08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

5/5
نورپردازی در عکاسی

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

عوامل مهم زیادی در تولید عکس های با کیفیت و حرفه ای دخیل هستند. این عوامل عبارتند از نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی، تجهیزات حرفه ای، نور اولیه، فوکوس مناسب، نورسنجی دقیق، نوردهی استاندارد و ویرایش صحیح. همه این موارد برای ساخت یک عکس کامل و تاثیرگذار ضروری است اما نور عامل اصلی همه عکس هاست. عاملی که وجود آن برای تولید عکس ضروری است و کیفیت آن بر کیفیت و جزئیات عکس تاثیر مستقیم دارد.

تکنیک های مختلف نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی همگی دست به دست هم می دهند تا نور مناسبی برای زیباتر جلوه دادن یک محصول یا خدمات داشته باشیم. با وجود تبلیغات و محصولات مختلف در هر صنعتی، تمایز باعث، بازدید بیشتر شما خواهد شد. نور خوب اغلب چیزی است که تفاوت را ایجاد می کند.

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی فراتر از نورپردازی ساده است. به خصوص که نتیجه بسیار مهم است و تعیین کننده موفقیت یا شکست یک کمپین تبلیغاتی خواهد بود. هر چه نورپردازی بهتر باشد، عکس نهایی واضح تر و جذاب تر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در مورد نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و مهم ترین نکاتی که در نورپردازی عکاسی تبلیغاتی باید رعایت کنید صحبت کنیم.

امکانات و ابزارهای نورپردازی

در عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی همیشه نمی توان با نور محیط کار کرد. بسیاری از اوقات نور روز یا نور مناسب محیط در دسترس نیست و مجبورید از نور مصنوعی استفاده کنید. بنابراین برای ایجاد نور و روشنایی مطلوب باید از امکانات و ابزار نورپردازی کمک گرفت.

اکثر عکاسان یا آتلیه های عکاسی حرفه ای از امکانات و ابزارهای پیشرفته برای نورپردازی استفاده می کنند. این امکانات و ابزار تا حد زیادی به شما در ثبت یک عکس خام و ابتدایی مناسب کمک می کند. هرچه عکس اولیه شما بهتر و کاملتر باشد، نیاز به ویرایش کمتری دارد. از جمله امکانات و ابزار اولیه و ضروری برای نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی عبارتند از:

  • رفلکتور
  • سافت باکس
  • اکتاباکس
  • خیمه نور
  • چتر
  • سه پایه
  • چراغ حلقه‌ای

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

داشتن این وسایل کمک زیادی به افزایش اثربخشی نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی می کند. البته اگر با علم نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی و تکنیک های آن آشنایی نداشته باشید، نمی توانید از این امکانات بهره مند شوید.

نکاتی که باید در مورد نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی بدانید

  • برای عکسبرداری آماده شوید

قبل از اینکه به نکات مهم نورپردازی بپردازم، همیشه ایده خوبی است که زودتر به محل مورد نظر برسید و به اطراف نگاه کنید و منابع نور را بشناسید تا بتوانید تجهیزات مورد نیاز خود را آماده کنید. مثلا؛ نور طبیعی را در نظر بگیرید که از پنجره ها وارد می شود و سایه ایجاد می کند و توجه داشته باشید که آب و هوا می تواند به سرعت تغییر کند و بر نور شما تأثیر بگذارد. آن آفتاب زیبا می تواند در یک لحظه ناپدید شود.

تغییر مداوم نور با رفتن خورشید به پشت ابرها و ظاهر شدن مجدد می تواند نور شما را خراب کند. برای هر گونه تغییر یا تنظیم برای ثابت نگه داشتن نور خود آماده باشید.

  • از منبع نور گسترده استفاده کنید

یکی از نکات مهم نورپردازی استفاده از منبع نور مناسب است. هرچه منبع نور گسترده تر باشد، نور ملایم تر خواهد بود. منبع نور گسترده، سایه های کمتری ایجاد می کند و بافت سوژه را سرکوب می کند. لوازم جانبی نور باریک مانند فلاش و CFL برعکس عمل می کنند. شما باید این منابع را با تابش نور آنها از طریق بازتابنده یا پخش کننده مانند سافت باکس یا چتر گسترش دهید. استفاده از منبع نور گسترده به ویژه برای عکاسی پرتره جذاب است.

  • منبع نور خود را نزدیک به سوژه قرار دهید

یکی از نکات مهم نورپردازی فاصله منبع نور با سوژه است. هرچه منبع نور دورتر باشد، نور سخت‌تر روی سوژه شما می‌تابد. این به این دلیل است که وقتی منبع به شما نزدیک‌تر است، عریض‌تر به نظر می‌رسد، در حالی که وقتی دورتر است، عرض کاهش می‌یابد و در نتیجه باریک‌تر می‌شود. سوژه خود را نزدیک منبع نور گسترده خود قرار دهید تا منبع نور به طور یکنواخت و طبیعی سوژه را روشن کند.

  • از نور مقابل عاقلانه استفاده کنید

از نکات مهم نورپردازی می توان به استفاده صحیح از نورپردازی مخالف اشاره کرد. این یک واقعیت شناخته شده در بین عکاسان است که نورپردازی از جلوی سوژه شما، بافت پیش زمینه شما را سرکوب می کند و آن را بی اهمیت جلوه می دهد. بنابراین، نورپردازی از سمت مقابل ممکن است برای عکاسی پرتره خوب باشد، جایی که به شما کمک می کند جای زخم ها و لکه های روی صورت سوژه خود را بپوشانید.

بیشتر بدانید مقاله نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

انواع نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

اما برای عکاسی منظره و عکاسی محصول، بهتر است به جای نورپردازی از جهت مخالف، نورپردازی جانبی را انتخاب کنید که بر بافت سنگ، ماسه، آجر، پوست درخت و … تاکید دارد.

  • برای ظاهری سه بعدی، سایه ها را در نظر بگیرید

یکی از مهمترین جنبه های نورپردازی استفاده صحیح از سایه ها است. برخی معتقدند که سایه ها تصویر را بد جلوه می دهند، اما سایه ها همیشه بد نیستند. هنگامی که از سایه ها به طور عاقلانه استفاده می شود، می تواند به شما کمک کند تا به عکس های خود حجم دهید و باعث می شود سوژه شما در فضا به جای سطح صاف ظاهر شود، به خصوص در عکاسی محصول. آنها می توانند به شما کمک زیادی کنند. ظاهر سه بعدی سایه ها باعث می شود تصاویر محصول واقعی به نظر برسند.

  • هنگام عکاسی، دمای رنگ را در نظر داشته باشید

استفاده صحیح از دمای رنگ یکی از نکات مهم نورپردازی است. اگرچه نور سفید به نظر می رسد، اما رنگ دارد.

همه نورها یکسان خلق نشده اند. بسته به نوع لامپ، لامپ‌ها می‌توانند «خنک‌تر» یا «گرم‌تر» در دوربین ظاهر شوند. چشم انسان نیز این تفاوت را درک می کند.

البته این نقطه توسط چشمان ما تشخیص داده نمی شود، بلکه توسط سنسورهای دوربین های ما که توزیع رنگ را ثبت می کنند، تشخیص داده می شود. این رنگ را همیشه هنگام عکاسی در نظر داشته باشید تا هیچ فرصت مهمی را از دست ندهید. در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر، نور خورشید گرم است، در حالی که در ظهر، مایل به آبی است.

 نور Tungsten  نور زرد از خود ساطع می کند، در حالی که نور fluorescent  نور مایل به آبی ساطع می کند. اگر نمی خواهید رنگی پخش شود، از کنترل تعادل رنگ سفید دوربین خود برای خنثی کردن آن استفاده کنید.

با تجهیزات نورپردازی استودیو خود آزمایش کنید تا اسرار شیرین بیشتری را کشف کنید که عکاسی شما را بهبود می بخشد.

  • روشنایی 3 نقطه ای را تنظیم کنید

رایج ترین نورپردازی در بین عکاسان حرفه ای، نورپردازی سه نقطه ای نام دارد. از یک چراغ کلید، یک چراغ پرکننده و یک نور پس زمینه (که گاهی اوقات “نور مو” نامیده می شود) تشکیل شده است.

تصور کنید سوژه شما در مرکز ساعت یک و دوربین در ساعت شش قرار دارد.

چراغ کلید تقریباً ساعت چهار است. باید از بین سه مورد روشن ترین باشد و بیشترین نور را به سوژه شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید مقاله نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

نکات مهم نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

از آنجایی که نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است، از دانش گسترده ای برخوردار است. اگر به دنبال گرفتن یک عکس حرفه ای هستید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • از دوربین و لنز مناسب برای نورپردازی استفاده کنید.
  • تنظیمات دوربین برای نورپردازی را متناسب با نوع عکاسی انجام بدهید.
  • از بازتاب نور توسط المان های موجود در عکس جلوگیری کنید.
  • چیدمان روشنایی مطلوب خود را ایجاد کنید.
  • ترکیب مناسبی از نور اصلی، نور فرعی و نور پشت ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید مقاله نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید