08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

کاتالوگ محصول چیست؟

5/5
کاتالوگ محصول در اصفهان

کاتالوگ محصول چیست؟

کاتالوگ محصول بروشوری است که فهرست کاملی از محصولات و خدمات را به ترتیب سیستماتیک فهرست می کند. کاتالوگ محصولات می تواند اطلاعات اولیه محصول مانند ابعاد، قیمت، مواد تشکیل دهنده و غیره را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

از آنجایی که هدف اصلی کاتالوگ محصولات طبقه بندی اطلاعات است، می تواند کارهای دیگری نیز انجام دهد. کاتالوگ محصولات نه تنها برای خریداران، بلکه برای تصمیم گیرندگان، خرده فروشان، بازاریابان و نمایندگان فروش نیز مفید است.

مزیت داشتن کاتالوگ محصول چیست؟

به عنوان صاحب برند تجاری، به ابزاری برای ارائه خود و محصولاتتان نیاز دارید. کاتالوگ محصول چیست و چگونه به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند، یک سوال مهم است.

در اصل، کاتالوگ معرفی محصول به عنوان یک ارائه دهنده، ارائه توضیحات اساسی به مخاطب، پاسخ به سوالات احتمالی آنها و انجام فرآیند متقاعدکننده عمل می کند. این هم به صورت عمده و بدون حضور فیزیکی شماست.

انواع کاتالوگ معرفی محصولات و خدمات

با توجه به تعریف اولیه کاتالوگ محصول، هر وسیله ای که بتواند به طور سیستماتیک فرآیند معرفی را انجام دهد، یک کاتالوگ است. طبق این تعریف، وب سایت ها نیز کاتالوگ هستند. پس نیازی به ارائه کاتالوگ در قالب یک دفترچه صحافی شده نیست. اما کاتالوگ محصول را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد: 

  • کاتالوگ های فیزیکی ( چاپی )
  • کاتالوگ های الکترونیکی ( کاتالوگ های دییجیتالی )

بیشتر بخوانید مقاله کاتالوگ محصول چیست؟ : طراحی و چاپ کاتالوگ

کاتالوگ

نقطه شروع برای آماده سازی کاتالوگ محصول

هنگامی که می خواهید کاتالوگ محصول یا بروشور معرفی محصول را درخواست کنید، باید چند چیز را جمع آوری کنید:

  • لوگوی محصول و برند در قالب وکتور
  • لایه های اطلاعات مورد نیاز برای معرفی و ارائه را شناسایی کنید.
  • تصاویر تجاری یا تبلیغاتی محصول(ها) با بهترین وضوح و ابعاد
  • تهیه متن و کپی رایت در قالب ورد
  • تهیه فایل های اضافی بر اساس عنوان مورد نیاز (مانند موجودی، گواهینامه و …)
  • تهیه لیستی از مشخصات تماس مانند آدرس، تلفن، آدرس وب سایت و غیره.

با تهیه این آرشیو و ارائه آن به تیم متخصص طراحی، داده های شما مدیریت و طبقه بندی می شود. نگران این مرحله نباشید زیرا دریافت اطلاعات مورد نیاز از مجموعه کاتالوگ هوشمند بسیار آسان است. بر اساس نیاز پروژه، تیم هوشمند پوشه هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا داده ها را بر اساس آن دسته بندی کنید.

دلایل نیاز شما به کاتالوگ محصولات

جزئیاتی مانند اطلاعات فنی و ویژگی های محصول فراموش نمی شوند. مستندات آنها به کاربر کمک می کند تا جزئیات محصول را به شیوه ای کارآمد درک کند.

انتشار اطلاعات روی بسته های اطلاعاتی محصول که مکانی را در وب سایت ها فراهم می کند تا مشتریان بتوانند بدون دخالت نماینده فروش اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید مقاله کاتالوگ محصول چیست؟ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

کاتالوگ محصول
  • چرخه های تجاری را کاهش دهید

تصور کنید که مجبور هستید با مشتریانی که دائماً اطلاعات را از طریق ایمیل به اشتراک می گذارند، بدون هیچ نتیجه مثبتی، رفت و آمد کنید.

در عوض، به اشتراک گذاری اطلاعات در کاتالوگ های دیجیتال به انتقال معامله ها از یک سطح به سطح دیگر کمک می کند. با ارائه کارآمد اطلاعات به مشتریان، ازدحام در چرخه تجاری را کاهش می دهد.

  • کمک به فروشندگان فروش

یک نماینده فروش فقط یک کار اصلی دارد: فروش، جمع آوری اطلاعات محصول از منابع مختلف در داخل کسب و کار برای تخصیص مشتریان، کاری نیست که آنها برای انجام آن پول دریافت کنند.

به همین دلیل است که یک کاتالوگ دیجیتال به آنها کمک می کند تا به راحتی اطلاعات را با مشتریان به اشتراک بگذارند و فروش ایجاد کنند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز آنها در دسترس است.

  • نرخ تبدیل را بهبود ببخشید

به عنوان یک فروشنده، یک کاتالوگ محصول به شرکت شما کمک می کند تا نرخ تبدیل را بهبود بخشد و به مشتریان احتمالی اجازه می دهد به جای صرف زمان برای کشف و حل مشکلات، مکالمات متنی داشته باشند. هنگامی که مشتریان تمام داده های مورد نیاز خود را داشته باشند، می توانند به طور موثرتری به دنبال تایید، تصمیم گیری و خرید محصولات باشند.

  • تقویت برندینگ

اسناد اطلاعات محصول مکانی مفید برای تبلیغ برند یک شرکت است. استفاده از رنگ‌ها، تصاویر، کاریکاتورها، کارتون‌ها، لوگوها، خانواده فونت‌ها و فراخوان‌ می‌تواند برند شما را از بقیه متمایز کند.

برخی از کسب و کارها تاریخ خود را ثبت می کنند و بدون حضور فیزیکی برای ارتباط با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. این به کاربران این امکان را می دهد که پس از مرور کاتالوگ محصولات به راحتی برند را به خاطر بسپارند.

  • جریان روان اطلاعات

این به حفظ اطلاعات بین ذینفعان داخلی و خارجی از منبع کمک می کند. تیم‌های بازاریابی مسئول فهرست‌بندی محصولات می‌توانند اطلاعاتی درباره سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) منتشر کنند که می‌تواند توسط کاربران نهایی (تیم‌های فروش و تیم‌های موفقیت مشتری) استفاده شود.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

کاتالوگ محصول
  • فروش آفلاین ایجاد کنید

امروزه مصرف کنندگان در مورد محصولات به صورت آنلاین تحقیق می کنند و به صورت آفلاین خرید می کنند.

در مراکز خرید، فروشگاه ها، رویدادها و غیره در چنین مواردی، کمک به مشتریان برای پیشبرد سریع در فرآیند خرید با اطلاعات تلفن همراه و آی پد بسیار مهم است. وب‌سایت‌ها، صفحات فرود و میکروسایت‌ها به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که درباره اطلاعات مورد نیاز خود برای تصمیم‌گیری تحقیق کنند.

  • تجربه کاربری بهتری را افزایش می دهد

هنگامی که مشتریان اطلاعات محصول را در یک پی دی اف یا صفحه وب با تصاویر، پیوندها، نظرات، اطلاعات قیمت دریافت می کنند، تجربه کاربری آنها را بهبود می بخشد.

به خصوص زمانی که تمام اطلاعات در دسته بندی های مختلف محصولات یکسان باشد، آنها را یک قدم به خرید نزدیک تر می کند. بازاریابان محصول به جای ارائه اطلاعات کلی، نیازهای خریداران را پیش بینی می کنند و کاتالوگ هایی را متناسب با آنها ایجاد می کنند.

  • حضور کارکنان و کار آموزشی را کاهش می دهد

این نه تنها کاری را که برای آموزش کارمندان انجام می شود کاهش می دهد، بلکه میزان دریافت اطلاعات محصول از بخش های خاص را نیز کاهش می دهد.

با کاتالوگ محصولات، استخدام‌کنندگان جدید مانند فروشندگان، یک سند قابل رجوع دریافت می‌کنند که تمام جزئیات محصول مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد. نه تنها میزان کار مورد نیاز برای آموزش کارکنان را کاهش می دهد. حتی میزان اطلاعات محصول دریافتی از بخش های خاص را نیز کاهش می دهد.

بخش های موفقیت آمیز یک کاتالوگ محصول چیست ؟

تجربه نشان می دهد که موفقیت یک کاتالوگ محصول به عوامل زیادی بستگی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است.

  • مشخصات دقیق اقلام کاتالوگ
  • مدیریت صحیح بخش های اطلاعات و کاتالوگ
  • محتوای کاتالوگ و تبلیغات کاتالوگ درست و صحیح
  • طراحی گرافیکی جذاب و مرتب

سخن پایانی مقاله کاتالوگ محصول

کاتالوگ محصولات می تواند اطلاعات مهمی در مورد محصولات و خدمات شرکت شما در اختیار مشتریان قرار دهد بنابراین در طراحی کاتالوگ باید دقت زیادی به خرج داد. این کار برای افرادی که می خواهند محصولی بخرند یا شرکت شما را بشناسند، روند را سریعتر می کند.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید