08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت

5/5
انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت

انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت

هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید  انتخاب نام آن یکی یا انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت از مهمترین تصمیماتی است که شما باید بگیرید.

این یک شناسه برای سایت شما خواهد بود.نه تنها به عنوان یک نماد بلکه نمایانگر نوع کسب و کار شما نیز میباشد.و این قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

در مقاله انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت ما نگاهی دقیق تر به نام دامنه خواهیم انداخت و اهمیت آن را برای سئو شما بررسی خواهیم کرد. همچنین نکاتی را برای کمک به شما در انتخاب دامنه مناسب به اشتراک خواهیم گذاشت.

اسم وب سایت شما نشان دهنده نوع فعالیتتان میباشد،  به همین دلیل شما نباید در انتخاب اسم عجله کنید اسمی را باید  انتخاب کنید که مخاطب به راحتی و سریع ، متوجه شود که در چه زمینه‌ای فعالیت دارید. قطعا چنین انتخابی باعث می‌شود تا مخاطب شما راحت‌تر نام وب سایتتان را به خاطر بسپارند. انتخاب یک اسم منحصر به فرد و خاص نه تنها در سئو شما را کمک میکند، بلکه در مسئله ثبت برند و استفاده از نام تجاری آن نیز به نفع شما خواهد بود.

از انتخاب دامنه یا همان اسم طولانی خودداری کنید تا افراد بتوانند به راحتی اسم وب سایت شما را به خاطر بسپارند. به علاوه یک نام دامنه باید به راحتی در نوار جستجو تایپ شودتا افراد بتوانند به راحتی به صفحه وب شما دسترسی پیدا کنند.

از هیچ نام پیچیده و طولانی استفاده نکنید و همیشه هویت خود را نشان دهید چه به عنوان یک شرکت و چه به عنوان یک فرد.

نوع ایده آل یک نام ، انتخاب یک نام کوتاه و به یاد ماندنی است .این اولین چیزی خواهد بود و مردم هنگام مشاهده وب سایت شما در نتایج  جستجو متوجه میشوند و بازدیدکنندگان بالقوه بیشتری  را به خود جلب میکنید  .از طرف دیگر یک نام بد میتواند مردم را گیج  کند و مشتریان  را به سمت رقبای خود بفرستد و باعث شود تجارت شما محو شود.

در هر صورت اگر بخواهید در هر یک از موتورهای اصلی جستجو رتبه بالایی داشته باشید بهینه سازی سایت بسیار مهم است. وبه  طور خلاصه یک دامنه به یاد ماندنی و کوتاه باعث افزایش ترافیک و حفظ میشود.

بیشتر بخوانید مقاله انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت : مزایای طراحی سایت

انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت

نام دامنه شبیه به آدرس است، که مختص وب سایت شماست، پس باید در دسترس بودن آن را بررسی کنید و بتواند ایده تجاری شما را تحقق ببخشد. به عبارت ساده تر، نام دامنه نام وب سایت شما است.

اینگون وب سایت شما از میلیاردها نفر دیگر در اینترنت متمایز میشود.

دنیای کسب و کار مدام در حال تغییر است و محدودیت مانع رشد و استفاده از فرصت های جدید می باشد.

باید در نظر داشته باشید که  حتی اگر کسب و کار شما محدود به یک محصول یا یک موضوع خاص است، در انتخاب دامنه به دنبال واژه ای نباشید که شما را در آینده محدود کند. همچنین از کلماتی استفاده کنید که در معرض توجه و دید گوگل قرار دارند و برای موتورهای جستجو هم بسیار مهم هستند. شفافیت و صداقت شرط اعتماد است. گوگل نیز برای اعتماد به دامنه ها ، آنهایی که در ارائه ی اطلاعات از خودشان شفاف هستند را در اولویت قرار می دهد.

انتخاب انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت بسیار اهمیت دارد سعی کنید تمام مواردی که ذکر کردیم در نظر بگیری چون اگر  یک انتخاب نامناسب را ثبت کنید و بخواهید بعدا آن را تغییر دهید به شدت روی سئو سایت  شما تاثیر منفی می گذارد و رتبه سایت را کاهش می دهد و باید مجددا تلاش  بسیاری کنید تا مجدد رتبه سایت را به حالت قبل بگردانید.

فاکتور های مهم در انتخاب دامنه

در مقاله انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت به بررسی انواع فاکتور های مهم در انتخاب دامنه میپردازیم.

  • کوتاه بودن نام 

انتخاب یک نام دامنه کوتاه که برای مخاطبان آسان باشد نامی را انتخاب کنید که مفهوم را به کاربر به درستی منتقل کند.

  • تلفظ و تایپ دامنه

تلفظ و تایپ دامنه آسان باشد و از پیچیدگی دور باشد  ومخاطب شما بدون مشکل آدرس سایت را تایپ کند ،مثل yahoo ،fifa ،adidas

  • پسوند های مناسب

از پسوند های مناسب استفاده کنید ،برای انتخاب پسوند اید با توجه به حوزه کسب و کار خود، وسعت مکانی فعالیت (داخلی و خارجی) و سنجش هزینه‌ها تصمیم بگیرید. برای مثال اگر قصد دارید در فضای بین‌المللی فعالیت کنید، انتخاب پسوند ir. اشتباه خواهد بود.

  • خط فاصه و عدد

از خط فاصه و عدد استفاده نکنید ،اعداد نام دامنه را دشوار می کنند. همچنین استفاده از خط فاصله در دامنه تاثیر منفی خواهد داشت

انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت
  • با کسب و کار شما مرتبط باشد

  • برندسازی کن

برندسازی کنید، سعی کنید یک نام خاص انتخاب کنید که در آینده نیز نیاز به تغییر آن نداشته باشید. تغییر نام دامنه برای اعتبار شما مضر خواهد بود.

  • ایده پردازی

آن را قابل تصور کنید باید ایده کلی و قوی به کاربران درباره نوع فعالیت و کسب و کارتان را نشان دهید.

  • سریع عمل کنید

سریع عمل کنید اگر یک نام دامنه خوب پیدا کردید  سریع آن را رزرو کنید، هر چند که شاید تصمیم نهایی را نگرفته باشید .در نظر داشته باشید  اگر اسم مناسبی برای دامنه به ذهن شما رسید و آن دامنه قبلا توسط فردی دیگر رزرو شده بود، سریعا آن را از لیست خود خط بزنید و از کپی کردن خودداری کنید.

  • پرهیز از نقص نشان تجاری

از نقض نشان تجاری پرهیز کنید  خیلی مهم است که کسب و کار های دیگر تصور نکند که شما دارید از اعتبار و نام آن ها سو استفاده می کنید وباعث  نشود که از شما شکایت کنند.

  • پسوند های رایج

از پسوند های رایج استفاده کنید. از پسوند های رایج  مثل  مثل.ir  و .com استفاده کنید زیرا طبق آمار، ۷۰ درصد کاربران از این پسوندها برای پیدا کردن سایت مورد نظر خود در مرورگر استفاده می کنند.

  • کلمات فینگیلیش

از بکار بردن کلمات فینگیلیش در نام دامنه خودداری کنید.

  • نام برند

خود را با نام برندتان معرفی نمایید. گوگل و دیگر موتور جستجوها همیشه در حال پیدا کردن الگوریتم های مختلفی برای برآورده کردن نیازهای کاربران بصورت کامل هستند و در مجموع وبسایتی را برای ماندن در صفحه اول و رتبه های اول و نمایش به کاربران انتخاب می کنند که اغلب فاکتورهای سئو را رعایت کرده باشد و بتواند خدمات کاملی را به افراد ارائه دهد؛

پس بهتر است از همان ابتدا، گام‌های درستی بردارید تا در معرض توجه و دید گوگل قرار گیرید.

انتخاب دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت

 

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید