08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات طراحی کاتالوگ

5/5
نکات طراحی کاتالوگ

نکات طراحی کاتالوگ حرفه ای

در دنیای امروز از ابزارهای مهم تبلیغاتی که می‌تواند ارتباطی مفید با مخاطبان ارتباط برقرار کرد و روند صعودی کار و تجارت را ساده تر کرد استفاده از کاتالوگ‌های خلاقانه‌ای می باشد که توانایی این را دارد همراه و کمک رسان برای کسب و کارها و شرکت ها باشد.

طراحی کاتالوگ در تبلیغات اهمیت بسیار بالا و نقش موثری برای توسعه برند و افزایش فروش محصول دارا می باشد و صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود احتیاج دارند از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی بهره ببرند.

کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل، مشخصات، ویژگی ها، كاربرد كلی كالاها و برخی اطلاعات مفید محصولات، خدمات و تولیدات شرکت ها و سازمان های مختلف است که مخاطب این امکان را پیدا می کند زمان بررسی آن با نحوه استفاده از محصولات یا خدمات شناخت پیدا کند.

طراحی مبتکرانه کاتالوگ شکل انتقال اطلاعات را گیرا تر می‌کند و اگر به صورت اصولی و هدفمند صورت بگیرد در جذب مخاطب و ایجاد تمایل در او به سمت محصولات و خدمات بسیار اثر گذار می باشد. کسب‌ وکارها با توجه به هدف و نوع پیام انتقال دهنده به مخاطب، ابعاد کاتالوگ، جنس کاغذ کاتالوگ و نوع روکش را انتخاب می‌کنند.

نکات طراحی کاتالوگ

نکات اساسی طراحی یک کاتالوگ تاثیرگذار

برای طراحی کاتالوگی منحصر به فرد و خلاقانه در ابتدا باید بدانید هدف از تهیه کاتالوگ چیست؟ جامعه مخاطبان چه کسانی هستند؟

برای شروع طراحی کاتالوگ باید بدانید که هدف از سفارش کاتالوگ صرفا داشتن یک کاتالوگ معمولی است یا هدفی قدرتمند مد نظر است. بهتر است سبک طراحی براساس نیازهای مشتری انتخاب گردد. قبل از طراحی کاتالوگ بهتر است از جامعه مخاطبان آگاهی داشته باشید. بدانید که مخاطبان جوانان هستند یا مدیران باسابقه می باشند.

عوامل زیر می‌تواند در نحوه طراحی یک کاتالوگ فوق العاده حرفه ای موثر باشد:

1- انتخاب فونت با اندازه مناسب

فونت و سایز مطالب می‌تواند در اثر گذاری بر مخاطب، نقش اساسی ایفا کند. هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است که در اندازه‌های آن دقت شود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت، فونت بزرگ برای عنوان های اصلی، فونت بعدی در عنوان های فرعی و فونت کوچکتر در نوشته های صفحات در کاتالوگ باعث ایجاد هماهنگی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد. بهتر است از فونت های جدید و ناشناخته در طراحی کاتالوگ استفاده نشود.

نکات طراحی کاتالوگ

2- رعایت اصول نگارشی

متون یک کاتالوگ مهم‌ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ است و بنابراین بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوان ها و رعایت اصول نگارشی در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است.

متون کاتالوگ بهتر است علامت گذاری شده و موضوعات آن با نشانه‌ها و تیترهای مناسب دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن‌ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیباتر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن پیدا کند.

3- متناسب بودن طراحی کاتالوگ با حیطه کاری

در طراحی کاتالوگ باید تناسب کافی میان طرح، محصول ارائه شده، زمینه کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت وجود داشته باشد تا حس عالی به مخاطبین هدف انتقال دهد. به طور مثال کاتالوگ طراحی شده برای معرفی محصول یک شرکت بزرگ با کاتالوگ طراحی شده برای یک موسسه خیریه بسیار متفاوت است.

4- انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها یکی از عناصر جذب کننده و مهم هر طرح می باشند که می‌توانند یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند ایجاد کنند. رنگ زیبا و جذاب، چشم بیننده را به خود جلب می‌کند. با توجه به علم روانشناسی رنگ، رنگ ها می توانند برای معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان استفاده شوند.

بهترین نوع طراحی کاتالوگ استفاده از چهار نوع رنگ است که البته نحوه بکارگیری رنگ ها هم نیاز به سلیقه و خلاقیت و تخصص دارد.

5- انتخاب عکس صحیح

انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب بسیار نقش مهمی را ایفا می کند. هنگام طراحی کاتالوگ بهتر است از عکس‌ها و تصاویر فریبنده، گیرا، باکیفیت و حرفه‌ای و تخصصی استفاده شود تا بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان بیان کند.

 تصاویر انتخاب شده برای طراحی کاتالوگ باید با نوع محصول یا خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد.

نکات طراحی کاتالوگ

6- استفاده درست از لوگو در کاتالوگ

یکی دیگر از نکات طراحی کاتالوگ این است که توجه داشته باشید در طراحی کاتالوگ حتما لوگوی سازمان درج شود زیرا لوگو یک آیتم اساسی و مهم برای سازمان است. لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت آن است. لوگو در ابزارهای ارتباطی می‌تواند نقش یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی مهم را ایفا کند.

7- استفاده از کاغذ اختصاصی کاتالوگ

انتخاب جنس کاغذ کاتالوگ و ابعاد آن در طراحی کاتالوگ اهمیت ویژه ای دارد زیرا طراحی حرفه ای برای یک کاتالوگ با سایز a4 ،a5، a3 و در سایز های مختلف تفاوت دارد و همچنین استفاده از رنگ ها برای کاغذهای با جنس مختلف اختلاف دارد.

8- کوتاه نویسی

یک طرح تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مخاطب بتواند در کمترین زمان آن را مطالعه و مهم ترین اطلاعات را دریافت نماید. در طراحی کاتالوگ از نوشتن اطلاعات اضافی و غیرسازنده پرهیز شود و مطالب اصلی و مهم نیز به صورت خلاصه نوشته شود. پر کردن کاتالوگ با متن‌ها و مطالب خسته کننده و طولانی، تصاویر تکراری و سرد جذابیتی برای مخاطب ندارد.

9- پرهیز از مبالغه در نوشتن کاتالوگ

هنگام نوشتن مطالب در محتوای کاتالوگ دقت کنید که اصل صداقت و درستی رعایت شود. اغراق زیاد در معرفی و توصیف محصولات و خدمات باعث می‌شود بعد از مواجه شدن با آن در مشتری حس فریب خوردگی ایجاد شده و دیگر به این نوع طرح‌های تبلیغاتی اعتماد نکرده و از خرید محصول مورد نظر هم صرف نظر کند.

شرکت تبلیغات نقش آبرنگ با بودن نیروهای متخصص و بهترین دستگاه های چاپ دیجیتال در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت بالا چاپ کاتالوگ مورد نظر شما را انجام می‌دهد.

چاپ دیجیتال نه تنها در تیراژ پایین بوده بلکه باعث افزایش کیفیت و صرفه‌جوئی در هزینه‌های  جاری یک شرکت یا سازمان می‌گردد. در برخی کاتالوگ ها برای افزایش جلوه طرح تبلیغاتی و موثرتر شدن آن از روکش‌های سلفونی یا لمینتی بهره می برند.

نکات طراحی کاتالوگ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید