08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع چرم حیوانات

5/5
انواع چرم حیوانات

انواع چرم حیوانات

در این مقاله به بررسی موضوع انواع چرم حیوانات پرداخته میشود. هنگامی که به دنبال خرید کردن محصولی چرمی می باشد بدون هیچ شکی یکی از موارد بسیار مهمی که باید بدان توجه اساسی نمایید؛ گونه وو نوع چرم حیوانات استفاده شده می باشد.  چرم حیوانات دارای انواع و اقسام بسیار مختلفی می باشد که از منابع بسیار مختلف تهیه می گردد و در صنایع بسیار گوناگونی کاربرد اساسی دارد.

چرم حیوانات به صورت بسیار کلی به دو مدل گیاهی و حیوانی تقسیم بندی می گردد؛ در این مقاله سعی بر آن هستییم با انواع چرم های حیوانات مطلبی ارائه دهیم. چرم های حیوانات دارای ماهیت های بسیار مختلفی است و در سه جنبه ی بسیار زیادی باهم متفاوت اند. در ابتدا باید بدانید که نحوه ی دباغی نمودن انواعشان  با هم تفاوت اساسی دارند. تفاوت دیگر این است که چرم از کدام بخش حیوانات تهیه می گردد و سوم اینکه چرم از چه  حیوانی می باشد.

هر پوست حیوانات را می توان چرم نام داد؛ حتی می تواند پوست مرغ را نیز دباغی کنید جالب نیست؟! و به عنوان چرم اصل به مشتری غالب کرد، آیا به دنبال خرید کردن ژاکت و یا محصولات چرمی ساخته می شوند؛ در این مقاله سعی می کنیم رایج ترین چرم های حیوانات استفاده می شود در ساختن سایر محصولات چرمی مانند: کیف و کفش و ژاکت را به شما معرفی می نماییم تا خریدی بشدت با کیفیت داشته باشید.

  • چرم پوست گاوی

پوست گاوی از انواع چرم حیوانات و رایج ترین مدل از انواع چرم حیوانات می باشند که در ساختن کفش مردانه چرم، کیف چرم ،شلوار و … کاربرد اساسی دارد. چرم گاوی را  از اغلب گاو ها استفاده می کنند و امروزه در کشور های بسیار مختلفی تولید می گردد.

چرم گاوی برگرفته شده از گاو های بسیار بالغ با کیفیت استفاده ی بشدت بهتری نسبت به گاو های جوان را در بر دارند  و از دوام و سفتی خیلی بیشتری برخوردار هستند.

  • چرم بوفالو

یکی دیگر از انواع چرم حیوانات ، چرم بوفالو است. پوست و چرم بوفالو  بسیار ضخیم است و در عین حال به صورت شگفت انگیزی پنبه ای نرم است. چرم بوفالو دارای عمق بسیار زیادی  می باشد که موجب می گردد چرم به صورتی کاملا طبیعی بنظر برسد و نتواند روی آن تغییرات خیلی زیادی انجام دهند.

از چرم بوفالو برای ساخت کت و کفش و… استفاده ی بسیار زیادی می شود و محصولاتی که تولید می کنند از آن می تواند تا آخر دوام و ماندگاری خود را بخوبی حفظ نمایند.

بیشتر بدانید انواع چرم حیوانات : ست چرم

انواع چرم حیوانات
  • چرم خوک

بیشتر افراد هنگامی که می دانند انواع و اقسام بسیار مختلفی پوست و چرم حیوانات وجود دارد تعجب خیلی زیادی می کنند و این تعجب هنگامی به اوج زیادی می رسد که بفهمیم از چرم خوک علاوه بر ساختن توچ های فوتبال برای ساختن لباس نیز استفاده ی بسیار زیادی  می شود.  پوست و چرم خوک از پوست گاو خیلی سفت تر می باشد ولی دوامی برابر با چرم گاوی را دارد.

  • چرم گوسفند

یکی دیگر از انواع چرم حیوانات ، چرم گوسفند است. پوست گوسفند بسیار نرم، صاف و روشن است و جدا از پوست و چرم از پشمی که دارد، برای بافتم انواع  فرش های پشم حیوانانی، جلیقه پشمی و … استفاده ی بسیار زیادی می نمایند. چرم های گوسفند ظاهری بسیار مقاوم و خیلی محکمی را ندارند و نباید از آن برای ساخت وسیله هایی مثل: کفش وتنه موتور سیکلت و یا روکش صندلی ماشین استفاده شود؛گاها برای ساختن کاپشن های خیلی ارزان قیمت و یا روکش های خیلی بی کیفیت از این چرم بهره می برند که قیمت خیلی مناسب تری را دارد.

باید این نکته را یادآور شویم که به علت خیلی نرم بودن چرم گوسفند می توانید آن را به اشکال و طرح های بسیار مختلفی در آورده و بکار بگیرید که موجب تنوع زیاد محصولات آن شده است.  از پوست گوسفندی برای ساختن سایر زیورآلات اسپرت نظیر دستبند چرم دخترانه و یا دستبند چرم مردانه نیز استفاده ی بسیار زیادی می شود.

  • چرم گوزن

سابقه ی استفاده کردن از چرم گوزن یکی از انواع چرم حیوانات به قبایل سرخپوست ها بر می گردد و در بین سرخ پوست ها بسیار محبوبیت فراوانی داشته اند. چرم گوزن خیلی نرم و صاف است، با این حال به اندازه چرم گاوی قوی نمی باشد و نمی توانید با چرم گاوی مقایسه ای را انجام داد.

شیاد بتوانیم بگوییم که چرم  های گوزن و گوسفندی را لحاظ دوام و ماندگاری در یک رده دسته بندی کنید با این تفاوت که یافتن گوزن در ایران بشدت سخت است و در نتیجه باید وارد کشور شود که معمولا هزینه ی زیادتری می طلبد.

  • چرم کروکودیل

 یکی از انواع چرم حیوانات ، چرم کروکدیل است. درباره ی چرم تمساح و یا کروکودیل چیزی شنیده اید که بسیار بادوام و محکم و زیبا می باشند و می توانند یک عمر طولانی دوام داشته باشند.

کار با چرم تمساح خیلی سخت است از همین موضوع بسیار گرانقیمت در می آید. از چرم تمساح ها برای ساختن انواع مختلفی از کفش ها و کیف های بسیار لاکچری استفاده ی بسیار زیادی می شود و با توجه به قیمت خیلی بالای آن برای قشر مرفه جامعه است.

بیشتر بدانید انواع چرم حیوانات : کیف چرم 

انواع چرم حیوانات
  • چرم سفره ماهی

بله درست خواندید! این چرم نیز یکی از انواع چرم حیوانات است. از چرم و پوست سفره ماهی نیز در صنعت چرم سازی استفاده ی بسیار زیادی می شود و در کل یک چرم بسیار محبوب و زیبا برای افرادی می باشد که توانایی خرید آن را داشته باشند.

این چرم یکی از بادوام ترین چرم های روز دنیا است که در صورتی که قادر به یافتنش باشید! ژاپنی ها در زمان های بسیار دور و قدیم از این چرم برای ساختن انواع بسیار مختلفی از زره استفاده ی بسیار زیادی می کرد و در بافت آن انواع بسیار مختلفی از سنگ ریزه های گرد ، صاف و یک دست را بکار می گرفتند.  به دلیل گرانقیمت بودنش صدرصد دور از دسترس عموم مردم عادی است.

  • چرم مار

زیباترین و متنوع ترین انواع چرم حیوانات در دنیا چرم مار می باشد؛ پوست و چرم مار می تواند بسیار زیبا و خاص است سالانه میلیون ها دلار صرف پرورش مار های زیادی می شود تا با کشتار بیرحمانه ی مار ها بصورت زنده زنده سود های کلانی وارد کمپانی های فشن برای تولید کیف، کفش، کت، اکسسوری و… شود. این مدل چرم بسیار نازک و انعطاف پذیر می باشد ولی دوام خیلی بالایی نخواهد داشت.

  • چرم و پوست کوسه

پوست دیگری که از محبوبیت خیلی بالایی دارد، پوست کوسه بوده است که بسیار دوام و محکم است و ظاهری بشدت زیبا و براقی را از آن خود نموده است؛ در لمس کردن آن احساس صافی بسیار زیادی می نمایید.

بله درست حدس زدید این پوست و چرم کوسه می باشد که بسیار بسیار گرانقیمت می بشد. غول های تجاری بزرگی از چرم کوسه برای ساختن بند ساعت مردانه و زنانه نیز استفاده ی بسیار زیادی می کنند.

پایان مقاله انواع چرم حیوانات

در صنعت فشن توانید محصولات بسیار زیادی را پیدا نمایید که از پوست و چرم حیوانی ساخته و تولید شده ند.  از پوست گاو، گاومیش و خوک برای ساختن انواع مدل های کیف و کفش و کت و کاپشن استفاده می نمایند؛  از پوست و چرم گوسفندی برای ساختن شلوار، دستکش و کیف دستی استفاده ی بسیار زیادی می شود که ضخامت خیلی کمتری نسبت به موارد بالا را دراد. اگر دغدغه و مشکل مالی ندارید و فرد مرفه می باشید به سراغ چرم های گران قیمت نظیر چرم کوسه، سفره ماهی ، گوزن و … بروید که قیمت های هر محصول آن بین 3 تا 5 هزار دلار است!

بیشتر بدانید انواع چرم حیوانات : چاپ جعبه بسته بندی

انواع چرم حیوانات

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید