08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول سئو چیست ؟

5/5
اصول سئو چیست

اصول سئو چیست ؟

اصول سئو چیست ؟ سئو سایت اساس تمامی کسب و کارهای اینترنتی بسیار موفق است. درک اصول  اساسی  و مهم سئو لازم شروع کار در این زمینه ی بسیار مهم است. با توجه به اینکه  51 درصد از درصد بیشتر ترافیک سایت ها به صورت طبیعی جذب خواهند شد، مشخصا بالا بودن رتبه های وب سایت ها در نتایج موتور های جستجو گوگل، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و افزایش ترافیک خواهد گذاشت.

اگر در سئو مشغول کار می باشید، بسیار بهتر است که قبل از هرگونه کار، یک سری مفهوم پایه و اصلی سئو را به خوبی بدانید تا بتوانید عملکرد بسیار مناسبی از خود انعکاس دهید. درک بهتر این اصول کلی سئو یک روش بسیار عالی و مناسب برای شروع موفقیتی بسیار بزرگ در این زمینه می باشد. با این حال استراتژی های بیشتر سئو، بوسیله ی برخی از کسب و کارها اصلا مورد استفاده نیست؛ به این دلیل که آن ها اهمیت سئو سایت را ندانسته اند و  اگر یک سری اصول اولیه بهینه سازی سایت را بلد بودند، سریعا شروع به استفاده از این عامل موفقیت طلایی می کردند.

به این نکته ی طلایی دقت فراوانی داشته باشید که سئو در برخی موارد فریب دهنده است، یعنی ممکن می باشد، صاحب وب سایت صفحه مورد نظر خود را حرفه ای بهینه کرده اما ترافیک بسیار مناسبی از سمت موتورهای جستجو دریافت نکرده باشد. در این مدل موقعیت ها، بیشتر وب سایت ها دست از سئو وب سایت  و استفاده از اصول سئو برمی دارند و  از استراتژی های آن استفاده و سودی نمی کنند. بهتر است بدانید که بهینه سازی سایت ممکن می باشد چند ماه حتی تا یک سال طول زمان ببرد تا به نتیجه ای بسیار عالی برسد و عملکرد صفحات سایت شما را به شدت بهبود ببخشد.

دو اصل اساسی از اصول سئو چیست ؟

  • اصل اول 

باید بدانید که برای چه کسی و چه قشر و رده ی سنی  تولید محتوا می کنید. قبل اینکه از بقیه نکات آموزش اصول سئو استفاده ای ارزنده داشته باشبد، باید به خوبی آگاه شوید که برای چه افرادی مطلبی  خواهید نوشت. این یعنی که کاربران هدف خود را به بهترین شکل باید شخصی سازی نمایید.

این دسته بندی کردن  به شما کمک بسیار زیادی می کند تا مشکلات اساسی و نیاز مخاطبین خود را درک نمایید و به دنبال همین موضوع می توانید مطالب کاملا مرتبط با کاربرانتان را تولید نمایید، می توانید با بررسی های بسیار زیادتر و  بیشتر، مشتریان و کاربران هدف خود را قوی تر شناسایی کنید.

در واقع چیزی که باید به دستش بیاورید این مورد می باشد که کاربرانتان چه نکته ای را از محتوای سایت شما قصد کسب کردنش را دارند و به دنبال چه موضوعی در کسب و کارتان هستند.

بیشتر بدانید مقاله اصول سئو چیست ؟ : مزایای طراحی سایت

اصول سئو چیست
  • اصل دوم

فهمیدن این مورد که کاربران سایت چه چیزی را می خواهند مورد مطالعه قرار دهند. بعد از اینکه شما اصل اول را به درستی انجام دادید، اینکه فهمیدید که برای چه کسانی تولید محتوا می نمایید، قسمت بعدی مهم کارتان این می باشد که بدانید کاربران سایت شما چه مطلبی را می خواهند مطالعه قرار دهند.

مراحل اساسی برای موفقیت SEO را ذکر می کنیم:

  1. چگونه متوجه شویم مشتری و کاربر در جستجوی چه چیزی می باشند؟
  2. نحوه و طرز بهینه سازی صفحات وب ، برای کلمات کلیدی و طلایی مورد نظر
  3. چگونه مطمئن شویم، وب سایت برای موتورهای جستجو و هم برای انسانها قابل دسترسی می باشد.
  4. به چه شیوه ای  وب سایت های دیگر را برای پیوند دادن به سایت خود بهینه نماییم.

بدانید مشتریان به دنبال چه چیزی می باشند؟

بدانید کاربران در زمینه ی مرتبط با کسب و کار شما دنبال چه چیزی می باشند. هرگر نمی توانید وب سایت  را بهینه سازی کنید بدون اینکه بدانید مشتری ها و کاربران به دنبال چه چیزهایی می باشند. خب این نکته را چگونه باید فهمید؟ بهترین نقطه شروع، استفاده از عقل و جستو جو است. فرض بگیرید، فردی از تهران به شیراز سفر می کند و به دنبال محل اقامت در شهر شیراز می گردد. اولین چیزهایی که جست و جو میکند چیست؟

هتل های شیراز؛ محل های اقامت در شیراز و یا در صورت شناختن هتلی نام آم هتل را تایپ خواهد کرد. همانند: هتل چمران شیراز. با دانشتن این نکات طلایی، نویسنده می تواند مقاله ای را با نوع و نیازی که کاربر مورد جست و جو  قرار داده است را بنویسد و به بارگزار کننده تحویل دهد.

ایجاد صفحات بهینه شده برای جستجو

با توجه به مقاله اصول سئو چیست ؟ تحقیقات درباره ی کلمات کلیدی، اولین و مهم ترین گام برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک می باشد. باید به شدت زیاد اطمینان حاصل نمایید که صفحات شما به خوبی تولید شده  و شخصی را که در پشت جستجو قرار دارد و مقاله شما ( اصول سئو چیست ؟ ) را مطالعه می کند بسیار راضی باشد. صفحات سایتتان بر اساس رضایت کاربر، رتبه بندی می گردد. دقت نمایید در هنگام ورود کاربر به سایتتان، باید سایتتان به شکلی بوده باشد که کاربر احساس رضایت و خشنودی بسیار زیادی کند و برایش اصلا خسته کننده نگردد.

شما باید به کاربر خود یک تجربه ای بسیار خوب را ازسایتتان به او بدهید. از گزینه های بسیار اضافی و یا تبلیغات کردن بیش از حد پرهیز نمایید. این کارها موجب میشود که خوانندگان شما از سایت رضایت نداشته باشند.

اصول سئو چیست

معروف ترین روشی که افراد در جستجوی شغل شما جستجو می کنند را بیابید!

نکاتی که در مقاله اصول سئو چیست ؟ باید بدانید این است که برخی از مشتریان با استفاده از کلمات و عباراتی که به آن اشاره کرده اید در جستجوی شغلتان باشند، بنابراین اولین گام در این مورد این می باشد که متداول ترین روشی را که مردم در جستجوی کارها و سایر شغل ها تایپ می کنند را بفهمید، برای انجام این کار می توانید از ایده هایی که قبلاً مشخص شده است، استفاده نمایید. با انجام جستجوی Google برای یکی از کلمات یا عبارات موجود در لیست خود شروعی اساسی را داشته باشید. اصلا مهم نیست که این عبارت چقدر مسخره یا بادآورده می باشند. 

  • مباحث محبوب و جذاب را در زمینه سایت پیدا نمایید.

بازاریابی محتوا هنری بسیار مهم در ایجاد محتوایی بسیار مفید و ارزشمند برای جذب کاربر یا مشتری هدف  است.

فقط یک وبلاگ را راه اندازی ننمایید و به بهترین ها برای سایت خودتان امید داشته باشید و بدانید که چه موضوعاتی در گوگل مرتبط با زمینه ی سایت شما محبوبیت بسیار زیادی دارند و در زمینه شما جذاب هستند و محتوای مرتبط با موضوعات را ایجاد می نمایند، سعی کنید در شبکه های اجتماعی عضو شوید و ببینید که مردم در مورد چه چیزهایی بیشتر صحبت می کنند و کدام موضوعات ترند تر و  محبوب ترین می باشند. شما  می توانید بر اساس موضوع های بسیار برتر همه زمانها فیلتر و مرتب سازی نمایید. 

  • معیارهای موجود در پشت کلمات کلیدی را که می خواهید بشناسید

اصل بعدی سئو معیار پشت کلمات است، افراد هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی کاملاً روی دو معیار بسیار مهم و طلایی  زیر متمرکز می شوند:

  • حجم جستجو

 تعداد جستجوهای ماهانه، به طور متوسط

  • سختی در کلمات کلیدی

تخمینی از این اصل که در صفحه اول نتایج جستجو برای آن اصطلاح آسان یا سخت می باشد. این موارد بسیار مهم و کلیدی می باشند، به این علت آنها بینش بسیار مفیدی در مورد پتانسیل کلمه کلیدی و رتبه بندی  دشوار برای آن ارائه داده اند. ولی، به جای اینکه فقط به حجم جستجو نگاهی داشته باشید، بهتر است سعی کنید پتانسیل ترافیک جستجوهای واقعی برای هر کلمه کلیدی را پیدا نمایید.

به این سبک و سیاق می توانید تلاش های  را برای رتبه بندی برای افرادی که احتمالاً بیشترین هدف را به مقصد خود ارسال می نمایند، متمرکز نمایید.

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

اصول سئو چیست

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید