08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

ایده پردازی در طراحی لوگو

5/5
ایده پردازی در طراحی لوگو

ایده پردازی در طراحی لوگو

ایده پردازی در طراحی لوگو می تواند عامل کلیدی برای ماندن در ذهن مخاطب باشد. فراموش نکنید که خلاقیت در طراحی لوگو می تواند یکی از موثرترین عوامل در موفقیت برند باشد. همیشه خوب است که ایده ای داشته باشیم که به ما یک لوگو حرفه ای و طراحی نهایی بدهد زیرا این اولین قدم هر طراحی است.

باید بدانیم که می خواهیم ایده پردازی در طراحی لوگو را در مورد چه چیزی طراحی کنیم. دانستن موضوع می تواند در ایده پردازی در طراحی لوگو به ما کمک کند، می تواند نام شرکت یا شخص، مفهوم و معنی شرکت، سازمان و زمینه کاری آن باشد و حتی می تواند فراتر از آن و شامل سال تاسیس، شعار، مکان و غیره باشد.

اما آنچه می تواند دغدغه شما باشد آموزش ایده پردازی لوگو و مراحل طراحی لوگو است، در این مقاله با نحوه طراحی یک لوگو خوب و روش اولیه ایده پردازی در طراحی لوگو آشنا می شوید.

خلاقیت و ایده پردازی در طراحی لوگو

اما برای ایجاد خلاقیت و ایده پردازی در طراحی لوگو های متفاوت چه روش‌هایی وجود دارد؟

  • ساده کار کنید

مهم نیست که به عنوان یک طراح چقدر عالی و حرفه ای و خلاق هستید، باید این عبارت “زیاد طراحی نکنید” را به خاطر بسپارید. بزرگترین و معروف ترین برندهای دنیا از طرح های ساده برای لوگوی خود استفاده می کردند

  • تکنیک DO IT

این تکنیک با تحقیق و مطالعه انجام می شود. در این تکنیک ابتدا باید جزئیات موضوع را به دقت بررسی کنید. سپس باید گزینه های موجود را یادداشت کرده و از بین آنها انتخاب کنید.

تکنیک DO IT در طراحی لوگو در نهایت به رویکرد منحصر به‌ فرد شما برای حل مشکل ختم می ‌شود.  هر کسی ممکن است روش و انتخاب متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشد و اینجاست که خلاقیت ایجاد می شود.

  • شخصیت پردازی کنید

مفهوم شخصی سازی در طراحی لوگو یک مفهوم بسیار مهم و اساسی است. نه تنها باید تا حد امکان از کار با کلیشه ها اجتناب کنید، بلکه باید سعی کنید شخصیت منحصر به فردی برای لوگو و طراحی آن ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید مقاله ایده پردازی در طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو

ایده پردازی در طراحی لوگو
  • تصویر سازی پنهانی

گاهی اوقات با کمی توجه به لوگوها متوجه می شوید که در ابتدا بخشی از آن را ندیده اید در حالی که طراح با هوشمندی آن را در لوگو قرار داده است. تصاویر پنهان مخاطب را با لوگو درگیر می کند و توجه آنها را جلب می کند.

  • همه تایپوگرافی را دوست دارند

وقتی در مورد منحصر به فرد بودن لوگو صحبت می کنیم، باید بپذیریم که هیچ عنصری به اندازه متن خاص عنوان لوگو نمی تواند حس منحصر به فرد بودن را القا کند.

بسیار نادر است که یک لوگوی خوب را ببینید که فقط از فونت استفاده شده باشد، اگر کسی برای طراحی یک لوگو به شما پول پرداخت کند، انتظار دارد شما تلاش کنید.

استفاده از نوشتار و تایپوگرافی خاص، لوگوی ما را در طول زمان منحصر به فرد می کند. اگر از یک تکنیک ساده برای طراحی لوگو استفاده می کنید، طراحان مبتدی به راحتی آن را کپی می کنند، پس سعی کنید مهارت های واقعی خود را در تایپوگرافی به رخ بکشید و برای آن وقت بگذارید و به یاد داشته باشید که اگر طرح شما معروف شود، طراحان زیادی از آن استفاده خواهند کرد.

  • یافتن ارتباط میان لوگو و کسب و کار

گاهی اوقات زمینه کسب و کار می تواند ایده های جالبی برای طراحی لوگو ایجاد کند. بسیاری از برندها در طراحی لوگو از عنصر مرتبط با حوزه تجاری خود استفاده کرده اند. یکی از مواردی که خلاقیت را در طراحی لوگو تعیین می کند، یافتن این ارتباطات است.

  • تکنیک طوفان ذهنی

هرچه افراد بیشتری در فرآیند ایده پردازی در طراحی لوگو شرکت کنند، ایده های جالب تری می توانند شکل بگیرند. طراحی خلاقانه لوگو نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهترین تکنیک برای ایده پردازی، تشکیل اتاق فکر است. از ترکیب کامنت های ساده و کوچک می توان به ایده های جالب و متفاوتی دست یافت. در تکنیک طوفان فکری، هیچ گونه قضاوت و محدودیتی وجود ندارد و افراد باید هر چه به ذهنشان می رسد را بدون دغدغه بیان کنند.

بیشتر بخوانید مقاله ایده پردازی در طراحی لوگو : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو
  • همیشه قلم و کاغذ داشته باشید

گاهی اوقات ایده پردازی در طراحی لوگو در موقعیت های غیر منتظره به ذهن شما خطور می کند. اگر آن را در لحظه ضبط نکنید، ممکن است دیگر هرگز آن را به یاد نیاورید. پس هر جا که هستید یک قلم و کاغذ همراه داشته باشید. ممکن است موضوع جالبی در راستای طراحی لوگو در خیابان توجه شما را جلب کند.

شاید وقتی نیمه شب چشمانتان را می بندید، ناگهان ایده ای منحصر به فرد به ذهنتان خطور می کند. بنابراین در دسترس بودن قلم و کاغذ را دست کم نگیرید.

  • تکنیک آنالیز مورفولوژیک

روش دیگر برای ایجاد خلاقیت در طراحی لوگو، تکنیک تحلیل مورفولوژیک است. در این تکنیک ابتدا یک جدول کشیده می شود و در هر طرف میز ابعاد مختلف طراحی لوگو نوشته می شود. مثلاً فونت یا شکل کلی لوگو؛ سپس در زیر هر یک از آنها حالت های مختلفی نوشته می شود. در نهایت این موارد با هم ترکیب می شوند تا بهترین طراحی را به دست آورند.

  • طراحی سیاه و سفید

بهتر است در مراحل اولیه ایده پردازی در طراحی لوگو استفاده از رنگ را کنار بگذارید. گاهی اوقات می توان طراحی لوگو را بر اساس رنگ ها قضاوت کرد. بنابراین برای اینکه در ابتدا روی طرح تمرکز کنید، بهتر است از رنگ صرف نظر کنید. پس از تایید طرح، می توانید به سراغ رنگی بروید یا حتی لوگو را سیاه و سفید طراحی کنید.

  • استفاده از روانشناسی در طراحی

چه حسی را می خواهید از طریق لوگو به مخاطب منتقل کنید؟ زمینه فعالیت برند چیست و چه احساساتی در مخاطب می تواند به موفقیت آن کمک کند؟ چه مفهومی باعث می شود که لوگو بیشتر در ذهن مخاطب بماند؟ اینها مواردی هستند که روانشناسی می تواند به شما در ایجاد ایده پردازی در طراحی لوگو کمک کند.

سخن پایانی ایده پردازی در طراحی لوگو

در یک کلام، ایده پردازی در طراحی لوگو می تواند جذابیت لوگوی شما را افزایش دهد و آن را در روز اول تازه نگه دارد. هم شما را از سایر رقبا متمایز می کند و هم عرصه رقابت را بر آنها تنگ می کند. ایده پردازی هنگام ایجاد یک لوگو قطعاً با تجربیات فراوان به دست می آید. سعی کنید کوچکترین حرکت خود را در اتود متفکرانه و اصولی انجام دهید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله ایده پردازی در طراحی لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید