08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی جلد کاتالوگ

5/5
اصول طراحی جلد کاتالوگ چگونه است؟

اصول طراحی جلد کاتالوگ

در این مقاله به بررسی موضوع اصول طراحی جلد کاتالوگ پرداخته میشود. شاید کتاب ها را نباید از روی جلدشان قضاوت کرد، اما کاتالوگ ها اینطور نیستند، هر کاتالوگ در نگاه اول با طراحی جلدش قضاوت می شود. هدف از طراحی جلد کاتالوگ جلب توجه مشتری و ارتباط با آنهاست. یکی دیگر از اهداف طراحی جلد کاتالوگ، افشای اطلاعات درون کاتالوگ است. طرح جلد باید بتواند برند را به خوبی تبلیغ کند و مانند تخفیف توجه را جلب کند. بنابراین زمان بیشتری باید برای طراحی صرف شود.

هدف از اصول طراحی جلد کاتالوگ ، مانند سایر بخش‌های یک کاتالوگ حرفه‌ای، باید انتقال اطلاعات شما باشد و در عین حال مشتریان را با تصاویر، چیدمان و زبان جذب می‌کند. یک طراحی خوب دارای تصاویر محصول، قوی، جذاب و با وضوح خوب است که توسط عناصر کوچکتر احاطه شده است و قسمت اصلی کاتالوگ برای توصیف محصولات و قیمت آنها است. مانند همه طرح‌بندی‌ها، طراحان باید تعادلی بین تصاویر بزرگ و غالب، تصاویر کوچکتر و متن پیدا کنند. به آنچه می بینید توجه کنید. شما باید پایگاه مشتریان خود را بشناسید و بر اساس آن برنامه های خود را تنظیم کنید.

منظور از این اصول طراحی جلد کاتالوگ چیست؟

برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود تا پایان مقاله اصول طراحی جلد کاتالوگ با ما همراه باشید.

نکات مهم اصول طراحی جلد کاتالوگ

  • اصول اولیه

هنگام طراحی جلد کاتالوگ، به یاد داشته باشید که یک کاتالوگ فضای کافی را برای طراحان فراهم می کند تا از متن های معنی دار و تصاویر بزرگ استفاده کنند. از فضا باید برای تسهیل بهتر فروش از طریق توضیحات محصول استفاده شود.

  • جزییات فنی

جزییات فنی یکی از اصول طراحی جلد کاتالوگ میباشد. هر صفحه کاتالوگ باید به عنوان اندازه نهایی قطعه طراحی شود دقیقا همانند طراحی جلد کاتالوگ. به عنوان مثال، اگر جزوه استاندارد ۸٫۵ x 11 اینچ را ایجاد می کنید، اندازه هر صفحه روی ۸٫۵ اینچ عرض در ۱۱ اینچ ارتفاع تنظیم می شود.

استفاده از تصاویر با بالاترین کیفیت مهم است اما اغلب نادیده گرفته می شود و حتی بهترین کیفیت چاپ نمی تواند بر وضوح پایین و تصاویر تیره غلبه کند. برای بهترین کیفیت و نتایج کاتالوگ های خود، ما 300 PPI را برای تمام گرافیک ها توصیه می کنیم

اگر تصویری روی صفحه رایانه شما تیره یا “گل آلود” به نظر می‌رسد، آن را با چیزی روشن‌تر و زنده‌تر جایگزین کنید. و مراقب باشید: تمام گرافیک ها و رنگ ها باید در حالت CMYK باشندنه  RGB

فقط در صورتی که یک کاتالوگ دیجیتال داشته باشید جایز است که از تنظیمات RGB  استفاده کنید.

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی جلد کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

چند نمونه از اصول طراحی جلد کاتالوگ

  • به سبک Binding فکر کنید

بیشتر کاتالوگ ها یا منگنه شده یا کاملا صحافی شده اند. دوخت زین معمولاً برای کاتالوگ کوچک‌تر کمتر از 96  صفحه استفاده می‌شود، در حالی که صحافی کامل معمولاً برای کاتالوگ‌های بیش از 40 صفحه در حال استفاده است. با این حال، تا زمانی که حداقل و حداکثر صفحات مشخصی رعایت شود، خریداران این آزادی را دارند که انتخاب کنند چگونه می‌خواهند ستون مهره‌ها را ببندند.

دوخت زین معمولا مقرون به صرفه تر است، اما نیاز به قرار دادن منگنه ها ها در ستون فقرات دارد. کتاب های تمام صحافی با چسباندن صفحات و جلدها به ستون کتاب با چسب حرارتی انعطاف پذیر ساخته می شوند. بنابراین، کتاب‌های با صحافی کامل زیباتر و حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند و می‌توانند ظاهری مجلل به کاتالوگ شما ببخشند.

  • تصاویر همه چیز هستند

تصاویر یکی از اصول طراحی جلد کاتالوگ میباشد.  کاتالوگ ها ابزار بازاریابی بسیار بصری هستند و باید بر اساس آن طراحی شوند. برای جدا کردن متن اصلی و جلب توجه به یک صفحه باید از گرافیک ها و عکس های ایجاد شده ویژه استفاده شود.

  • قانون سه بخش

یکی از مهمترین قوانینی که متخصصان برای اصول طراحی جلد کاتالوگ از آن استفاده می کنند این است که ابتدا کل تصویر به سه قسمت عمودی و افقی تقسیم می شود.

در واقع نقاط اتصال خطوط عمودی و افقی، موقعیت اجزای اصلی و سایر اشکال را تعیین می کند و از پراکندگی و به دام افتادن جلوگیری می کند .

  • سلسله مراتب نوشتاری

اگر به نمونه اصول طراحی جلد کاتالوگ نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه فونت‌ها اندازه و ابعاد یکسانی ندارند و از چند قسمت و جزئیات تشکیل شده اند.

می توانید با ابعاد و فونت ها بازی کنید تا ایده ای جذاب داشته باشید. تاثیر چیدمان متن بر طراحی و زیبایی بصری را دست کم نگیرید.

  • استفاده از فضای منفی

استفاده از فضای منفی عناصر را متمایز می کند و بر عناصر تأکید می کند. از آنجایی که قرار دادن اقلام در کنار یکدیگر نشان دهنده رابطه آنهاست، استفاده از فضای منفی از جمله فضای سفید اطراف عناصر، آنها را از هم جدا می کند و وضوح تصویر را اضافه می کند.

فضای خالی نه تنها دیدن اطلاعات را برای خوانندگان آسان‌تر می‌کند، بلکه با گروه‌بندی آن‌ها در یک منطقه خاص تمرکز ایجاد می‌کند

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

اصول طراحی جلد انواع کاتالوگ
  • ایجاد نقطه کانونی و تاکیدی

ایجاد نقطه کانونی یکی از اصول طراحی جلد کاتالوگ میباشد. همانطور که بارها به این نکته اشاره کرده‌ایم، باید هدف از طراحی کاتالوگ را تعیین کنید و سپس هنگام طراحی جلد کاتالوگ، آن را به نقطه کانونی بصری یا تاکیدی تبدیل کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما برندسازی است، می توانید لوگوی برند را در مرکز قرار دهید. البته منظور از قسمت کانونی دقیقا مرکز تصویر نیست. طراحان اغلب از تکنیک های مختلفی برای برجسته کردن یک عنصر نسبت به سایر عناصر استفاده می کنند، اگرچه این ترفندها چندان واضح نیستند و ممکن است مورد توجه همه قرار نگیرند .

  • تعادل و تناسب

تعادل یکی از اصول طراحی جلد کاتالوگ میباشد. چشم و ذهن انسان در طول زندگی به دنبال تعادل است. یکی از مراحل اساسی و مهم در طراحی جلد کاتالوگ، ایجاد تعادل بین اجزا و عناصر است.

اما تعادل در طراحی به دو صورت تعادل متقارن و تعادل نا متقارن معنا صورت می­پذیرد.

  • تقارن متوازن: همانطور که از نام آن پیداست، تعادل متقارن به این معنی است که وقتی یک تصویر را از مرکز به دو نیم می کنیم، همه قسمت ها متقارن هستند
  • تعادل نامتقارن: این روش چیدمان نیز یک چیدمان پیوسته است، اما با وجود تفاوت در شکل و اندازه، می توان این عناصر را در مکان های مختلفی چید. به عنوان مثال، اگر یک تصویر بزرگ در گوشه سمت راست جلد کاتالوگ قرار می گیرد، یک تصویر کوچک در گوشه سمت چپ برای حفظ ثبت قرار می گیرد.
  • نتایج را بررسی کنید.

بعد از اینکه کاتالوگ خود را چاپ کردید و آن را برای مشتریان ارسال کردید، بسیار مهم است که بررسی کنید طراحی چقدر موثر بوده است. توجه به اینکه کدام محصولات کاتالوگ بیشترین یا کمترین فروش را دارند، یا اینکه کدام ویژگی های کاتالوگ پاسخ قابل مشاهده ای از مشتریان دریافت می کنند، به عنوان نشانه ای از اثربخشی عمل می کند.

و اگر نوعی کوپن یا کد تخفیف درج کرده اید، می توانید به راحتی میزان موفقیت را در فروش محصولات خاص در مقابل سایر محصولات اندازه گیری کنید. بررسی اثربخشی هر بخش بازاریابی به منظور ایجاد تغییرات و تنظیمات در آینده همیشه مهم است.

بیشتر بخوانید مقاله اصول طراحی جلد کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

اصول طراحی جلد کاتالوگ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید