08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

5/5
عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان بسیار متنوع مبلمان چه در دسته ی خانگی باشند  و چه اداری نیازمند رعایت مواردی بسیار مهم می باشند. نکاتی بسیار عالی که کمک بسیار فراوانی می کند مبلمان بعنوان یک پروداکت عالی در بهترین شکل برای مخاطبینش در بازار های رقابتی نمایش داده شود.

عکاسی تبلیغاتی از سایر محصولات اهداف بسیار زیاد و مختلفی را دنبال می نماید و با استفاده از سبک های عکاسی این اهداف دنبال خواهد شد.

به عنوان نمونه: عکاسی تبلیغاتی زمینه سفید محصولات با هدف معرفی ساختار و سایر ویژگی های آنها انجام خواهد گرفت، یا در عکاسی تبلیغاتی به شیوه های بسیار زیاد و مختلف مخاطب درگیر جذابیت های استفاده از سایر محصولات می شود تا به شکلی غیر ملموس ترغیب به خرید گردد. 

اهداف عکاسی تبلیغاتی از مبلمان چیست؟

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان همانند سایر محصولات دیگر با اهداف بسیار مختلف انجام می گیرد. مثلا عکاسی صنعتی با هدف معرفی ویژگی هایی مثل جنس، رنگ، سایز، کیفیت متریال به کار رفته و … انجام خواهد گرفت، البته عکاسی تبلیغاتی این محصولات با هدف بسیار مهم جذب مخاطبین با استفاده کردن از فضاهای طراحی شده و بسیار کاربردی محصولات انجام می گیرد.  

سایر عکسهای تبلیغاتی مبلمان بستگی به اینکه اداری یا خانگی می باشد، با ایده های بسیار مختلف و بسیار متناسب با نوع فضای کاربردی تهیه گردند. 

نکات بسیار مهم برای عکاسی تبلیغاتی از مبلمان را ذکر نمایید؟

  • در اختیار داشتن تجهیزاتی بسیار عالی و مناسب
  • استفاده کردن بسیار صحیح از امکانات تجهیزات عالی
  • تبحر در نورپردازی این محصولات کاربردی
  • در اختیار داشتن فضایی بسیار مناسب و ایده آل
  • چیدمان بسیار حرفه ای  و مناسب محصولات
  • انتخاب زاویه و ترکیبی بسیار حرفه ای
  • ایده پردازی برای سایر عکس های تبلیغاتی
  • تسلط بسیار زیاد بر ادیت عکس های مبلمان اداری
  • تسلط داشتن بر تکنیک های نرم افزاری فتومونتاژ برای عکس ها

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

تجهیزات مناسب برای عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

سایر محصولات مبلمان جز پروداکت های بسیار حجیم در صحنه های عکاسی می باشند، سایر عکس های این محصولات در بیشتر موارد به شکل خانواده ای و ست ها تهیه می گردند.

صندلی های تک، کاناپه، جلو مبلی و میزهای سایز بندی از کوچک تا بزرگ پذیرایی که در مجموع فضای زیادی را در کنار هم خواهند گرفت؛ این موضوع بسیار جدی باعث شده است بسیاری توانایی تهیه عکس های حرفه ای از این محصولات را بر دوش خود نگیرند، تهیه کردن عکس ها حتی قابل قبول از این حجم سوژه نیازمنده تیمی بسیار حرفه ای و استفاده کردن از تجهیزات بسیار کامل و تبحر بسیار زیاد در موارد بسیار مختلفی می باشد. اولین و مهمترین موضوع برای عکاسی تبلیغاتی از مبلمان در اختیار داشتن تجهیزاتی بسیار مهم و مناسب می باشد. تجهیزاتی که عبارت است از :

 دوربین عکاسی با کیفیت؛لنز با کیفیت و فاصله کانونی مناسب؛ تجهیزات نورپردازی ؛ پرده سفید و رنگی عکاسی، دقت داشته باشید که دوربین نقش بسیار عالی و مهمی در عکس های تبلیغاتی  دارد و در عکاسی مبلمان هم تاثیر بسیار زیاد و مستقیم بروی کیفیت این سفارشات را داشته است. بهتر است بدانید مبلمان از آن دسته محصولاتی می باشند که تبلیغات بسیار گسترده ای در بازار هدف دارد.

عکاسی تبلیغاتی از محصولات مبلمان

عکسهای تبلیغاتی مبلمان در رسانه های بسیار زیاد و مختلفی از تبلیغات استفاده ی بسیار زیادی می شود، از تبلیغات شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا گرفته تا کاتالوگ و پوستر و بیلبوردهای چند متری اتوبان ها و بزرگراه ها که هر کدام از این موارد نقش بسیار مهمی در فروش این محصولات را به خود اختصاص داده اند؛ ولی نکته ای بسیار مهم در تهیه کردن عکس های این محصولات سایز و رزولوشن بسیار بالا می باشد. عکاسی از بسیاری از محصولات صرفا با هدف استفاده در سایت، شبکه های اجتماعی و نهایتا طراحی بروشور انجام بگیرد بستگی به نوع هدف پروژه دارد.

اما اکثر سایر برندهای مبلمان، کیفیت عکس های محصولات را بر اساس سایز بیلبوردهای بزرگ سفارش خواهد داد، خب با در نظر گرفتن این موضوع روشن استفاده از دوربین های عکاسی  رنج بسیار متوسط  اصلا اجازه نمی دهد عکس هایی تبلیغاتی با رزولوشن بسیار بالا تهیه نمایید، استفاده از این دوربین ها برای سوژه های سایز بسیار کوچکتر  قابل قبول تر می باشد، اما زمانیکه صحبت از تفکیک پیکسل ها در یک سوژه ای بسیار بزرگ در میان بیاید نتیجه ی بسیار خوب و مناسبی نمی گیرید.

بهتر است بدانید دوربین های حرفه ای عکاسی برای پروژه های تبلیغاتی که از سنسوری بسیار کامل(فول فریم) برخور بوده باشد، کیفیت و وضوح تصویری بسیار مناسبی برای عکس های با قابلیت چاپ لارج فرمت خواهند گرفت. انواع بسیار مختلفی از این دوربین ها با برندها و قیمت های بسیار مختلفی تولید شده اند که نسبت به بودجه شما باید هدف بندی شوند.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از مبلمان : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

لنز مناسب برای عکاسی تبلیغاتی از مبلمان کدام است؟

لنز دوربین از دیگر تجهیزاتی بسیار مهم و تاثیرگذار در عکس های  تبلیغاتی حرفه ای مبلمان می باشد. لنز در عکاسی مبلمان نقشی بسیار با کیفیت و ثبت پرسپکتیو صحیح محصولات  را خواهد داشت.

لنزهای با کیفیت دوربین، مکملی بسیار خوب برای دوربین های حرفه ای به منظور خلق عکس های بسیار شارپ می باشند، هر چه عدسی لنز دوربین از کیفیت ساخت بسیار  بالاتری برخوردار بوده باشد نتیجه آن را در جزئیات عکس های تبلیغاتی خواهید دید.

این موضوع به فاصله ی کانونی لنز ها و خطای اعوجاج و رنگی آنها هم بسیار وابسته می باشد؛ استفاده از لنزهای بسیار متوسط تله مجبورتان می نماید از سوژه فاصله ی زیادی را داشته باشید. و از آنطرف لنزهای واید پرسپکتیو سوژه را نادرست ثبت می نمایند.

برای عکاسی از سایر محصولات مبلمان به فواصل کانونی لنزهای نسبتا واید تا تله متوسط نیازمند می باشید، موارد بسیار مختلفی مانند: سایز ست مبلمان، نوع چیدمان، و فضای عکاسی موجب می شود این تلورانس فاصله کانونی تعریف گردد، بعضی از ست های مبلمان چیدمان بسیار عریضی دارند که لازم است از فاصله های کانونی عریض تر  استفاده به عمل آورید، گاهی  هم باید از محصولات بصورت کاملا تکی عکاسی تبلیغاتی کنید که فواصل کانونی نرمال تا تله بسیار مناسب می باشند.

برای نورپردازی مبلمان به چه اقلامی نیاز داریم:

  • حداقل ۳ شاخه فلاش استودیویی
  • سافت باکس یا اکتاباکس
  • رفلکتور و بازتاب دهنده ها
  • نورسنج

ست های مبلمان به دلیل حجم بسیار زیادی که دارند و تعدد بسیار زیاد، اقلام نیازمند نورپردازی چندگانه با استفاده از چند شاخه فلاش می باشند. چیدمان صندلی ها و کاناپه و سایر اقلام در کنار هم سایه های زیادی را ایجاد می نمایند. باید با استفاده از حداقل ۳ شاخه فلاش نقاطی بسیار تاریک و سایه های شدید را روشن نمایید.

سافت باکس ها و اکتاباکس ها ابزارهایی شدیدا کاربردی در نورپردازی می باشند که نوری بسیار نرم و یکدستی به مبلمان تابش خواهند داد و از سایه های بسیار تند و تیر جلوگیری می نمایند.

اکتاباکس ها حجم بسیار بیشتری نور نسبت به سافت باکس ها را دارا می باشند و برای عکاسی ست های بزرگ مبلمان گزینه های بسیار مناسبی می باشند؛ رفلکتورها  ابزارهایی بسیار جانبی نورپردازی می باشند که به کمک آنها می توانید نور را به هر نقطه ای که بخواهید بازتاب دهید، درفلکتور ها با ۳ سطح سفید، نقره ای و طلایی نورها را بطور ملایم، با شدت زیاد و گرم به سوژه بازتاب داده خواهند شد.

در آخر ابزاری که نیازمند هستید دستگاه نورسنج می باشد، به کمک نورسنج می توانید شدت نور فلاش ها را به درستی تنظیم نمایید.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از مبلمان : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی از مبلمان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید