08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟

5/5
چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟

چاپ هیبریدی یا ترکیبی چیست و مزایای مهم آن چه هستند؟

چاپ هیبریدی (hybrid ) یا ترکیبی یک روش متفاوت در صنعت چاپ و بسته بندی می باشد و جزء جدیدترین تکنولوژی های برتر جهان است. دستگاه های هیبریدی به چاپخانه های مختلف برای موفقیت در رقابت با سایر چاپخانه ها در صنعت چاپ و بسته بندی کمک می کند. با دستگاه هیبریدی می توانید یک محصول جذاب، کارآمد و زیبا تولید کنید. دستگاه های ترکیبی قادرند افکت های مختلفی را روی انواع کاغذ و مقوا اجرا کنند.

مزایای چاپ هیبریدی یا ترکیبی

  • ساختار قدرتمند

برخی از این ویژگی‌ها نقاط قوت چاپ دیجیتال هستند، در حالیکه دیگر ویژگی‌ها با چاپ فلکسو مرتبط هستند. چاپ ترکیبی یا هیبرید، ساختار قدرتمندی همانند چاپ فلکسو دارد و قادر به یکپارچه‌سازی انواع ویژگی‌های منتخب و تقویت چاپ فشرده می‌باشد.

این نوع چاپ، ارزان بوده و نگهداری از آن آسان است. همچنین چاپ ترکیبی دستگاه‌های کاملا دیجیتال هستند، بنابراین می‌توانید آنها را با یک زیرساخت IT یکپارچه کنید و یک تغییر یکپارچه بین طراحی، چیدمان و چاپ دارد.

  • انعطاف پذیری بالا

چاپ هیبریدی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد. گستردگی رنگ های چاپ هیبریدی خیره کننده می باشد تا اندازه ای که حتی چاپ دیجیتال نیز نمی توانند این رنگ های متنوع را در تصاویر چاپی منعکس کند. جوهرهای ویژه ای برای چاپ هیبریدی تعبیه شدند که موجب افزایش کیفیت چاپ می شوند .بدین ترتیب برچسب ها و تصاویر چاپ شده، زیبایی و کیفیت بالاتری خواهند داشت.

  • ویژگی‌های پیشرفته

دستگاه چاپ ترکیبی مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ترکیب کرده که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا پروژه‌های چاپی خود را سفارشی سازی کنند. این کار شامل:

  • رابط کاربری پیشرفته با صفحه‌ی لمسی
  • عملیات از راه دور و با تنظیمات چاپی، از قبل برنامه‌ریزی شده و با یک دکمه فعال می‌شوند
  • به صورت تک رنگ و چهار رنگ
  • توانایی انتخاب عرض پروژه
  • سیستم داخلی خشک‌کننده‌ی UV
  • امکانات درخشش و جلا همراه با چاپ
  • هد فلکسو تک رنگ برای ایجاد یک پوشش
  • سیستم داخلی برای تبدیل و چاپ
  • سهولت پروژه‌های سخت و پیچیده

دستگاه‌های ترکیبی یا هیبرید، از تغییرات مداوم بین پروژه‌های پیچیده با امکانات طراحی متغیر پشتیبانی می‌کند. تولید و چاپ با تکنولوژی ترکیبی، به طور قابل توجهی هزینه‌های عملیاتی و همچنین هزینه‌های مصرفی دیجیتال را کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه با تسهیل پوشش کامل مناطق چاپ با رنگ‌ها و پردازش دیجیتال برای تصاویر مرکب حاصل می‌شود.

  • افزایش بهره‌وری

یکی از واضح‌ترین مزایای تکنولوژی ترکیبی، افزایش سرعت بهره‌وری یا تولید می‌باشد. چاپ ترکیبی باعث می‌شود تا کار بیشتری در زمان کوتاه‌تر انجام گیرد. افزایش سرعت نیز با انجام کار دقیق، از چاپ گرفته تا برش، تسهیل می‌شود.

بیشتر کارها، شامل برچسب زدن، اتمام کار، پوشش، بسته‌بندی و برش، همگی به طور خودکار انجام می‌شوند. در نتیجه، هزینه‌ی افراد و مسئولین در حوزه‌ی چاپ، به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. دستگاههای جدیدتر نیز زمان کمتری نیاز دارد و نیازمند مهارت کمتری میباشند.

  • صرفه جویی زمان

با چاپ هیبریدی می توانید در زمان چاپ به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. گاهی اوقات مشتری زمان کمی دارد و اصرار دارد محتوای خود را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کند. بدین ترتیب دستگاه هیبریدی بهترین انتخاب محسوب می شود.

پیشنهاد مطالعه : طراحی و چاپ بسته بندی

چاپ هیبریدی یا ترکیبی
  • صرفه اقتصادی

در روش چاپ هیبریدی صرفه جویی در هزینه ها به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد. در سایر روش های چاپ شما مجبور هستید مدت زمان زیادی برای چاپ برگه ها و سایر اقلام مورد نظر خود صبر کنید. بدین ترتیب به صورت غیر مستقیم هزینه های شما افزایش پیدا می کند.

هدف چاپ هیبریدی

هدف از چاپ هایبرید ارائه همزمان مزیت هایی است که در چاپ فلکسو و چاپ دیجیتال وجود دارد. در چاپ دیجیتال مهم ترین فاکتور کیفیت چاپ است و در چاپ فلکسو قیمت پایین و حجم بالای چاپ فاکتوری است که به چشم می‌خورد. هدف چاپ هیبرید این است که حجم بالایی از کار را در زمان کم و با کیفیت بالا انجام دهد.

مهم ترین هدفی که این روش به دنبال آن می‌گردد ارائه مزیت‌هایی است که در دو روش چابی فلکسو و دیجیتال وجود دارد. در چاپ فلکسو، قیمت پایین تر است و حجمی‌که با آن می‌توان چاپ کرد بالاست اما در چاپ دیجیتال موردی که حرف اول را می‌زند بالا بودن کیفیت چاپ است. با توجه به پیچیدگی‌های فرایند چاپ افست، کسب و کارهایی که به دنبال بالا بودن کیفیت در چاپ و مناسب تمام شدن هزینه چاپ هستند به سراغ چاپ ترکیبی می‌روند.

اهداف چاپ هایبریدی به صورت زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • ایجاد حاشیه سود بالا برای کسب و کارهای مختلف
  • کمتر کردن زمان پردازش
  • کاهش زمان راه اندازی دستگاه‌ها
  • ایجاد هزینه پایین با استفاده از ابزارهایش
  • ایجاد ضایعات کمتر
  • سریعتر کردن زمان تولید
  • افزایش بهره‌وری در چاپ‌های کوتاه

پیشنهاد مطالعه : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

انواع مرکب چاپ

دستگاه های چاپ هیبریدی

دستگاه های چاپ هیبرید موجود در مجتمع چاپ اندیشه برتر با دارا بودن خشک کن های UV، IR و هوای داغ از هر دو روش خشک شدن جذب و نفوذ و تحت تابش ماوراء بنفش پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه ها با استفاده از مواد اولیه خاص مانند مرکب های هایبرید، ورنی UV، مرکب های UV و مرکب پایه آب بدون نیاز به تعویض لاستیک و نوردهای چاپ می‌توانند انواع افکت های چاپ هایبرید را ایجاد کنند.

یکی از روش هایی که می‌توان برای محافظت بیشتر از چاپ و افزایش کیفیت کار از آن استفاده کرد، روش اعمال ورنی های هایبرید است. این روش به صورت فرآیندی نه چندان پیچیده در خط چاپ انجام می‌شود که در مقایسه با چاپ به روش UV بسیار آسان تر می‌باشد.

کلام آخر

  دستگاه چاپ هیبریدی یا ترکیبی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های چاپ می باشد. کیفیت و سرعت چاپ تصاویر این دستگاه بسیار بالا می باشد و قیمت تمام شده ی تصاویر با این دستگاه از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

دستگاه‌های هیبریدی میتوانند کارهای بیشتری را در زمان کوتاه انجام دهند. در نتیجه، می توانید چندین کار را در یک زمان انجام دهید و به مشتریان زیادی خدمت رسانی کنید. این کار باعث میشود تا شما انعطاف پذیری بیشتری را در تعداد بالای چاپ داشته باشید یا هزینه‌های تولید خود را به میزان زیادی کاهش دهید.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید