوم سرزندگی و انرژی زیادی است. گاهی در ترکیب با رنگ هایی مانند قهوه ای نشانه مرگ طبیعت است.

  • خصوصیات رنگ زرد

 روشن ترین رنگ در طیف رنگ های گرم زرد است. به خصوص اگر این رنگ را به تنهایی ببینیم. رنگ زرد حاوی انرژی بسیار بالایی است، به خصوص اگر رنگ طلایی داشته باشد، نماد سلامتی و شکوه به حساب می آید.

بیشتر بدانید مقاله اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی
  • خصوصیات رنگ سبز

سبز برجسته ترین رنگ در عکاسی از طبیعت است. اما جزو رنگ های اصلی نیست و از ترکیب زرد و آبی ایجاد شده است. با این حال، یکی از رایج ترین رنگ ها است. به تصویر کشیدن رنگ سبز نشان دهنده زندگی و امید است، همچنین معمولاً در سایه، از این رنگ در تن بسیار تیره استفاده می شود و به جای مشکی با قهوه ای ترکیب می شود.

  • خصوصیات رنگ آبی

توناژ های مختلف رنگ آبی نشان دهنده صلح و آرامش است. رنگ آبی را می توان رنگی عمیق به حساب آورد که استفاده از آن در اکثر تصاویر منجر به احساس آرامش و سکون در بیننده می شود. از این رنگ با طیف سرد می توان برای نشان دادن سردی در کنار رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده کرد.

  • خصوصیات رنگ بنفش

بنفش یکی از رنگ های کمیاب است که به ندرت می توان آن را به شکل خالص آن یافت. این رنگ همیشه با سلطنت و ثروت همراه بوده است و نمایش آن در تصاویر می تواند حس عظمت را در بیننده ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده از رنگ بنفش می تواند در عکس های تبلیغاتی جواهرات بسیار موثر باشد.

  • رنگ سیاه در عکاسی

این رنگ در دنیای مد بسیار شیک و محبوب است. اقتدار و قدرت را نشان می دهد. همچنین می تواند حس تسلیم شدن را در بیننده القا کند.

  • رنگ سفید در عکاسی

یکی از رنگ های تابستانی است. که نور را منعکس می کند؛ و نماد پاکی و بی گناهی است. به دلیل خنثی بودن، با همه رنگ ها مطابقت دارد و محبوب است.

دانستن تأثیر هر رنگ؛ و یادگیری تکنیک های استفاده از رنگ می توانید بسته به سبک عکاسی و موضوع خود از آنها استفاده کنید. و تصاویر جذاب تر همراه با انتقال احساسات بیشتر ضبط کنید.

بیشتر بخوانید مقاله اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

تاثير انتخاب رنگ مناسب محصولات در عکاسي صنعتي و تبليغاتي و در کل تبليغات محصولات

عکاسی صنعتی و به طور کلی تبلیغات واقعی و موثر، ایده و انعکاسی از حقایق است که با خلاقیت هنرمندان آمیخته خواهد شد تا محصولات تصویری کامل و موثر در ذهن مخاطبان و مشتریان بالقوه به جا بگذارند. این تصویر ذهنی زمانی کامل می شود که متریال و رنگ محصولات با ویژگی های درونی و کاربردی به شیک ترین و مناسب ترین شکل طراحی شوند، البته تجربه عکاس صنعتی و تبلیغاتی و گروه طراح هویت بصری کمک زیادی در فرآیند ارائه محصولات انجام داد.

بیشتر بخوانید مقاله اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید