08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت

5/5
افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت چیست؟

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت چیست؟ افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت یکی از معیارهای بسیار مهم در سنجش موفقیت یک کمپین یا میزان ورودی‌های سایت ها شناخته شدع است. هر چه میزان کلیک روی تبلیغات یا لینک موردنظر و هدف بیشتر شده باشد، اتفاق بسیار خوشایندتری برای‌ سایت ها رقم خواهد خورد،  تنها بالابودن نرخ کلیک ملاک اصلی نمی باشد  و کیفیت ورودی‌ها نیز اهمیت بسیار زیاد و  ویژه‌ای را دارا است.

CTR چیست؟

 CTR  مخفف Click Trough Rate می باشد که به فارسی آن را نرخ کلیک ترجمه‌ می نمایند و به این شکل استفاده ی بسیار زیادی خواهد شد. تصور نمایید لینک مورد نظر بارها و بارها به مخاطبان نشان داده شود، نسبت تعداد کلیک‌های انجام شده روی لینک موردنظر به تعداد کل نمایش آن لینک را CTR یا نرخ کلیک نام داده اند. مهمترین نرخ کلیک در جستجوهای گوگل اتفاق افتاده است، ولی لینک‌های دیگری که در تبلیغات، ایمیل و دیگر پیام‌های خود قرار می‌دهید نیز CTR را دارا می باشند. در اینجا دو مفهوم را داریم.

یکی  CTR یا نرخ کلیک و دیگری impression  یا نمایش می باشد. در واقع  به دفعات لینک سایت یا دیگر لینک‌ها مورد نظر شما دیده شده یا نمایش داده شده باشند، ولی کلیک‌هایی که روی ان می‌شود اهمیت بسیار زیادی را دارند.

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت، درصد کلیک کاربران روی یک لینک، تقسیم بر تعداد دفعاتی می باشد که کاربران لینک را دیده اند. اگر بخواهید نرخ کلیک سایت‌تان را تماشا نمایید باید از ابزارهای تحلیلی مانند: سرچ کنسول گوگل استفاده نمایید. در این ابزار تعداد کلیک، تعداد ایمپرشن (تعداد دفعاتی که کاربر لینک را دیده و بر روی آن لیک نمی‌کند) و نرخ کلیک را نگاهی می اندازید.

نرخ کلیک برای هر کلمه بسیار متفاوت بوده است. مثلا: نرخ کلیک شما روی کلمه ” لباس مجلسی” حدود 15 درصد باشد، اما روی عبارت “لباس مجلسی شیک” 25 درصد قرار گرفته باشد که هر کدام هم به یک صفحه از سایت شما منتهی شده اند. نرخ کلیک برای آن صفحه، میانگینی از تمام کلماتی می باشد که با جستجو آن به صفحه مورد نظر دست خواهید یافت.

بیشتر بخوانید مقاله افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت : مزایای طراحی سایت

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت

نرخ کلیک طبیعی ORGANIC CTR چیست؟

در بیشتر تبلیغات برخی شرکت‌ها دیده اید که می‌گویند نرخ کلیک شما را در عرض فلان روز را مثلا تا 10 برابر افزایش می‌دهند. اگر به طور بسیار طبیعی بخواهید اکار را به خوبی انجام دهند باید 10 هزار نفر استخدام نماید که هر بار بر عناوین مورد نظر شما کلیک نمایند و وارد سایت‌ شما ‌شوند.

از آن جایی که عملا این کار شدنی نمی باشد، در نتیجه یا رباتی را تعریف می‌ نمایند که این کار را انجام خواهد داد یا عده‌ای به اصطلاح کلیک زن را استخدام می‌نمایند که با ابزارهای پروکسی و آیدی‌های بسیار مختلف، روی آدرس سایت در گوگل کلیک نمایند، تا حدودی سر گوگل را بتوانند شیره بمالند ولی به محض قطع شدن، رتبه واقعی شما در گوگل مشخص خواهد شد و دوباره به جایگاه قبلی یا حتی پایین‌تر بازمی گردید.

نرخ کلیک طبیعی، کاربران واقعی می باشند که روی لینک سایت شما کلیک می نمایند و جذب سایت‌تان خواهند شد؛ آمار دقیق از کاربران واقعی می‌خواهید نه یک آمار اشتباه از ربات یا کاربرانی که کارشان کلیک کردن روی عنوان سایت شما بوده اند!

این نرخ کلیک طبیعی یا Organic CTR نسبت به نرخ کلیک تقلبی  مدت زمان بسیار بیشتری نیازمند بوده است ، ولی دوام آن بسیار بیشتر و نتیجه آن در گوگل ثابت قدم‌تر می باشد. نرخ کلیک ارگانیک در واقع از همان ترافیک ارگانیک شما در گوگل به‌دست خواهد آمد.

نرخ کلیک خوب چیست و به چه عواملی وابسته است؟

نرخ کلیک در موارد بسیار مختلفی مانند: سایت، ایمیل، اینستاگرام، فیسبوک و گوگل بسیار متفاوت می باشد. ولی در حالت کاملا کلی می‌توانید به دو پارامتر آن را ربط دهید. یکی جایگاه شما در نتایج گوگل می باشد و دیگری حوزه فعالیت شما و رقبایتان است. قاعدتا هم در جستجو‌های خود از صفحه اول یا دوم گوگل جلوتر نخواهید رفت. در نتیجه سایتی که رتبه آن در صفحه اول گوگل و به خصوص نتایج اول، دوم یا سوم را دارا  باشد، شانس بسیار زیاد تر و بیشتری برای دیده شدن و کلیک خوردن نسبت به سایتی که از جهان گوگل دورافتاده است، را داشته است.

اگر حوزه فعالیتتان به گونه‌ای می باشد که سایت رقیب‌تان، از سایت‌های پرمخاطب و معتبر است، شانس شما برای کلیک خوردن بسیار کمتر خواهد شد. خود گوگل هم به کسی که حق آب و گل دارد، اعتبار و بهای بسیار بیشتری می‌دهد؛ برای همین می باشد که نمی‌توانید عددی بسیار مشخصی برای نرخ کلیک تعیین نمایید.

نرخ کلیک خوب از 2 تا 100 درصد ادامه خواهد داشت. عناوینی که در عبارت آن از کلمه‌هایی مثل آسان، ساده، ارزان، رایگان، چگونه، چیست، معجزه، فلان عدد راهکار موثر، شگفت انگیز، منحصر‌به‌فرد، پربازده‌ترین، بهترین روش، اشتباه مهلک، تضمینی، بلافاصل، طلایی، جادویی و… استفاده شده باشد، نشان داده است که کلیک بسیار بیشتری خورده است.

بهترین کار این می باشد که در بازه یک هفته‌ای با توجه به حوزه فعالیت‌تان، عنوان مورد نظر را انتخاب نمایید و از آن استفاده ی بسیار زیادی کنید و ببینید که چه کلماتی بیشترین جذابیت را برای کاربر ایجاد می کند تا از آن‌ها بیشتر استفاده ی فراوانی قرار گیرد.

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت

برند سازی و تبدیل کلمه کلیدی به برند

اگر دقیق بوده باشید، اغلب مردم که عاشق نوتلا می باشند، به جای به کار بردن واژه شکلات صبحانه یا شکلات کاکائویی، نوتلا را بشدت بکار گرفته اند.

دقت نمایید در واقع شرکت نوتلا به این موفقیت رسیده است با برندسازی خود، کلمات کلیدی را که مردم به دنبال آن بودند و به آن علاقه مند شده اند، تبدیل به برند خود کرده اند. در این مسیر باید صبوری بسیاری به خرج  دهید و به برندینگ خود ادامه داده اند؛ تا بتوانید چنین جایگاهی را در گوگل از آن خود نمایید. یکی از ترفند های بسیار عالی در افزایش نرخ کلیک این مورد است.

عوامل تاثیرگذار در کاهش نرخ کلیک یا CTR

استفاده های بسیار بی‌رویه در هر چیز، شما را تباه می‌نماید. حالا چه ربطی به نرخ کلیک داشته است؟ در مقابل عواملی که باعث و بانی افزایش نرخ کلیک شده است، زمانی که از آن‌ها به شکل افراطی استفاده نمایید منجر به کاهش بسیار شدید نرخ کلیک خواهد شد. برخی از این عوامل که در مقاله افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت بیان میشوند، عبارت است از:

  • از عناوین تکراری و پر از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید!

در مقاله افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت گفتیم از کلمات کلیدی در عنوان استفاده ی بسیار زیادی کنید، ولی نه اینکه هر دو کلمه یکبار کلمه کلیدی را در عنوان مداوم تکرار نمایید. یک زمانی راجع به یک عنوان مثلا کمر درد جستجو می نمایید می‌بینید هر عنوانی که در گوگل موجود است همه شبیه به هم می باشد، حالا هم برای شروع از این عناوین تکراری استفاده می نمایید  که دیگر سایت‌تان عملا هرگز دیده نخواهد شد. وقتی زیاد از کلمات کلیدی استفاده می‌ نمایید، گوگل این کلمات را مانند حروف اضافه برداشت خواهد کرد و عملا نتیجه معکوس دارد.

  • آدرس نامرتبط صفحات سایت

در مقاله افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت بیان میشود که بعد از کلی گشتن یک عنوان با توضیحات متای موردنظرتان را بیابید، وقتی روی آن کلیک می‌نمایید می‌بینید وارد صفحه‌ای شده‌اید که با خطا مواجه شده است و یا کلا شما را به یک صفحه نامرتبط با جستجو‌تان هدایت می‌ نماید. اگر چنین چیزی در سایت رخ دهد، عملا گوگل پی به آدرس بسیار اشتباهی که دادید، برده است و رتبه‌تان بسیار پایین آمده است و به دنبال آن نرخ کلیک سایت‌تان نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید