08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟

5/5
چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟

چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟

چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟ شخصیت و هویت یک برند تجاری می تواند از طریق بسیاری از روش های متنوع بیان شود و لوگو یکی از این ابزارهای کلیدی است. فکر اینکه لوگو شما را هزاران نفر مشاهده کنند، بسیار وسوسه کننده بوده و تعجبی ندارد اگر قصد دارید به عنوان یک طراح لوگو موفق وارد این حوزه فعالیت شوید.

 لوگوهای شرکت های نایک، مک دونالدز و اپل یک وجه مشترک برای موفقیت برند خود دارند که دیگر لازم نیست بدانید که آنها نشان دهنده چه ویژگی از برند هستند؛ این لوگو ها هر کجا که قرار داشته باشند مخاطبان هدف انتظارات بسیاری از این برند ها دارند و لوگو ها به صورت تصویری می تواند پیام شرکت را به مخاطبان برساند.

مهارت های مورد نیاز برای یک طراح لوگو موفق

  • آشنایی با روانشناسی رنگ
  • آشنایی با دانش تایپ فیس و انواع فونت
  • تفکر خلاق
  • مهارت های ارتباطی برای گرفتن سفارش طراحی لوگو
  • مهارت های نرم افزاری برای گرفتن سفارش طراحی لوگو
  • تصویرسازی
  • دقت
  • وقت شناسی و مدیریت پس از گرفتن سفارش طراحی لوگو
  • برنامه ریزی و بازاریابی

قوانین لازم برای یک طراح لوگو موفق

قوانین پیش از شروع طراحی

  • وب سایت های هنری و طرح های مختلف را بررسی نمایید:

     می توانید از هرجایی برای طراحی الهام بگیرید اما بهترین ایده ها از منابع خاص می آید. سایت های آنلاین مثل لوگو گالا بهترین منبع برای طراحی است. می توانید بیشتر جستجو کنید و طرح های گرافیکی و سایت های هنری مثل دویانت آرت را هم بررسی کنید. لوگوهای مربوط به صنایع مشابه شما را جستجو کنید تا تشابه ها، تفاوت ها و ویژگی های این طرح ها را بیابید.

بیشتر بخوانید چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟ : قیمت طراحی لوگو
یک طراح لوگو موفق
  • چهار عنصر مهم در هر لوگو :

شما فقط زمانی می توانید به درستی یک لوگوی خوب را طراحی کنید که ارزش و اهمیت آن را بدانید. یک لوگوی خوب، تاثیر گذار، مناسب ، فراموش نشدنی و عملی است. این لوگو می تواند، پیام برند را به همه منتقل کند.

مناسب:  لوگو باید بتواند اهداف خود را منتقل کند. باید نمایش درستی از برند و مقاصد آن داشته باشد.

سادگی : یک لوگو باید ساده باشد تا بتواند توسط عموم شناخته شود. باید طوری باش که هیچ گاه شکست نخورد.

فراموش نشدنی : یک لوگوی تاثیرگذار باید جالب باشد تا بتواند به هدف اصلی اش برسد.

پایدار : یک لوگوی خوب همیشگی است. آن باید برای دو دهه آینده تاثیرگذار باشد.

  • طرح خودتان را ایجاد کنید:

هر طراحی فرایند کاری مخصوص به خود را دارد. این فرایند معمولا ثابت است و مراحل زیر را شامل می شود:

ارایه : تعدادی از لوگوها را به مشتری تحویل دهید تا بتوانید بازخورد کارتان را دریافت کنید و اگر امکان دارد، آن را نهایی کنید.

کل فرایند را تا زمانی که طراحی تمام گردد، تکرار کنید.

مختصر و مفید :اصل مطلب را به طوری که مشتری بخواهد، طراحی کنید.

جستجو و تحقیق :  در زمینه های مختلف برند از جمله تاریخچه ای که دارد، صنعت و ابتکار آن، و رقابت هایش خوب تحقیق کنید.

منابع : جستجوی کاملی روی طرح های لوگوداشته باشید. این جستجوشامل صنعت های مشابه وحرفه هایی است که به طرح مربوط هستند .

ادراک و فهم : ایده هایی که با تحقیق و جستجو بدست آورده اید را با طراحی و کشیدن بسط دهید.

انعکاس : بعد از این که طرح اولیه را کشیدید ، کمی از کار دست بکشید و اجازه دهید ایده های بیشتری به ذهنتان بیاید تا بتوانید آن ها را پرورش دهید.

مرحله آماده سازی لوگو

  • درباره بازار هدف خود تحقیق کنید :

طراحی یک لوگو چیزی فراتر از یک تصویر زیبا و برجسته است. لزوما شما بخشی از یک عوامل گسترش برند هستید. شناخت مخاطب هدف، در خلق یک لوگو به شما کمک خواهد کرد. از طریق تحقیق می توانید تفاسیر و عقاید گوناگون را در مورد یک برند مطالعه کنید. تحلیل خودتان را کنار آن ها قرار دهید تا به یک لوگوی حرفه ای برسید که بتواند با مخاطب ارتباط خوب و سریع برقرار کند.

بیشتر بخوانید چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
یک طراح لوگو موفق
  • از کپی طرح های دیگران خودداری کنید :

فرق زیادی بین ایده گرفتن و کپی کردن یک طراحی وجود دارد. طبیعی است که یک طراح الگو برای خود داشته باشید، هر طراح یک یا دو الگو دارد. البته اوقاتی هم هست که تحسین یک طرح بتواند به منبعی از تقلید تبدیل شود تا این که از آن ایده بگیرید. اگر تقلید عمدی باشد قطعا نوعی تقلب خواهد بود و انجام این کار اصلا برای الگو و مشتری شما عادلانه نیست.

  • راجع به جزییات برند دقت کنید:

قبل از شروع فرایند طراحی، در مورد آن خوب فکر کنید تا یک لوگوی مناسب تولید شود. زمان بگذارید و از منابع مختلف مثل تاریخچه ها، داستان ها، آماردر مورد برند مشتری اطلاعات کسب کنید. جزییات مربوط به کمپانی را استخراج کنید. در مورد لوگوی قبلی مطالعه کنید، تا متوجه شوید که چه عواملی برای آن ها کارآمد نبوده است. قبل از شروع فرایند ساخت لوگو، یک چک لیست از باید ها و نباید ها تهیه کنید.

  • انتخاب ترکیب رنگ درست :

رنگ ها یکی از عوامل کلیدی در طراحی لوگو هستند. رنگ ها علاوه بر یک طرح واقعی می توانند به برند ،روح و روان و شخصیت ببخشند. اگر می خواهید توجه افراد را به راحتی جلب کنید از رنگ های روشن استفاده کنید.گاهی اوقات رنگ های خیلی روشن می توانند نتیجه خیلی عکس هم داشته باشند. اگر از یک رنگ خنثی استفاده کنید می توانید طرح دلفریبی را ایجاد کنید اما اگر دقت کافی نداشته باشید ممکن است از دید افراد پنهان باقی بماند.

هر سایه ای از رنگ سمبل مخصوص به خودش را دارد. از رنگ ها فقط به دلیل این که مورد علاقه شما یا مشتری هستند استفاده نکنید، رنگ باید نماینده ی پیام اصلی برند شما باشد . در این قسمت شما را با ویژگی رنگ ها آشنا می کنیم:

  • سفید : پاک، تمیز، ساده
  • سیاه : قوی، برجسته، معتبر
  • سبز : ارگانیک، طبیعی، رشد، راستگویی
  • نارنجی : صمیمی، خلاق، شاد
  • قرمز:  جذاب، بلد، مهیج، انرژی بخش
  • زرد:  خوش بینانه، آفتابی، مبتکرانه.
  • آبی : آرامش بخش، اعتماد، حرفه ای
  • صورتی : وسواسی، بامزه
  • بنفش : اشاره کننده، معنوی، برتری
  • قهوه ای:  روستایی، تاریخی، تنومند

مرحله طراحی لوگو

  • ترکیب های مختلف رنگ، فونت و فاصله گذاری را تست کنید:

     فقط روی یک طراحی لوگوی جداگانه متمرکز نشوید. حتی اگر فکر می کنید که این طراحی درست است اما بازهم باید گزینه های دیگر را با مشتری فراهم کنید. داشتن بیش از یک طراحی لوگو به مشتری فرصت میدهد که بهترین را انتخاب کند. ارایه دو یا سه گزینه همچنین مشتری را قادر می سازد که بهترین عوامل لوگو را انتخاب کند و بررسی کند که آیا می تواند آن را با دیگری ادغام کند یا نه.

  • شناسایی مشتریان

قبل از شروع طراحی، درمورد شرکت تحقیق کنید. استفاده از یک پرسشنامه میتواند شروع خوبی باشد. با ایجاد یک پرسشنامه در مورد برداشت مدیران و کارمندان از شرکت سوال کنید. در این صورت نتیجه کار شما برای مشتریان قابل اعتمادتر خواهد بود.

چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟
  • نمادگرایی و تمایز را در دستور کار خود قرار دهید:

نمادگرایی و تمایز از ویژگی های یک لوگوی ایده آل هستند. اگر بدنبال یک لوگوی تصویری و انتزاعی هستید، باید به این فکر کنید که این نماد باید با خدمات شرکت همخوانی داشته باشد.

  • استفاده از انتقادات سازنده :

مشتری به شما پول میدهد تا بهترین لوگوی ممکن را برایش طراحی کنید، اما نباید انتظار داشته باشید که آنها به تمام توصیه های شما گوش دهند. اگر آنها طرحی که شما میپسندید را نمی پسندند، ناامید نشوید. این یک بخش طبیعی از فرآیند طراحی است و در نهایت منجر به تمرکز روی طرحی میشود که بازتاب بهتری از هویت آن شرکت است.

یک پیشنهاد ویژه برای طراحان موفق

  • یک دوره کارآموزی را تکمیل کنید و نمونه کار خود را بسازید!

اگر می خواهید یک طراح گرافیک شوید، و از طریق گرفتن سفارش طراحی لوگو درامد داشته باشید، باید یک نمونه کار شگفت انگیز ایجاد کنید که واقعاً خلاقیت و مهارت های فنی شما را به نمایش بگذارد. کارفرمایان باید سبک، مهارت‌های شما و نحوه برخورد شما با چالش‌های طراحی دنیای واقعی را ببینند.

یک دوره آموزشی طراحی گرافیک خوب، شما را در مسیر درست قرار می دهد. به عنوان یک دانش آموز، شما انواع پروژه های طراحی مختلف را انجام خواهید داد. همانطور که در طول آموزش کار می کنید، باید به آرامی نمونه هایی از بهترین کارهای خود را جمع آوری کنید.

جمع بندی

وظیفه لوگو معرفی کسب و کار از طریق تصویر است. یک طراح لوگو باید لوگویی طراحی کند که مخاطبان به سادگی قادر به تشخیص آن باشند. بعضی از طراحان لوگو قصد دارند با ساختن لوگو محتوا یا درون کسب و کار خود را به مخاطب نشان دهند و یا برخی دیگر از طراح لوگو حرفه ای قصد دارد هدف برند را به مخاطبان هدف نمایش دهند. به عنوان یک طراح لوگوی حرفه ای  شما باید بتوانید با استفاده از روانشناسی رنگ ها و نماد های مربوط به کسب و کار لوگویی خاص و ماندگار را طراحی کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید چگونه به یک طراح لوگو موفق تبدیل شویم؟ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید