08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اهمیت عکاسی صنعتی

5/5
اهمیت عکاسی صنعتی

اهمیت عکاسی صنعتی

اهمیت عکاسی صنعتی : از زمانی که عکاسی بین مردم شناخته شد سالهاست که میگذرد، در ابتدا عکاسی  یک سرگرمی محبوب برای ثروتمندان بود. اشرافی ها و ثروتمندان در اکثر مهمانی های خود عکاسی را مرسوم کرده بودند. عکاسی شاخه های زیادی دارد که یکی از این شاخه ها عکاسی صنعتی (تبلیغاتی) نام دارد. با اوج گیری صنعت و نظام سرمایه داری طرفداران این رشته در دانشگاه ها رو به افزایش است.

امروزه عکاسی تبلبغاتی (صنعتی) یا تجاری به صنعتی تبدیل شده که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا پیش از آن عکاسی تنها جنبه سرگرمی ، هنری داشته و بیشتر برای ثبت لحظات مهم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.در طی جنگ جهانی اول عکاسی تبلیغاتی و صنعتی رشد بسیاری پیدا کرد و بسیاری از صنایع سعی کردند تا از طریق عکاسی تبلیغاتی مشتریان بالقوه خود را از مزایای محصولات خود آگاه سازند.

در مدت زمان کوتاهی پس از پیدایش صنعت عکاسی صنعتی، بسیاری از تولیدکنندگان دریافتند که با استفاده از عکس‌های مناسب می‌توانند به جذاب‌تر شدن محصولات خود کمک کنند و در بازار رقابتی فروش از دیگر رقبا پیشی بگیرند.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

اهمیت عکاسی صنعتی

اهمیت عکاسی صنعتی | تنها سلاح رقابت !

در دنیای امروز که شرکت‌ها و صنایع متنوعی وجود دارند و فضای رقابتی بیش از پیش سخت شده است. هر یک از صنایع نیاز دارند که با  تهیه بروشور و قرار دادن تصاویر بر روی وب‌سایت، محصولات و روند کاری خود را هرچه بهتر معرفی کنند؛ چرا که عکاسی صنعتی، تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد میل و رغبت در مخاطبان، ایجاد کرده است.

عکاسی صنعتی برای استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا بسیار حیاتی است؛ چرا که خوب دیده شدن محصول یعنی برگه برنده موفقیت برای ورود به بازار فروش تاثیر چشم‌گیر عکاسی صنعتی بر روی روند معرفی کسب و کار، برند، جذب مشتری، فروش محصولات، سود دهی بالا و… بسیار سریع و خودجوش عمل میکند به همین خاطر حضور گسترده آنلاین برای کسب و کارها و ارائه فرایند تولید بسیار ضروری است.

عکاسان صنعتی با گرفتن عکس از محصولات، ماشین آلات و یا تجهیزاتی که می توانند به پیشبرد یک کسب و کار کمک کنند، به کسب و کارها رونق و زندگی می‌بخشند. در واقع عکاسی صنعتی، سلاح رقابت با بهترین کیفیت ممکن در بازار فروش دنیای امروز است، ثبت محصول با کیفیت بالا برای استفاده تجاری می باشد.

اهمیت عکاسی صنعتی

اهمیت عکاسی صنعتی به چه دلیل است؟

هر هنر و شیوه ای که محصول را به طور واضح برای متقاضی شفاف کند اهمیت خاصی دارد از این رو عکاسی صنعتی بسیار اهمیت دارد: چرا که تجربه در سایت ها و انواع برنامه های فروش محصولات  ثابت کرده است بازدید باکس ها و آرشیو عکس ها بسیار پربازدید تر از مطالب بوده است. قدرتی که تصویر و عکس برای فروش محصولات دارند را هیچوقت  دست کم نگیرید!

عکس‌های تبلیغاتی خوب، به‌احتمال ‌زیاد مخاطبان را بیشتر از متن خالص و بدون عکس کلیشه ای درگیر می‌کنند، به‌خصوص اگر تصاویر ارائه‌ شده تمایل و جهت هنری داشته و به مخاطبان خاصی هدایت شوند. شما تنها یک فرصت دارید تا بتوانید بیننده ای را که برای اولین بار مجله ، بروشور، یا کلا محتوی تبلیغاتی  شمارا می‌خواند جذب و درگیر نه همین منظور مطمئن شوید که برای محتوای خوب شما عکاسی تبلیغاتی درستی انجام گرفته است و محتوای ایجاد شده که شامل متن و عکس است درک روشنی از پیشنهاد شما فراهم کند. کسب و کار همیشه رقابتی بوده است رقابت با یکدیگر برای مشتری یکی از انتظارات بازار آزاد است.

  • توسعه برند

یکی از دلایلی که امروزه عکاسی صنعتی اهمیت زیادی پیدا کرده است ، این است که برند یک شرکت را توسعه می دهد و پذیرش یک محصول جدید را برای مردم تسهیل می دهد. این شگرد بسیار خوبی برای جدی گرفتن عکاسی صنعتی در پیشبرد کارهای تجاری محسوب میشود. کسب و کارها، کمپانی ها باید در حوزه ی توسعه برند، عکاسی صنعتی را بسیار جدی بگیرند، تا بتوانند محدودیت های فروش را کنار بگذارند. جدی گرفتن عکاسی صنعتی در حوزه توسعه برند باعث میشود *تصویر نام تجاری* و یا همان برند، در ذهن مخاطب ماندگارتر باشد با عمیق تر نگاه کردن به این موضوع بطور حتم ریسک کمتری از جانب مشتری های طرفدار محصول، برند را تهدید می کند.

  • جلب توجه

در کل اگر صاحب شغلی هستید و  می خواهید محصولتان بیشتر به فروش برسد، محل کارتان بیشتر شناخته شود ،آدرس کارگاه شما(کارخانه شما) برای مشتریانتان ماندگارتر باشد، تجهیزات و ماشین آلات خود را برای فروش بیشتر محصولات به نمایش بگذارید و سود دهی بیشتری داشته باشید. کلید بردتان داشتن چند عکس صنعتی است . مهمترین اهمیت عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی جلب توجه است. یک عکاس حرفه ای می تواند با چند عکس صنعتی که کاملا حرفه ای با مجهزترین دوربین و استودیو  که از یک مجموعه تجاری ،صنعتی و یا تولیدی گرفته شده است ،می تواند عواطف و احساسات جامعه  را به سمتی هدایت کند که می خواهد .

 هدف نهایی معرفی محصول و تشویق مردم  به خرید محصولات است که چند عکس صنعتی تمام این زحمات را برای جلب توجه ،می کشد. شانس و موفقیت یک عکاس صنعتی در زمینه های  تبلیغاتی بیشتر مربوط به نیروی فکری و کمکی است. طراحان هنری، مدیران فروش و گرافیست‌ها نیروی نجات بخش عکاس صنعتی و تبلیغاتی هستند. بیشتر مواقع طراحی دکور- چیدمان وسائل و از همه مهمتر زاویه‌ی دید کالای مورد نظر را آنها انجام خواهند داد و عکاسی یک  وظیفه سنگین و کاملا حرفه‌ای است.

 

اهمیت عکاسی صنعتی
  • تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یکی از مهمترین عامل برای فروش محصولات و بالابردن فروش است. عکاسی صنعتی برای پیش برد تبلیغات محیطی بسیار ضروری است . یکی از تاثیرگذار ترین و مهمترین تبلیغات محیطی، بیلبورد می باشد که نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی بیشترین قدمت را نیز دارد. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه یک تصویر، توجه‌ها را به سرعت به خود جذب کند. به‌طور مثال: در یک خیابان شلوغ مشغول رانندگی هستید، تصویر یک بیلبورد بزرگ چقدر در جلب توجه شما موثر است؟

تبلیغات بر روی بیلبوردها حساسیت بسیار بالایی دارند چراکه مخاطبان آن را چند از ثانیه ای می بینند و عبور می کنند، پس نام برند، پیام ، تصویر و عکس این تبلیغات باید واضح، ساده، با حداقل جزئیات و همراه با تصاویر و رنگ های تاثیر گذار باشد و بتواند به سرعت پیام اصلی را انتقال دهد. در تهیه بیلبورد به اهمیت و تاثیرگذاری  و اهمیتعکاسی صنعتی بیشتر پی میبریم.

شایان ذکر است که عکاسی صنعتی آنقدر در زندگی روزمره دارای اهمیت می باشد که دربهترین دانشگاه ها این رشته را به صورت تخصصی تدریس می نمایند.

اهمیت عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید