08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی

5/5
اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی

اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی

چاپ و بسته بندی یکی از مراحل اصلی و مهم در تولید محصولات مختلف می باشد. اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی محصول می تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد زیرا چاپ و بسته بندی فرآیند آماده سازی کالا برای حمل و نقل و نگهداری و تحویل به مشتری است. به طور واضح تر، بسته بندی سیستمی است که زمان تحویل کالا را برای انتقال، توزیع، نگهداری و فروش کاهش می دهد و تضمینی برای تحویل ایمن در شرایط مطلوب به مشتری است.

با توجه به اهمیت چاپ و بسته بندی در بازاریابی و فروش محصولات، می خواهیم به اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی بپردازیم که به راحتی می تواند ما را از رقابت حذف کند. پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی

  • غلط های املایی در فایل چاپی

یکی از اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی و اشتباهاتی که در آثار چاپی دیده می شود، غلط های املایی است. همه ما ممکن است در متن هایی که می نویسیم درگیر باشیم و غلط املایی داشته باشیم و این کاملا طبیعی است. اما در کارهای چاپی یک مجتمع چاپ و بسته بندی، وجود غلط های املایی را نمی توان بخشید و به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت.

      قبل از ارسال فایل برای چاپ نهایی، بهتر است برای تایید مشتری ارسال شود و سپس طراح چندین بار فایل را از نظر عدم وجود این نوع خطا بررسی کند.

  • در نظر نگرفتن خط برش یا خط تا در چاپ

در مراحل تهیه فایل چاپ هنگام طراحی فایل گرافیکی باید فضایی برای خط برش در نظر گرفته شود که سه میلی متر است. در صورت عدم رعایت این خط در پرونده ها، مشکلات اساسی به وجود می آید و احتمال از بین رفتن قسمت هایی از کار در حین عملیات برش بسیار زیاد است. به این نکته توجه کنید که برخی از محصولات چاپی مانند پوستر، سربرگ و کارت ویزیت نیاز به خطوط برش بیشتری دارند و در هنگام طراحی باید این محدوده را بیشتر در نظر بگیرید.

      در نظر گرفتن خطوط برش یا خطوط چین برای محصولات چاپی که تا شده اهمیت بیشتری دارند.

  • انتخاب رزولوشن نامناسب

از جمله عوامل دیگری که می تواند در فرآیند تهیه فایل چاپی با مشکل مواجه شود و بر کیفیت فایل خروجی تاثیر منفی بگذارد، انتخاب رزولوشن ناکافی است. اگر رزولوشن برای فایل چاپی شما مناسب باشد، کیفیت خروجی بسیار بالا خواهد بود. برای چاپ بهتر است رزولوشن بین 300 تا 400 پیکسل در اینچ داشته باشید.

اشتباه بسیار بزرگی که در این زمینه مشاهده می شود استفاده از رزولوشن های بسیار پایین است. به عنوان مثال استفاده از تصاویر با وضوح 72 dpi به جای استفاده از تصاویر با وضوح 300 dpi یا بالاتر، موردی است که زیاد اتفاق می افتد و کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • تبدیل نکردن فایل به مود رنگیCMYK

هنگام طراحی و آماده سازی فایل برای چاپ، فراموش نکنید که حالت تصویر را به CMYK تبدیل کنید. بنابراین، اگر تفاوت بین RGB و CMYK را نمی دانید، فایلی را برای چاپ نهایی ارسال نکنید. RGB حالت رنگ نمایشگر و CMYK حالت رنگ چاپ است و نداشتن اطلاعات کافی در مورد این حالت های رنگی ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

  • با بسته بندی خریدار را کلافه نکنید

هیچ چیز بدتر و آزاردهنده تر از بسته بندی نیست که برای باز کردن آن نیاز به اره است! یا بسته هایی که بعد از باز شدن حتما به بسته بندی دیگری در منزل برای نگهداری نیاز دارند.

برای جلوگیری از آزار مردم با این اشتباهات، بهتر است به تجربه ای که مصرف کنندگان خواهند داشت فکر کنید. فقط خوب بودن بسته بندی که توجه خریداران را جلب کند تا محصول را از قفسه ها به خود جلب کند، کافی نیست، بلکه باید به بقیه مسیری که این بسته بندی تا خانه مصرف کننده طی می کند نیز فکر کنید. بسته بندی باید به راحتی باز و بسته شود و علاوه بر محافظت از محصول استفاده شود. اما توجه داشته باشید که برخی از محصولات مانند بسته بندی قرص ها و داروها از این لیست حذف شده اند.

  • ناکارآمد بودن بسته بندی

گاهی اوقات به دلیل کمبود بودجه مجبور هستید هزینه های خود را کاهش دهید، اما اگر محصولات شما به درستی و مطمئن به دست مشتریان نرسد، هر چقدر هم که در فعالیت های بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید و سعی کنید مشتریان را متقاعد کنید از شما خرید کنند، منتفع خواهند شد.

هرگز دوباره از شما خرید نکنید درست است که یک بسته بندی باید زیبا و جذاب باشد اما در وهله اول کارایی بسته و سلامت محصولات مهم است. بسته بندی باید بتواند از محصولات شما محافظت کند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی : طراحی و چاپ بسته بندی

اشتباهات رایج در بسته بندی

اگر می خواهید محصولات خود را از آسیب های احتمالی در حین حمل و نقل محافظت کنید، جعبه های مقوایی موج دار بهترین گزینه برای شما هستند، البته به شرطی که دقیقاً هم اندازه محصولات شما باشند. در دنیای پر سرعت امروز، بسته بندی خود را دوست داشته باشید و اجازه ندهید محصولات شما در حین توزیع و ارسال آسیب ببینند.

  • از دست دادن فرصت معرفی برند به مشتریان

یکی از اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی که طراحان گرافیک ممکن است مرتکب شوند، تولید و طراحی جعبه و بسته بندی بدون شرح برند و محصول است. بسته بندی می تواند شما را به عنوان یک برند معتبر معرفی کند و جایگاه ما را در بین رقبا حفظ کند.

به همین دلیل سعی کنید از چاپ و طراحی تخصصی در کار خود استفاده کنید تا نحوه معرفی برند و کسب و کار شما مشخص شود.

  • پر کردن تمام فضای جعبه با تصاویر یا توضیحات

از جمله اشتباهات طراحان این است که فکر می کنند نباید فضای خالی در طراحی وجود داشته باشد. زمانی که تصمیم به طراحی یک بسته دارید، بهتر است ابتدا روی یک موضوع و طرح تمرکز کنید، سپس سعی کنید تا حد امکان با استفاده از رنگ و فونت آن را برجسته کنید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی
  • اشتباه در انتخاب ابعاد بسته بندی

اشتباهات رایج در چاپ و بسته بندی به طرح های گرافیکی روی آن محدود نمی شود. گاهی اوقات مدیران تمامی موارد اعم از طرح و رنگ و نحوه ارائه محصول را مشخص می کنند اما به ابعاد جعبه مورد نظر توجهی ندارند. این موضوع باعث می شود که در هنگام عرضه محصول، جعبه یا بزرگ باشد که هزینه بیشتری دارد و یا کوچک و سفت باشد که در اثر فشار به محصول آسیب می رساند.

با وجود پیچیدگی هایی که انتخاب بسته بندی یک محصول به همراه دارد، راه حل هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید احتمال اشتباه را تا حد زیادی کاهش دهید. استفاده از تجربه یک مشاور، اشتباهات رایج بسته بندی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید