08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ

5/5
طراحی کاتالوگ کافی شاپ

نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ

وقتی نوبت به طراحی کاتالوگ کافی شاپ یا رستوران می رسد، چیدمان کاتالوگ بسیار مهم است. طراحی کاتالوگ کافی شاپ می تواند شامل تعدادی از عناصر در یک طراحی هماهنگ باشد. به ویژه، تایپوگرافی در قسمت مرکزی غالب به خوبی با طرح رنگ ترکیب می شود. طراحی های عالی کاتالوگ می تواند تجربه افراد را بهبود بخشد، به مشتریان کمک کند انتخاب های رضایت بخشی داشته باشند و اشتهای آنها را تحریک کند.

کاتالوگ چیزی بیش از فهرستی از غذاهای موجود در یک رستوران است. اگر به خوبی طراحی شده باشد، می تواند یک ابزار تبلیغاتی باشد که می تواند هویت یک رستوران یا کافه را به اشتراک بگذارد. در ادامه این مقاله چند اصل کلی برای طراحی کاتالوگ کافی شاپ و رستوران آورده شده است. .

نکات مهم طراحی کاتالوگ کافی شاپ

استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند کاتالوگ بخش مهمی از تبلیغات برای کسب و کارهای بزرگ است.

کسب و کارهای کوچکتر نیز باید از این تکنیک استفاده کنند و تبلیغات خود را با چند نکته ساده شروع کنند.

  1. کاتالوگ باید با داشتن اطلاعات مفید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند.
  2. هر چه کاتالوگ های تبلیغاتی خلاقانه تر طراحی شوند، تاثیر بیشتری خواهند داشت.
  3. باید دقت کرد که رنگ ها بین محصول و محیط مطابقت داشته باشند.

رعایت نکات لازم در طراحی کاتالوگ کافی شاپ

 یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی کاتالوگ باید به آن توجه کنید طراحی منحصر به فرد، چیدمان های هدفمند، تصاویر با کیفیت و جذاب است. واضح و بدیهی است که هر سازمانی رویکرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال طراحی کاتالوگ فروشگاه مواد غذایی با کاتالوگ فروشگاه پوشاک بسیار متفاوت است. بنابراین در هنگام طراحی کاتالوگ کافی شاپ حتما نوع کسب و کار خود را در نظر بگیرید و با مشاهده کاتالوگ رقبای خود ایده های خلاقانه بگیرید.

  • با شناخت مخاطب در لحظه جلب توجه کنید!

در دنیایی که همه به دنبال تبلیغات و برندسازی هستند، « جلب توجه» یک صنعت چند صد میلیارد دلاری است. این امر باعث شده است که توجه مخاطبان بسیار ارزشمند باشد. البته نکته مهم در این راه جلب توجه مخاطبان هدف است. اکثر کسب و کارها برای معرفی و تبلیغ خود بدون نیاز به یک کلمه از مشتری، بلافاصله شروع به تمجید از محصول می کنند و با نادیده گرفتن تقاضای مشتری، به سادگی شانس خود را برای جلب توجه او از دست می دهند.

بیشتر بخوانید نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ : طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی کاتالوگ کافی شاپ

قبل از اینکه در مورد محصول خود صحبت کنید، باید احساسات، خواسته ها و نیازهای مخاطب را یادآوری کنید و سپس با آنها همراهی کنید و برای رفع این نیاز با آنها ارتباط برقرار کنید. تنها در این صورت می توانید محصول خود را به عنوان راه حل نهایی ارائه دهید.

از آنجایی که کاتالوگ قبل از هر چیز یک ابزار ارتباط موثر با مشتری است، کاتالوگ شما نیز باید با شناخت نیازهای اصلی مخاطب طراحی شود تا بتواند حسی متفاوت و متمایز به مخاطب القا کند و فوراً توجه او را به خود جلب کند. استفاده از تیترهای جذاب، ساده و مستقیم یکی از بهترین راه ها برای تحریک احساسات مخاطب در عمل است. اگر می خواهید همیشه در مرکز توجه مخاطبان خود بمانید، باید با هوش و خلاقیت خاصی از این روش استفاده کنید.

  • اندازه و قالب

هنگامی که می خواهید طراحی کاتالوگ کافی شاپ خود را شروع کنید، مطمئن شوید که کاتالوگ شما فضای کافی برای ارائه تمام محصولات شما دارد. به یاد داشته باشید، باید تعداد صفحات، قالب و انتظارات مشتریان خود را در نظر بگیرید.

همچنین هنگام طراحی کاتالوگ با توجه به نوع کسب و کار خود، کیفیت کاغذ خود را انتخاب کنید و در چاپ روی کاغذ به کیفیت تصویر بیشتر توجه کنید. اگر می خواهید مخاطبان شما زمان بیشتری را صرف تماشای کاتالوگ شما کنند، باید به جزئیات کسب و کار خود توجه بیشتری داشته باشید.

  • انتخاب اندازه مناسب فونت

در انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ کافی شاپ بهتر است به اندازه های آن توجه کنید. استفاده از دو یا سه اندازه مختلف فونت در کاتالوگ باعث ایجاد هارمونی مناسب و افزایش تاثیر آن بر روی مخاطب می شود.

  • انتخاب رنگ مناسب

هنگامی که می خواهید رنگ مناسبی را برای طراحی کاتالوگ کافی شاپ انتخاب کنید، این را در نظر بگیرید که رنگ ها می توانند پلی بین مشتریان با محصول و برند ایجاد کنند. بر اساس علم روانشناسی رنگ ها در طراحی کاتالوگ باید از رنگ های مناسب و جذاب برای معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان استفاده شود.

  • عکس‌ها همه چیز هستند!

طراحی کاتالوگ و بروشور بدون عکس به اندازه جزوه های دانشگاهی کسل کننده است که هرگز نمی خوانید. عکس ها به طور کلی می توانند زیبایی باورپذیری را به طراحی شما اضافه کنند، اما مانند هر چیز دیگری، عکس های کاتالوگ یکسان نیستند. اینجاست که ممکن است یک علامت سوال بزرگ با عنوان زیر در ذهن شما شکل بگیرد:

بیشتر بخوانید نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ

برای طراحی کاتالوگ به چه نوع عکس‌هایی نیاز داریم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید هدف و کاربرد کاتالوگ را به خوبی درک کنید تا بتوانید عکس های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این فکر را از خود دور کنید که می توانید با دوربین گوشی هوشمند خود عکاسی حرفه ای و صنعتی بگیرید یا از عکس های بی کیفیت و از پیش گرفته شده استفاده کنید. برای طراحی یک کاتالوگ حرفه ای به عکاسی اختصاصی نیاز دارید که با توجه به مخاطبان و بازار هدف هدف گذاری شده باشد. عکس ها باید جذاب و متقاعد کننده باشند. (البته در کاتالوگ هایی که هدفشان نشان دادن ظاهر، ابعاد و مواد بسته بندی است، می توانید بدون عکاسی با کمک تیم طراحی این کار را انجام دهید)

با این حال، این موضوع همیشه به این سادگی نیست. در بسیاری از موارد باید به فکر عکاسی اختصاصی و حرفه ای برای کاتالوگ خود باشید. خواه ناخواه قرار است این موضوع با کیفیت کاتالوگ شما ارتباط مستقیم داشته باشد و حتی فروش شما را افزایش دهد و به همین دلیل به هیچ وجه نمی توان به راحتی از آن گذشت.

عکس هایی با نور خوب، موقعیت صحیح سوژه، پس زمینه جذاب؛ می توانند زیبایی خاصی را بیش از هر عنصر دیگری به کاتالوگ شما اضافه کنند. نیازی به گفتن نیست که کیفیت بالای عکس در کاتالوگ چقدر مهم است و در جلوه کلی طراحی چقدر موثر است، اما به یاد داشته باشید که برای عکاسی کاتالوگ از حداقل وضوح 300 dpi در طراحی استفاده کنید.

ناگفته نماند که برای اینکه مخاطب را همیشه به خواندن کاتالوگ جذب کنید، باید از عکس هایی استفاده کنید که علاوه بر جذابیت، به محتوای همان قسمت کاتالوگ نیز مرتبط باشند. عکس های نامربوط که به محصولات شما تعلق ندارند تنها باعث سردرگمی مخاطب و بی اعتمادی او به شما می شود.

  • طراحی کاتالوگ را آنالیز نمایید

پس از رعایت تمامی نکات فوق، اکنون نوبت به تحلیل کاتالوگ طراحی شده می رسد. با تجزیه و تحلیل کاتالوگ خود می توانید به نقاط ضعف و کاستی آن پی ببرید. برای تجزیه و تحلیل کاتالوگ خود فقط به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا کاتالوگ اطلاعات مورد نیاز مشتری را به خوبی ارائه می کند؟
  • ظاهر کاتالوگ شما جذاب و گیرا است؟
  • بعد از انتشار کاتالوگ، چه مدت طول کشید تا شروع به فروش محصولات خود کنید؟

همچنین نظرات مشتریان و مخاطبان خود را در مورد کاتالوگ کسب و کار خود جویا شوید تا در آینده بتوانید نقاط ضعف خود را در طراحی کاتالوگ برطرف کنید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

نکات طراحی کاتالوگ کافی شاپ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید