08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تفاوت تگ لاین و اسلوگان چیست؟

5/5
تفاوت تگ لاین و اسلوگان

تفاوت تگ لاین و اسلوگان چیست؟

شرکت ها اغلب از تفاوت تگ لاین و اسلوگان برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در مورد برند خود استفاده می کنند و تصوری به یاد ماندنی ایجاد می کنند. اگر کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و می خواهید به سرعت از رقبای خود متمایز شوید، باید روی تگ لاین (شعار برند) و اسلوگان(شعار تبلیغاتی) و همچنین برندسازی مناسب تمرکز کنید.

یک تجارت برای موفقیت به هر دو نیاز دارد. هنگامی که یک تگ لاین و اسلوگان به نقطه مورد نظر برسد، می تواند برند شما را فراموش نشدنی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت تگ لاین و اسلوگان و دلایل استفاده از آنها، با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری برای پیشبرد اهداف تجاری خود ارائه دهیم.  

تگ لاین چیست؟

تگ لاین عبارت کوتاهی است که برای بیان ارزش یک برند استفاده می شود. شرکت‌ها از نوشتن تگ لاین در کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کنند تا تأثیری ماندگار بر مصرف‌کنندگان ایجاد کنند. تگ لاین بدون اشاره به محصولات یا خدماتی که آنها ارائه می دهند، در مورد کل شرکت به مشتریان می گوید.

مهم ترین نکته ای که در مورد تگ لاین باید به آن توجه کنید این است که همان لوگوی شرکت را دارد، همانطور که بعد از انتخاب لوگوی شرکت نمی توانید آن را تغییر دهید، شعار برند نیز قابل تغییر نیست.

ویژگی‌های تگ لاین

یک تگ لاین موفق و موثر از چندین جزء کلیدی تشکیل شده و هدف خاصی دارد. ابتدا، تگ لاین انتخابی برای کسب و کار شما باید کامل و دقیق باشد، به این معنی که باید به وضوح بیان کند که چه ارزشی از طریق محصولات خود ارائه می دهید. 

به عنوان نکته دوم، تگ لاین باید خاص و به یاد ماندنی باشد. شعار شما به مشتری نشان دهد که با استفاده از این خدمات، زندگی بهترشده و تغییر خواهد کرد. در نهایت، تگ لاین برنده باید به عنوان نماینده بهترین و موفق ترین گروه در جهان به نظر برسد و منحصر به فرد و متفاوت از رقبای خود باشد. تگ لاین شرکت نایک ” just do it ” نمونه ای عالی از یک شعار موفق است که تمام ویژگی های فوق را دارد. علاوه بر ترویج ارزش های شرکتی نایک، افراد را تشویق می کند که حرکت کنند و فعال باشند.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت تگ لاین و اسلوگان : قیمت طراحی لوگو
تگ لاین و اسلوگان

چرا شعارهای برند (تگ لاین‌ها) مهم هستند؟

تگ لاین مهم هستند زیرا توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کنند و مردم با شنیدن شعار برند شما می توانند ایده روشنی در مورد محصولات و خدمات شما پیدا کنند. شعارهای برند با معرفی خلاقانه برند شما و مزایای استفاده از خدمات شما، نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

از سوی دیگر، شعار برند جزء جدایی ناپذیر و بسیار مهم برندسازی موفق است. همچنین برای تقویت ارزش ها و اهداف برند شما استفاده می شود. اگر تگ لاین عالی طراحی کنید، مخاطبان شما به شما اعتماد خواهند کرد و تصمیم به استفاده از خدمات و محصولات شما خواهند داشت.

اسلوگان(Slogan) چیست؟

اسلوگان عبارتی کوتاه، جذاب و به یاد ماندنی است که بیشتر در کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود. مدیران برای ارتباط با مصرف کنندگان در مورد دلایل خرید و استفاده از محصولات از اسلوگان استفاده می کنند. در واقع، اسلوگان هم برای توضیح وجود یک برند و هم برای ترغیب مشتریان به خرید یک محصول خاص عمل می کنند. 

شرکت ها اغلب از اسلوگان جذاب در تبلیغات خود استفاده می کنند تا توجه مخاطبان خود را جلب کنند. بسیاری از هشتگ هایی که در شبکه های اجتماعی می بینید اسلوگان هایی هستند که توسط برندها استفاده می شود.   

انواع اسلوگان

اسلوگان ها با توجه به هدفی که برای آن نوشته می شوند انواع مختلفی دارند:

  • دسته اول product specific است. یعنی برای ارائه محصول استفاده می شود و به مشتری می گوید که کسب و کار چه چیزی برای ارائه دارد.
  • دسته دوم را با use-case specific  می شناسیم که به دلایل کمپین تبلیغاتی با هدف عموم مردم و معرفی محصولات شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دسته سوم به عنوان category specific شناخته می شود و برای طبقه بندی محصولات یک شرکت استفاده می شود.
  • دسته چهارم مختص consumer specific است و بر مشتریان واقعی که مصرف کنندگان محصولات مجموعه هستند تمرکز دارد.
بیشتر بخوانید مقاله تفاوت تگ لاین و اسلوگان : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
تفاوت تگ لاین

چرا شعار تبلیغاتی(اسلوگان) مهم است؟

اسلوگان ها به راحتی در ذهن می ماند و احساسات مثبتی را در مورد محصولات و خدمات منتقل می کند. همچنین باید بدانید که شعارها بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی و کمپین تبلیغاتی هر شرکتی هستند.

زیرا در دنیای پر سرعت امروز، زمان زیادی برای جلب توجه مخاطبان ندارید و و باید بتوانید در یک جمله برند، اهداف و خدماتتان را معرفی کنید، اگر از این زمان کم استفاده نکنید به سادگی شانس تبدیل مخاطب به مشتری را از دست می‌دهید.

تفاوت تگ لاین و اسلوگان

پس از معرفی و بحث در مورد نکات اصلی، به مهم ترین قسمت مقاله یعنی تفاوت تگ لاین و اسلوگان می رسیم. متأسفانه، برخی از مدیران تجارت با این دو به عنوان یک چیز برخورد می کنند. درست است که هم برای بازاریابی و هم برای تاثیرگذاری بیشتر بر مشتری از تگ لاین و اسلوگان استفاده می شود، اما همانطور که تا به حال متوجه شدید تفاوت های مهم و مهمی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره کردیم. 

  • اهداف متفاوت اسلوگان و تگ لاین

اولین تفاوت تگ لاین و اسلوگان در اهداف آنهاست. در واقع یک اسلوگان نشان دهنده نوعی از کالاها و خدمات شرکت است، در حالی که هدف تگ لاین ارائه تصویری از آن شرکت است. 

اسلوگان با هدف معرفی یک محصول خاص و افزایش فروش و آگاهی از برند ایجاد می شوند. در حالی که تاکید تگ لاین این است که کل مجموعه را به نمایش بگذارد و به مشتریان بگوید هدف کسب و کار چیست و چه محصولاتی ارائه می دهد. 

  • مدت زمان اجرا

اسلوگان ها معمولاً در طول کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است از یک کمپین به محصول دیگر تغییر کنند، اما تگ لاین ها یا شعارهای برند به ندرت (یا شاید هرگز) تغییر نمی کنند زیرا نشان دهنده هویت برند هستند، زیرا نشان دهنده برند کلی هستند.  

  • مقایسه تعداد کلمه در تگ لاین و اسلوگان

خواندن هر دو این کلمات سریع و آسان است، اما اسلوگان ها معمولا طولانی تر از تگ لاین ها هستند. تگ لاین ها معمولاً هفت کلمه یا کمتر هستند، در حالی که اسلوگان ها نه تا ده کلمه است.

تفاوت تگ لاین و اسلوگان
  • مراحل توسعه و تفاوت تگ لاین و اسلوگان 

شرکت ها شعارهای خود را در مراحل اولیه برنامه ریزی استراتژی برند یا زمانی که شرکت در حال تغییر نام تجاری است، توسعه می دهند. با این حال، زمانی که شرکت ها کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کنند، اسلوگان ها مطرح می شود.

هنگامی که شرکت ها تصمیم می گیرند بر جنبه های مختلف محصولات خود تمرکز کنند، اسلوگان خود را تغییر می دهند تا بر یک جنبه تمرکز کنند. در همین حال، عنوان همان باقی می ماند. این نماد منحصر به فرد به طرز شگفت انگیزی در سرگرمی استفاده می شود و متن کوتاهی دارد. این می تواند فروش و محتوای تبلیغاتی را در شرایط خاص ارتقا دهد.

سخن پایانی مقاله تفاوت تگ لاین و اسلوگان 

در این مقاله نگاهی دقیق به تعریف و تفاوت تگ لاین و اسلوگان انداخته ایم. همانطور که می بینید، با وجود شباهت های فراوان، تفاوت تگ لاین و اسلوگان بسیار واضح است. در اینجا نحوه رشد کسب و کار خود با درک و استفاده از این دو بهترین ابزار بازاریابی آورده شده است. 

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله بهترین سایت های طراحی لوگو رایگان : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید