08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع تبلیغات خلاقانه

5/5
انواع تبلیغات خلاقانه

انواع تبلیغات خلاقانه

در این مقاله به بررسی موضوع انواع تبلیغات خلاقانه پرداخته میشود. تبلیغات خلاق دقیقا همان چیزی است که هر کسب و کاری برای افزایش فروش و توسعه برند به آن نیاز دارد. موفقیت یک شرکت در افزایش دید آن است و تبلیغات نقش مهمی در این موفقیت دارد.

 اگر کسب و کار شما به اندازه کافی دیده نشود، مشتری وجود نخواهد داشت. دستیابی به این هدف نیازمند انواع تبلیغات خلاقانه و برنامه ریزی اساسی برای حداکثر تاثیر است. تبلیغات هدفمند یکی از مهمترین جنبه های افزایش فروش و توسعه کسب و کار است. تبلیغات خلاقانه بخش موثری از بازاریابی مدرن امروزی است. این مسیر نه تنها رشد مطلوبی را برای کسب و کار شما ارائه می دهد، بلکه هزینه های شما در مقایسه با سود شما ناچیز است.

محصولات چاپی مانند بروشور، کاتالوگ، چاپ بر روی ابزار و وسایل زندگی، پوسترهای تبلیغاتی و غیره که برای اطلاع رسانی و جذب مشتریان و عموم مردم تولید می شوند. هر شرکت و بنگاه تجاری مایل است به شما محصولات خود را ارائه دهد. محصولات جدیدی که در نمایشگاه ها و مراکز خرید عرضه می شوند برای تبلیغات و اطلاع رسانی نیاز به رسانه های چاپی و تبلیغاتی دارند.

بیشتر بدانید مقاله انواع تبلیغات خلاقانه : چاپ جعبه بسته بندی

انواع تبلیغات خلاقانه !

  • کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از انواع تبلیغات خلاقانه است. کارت ویزیت ابتدا وسیله ای برای معرفی خود و سپس ارائه فرم های تماس است. کارت ویزیت این وظیفه را بر عهده می گیرد و هیچ کار مهم دیگری را مستقیما بر عهده نمی گیرد. کارت ویزیت مستقیماً برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمی شود، اما می توان گفت اولین مرحله از تعامل با مشتری، ارائه کارت ویزیت است و از آنجایی که اولین جلسه همیشه مهم و تاثیرگذار خواهد بود، کارت ویزیت
به طور غیر مستقیم می باشد.

تاریخچه کارت ویزیت به زمانی برمی گردد که شاهزادگان و اشراف یک تکه کاغذ یا طومار یا چیزی شبیه به آن برای دیدار با اشخاص مهم دیگر می فرستادند تا خود را به افراد مهم معرفی کنند. . . در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان می دهد.

 در ایران، کارت ویزیت آخرین چیزی است که کارآفرینان و صاحبان مشاغل به آن توجه می کنند و حتی گاهی اوقات کارت ویزیت خود را به صورت تلفنی و بدون ایده طراحی و بدون اهمیت سفارش می دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیر مستقیم توسط کارت ویزیت نمی باشند.

انواع تبلیغات خلاقانه
  • بنر چاپی تبلیغاتی

اگر می‌خواهید بیانیه‌ای داشته باشید یا کسب‌وکار خود را مورد توجه قرار دهید، برای شروع، به چاپ بنر حرفه‌ای در مکانی عالی نیاز دارید. انواع تبلیغات خلاقانه را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. چاپ بنرهای چشم نواز راهی عالی برای اعلام اخبار مهم است، مانند افتتاح یک فروشگاه بزرگ یا برجسته کردن محصولات و خدمات جدید.

بنرها در اندازه و شکل مختلف عرضه می شوند تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. چاپ یک بنر بسیار بزرگ برای یک کنفرانس یا جشنواره استفاده می شود، در حالی که یک بنر با اندازه متوسط ​​برای جلب توجه به یک محصول جدید در فروشگاه شما، ایده آل است.

  • تبلیغات چاپی کاتالوگ

کاتالوگ مجموعه ای از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا موسسه است که در آن واضح ترین اطلاعات توسط فروشنده یا نماینده آن محصول یا خدمات مورد نیاز است. در واقع کاتالوگ ها برای افرادی هستند که رابط  بین تولید کننده و مصرف کنندهستند، این افراد خریداران اصلی یا کسانی هستند که به عنوان مثال نقش فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه بین ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات را بازی می کنند، مانند، شرکت های مخابراتی و …

کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این افراد یا مؤسسات ایجاد می شوند و حاوی اطلاعاتی هستند که فقط برای آنها مفید است و این اطلاعات ممکن است برای مصرف کننده معنی نداشته باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ گرانتر است و به تعداد لازم چاپ می شوند، چاپ آنها محدود است و برای تعداد خریداران و تامین کنندگان بزرگی که شرکت شما با آنها کار می کند تهیه و چاپ می شود، کاغذ ضخیم برای طراحی آنها استفاده می شود و اندازه و تعداد برگها بر حسب نیاز و سلیقه ممکن است متفاوت باشد و از الگوی خاصی پیروی نمی کند.

  • بروشور

بروشور بخشی از انواع تبلیغات خلاقانه است. بروشورها مجموعه ای از اطلاعات دقیق و خاص در مورد ویژگی های یک نوع محصول، مزایا و عملکردهای احتمالی آن، استفاده، قیمت، تنوع رنگ و… به طور کلی، اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب مصرف کننده از محصول درج می شود. 

بروشورها معمولا ارزان هستند و در سایزهای مختلف چاپ می شوند و با توجه به سلیقه هر فردی چاپ می گردد؛ تیراژ آنها بالاست زیرا قرار است بین مصرف کنندگان بی شماری توزیع شود، وزن کاغذ را می توان به دلخواه انتخاب کرد اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا ارزان تر و راحت تر برای مصرف کننده باشد.

  • پوستر

پوستر ترکیبی از گرافیک و هنر انواع تبلیغات خلاقانه است، اگرچه هر دو همیشه موازی و در کنار هم حرکت کرده اند و مکمل یکدیگر هستند. پوسترها طرح های گرافیکی هستند که برای اهداف تبلیغاتی طراحی و منتشر میشوند.

  در یک تعریف دقیق تر، پوسترها برای ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع، رویداد  خاص استفاده می شوند و با طراحی شدن در زمان و مکان خاص و برای هدفی خاص در همان زمان و مکان، اثر آن به طور موقت است. مخاطب پوسترها عموم مردم هستند و هر پوستر طیف وسیعی از مردم را هدف گرفته است. طراحی پوستر با تخیل طراح شروع می شود و با تصاویر، اشکال، رنگ ها و خطوط ادامه می یابد.

بیشتر بدانید مقاله انواع تبلیغات خلاقانه : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

انواع تبلیغات خلاقانه
  • کارت پستال

کارت پستال نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات خلاقانه است. پست کارت ها یا کارت پستال‌ها تکه‌های مستطیلی از کاغذ ضخیم یا مقوای نازک هستند که در یک طرف آن عکس و در طرف دیگر نوشته قرار دارد. این قطعات کوچک بدون پاکت ارسال می شوند. هزینه پست آنها نیز از نامه ارزانتر است. برای مدت طولانی کارت پستال ها در یک لت ایجاد می شدند، اما امروزه کارت پستال های دو صفحه ای که تا می شوند و در پاکت نامه قرار می گیرند نیز طرفداران بی شماری دارند.

چرا باید در تبلیغات خلاق باشیم؟

تبلیغات بسیار زیادی وجود دارد و تعداد آنها هر سال در حال افزایش است. البته این جمله حق مطلب را رعایت نکرد! بهتر است بگوییم:

  • آدم‌ها در طول روز، در سیل انواع تبلیغات خلاقانه غرق می‌شوند!

دلیلش روشن است! شرکت های بیشتری هر روز در حال ظهور هستند و رقابت شدید است. از سوی دیگر، رسانه ها و کانال های ارتباطی روز به روز متنوع تر می شوند.

  • اما آیا همه ی این تبلیغات شانس مساوی برای دیده‌شدن دارند؟ قطعاً خیر!

در ابتدای مقاله انواع تبلیغات خلاقانه گفتیم که مردم به هر تبلیغی (منظورم تبلیغات کلیشه‌ای است!) دقتی نمی‌کنند؛ در واقع تا حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشید، مخاطب اصلاً شما را نمی‌بیند. شاید هم تبلیغات تکراری شما را ببیند و تصویری منفی از برند شما در ذهنش نقش ببندد (که این دومی خیلی بدتر است!).

پس برای اینکه:

  • وقت و بودجه ی تان را برای تبلیغات تکراری تلف نکنید؛
  • بتوانید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید؛
  • بازدهی تبلیغات را بیشتر کنید؛
  • تفاوت‌ها، مزیت‌ها و اعتبارتان را به مخاطب نشان دهید.
  • باید خلاقیت را ضمیمه یش تبلیغات کنید.

بیشتر بدانید مقاله انواع تبلیغات خلاقانه : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

انواع تبلیغات خلاقانه

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید