08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی بسته بندی

5/5
عکاسی صنعتی بسته بندی

عکاسی صنعتی بسته بندی

عکاسی صنعتی بسته بندی محصولات امروزه یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و فروش آنلاین است. در اکثر مواقع طراحی بسته بندی و نحوه نمایش آن ها در عکس ها میزان فروش تجاری را تعیین می کند.

تحولات چشمگیر در صنعت بسته بندی باعث شده تا کارفرمایان و تولیدکنندگان نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشند. از طرفی اهمیت بسته بندی برای مصرف کننده نیز باعث می شود عکاسی از بسته بندی محصول به امری کاملا حرفه ای و تخصصی تبدیل شود. معمولاً عکاسی از بسته بندی محصولات برای به رخ کشیدن اعتبار، خلاقیت و کیفیت بسته بندی و محصولات انجام می شود. در این مقاله به نکات مهم عکاسی بسته بندی محصول می پردازم.

اهمیت عکاسی صنعتی بسته بندی محصولات در تبلیغات 

 نمایش حقایق در عکاسی صنعتی بسته بندی محصول بسیار مهم است که علاوه بر برندسازی، حس اعتماد را نیز در خریدار ایجاد می کند. عکاسی از بسته بندی محصول در کنار خود محصول به شما کمک می کند تا عکس های اختصاصی از برند خود داشته باشید تا رقبا نتوانند از عکس های شما استفاده کنند.

فرض کنید یک برند آرایشی بدون استفاده از بسته بندی از محصولات خود عکس های تبلیغاتی می گیرد. بدون شک صدها تولید کننده دیگر نیز این محصولات را به بازار عرضه می کنند و می توانند به راحتی از عکس های شما استفاده کنند. اما با قرار دادن بسته بندی در کنار محصولات به رقبا اجازه سوء استفاده از آن را می دهید.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی صنعتی بسته بندی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

بسته بندی محصول نقش ویژه ای در ایجاد اعتماد مخاطب دارد. به همین دلیل امروزه رقابت بین برندها بر اساس انتخاب طرح، جنس و کیفیت بسته بندی به وجود آمده است. هر چه به طراحی و عکاسی حرفه ای از پکیج ها توجه بیشتری شود، برند مورد نظر در جلب نظر مخاطب موفق تر خواهد بود.

نقش عکاسی صنعتی بسته بندی ها در بازاریابی

 محصولات مشابه از نظر کیفیت بسته بندی در ویترین فروشگاه های اینترنتی با هم مقایسه می شوند. در واقع ظاهر و بسته بندی محصولات است که باعث می شود یک محصول توجه مخاطب را به خود جلب کند. بنابراین باید گفت در دنیای امروز بسته بندی محصولات بخش مهمی از بازاریابی و رقابت را به خود اختصاص داده است. در تهیه عکس بسته بندی محصول نیز همین امر صادق است. هر چه طراحی بسته بندی خلاقانه و شیک تر باشد و عکس های جذاب و حرفه ای تری تهیه شود در فروش اینترنتی این محصولات تاثیرگذارتر خواهد بود.

عکس ها حاوی هزاران پیام برای بیننده هستند. با کمک عکاسی حرفه ای می توانید کیفیت بسته بندی را نشان دهید که کیفیت خود محصول را نشان می دهد. عکاسی از بسته بندی محصول می تواند نقش موثری در ایجاد علاقه و رغبت در مخاطب داشته باشد و به طور مستقیم بر احساس او نسبت به انتخاب و خرید محصول تاثیر بگذارد. در واقع باید گفت که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از بسته بندی محصول راهی آسان، جذاب و ساده برای جلب توجه مخاطب به محصول مورد نظر است. 

عکاسی صنعتی بسته بندی

اهداف عکاسی صنعتی بسته بندی محصول چیست؟

امروزه دستگاه های بسته بندی و ماشین آلات و تجهیزات پیشرفت زیادی در این زمینه داشته اند. به همین دلیل است که بسته بندی محصول یکی از مهمترین عوامل رقابت بین تولیدکنندگان است. ضمناً توقع سطح عمومی جامعه نیز در رابطه با چنین مقوله ای افزایش یافته و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

تولیدکننده برای جلب توجه مصرف کننده سعی می کند تمامی اصول حرفه ای تولید بسته بندی را رعایت کند. این به محصول کمک می کند تا هم در قفسه فروشگاه و هم در عکس های فروش آنلاین از رقبا متمایز شود. عکاسی از بسته بندی محصولات کاربردهای زیادی در تبلیغات و بازاریابی دارد. استفاده از عکس های بسته بندی محصولات در فروشگاه های اینترنتی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی بخشی از این اپلیکیشن هاست. برای طراحی کاتالوگ، بروشور، پوستر و حتی بیلبوردهای تبلیغاتی اغلب به عکس های با کیفیت از بسته بندی محصول نیاز است.

 برای عکاسی صنعتی بسته بندی محصول از چه روش هایی استفاده می شود؟

عکاسی صنعتی بسته بندی محصول به طور کلی به دو صورت انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. پرکاربردترین روش عکاسی از بسته بندی محصول، عکاسی پس زمینه سفید است. این عکس ها در اکثر رسانه های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده می شود و با هدف معرفی محصول تهیه شده است. بخشی دیگر از عکس های بسته بندی محصول مربوط به روش تبلیغاتی است. عکس های تبلیغاتی نیز بسیار پرکاربرد هستند و با جذابیت خود بیننده را به خرید ترغیب می کنند. در عکس های تبلیغاتی هم محصول و هم بسته بندی با ایده های متفاوت به نمایش گذاشته شده و فضایی مناسب ایجاد می کند.

عکاسی زمینه سفید محصولات

تهیه عکس پس زمینه سفید یکی از پرکاربردترین روش های عکاسی از بسته بندی محصول می باشد. عکاسی پس زمینه سفید یکی از روش های عکاسی است که در آن تمام توجه و تمرکز مخاطب فقط روی سوژه متمرکز می شود. در عکاسی از فروشگاهی محصولات، از پس زمینه سفید استفاده می شود تا ذهن مخاطب برای تجزیه و تحلیل پس زمینه تصویر کمتر منحرف شود. در این عکس ها جزئیات محصول و بسته بندی آن بیشتر به چشم می خورد و اطلاعات دقیق تری از محصول به مخاطب منتقل می شود.

به این ترتیب بسته بندی محصول بر روی زمینه کاملا سفید و ساده قرار گرفته و با نورپردازی بدون سایه عکاسی می شود. در عکاسی پس زمینه سفید توجه و تمرکز عکس روی جزئیات، رنگ و پرسپکتیو صحیح بسته بندی است.

عکاسی صنعتی بسته بندی تبلیغاتی از محصولات

واضح است که از این روش عکاسی برای اهداف تبلیغاتی محصول استفاده می شود. در مورد عکاسی از بسته بندی محصول به این شکل، هدف نهایی تبلیغ نوع بسته بندی محصول به شکلی جذاب است. در عکاسی تبلیغاتی بسته بندی محصول با ایجاد فضا، چیدمان مناسب و نورپردازی خاص به نمایش گذاشته می شود. در عکس های تبلیغاتی ایده پردازی و فضاسازی حرف اول را می زند. البته روش های مختلفی برای عکاسی تبلیغاتی وجود دارد. با توجه به ایده ها و اهداف تبلیغات باید از مناسب ترین روش عکاسی تبلیغاتی استفاده کرد.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی صنعتی بسته بندی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی بسته بندی

در عکاسی تبلیغاتی، خلاقیت عکاس نقش ویژه ای در نتیجه نهایی خواهد داشت. استفاده از لوازم جانبی مناسب در کنار بسته بندی محصول می تواند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد. برای مثال تصور کنید یک عکس تبلیغاتی از بسته بندی چای تهیه کنید. ایجاد فضای مناسب و یک لیوان چای دم کرده در کنار آن که رنگ خوب چای را نشان دهد بسیار موثر خواهد بود.

در این سبک از عکس ها نوع چیدمان و محل بسته بندی محصول و همچنین نورپردازی خاص اهمیت زیادی دارد. لوازم جانبی و عناصر جانبی نباید روی بسته بندی محصول تاثیر بگذارد و موضوع اصلی را از چشم مخاطب دور نگه دارد.

انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی صنعتی بسته بندی محصولات

 یکی از نکات مهم در زمینه عکاسی بسته بندی محصول، توجه به زاویه مناسب سوژه است. برای نمایش لوگوی برند، نوع طراحی، ساختار بسته بندی و درک ابعاد آن باید بهترین زاویه را انتخاب کرد.

نمایش لوگوی برند بر روی بسته بندی یکی از مهم ترین نکات عکاسی از بسته بندی است. شما باید به بیننده نشان دهید محصولی که می بیند متعلق به کدام سازنده و برند است. این امر تاثیر زیادی در برندسازی محصول خواهد داشت.

نورپردازی در عکاسی صنعتی بسته بندی

نورپردازی اولیه بخش مهمی از عکاسی حرفه ای است. این موضوع برای عکاسی از بسته بندی محصولات نیز صادق است. نورپردازی چه در عکاسی تبلیغاتی و چه در زمینه سفید باید به گونه ای باشد که جزئیات بسته بندی به خوبی در عکس ها گنجانده شود.

گاهی اوقات بسته بندی با استفاده از مواد براق و بازتابنده تولید می شود. در چنین مواقعی باید مراقب انعکاس اجسام اطراف بود و از نورهای ملایم استفاده کرد تا بازتاب نور را به خوبی کنترل کرد.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی صنعتی بسته بندی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

نکات مهم برای عکاسی صنعتی بسته بندی محصول

  • در عکاسی صنعتی بسته بندی دقت کنید که زاویه مناسبی را برای درج لوگوی برند و ویژگی های بسته بندی انتخاب کنید.
  • هنگام عکاسی از بسته بندی محصول باید به نورپردازی توجه شود. به نوع و جنس بسته بندی توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال برای بسته بندی های براق یا آینه ای باید دقت زیادی در انعکاس نور و تاثیر آن بر جزئیات داشت.
  • حتما برای تهیه عکس های تبلیغاتی ایده بگیرید و سپس بر اساس ایده دکور و فضای مناسب بسازید.
  • در عکاسی پس زمینه سفید به نورپردازی مناسب توجه کنید تا از ایجاد سایه و نشان دادن مواد بسته بندی خودداری کنید.
  • برای درج جزئیات بیشتر، حتما از فرمت RAW هنگام عکسبرداری استفاده کنید.
  • پس از عکاسی حتما عکس ها را با استفاده از نرم افزارهای تخصصی ویرایش کنید. در بیشتر مواقع قسمت هایی از بسته بندی محصول نیاز به روتوش و رفع عیوب احتمالی دارد.

سخن پایانی عکاسی صنعتی بسته بندی

عکاسی از بسته بندی محصول نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان هدف خواهد داشت. به خصوص در مورد محصولاتی که رقبای زیادی دارند، یکی از مزیت های ویژه توجه به نوع و کیفیت بسته بندی است. بنابراین عکاسی از بسته بندی محصول می تواند بیانگر تفاوت سازنده با سایر رقبا در این زمینه باشد. اهمیت عکاسی بسته بندی محصول و نقش آن در فروش باعث می شود عکاسی از این گونه سوژه ها را به افراد متخصص با تجربه کافی بسپارید تا نتیجه بهتری بگیرید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید