08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال

5/5
بنر در صنعت چاپ دیجیتال

کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال

در مقاله کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال به بررسی این کاربرد ها پرداخته میشود. چاپ بنر نوعی چاپ پوستر است که به آن چاپ بزرگ یا عریض نیز می گویند. برای چاپ بنر های بزرگ از چاپگرهای بزرگ به نام پرینتر عریض استفاده می شود. در چاپ بنر معمولا از انواع کاغذ استفاده می شود که سایز بسیار بزرگتری نسبت به چاپ معمولی دارد که ممکن است به صورت دو رو یا یک رو به مشتری تحویل داده شود.

هیچ اندازه رسمی برای بنرها وجود ندارد. این بنرها از 30.5 سانتی متر شروع می شوند. اندازه آنها بسته به نیاز مشتری تغییر می کند.

چاپ بنر فوری در دو نوع سیمپلکس یا دوبلکس قابل چاپ می باشد. دوبلکس گزینه ای است که برخی از شرکت ها ممکن است زمانی که می خواهند بنر را در خارج از جایی که ترافیک از هر دو جهت وارد می شود قرار دهند، انتخاب کنند. البته تنها مشکل این نوع بنر ها قیمت بالاتر آنها نسبت به بنر های سیمپلکس است.

محیط نصب و متریال مورد استفاده

بنر در صنعت چاپ دیجیتال از مواد خاصی ساخته می شوند که با توجه به محیط بیرون یا داخل تولید و چاپ می شوند. کاربرد داخلی به معنی بنر هایی است که در پنجره ها یا از سقف یا دیوار آویزان می شوند. از این بنرها می توان به عنوان پیام بازارها یا باشگاه ها و یا در محیط خانه ها یا شرکت ها استفاده کرد. مواد به کار رفته در این بنرها نازک تر بوده و نمایش آن ها راحت تر است. البته این بنرها در برابر عوامل خارجی مانند باد و باران مقاوم نیستند.

بنرهایی که در فضای باز نصب می شوند و معمولاً روی دیوار یک شرکت یا در خیابان نصب می شوند و از طریق پست های نور به هم متصل می شوند.

در چاپ بنرهای فضای باز از مواد ضخیم تر و گران تر استفاده می شود. این مواد در برابر باد و عوامل خارجی مقاوم بوده و پاره نمی شوند. اکثر شرکت های چاپ دیجیتال، بنرهای خود را در برابر علائم فرسودگی برای مدت طولانی تضمین می کنند.

نوع کاغذ در چاپ بنر در صنعت چاپ دیجیتال

در تولید این نوع بنرها می توان از کاغذ معمولی و بدون روکش نیز استفاده کرد، اما استفاده از این کاغذ توصیه نمی شود، زیرا این کاغذها جوهر را در خود نگه نمی دارند و ماندگاری زیادی ندارند.

رایج ترین کاغذ ها برای ساخت بنر مقوا با روکش مات یا براق، وینیل یا بوم است. اینها ضخیم تر از کاغذ هستند و دوام بیشتری دارند. وینیل ها که به عنوان چرم مصنوعی نیز شناخته می شوند از کلر و اتن ساخته شده اند که بسیار بادوام است.

مزایای چاپ بنر در صنعت چاپ دیجیتال

چاپ بنر زمانی که به منظور تبلیغات یک محیط یا یک شرکت باشد باید با آگاهی کامل انجام شود. طراحی یک بنر جذاب می تواند به جلب توجه افراد کمک کند. در تمامی شرکت های چاپ دیجیتال افرادی هستند که به طراحی بنر یا سایر کارهای مربوط به چاپ دیجیتال می پردازند.

نکات مهم دستگاه چاپ بنر هنگام خرید

برای انتخاب و خرید دستگاه چاپ بنر خوب باید ویژگی های دستگاه را بشناسیم و در هنگام خرید دستگاه در نظر بگیریم، موارد زیر از جمله عوامل موثر بر قیمت دستگاه چاپ است. بنابراین در ادامه سعی می کنیم ویژگی های دستگاه چاپ بنر را بیان کنیم:

  • سرعت چاپ
  • کیفیت چاپ
  • برد های داخل دستگاه کمتر مصرف می شود و لوازم برقی برای پشتیبانی فراوان باشد و شرط این موضوع این هست که تعداد فروش این دستگاه بالای 1000 عدد باشد تا هم لوازم و هم مکانیک زیاد داشته باشد
  • بر سیستم پرژ مجزا مجهز باشد که در مصرف رنگ صرفه جویی می شود.
  • از موتورهای سروو استفاده شده باشد تا برق کم تری مصرف شود.
  • مجهز به هیتر خشک کن کم مصرف باشد.
  • مجهز به پارکینگ هد باشد.
  • نرم افزار راحت داشته باشد.
  • مجهز به هیتر عقب باشد تا در صورت چروک بدون مدیا- چروک از بین برود.
  • بدنه دستگاه سنگین باشد تا در صورت سرعت بالا لرزش نداشته باشد.
  • مجهز به عیب یاب اتوماتیک باشد تا درصورت بروز مشکل اخطار دهد.
  • مجهز به سنسور رول باز کن باشد.
  • مجهز به کلیدهای اضطراری باشد تا درصورت نیاز ماشین را استاپ کند.
  • قابلیت چاپ روی 2 رول با سایز مختلف را همزمان داشته باشد.
  • قابلیت چاپ روی بنر – فلکس- مش- استیکر داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه در مقاله کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال : طراحی و چاپ بسته بندی

کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال

انواع دستگاه های چاپ و روش استفاده از آنها

دستگاه های چاپ به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. این دو دسته چاپ داخلی و خارجی را پوشش می دهند و متریال و ابعاد مختلفی را انجام می دهند. موارد مختلفی بر کیفیت نهایی چاپ تاثیر می گذارد. همین موارد روی کیفیت چاپ تاثیر می گذارد. یکی از اصلی ترین مواردی که در افزایش کیفیت بنر نقش بسزایی دارد، نوع جوهر چاپ استفاده شده در دستگاه است.

چاپ بنر در صنعت چاپ دیجیتال با دستگاه های چاپ بر روی متریال های مختلف (جایگزین روش های قدیمی) مانند بنر، فلکسی، استیکر و مش در 5 متر، 320 سانتی متر و 1.5 متر قابل اجرا می باشد. هر دستگاه چاپ می تواند عرض و ابعاد مشخصی از بنر را چاپ کند، به عنوان مثال رایج ترین دستگاه ها عرض های 250 سانتی متر و 320 سانتی متر چاپ می کنند و پذیرش بقیه ابعاد محدود است، عرض های کوچک تر و بزرگ تر از این ها منتشر می شود.

بر این اساس دستگاه های چاپ دارای قطعاتی با ویژگی های متفاوت می باشند که مهم ترین تفاوت آن در هد است و سایر موارد قابل تنظیم است. چاپ روی اجسام مختلف با ابعاد و متریال های مختلف.

قیمت دستگاه چاپ به چه عواملی بستگی دارد؟

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، عوامل مختلفی بر قیمت دستگاه چاپ تأثیر می گذارد، به عنوان مثال، مدل دستگاه چاپ، نوع و تعداد هد دستگاه، کشور سازنده، اندازه دستگاه و غیره از جمله این عوامل هستند.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید