08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک

5/5
نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک

نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک چیست؟

 در این مقاله به بررسی نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک پرداخته میشود. عکاسی و گرافیک با تکنولوژی زمان خود قدم به قدم رشد کرده و تغییرات شگرفی را به خود دیده است. درست است که این دو کاملاً مستقل از هم هستند، اما تحت تأثیر یکدیگر هستند، به عبارت دیگر، رابطه متقابل قوی بین این دو مفهوم وجود دارد و البته شباهت اصلی آنها در تکرارپذیری آنهاست. موازی سازی طراحی گرافیک و عکاسی از آغاز تبلیغات تجاری در مطبوعات رنگ بیشتری به خود گرفت و به ناچار با تکنیک های چاپ زمان خود پیشرفت بیشتری کردند.

در واقع یک گرافیست حرفه ای از ایده ها و تصاویر به منظور تبلیغات و هنر استفاده می کند و می توان گفت که عکس جزء لاینفک تبلیغات است. البته لازم به ذکر است که ممکن است عکس به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نگیرد اما ظاهر و تاثیر آن در اکثر موارد قابل مشاهده خواهد بود. در این مقاله قصد داریم نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک را توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

طراحی گرافیک چیست ؟

طراحی گرافیکی به معنای ترکیب هنری تصاویر و کلمات برای انتقال ایده به مخاطب است. طراحی گرافیک در زمینه هایی مانند بازاریابی و تبلیغات کاربرد دارد. مشتریان طراحان گرافیک معمولا برای انتقال یک پیام خاص به طراحان گرافیک مراجعه می کنند. طراحان گرافیک ممکن است برای فروش محصولات خاص، خدمات خاص یا اطلاع رسانی در مورد یک موضوع خاص طراحی و تصویرسازی کنند. تقریباً تمام عناصر مورد استفاده در طرح های گرافیکی برای انتقال یک پیام خاص طراحی شده اند و فقط تزئینی نیستند. استفاده از عکس ها در تصویرسازی نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

زیرا معمولا مخاطب به تصاویر واقعی و زنده اهمیت بیشتری می دهد و استفاده از عکاسی می تواند تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد. تصور کنید که استفاده از کلمات در طرح های گرافیکی چگونه به نظر می رسد! دانستن علم عکاسی و استفاده از آن می تواند امتیاز ویژه ای برای طراحان گرافیک باشد و مهارت آنها را دو چندان کند.

تعریف عکاسی

لازم به ذکر است که در نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک، طراحان امکان خلق و شیوه جدیدی از طراحی را تجربه می کنند که در آن می توانند حس لحظه ای هر اثر را به تصویر بکشند. عکاسی را فتوگرافی نیز می گویند که از دو کلمه photo به معنای نور و گراف، نوشتن و ضبط می آید. این به این معنی است که عکاسی ایجاد یک تصویر یا ضبط نور است.

در هنر عکاسی، نور نقش تعیین کننده ای در ایجاد یک تصویر دارد. عکاسی علمی آمیخته با هنر است که در آن تصاویر و پدیده ها بر روی کاغذ حساس ثبت می شود و عکاس به سلیقه خود آنها را خلق می کند. خوب است بدانید که عکاسی دارای سه جنبه هنری، علمی و صنعتی است که هر یک از این جنبه ها بر اساس کاربرد و دیدگاه آن بررسی می شود.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک

در واقع علم عکاسی هنر ثبت لحظاتی است که توسط عکاس انجام می شود و به تاریخ می پیوندد. عکاسی را می توان در زمینه های مختلفی مانند عکاسی از طبیعت، عکاسی پرتره، اخبار، علمی، هنری و ورزشی استفاده کرد. همچنین از جنبه های مختلف قابل بررسی و بررسی است.

لازم به ذکر است که مهمترین ابزار در هنر عکاسی دوربین است که برای ثبت نور و خلق تصاویر ضروری است. روش کار به این صورت است که انعکاس نوری که از سطح اجسام به کاغذ نگاتیو یا حساس به نور برخورد می کند باعث می شود صفحه حساس واکنش نشان دهد و در نتیجه تصویری ایجاد کند.

4 دلیل استفاده از نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک

ممکن است زمانی که باید تصمیم بگیرید از عکاسی یا تصاویر آماده در طراحی خود استفاده کنید، انتخاب هیچ یک از این گزینه ها برای شما مشخص و قطعی نباشد. هر دوی این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند. آنها همچنین در هزینه های مورد نیاز، زمان مورد نیاز و منابع مورد نیاز متفاوت هستند.

همچنین استفاده از هر یک از این گزینه ها می تواند پیام شما را به گونه ای متفاوت به مخاطب برساند. برای اینکه بتوانید در چنین شرایطی تصمیم درستی بگیرید، 4 دلیل ما برای استفاده از نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک را بخوانید:

  • به دنبال هدف باشید

در مرحله اول بهتر است ابتدا هدف نهایی خود را از طرح مشخص کنید و بدانید که چگونه می خواهید موضوع اصلی را ترسیم کنید. اگر به دنبال ترسیم واقعیت و واقع گرایی و افزایش دقت هستید، استفاده از عکاسی در طراحی معمولا بهترین گزینه است. یکی از مصادیق بارز اهمیت اصالت در تصاویر، تصاویر ژورنالیستی و گزارش های گوناگون در آثار تحریریه است.

اما استفاده از نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک مربوط به برندهای غذایی و خوراکی ها نیز بسیار مهم است. زیرا در این گونه طراحی ها هدف تحریک اشتهای کاربر و در نتیجه تشویق او به خرید محصول مورد نظر است. همچنین اگر قصد دارید رویاهای مخاطبان خود را در طرح های خود شبیه سازی کنید، می توانید به آنها جلوه ای انتزاعی و ناملموس بدهید یا نسخه ای تعبیر شده از واقعیت را به آنها نشان دهید.

طراحان معمولا در چنین شرایطی به سراغ تصاویر انتزاعی می روند. اما بهتر است بدانید که استفاده از عکاسی در طراحی چنین تصاویری می تواند معجزه کند.

بیشتر بدانید مقاله نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک
  • می‌خواهید عناصر خاصی را در طراحی خود به نمایش بگذارید

عکاسی یکی از بهترین روش‌هاست؛ زمانی که می‌خواهید شخص یا چیز خاصی را به عنوان بخشی از طراحی خود به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مکان، شخص یا محصولی را در طراحی خود بگنجانید.

در چنین زمانی بسته به میل و سرمایه خود می توانید از عنصر مورد نظر خود عکس بگیرید و یا از تصاویر آماده استفاده کنید. عکاسی از یک سلبریتی و قرار دادن آن در میان تصاویر مربوط به مصاحبه می تواند ارزش قابل توجهی به آن مصاحبه بیافزاید. اگر کالای مورد نظر شما یک محصول باشد، فرقی نمی‌کند که محصول در فروشگاه آنلاین، بروشور یا کاتالوگ نمایش داده شود.

در هر صورت، مردم بیشتر به محصولی علاقه مند می شوند که بتوانند تصویر واقعی آن را ببینند.

  • نیازمند برانگیختن حس شگفتی در مخاطب خود هستید

استفاده از عکاسی در طراحی می تواند احساسات مخاطب شما را بیشتر برانگیزد، زیرا عکس های واقعی بیشتر از تصاویر خودساخته می توانند تجربه یک احساس واقعی را به کاربران منتقل کنند.

اما اگر قصد دارید طرح مورد نظر را خودتان تجسم کنید و چه قصد استفاده از عکاسی را دارید، بهتر است دقت کافی را داشته باشید و به ارتباط عناصر انتخابی خود با پیام مورد نظر توجه کافی داشته باشید.

زمانی که قصد دارید در طراحی های خود از عکاسی استفاده کنید، بهتر است انعطاف پذیر باشید و اجازه دهید عکس مورد نظر مسیر طراحی و تصویرسازی را برای شما مشخص کند. با این روش می توانید مطمئن باشید که تاثیر طراحی شما بر روی مخاطب دوچندان خواهد شد.

بیشتر بخوانید مقاله نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک : عکاسی صنعتی در اصفهان 

نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک
  • زمان و هزينه لازم براي عكاسي را داريد

عکاسی و نقش آن در طراحی های شگفت انگیز غیر قابل انکار است. اما استفاده از عکاسی برای ایجاد طرح های جذاب می تواند بسیار پرهزینه باشد که برای یک طراح آزاد امکان پذیر نیست.

علاوه بر زمان مورد نیاز برای عکاسی، بسته به نوع طراحی، ممکن است نیاز به اجاره آتلیه عکاسی، صرف هزینه برای دکوراسیون و چیدمان مناسب، صرف هزینه های رفت و آمد و اقامت، استخدام مدل، استخدام آرایشگر و مد لباس باشد.

اما اگر زمان و هزینه کافی برای عکاسی دارید، استفاده از آن در طرح های مورد نظر می تواند بسیار مفید باشد. در هر صورت مطمئن باشید که چنین هزینه هایی را به دلایل درستی خرج می کنید. در غیر این صورت استفاده از عکس های آماده می تواند جایگزین مناسبی برای ایجاد طرح های شگفت انگیز شما باشد.

بیشتر بخوانید مقاله نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید