08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن

5/5
چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن

چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن

در این مقاله به بررسی چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن پرداخته می شود. یک چاپ و بسته بندی شیک و خاص نشان دهنده کیفیت محصول است و برند های موفق جعبه های محکم و خاص طراحی می کنند. کمپانی‌های بزرگ عطر و ادکلن برای نمایش محصولات خود از بسته بندی‌های بسیار زیبا استفاده می‌کنند.

ارائه یک جعبه عطر و ادکلن زیبا می تواند شما را در بینن رقبا صدرنشین نگه دارد. برای جعبه ادکلن می توان از مقواهای مختلف و چاپ تک رنگ یا چند رنگ با توجه به سلیقه مشتری استفاده کرد. شما می‌توانید بعد از طراحی لوگو و اسم برند عطر و ادکلن، در قسمتی توضیحات، رایحه، تاریخ تولید و انقضا و … درج کنید.

 متریال مورد استفاده برای چاپ جعبه ادکلن و عطر شامل موارد زیر است:

  • مقوایی

برای تولید جعبه مقوایی می‌توان از مقوای ایندربرد، مقوای کرافت و یا ورق دوپلکس استفاده کرد. جعبه های مقوایی عطر و ادکلن اغلب دارای درب یا کشویی هستند. مقوای ایندربرد سفید رنگ است و هر نوع چاپی را به راحتی می‌توان روی آن آنجام داد.

کاغذ کرافت قهوه‌ای رنگ است و می‌تواند پذیرای انواع چاپ باشد اما لازم به ذکر است که در صورت استفاده از تکنیک چاپ افست، رنگ‌های چاپ کمی کدرتر و تیره‌تر از حد معمول خواهد بود. مقوای دوپلکس بخاطر ضخامت زیادی که دارد اجازه استفاده از تکنیک چاپ افست را نمی‌دهد و باید از روش چاپ فلکسو یا سیلک استفاده کرد. جعبه‌های مقوایی عطر تا حدودی می‌توانند محصول را در برابر تغییرات دما حفظ کنند.

  • هاردباکس

جعبه هاردباکس درواقع جعبه‌ی سختی است که در تولید آن از مقوای بسیار متراکم و ضخیم استفاده می‌شود. این مقوا را در اصطلاح مقوای مغزی می‌نامند چرا که  لازم است حتما روکشی روی آن کشیده شود.

این روکش می‌تواند کاغذ، سلفون، پارچه، چرم مصنوعی و… باشد. در تولید جعبه هارد باکس ادکلن و عطر اغلب از روکش مقوایی استفاده می‌شود. طرح جعبه، ابتدا روی مقوا چاپ شده و سپس مقوا به عنوان روکش در هاردباکس استفاده می‌شود. از این رو استفاده از انواع چاپ روی مقوا در تولید جعبه هارد باکس نیز امکان پذیر است.

  • کارتنی

از کارتن برای تولید جعبه‌های محکمی که باید از کالای درون خود محافظت کنند، استفاده می‌شود. ورق کارتن معمولادر دو نوع سه لایه و پنج لایه تولید می‌شود. برای افزایش کیفیت چاپ در تولید جعبه کارتنی می‌توان طرح را روی یک کاغذ مرغوب چاپ نموده و سپس آن را به عنوان روکش استفاده کرد.

انواع چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن

  • جعبه ادکلن کادویی

ادکلن یکی از مواردی است که بیشتر افراد در مناسبت‌های مختلف به دیگران هدیه می‌دهند. جعبه عطر و ادکلن کادویی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که آن محصول را به هدیه‌ای لوکس تبدیل کند. برای این کار باید از با کیفیت‌ترین متریال و بهترین طراحی و روش‌های چاپ استفاده کرد.

شیشه‌های عطر را در جعبه‌های محکم قرار داده تا در اثر ضربه دچار آسیب و شکستگی نشوند. جعبه های کادویی به صورت کشویی  جعبه درب دار ، جعبه ته قفلی و انواع خلاقانه قابل طراحی و تولید می‌باشد . انواع چاپ مثل برجسته و طلا کوب به منظور جلب نظر مشتریان نیز روی این جعبه‌ها استفاده می شود.

  • جعبه ادکلن جیبی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در طول روز ادکلن‌ها و عطرهای جیبی همراه خود داشته باشند تا در هر زمان بتوانند از آن استفاده کنند. برای این ادکلن‌ها علاوه بر شیشه‌های کوچک، جعبه های کوچک در نظر گرفته می شود و گاهی اوقات به صورت چندتایی در یک جعبه به فروش می‌رسند.

  • جعبه ادکلن چندتایی

گاهی اوقات ادکلن‌های جیبی در جعبه‌های چندتایی به صورت ست به فروش می‌رسند. این ست‌ها برای هدیه دادن بسیار مناسب می‌باشند. علاوه بر این بعضی برندها ادکلن‌های خود را در مناسبات و مراسمات خاص برای تبلیغات، به صورت چند تایی و خاص بسته بندی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی بسته بندی جعبه ادکلن
  • جعبه ادکلن فروشگاهی

عطرها از روی بو انواع مختلفی دارند که به صورت تلخ ، ملایم ، شیرین ، گرم ، خنک ، تند می‌باشند و هریک از این نمونه ها قابل تشخیص میباشد. بیشتر رنگ های آبی و سبز برای عطرهای خنک ، رنگ های قرمز و نارنجی و بنفش برای عطرهای گرم و … استفاده میگردد.

به دلیل قیمت بالای عطر و ادکلن ‌های اورجینال در بازار، معمولا از عطرهای مشابه و کپی استفاده میشود که قیمت مناسب تری نسبت به اصل عطر ها دارند . اما بسته بندی و شیشه عطر در نگاه اول نظر مشتریان را جلب می‌کند. بنابراین طراحی جعبه های خلاقانه ، با رنگ های مخصوص و چاپ برند و طلا کوب شده می تواند فروش عطرها را بیشتر کند .

نگهدارنده و منقسم داخل جعبه ادکلن

چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن برای جلوگیری از جابجایی محصول و آسیب آن از نگهدارنده مخصوص استفاده می شود این کار باعث می شود از محصول محافظت شود.

اهمیت چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن در جذب مشتری

امروزه عطرهای متنوعی با توجه به سلیقه‌ی افراد تهیه و تولید می‌شوند که به خاطر ظرافت بالا  باید محافظت شوند. جعبه‌های عطر نقش مهمی در این زمینه دارند. آن ها نه تنها از شیشه‌های شکننده عطر محافظت می‌کنند بلکه باعث افزایش زیبایی عطر و ادکلن می‌شوند. طراحی جعبه های ادکلن با دقت و سلیقه‌ی بسیار زیادی انجام می‌شود. بسته بندی مناسب عطر، تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و فروش دارد.

یک چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن زیبا، لوکس و جذاب می‌تواند فروش محصول را چند برابر کند. به علاوه بسته بندی سفارشی و اختصاصی هر برند، می‌تواند شناسایی آن برند را در بین سایرین راحت کند و مشتری آن را به سادگی به خاطر بسپارد.

پیشنهاد مطالعه چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی و بسته بندی ادکلن

انتخاب رنگ چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن

ادکلن جزو مواردی هستند که بیشتر برای کادو دادن استفاده می ‌شوند . عطرها از روی بو انواع مختلفی دارند که به صورت تلخ، ملایم، شیرین، گرم، خنک و تند می ‌باشند و هریک از این نمونه ها قابل تشخیص می باشد.

معمولا رنگ های آبی و سبز برای عطرهای خنک، رنگ های قرمز و نارنجی و بنفش برای عطرهای گرم و … استفاده می گردد. در جعبه‌های ادکلن های مردانه از رنگ‌های قهوه‌ای مشکی، طوسی و سورمه‌ای بیشتر استفاده می‌شود. اما در عطرهای بانوان از رنگ‌های شاد و ملای مانند صورتی، زرد، بنفش و …. بیشتر استفاده می‌شود.

سخن پایانی چاپ و بسته بندی جعبه ادکلن

یکی از پراستفاده‌ترین جعبه‌ها برای  بسته بندی جعبه ادکلن می‌باشد. با توجه به اینکه امروزه صنعت عطر سازی گسترش فراوانی پیدا کرده، چاپ جعبه عطر زیبا در جذب مخاطب تاثیرگذار خواهد بود.    برای طراحی و چاپ انواع جعبه‌ها بنا به ابعاد مورد نظر و نوع عطر، می‌توان انواع مدل جعبه را تولید کرد. امکان ساخت و تولید انواع مختلف جعبه مانند: جعبه کشویی، جعبه درب دار معمولی و لولایی، جعبه عطر ته قفلی طبق سلیقه مشتری وجود دارد.

  یک ادکلن باکیفیت همراه با چاپ وجعبه ادکلن خوب می‌تواند سطح فروش شما را در بازار پر رقابت امروزه بالا ببرد ، چون مشتریان شما در مرحله اول به چاپ جعبه ادکلن کار شما نگاه می کنند. از این رو همین امر موجب شده تا تولیدکنندگان و کارخانجات بزرگ در سرتاسر جهان بخشی از شرکت خود را به طراحی و چاپ بسته ‌بندی محصولاتشان اختصاص دهند.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید