08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش

5/5
تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش

تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش

با گسترده شدن صنعت تبلیغات کسب و کارها به تبلیغات اهمیت بسیاری می دهند، زیرا کسب و کاری که نتواند از شگرد های تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود استفاده کند کم کم در عرصه ی رقابت های میدانی برای افزایش سود مالی و گردش حساب خود شکست خواهد خورد. یکی از قدرتمندترین ابزار های مورد استفاده در صنعت تبلیغات کاتالوگ (کالا نما) می باشد.

ما در مقاله ” تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش ” سعی بر این داریم که از تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش صحبت کنیم، عده ی زیادی از طراحان گرافیک مشغول به طراحی کاتالوگ در شرکت های تبلیغاتی می باشند و همیشه شرکت ها و کمپانی هایی هستند که با برگزاری فراخوان های هنری طراحان گرافیک زیادی را برای طراحی کاتالوگ محصولات جدید خود فرا می خوانند، لذا با پرداختن به این موضوع ها قصد داشتیم شما را با اهمیت طراحی کاتالوگ آشنا کرده باشیم.

طراحی کاتالوگ چیست؟

در کاتالوگ‌ها مشخصات کالا همراه با تصاویر آنها برای سایر مخاطبین طراحی و چاپ می شود؛ به همین دلیل باعث شده است تا خریداران بتوانند با استفاده از کاتالوگ به راحتی انتخاب خود را از میان کالاهای موجود در یک تولید کننده، شرکت و کارخانه انجام دهند.
در مجموع به کاتالوگ‌، کالانما یا راهنمای کالا نیز گفته می شود در کاتالوگ‌ها، کالای تولیدی یک کارخانه یا موسسه به تصویر کشیده می شود؛ و همراه این تصاویر نام کالا، مدل و برخی از مشخصات فنی ذکر می گردد؛ و همچنین موسسات خدماتی، اجتماعی و فرهنگی نیز برای معرفی خدمات و فعالیت‎های خود اقدام به طراحی و چاپ کاتالوگ می نمایند.
در طراحی کاتالوگ باید از تصاویر با کیفیت بسیار بالا استفاده شود زیرا: هدف اصلی برای تاثیرگذاری بر مخاطب قدرت تصاویر می باشد و تا جایی که مقدور است عکاسی صنعتی برای محصولات و خدمات انجام شود تا کیفیت عکس‌ها بالا و دارای ظاهری جذاب را داشته باشند.

بیشتر بخوانید مقاله تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش : طراحی و چاپ کاتالوگ

چرا طراحی کاتالوگ برای فروش محصولات الزامی است؟

-کاتالوگ ها به دلیل اینکه حاوی اطلاعات مورد نیاز در مورد کالا و خدمات آن مجموعه به همراه تصاویر می باشند باعث شده است که مشتریان و مخاطبین آن مجموعه خیلی سریع‌تر اطلاعات خود را جمع آوری نمایند و بتوانند در زمان خیلی کوتاه‌تر برای خرید  سایر محصولات اقدام به تصمیم گیری کنند.
-از طرفی در طراحی کاتالوگ ها اطلاعات بسیار چکیده و ارزشمندی در مورد نحوه نگهداری، اندازه، تنوع رنگی، ویژگی‌های محصول به مخاطبین محصولات می دهد که این موضوع باعث می شود کاتالوگ بتواند برای مدت بسیار طولانی به سوالات زیاد مخاطبین خود پاسخ  کامل را بدهند و تاثیر بسیار شگرفی در گردش مالی محصولات بگذارد.
-زمانی که سایر کمپانی ها در نمایشگاه شرکت نمایند برای فروشنده های برند کمپانی ها هیچ چیز به اندازه ی کاتالوگ محصولات نمی تواند ابزار بسیار مفید و کاربردی در جهت فروش و بازاریابی کمپانی ها در بازار فروش و عرصه ی رقابتی باشد.

تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش

نکات مهم در طراحی کاتالوگ در فروش محصولات چیست؟

  • در طراحی کاتالوگ محصولات باید جدیدترین، با کیفیت‌ترین و بهترین ساخته های و خدمات شرکت، کارخانه‌جات و تولیدی ها معرفی گردند. در واقع کاتالوگ باید بهترین نما از فرآیند و محصولات کمپانی ها را در محتوی خود داشته باشد.
  • اطلاعات فنی‌ای که در کاتالوگ درباره محصول و خدمات آورده می شود باید کامل، صحیح و بی نقص باشد و مهم تر از این نکات این است که تولید کننده صداقت کامل را برای این توضیحات محصولات خود داشته باشد.
  • اگر آن مؤسسه، تولیدی و کارخانه دارای امتیاز و یا رتبه خاصی باشد در طراحی کاتالوگ حتما ذکر شود تا اعتماد بیشتری را در بین مخاطبین خود کسب نماید.
  • نام و عملکرد کارخانه تولیدی در کاتالوگ حتما آورده شود.
  • تصاویر کاتالوگ باید به نحوی باشد که از زوایای مختلف تهیه شود و دارای کیفیتی بسیار بالا باشد تا انتخاب مخاطبین را برای محصولات آسان کند. با توجه به اهمیت تصاویر ثبت شده در طراحی کاتالوگ اهمیت عکاسی صنعتی نیز کاملا مشخص است بهتر است برای اینکه اعتبار برند و محصولات شما بالا برود از تیم عکاسی صنعتی حرفه ای کمک بگیرید.

محتوای متنی در طراحی کاتالوگ برای فروش بیشتر محصولات باید چگونه باشد؟

در طراحی کاتالوگ عنصر اصلی تصاویر می باشد قدرت تصاویر را برای افزایش فروش اصلا دست کم نگیرید اما محتوی متنی هم لازم است و طولانی بسیار چکیده و مختصر که حواس مخاطب را از تصاویر کاتالوگ کم نکند. بسیار مهم است که این اصل را رعایت کنیم: کوتاه و مختصر بنویسید و بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذارید!

قبل از طراحی کاتالوگ باید برای محتوای متنی کاتالوگ برنامه ای منظم و مشخص داشته باشید.

  • در این محتوای کاتالوگ باید اطلاعاتی دقیق مانند: معرفی نامه، تاریخچه، اهداف و گواهینامه و افتخارات شرکت برای مخاطبین با صداقت لازم نوشته شود.
  • توضیحات در مود محصولات باید در محتوای متنی کاتالوگ آماده شود.
  • در طراحی کاتالوگ و در بخش محتوای متنی آن از جملات بسیار کوتاه و روان و از کلمات بسیار ساده و کوتاه استفاده نمایید مخاطبین شما وقت زیادی برای مطالعه متن‌های کاتالوگ نباید بگذارند بنابراین باید برای هر محصول از حداکثر 50 تا 150 کلمه استفاده شود.

بیشتر بخوانید مقاله تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش

چگونه بهترین طراحی کاتالوگ در فروش را داشته باشیم؟

شما به عنوان فردی که صاحب کسب ‌وکار و یا کمپانی می باشد، برای معرفی و برندینگ محصولات و یا خدمات خود نیازمندسایر ابزار های مهم تبلیغاتی مانند طراحی کاتالوگ هستید. کاتالوگ‌ها نیز مانند سایر ابزارهای مهم تبلیغاتی کارت ویزیت، بروشور، تراکت به معرفی و برندینگ محصولات کمپانی ها می پردازند و در افزایش فروش و بازاریابی محصولات و یا خدمات بسیار تاثیرگذار هستند.

یک کاتالوگ حرفه‌ای می‌ تواند به عنوان ابزاری پر قدرت و موثر در فروش و بازاریابی به کمپانی  کمک شایانی می کند، با رعایت اصول طراحی کاتالوگ، این ابزار قدرتمند در صنعت تبلیغات  مخاطبان را به سمت خرید محصولات و یا خدمات تشویق می‌کند.

قدرت تصاویر در طراحی کاتالوگ:

تحقیقات در هنرهای بصری ثابت کرده است که تصاویر قدرت بالایی نسبت به متن دارند و این نشان  دهنده ی این است که اگر در طراحی کاتالوگ عناصر بصری در هنگام ثبت تصاویر به  خوبی چیدمان شوند تا چقدر می توانند در ذهن مخاطب ماندگار باشند. هنگام طراحی کاتالوگ بهتر است تا از تصاویر اختصاصی و مرتبط با محصولات کسب‌وکارتان استفاده بشود. استفاده از تصاویر حرفه‌ای، مخاطبان را جهت مطالعه بقیه ی کاتالوگ هدایت می کند و آنها را تشویق به استفاده از محصولاتتان می نماید. اما ممکن است تیم طراحی گرافیک کاتالوگتان امکان تهیه تصاویر اختصاصی از محصولات را نداشته باشند، نگران نشوید پروژه متوقف نمی شود از این رو به سراغ اینترنت رمی روند و از تصاویر موجود در آن استفاده می کنند ساده ترین و راحت ترین کار ممکن همین است. البته این نکته را در نظر بگیرید که تصاویر نباید از کیفیت پائین (پائین‌تر از 300 dpi)برای طراحی کاتالوگ استفاده کنند زیرا کیفیت بسیار کمی را در هنگام چاپ کاتالوگ خواهند داشت. استفاده از کیفیت پایین در تصاویر باعث تاثیرگذاری منفی بر روی مخاطبان می‌گردد و هنوز کاتالوگ را باز نکرده آن را در سطل زباله بیندازد!

پس اهمیت کیفت بالای تصاویر را بسیار جدی بگیرید و به تیم طراحی کاتالوگتان نیز گوش زد کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش

معجزه ی رنگ مناسب در تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش :

انتخاب رنگ برند در تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش محصولات یک موضوع بسیار جدی و مهم است که در علم روانشناسی رنگ ها و قوانین هنر های تجسمی نیز به آن پرداخته اند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در طراحی کاتالوگ، از تنوع رنگی به شدت پرهیز کنید. زیرا: حواس مخاطب را به شدت از موضوعات اصلی کاتالوگ پرت می کند و این به ضرر فروش محصولات کمپانی خواهد شد.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید