08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی

5/5
عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی

عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی

در این مقاله به بررسی موضوع عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی پرداخته میشود. کیفیت نور طبیعی به شرایط آب و هوایی، مکان و زمان عکاسی بستگی دارد. هر چه بیشتر از تاثیر نور بر روی تصاویر آگاه باشید، عکس های با کیفیت تری خواهید داشت. همانطور که می دانید نورپردازی تنها به تامین نور برای محصولات تبلیغاتی نیست، بلکه کنترل میزان نور، بازتاب و انعکاس نور به همراه تمرکز نور بر نواحی خاصی از محصولات است. همه آنها به عنوان روشنایی در نظر گرفته می شوند.

البته میزان کنترل نور و نحوه نورپردازی با توجه به نوع محصول تبلیغاتی تعیین می شود. در طراحی نورپردازی توجه به نوع و ابعاد کالاهای تبلیغاتی بسیار مهم است. در مقاله عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی تصمیم داریم در مورد نور طبیعی و نحوه استفاده از این نور برای عکاسی از محصولات صحبت کنیم.

منبع نور طبیعی به چند نوع اصلی تقسیم می شود:

  • منبع نور سخت

نور خورشید در یک روز آفتابی نور سخت در نظر گرفته می شود. این نور قدرتمند و مستقیم است و سایه های عمیق با لبه های تیز بر روی تصاویر محصول ایجاد می کند. نور شدید در وسط روز به خصوص در فصل تابستان برای عکاسی مناسب نیست و توصیه می شود در ظهر از محصولات عکس نگیرید.

بهترین زمان برای عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی از محصولات، ساعات طلایی است. ساعات طلایی یک ساعت پس از طلوع یا یک ساعت قبل از غروب خورشید است. در این حالت نور با زاویه کم به محصولات می تابد و محصول تبلیغاتی را بهتر به مشتریان نشان می دهد.

  • منبع نور نرم

نور در سایه یا در روز ابری نور ملایم نامیده می شود. در مراحل عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی از محصول به این نکته توجه کنید که در نور ملایم تمامی سایه ها دارای لبه های نرم و لطیفی هستند. نور ملایم، به خصوص زمانی که در یک روز ابری در فصل زمستان گرفته شود، معمولاً کسل کننده به نظر می رسد و برای عکاسی تبلیغاتی مناسب نیست. در یک روز ابری به این نکته توجه کنید که بهتر است آسمان در قاب عکس نباشد زیرا در این صورت آسمان در تصویر سفید به نظر می رسد.

  • ضد نور

در فرآیند عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی از محصول، زمانی که منبع نور پشت محصول تبلیغاتی قرار می گیرد، یک نور پس زمینه ایجاد می شود. برای عکس گرفتن از محصولات بهتر است در ساعات طلایی از ضد نور استفاده کنید. ضد نور بسیار قدرتمند و پرانرژی است که عکس را جذاب خواهد کرد. در حالت ضد نور، قبل از شروع عکاسی، از تمیز بودن کامل لنز دوربین مطمئن شوید.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی
  • منبع نور ملایم

نور ملایم در هوای طوفانی یا در اثر رعد و برق ایجاد می شود. این نور پس از پایان طوفان یا در غروب یک روز بارانی که نور خورشید از میان ابرها می تابد در طبیعت دیده می شود. مشکل این نور زمان کوتاه استفاده از نور ملایم است. نور ملایم نوری نیست که بتوانید هر روز آن را ببینید. زمانی که قصد دارید در این شرایط عکس بگیرید، تغییر شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید تا خطری برای تیم عکاسی وجود نداشته باشد.

  • طلوع یا غروب خورشید

در فرآیند عکاسی محصول، همیشه به خاطر داشته باشید که طلوع یا غروب خورشید یکی از بهترین زمان های عکاسی برای همه محصولات است. این نور کل فضای عکاسی شما را جذاب و زیبا می کند. بسیاری از عکاسان تبلیغاتی حرفه ای صبح زود آماده عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی از محصولات  هستند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، طلوع و غروب خورشید ساعات طلایی برای عکاسی هستند.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی

برای عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی فقط باید بتوانید نور موجود را کنترل کنید. در ادامه 5 نکته مهم برای استفاده از این نور و گرفتن عکس های زیبا را با هم مرور می کنیم.

  • به خوبی با محیط آشنا شوید

اولین قدم برای عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی در خانه، شناخت نور و رفتار آن در اتاق های مختلف خانه است. تمام چراغ های خانه را خاموش کنید و هر در و پنجره را جداگانه باز کنید.

نحوه تابش نور از هر یک از درها و پنجره ها و همچنین تأثیر آن بر اشیاء مختلف داخل خانه را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که رفتار و نحوه نمایش نور از هر پنجره به ابعاد پنجره و همچنین جهت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، نوری که از پنجره های جنوبی شما می تابد نور ملایم تر و پراکنده تر است.

منبعی که نور طبیعی از طریق آن وارد خانه می شود مهم است، اما تاثیر سطوح داخلی خانه را فراموش نکنید. دیوارهای سفید نور را منعکس می کنند و دیوارهای تیره آن را جذب می کنند. سعی کنید با توجه به نیاز خود بهترین اتاق ممکن را انتخاب کنید. برای مثال اگر به عکسی روشن نیاز دارید، بهتر است اتاقی با پنجره بزرگ و دیوارهای سفید انتخاب کنید، اما اتاقی با پنجره های کوچک و کف پارکت بهترین گزینه برای گرفتن عکس های غمگین با حالت تاریک است.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی
  • آماده‌سازی فضا

قبل از شروع عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی در خانه، کمی برای آماده سازی و تزئین اتاق وقت بگذارید. مانند یک طراح داخلی فکر کنید. سعی کنید جزئیات زیبایی به اتاق اضافه کنید و هر گونه وسایل غیر ضروری را حذف کنید. مراقب استفاده از اشیاء مشمول قانون کپی رایت مانند لوگوها، مارک ها یا آثار هنری باشید. چنین مواردی توسط قانون مالکیت معنوی محافظت می شود و اگر چنین اشیایی در داخل قاب باشد، نمی توانید حق چاپ عکس های خود را ثبت کنید یا از آنها در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

  • جابجا شوید

یکی از معایب نور طبیعی این است که نمی توانید آن را جابجا کنید. در عوض، می توانید سوژه خود را در اتاق حرکت دهید تا نحوه برخورد نور با آن را تغییر دهید. فاصله جسم تا در یا پنجره می تواند حس کلی عکس را تغییر دهد.

همچنین می توانید خودتان را حرکت دهید و موقعیت خود را نسبت به سوژه و منبع نور تغییر دهید. اگر نور از جلو به سوژه بتابد نوری نرم و ملایم خواهید داشت اما نوری که از کنار می تابد سایه هایی با کنتراست بالا ایجاد می کند و عکس ما را دراماتیک می کند. نوری که از پشت به سوژه می تابد فضایی کاملا متفاوت ایجاد می کند و می تواند جلوه ای رویایی یا عکس های با نور پس زمینه بسیار خوبی را برای شما ایجاد کند.

  • استفاده از پرده‌ها

ناگفته نماند، اما پرده یکی از مهمترین ابزارها برای عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی در خانه است. در روزهای روشن و آفتابی، پرده های ابریشمی یکی از بهترین پخش کننده ها خواهند بود. حتی یک روتختی سفید، پارچه شفاف یا یک ورق کاغذ پوستی بزرگ می تواند به نرم شدن نورهای خشن کمک کند.

در مقابل، پرده های ضخیم به طور کامل نور را مسدود می کنند و به شما اجازه می دهند شکل و اندازه منبع نور را تغییر دهید. همچنین می توانید از یک شابلون فلزی یا شیشه ای برای شکل دادن، مسدود کردن یا کنترل نور استفاده کنید

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی
  • انجام تنظیمات دستی

برای دستیابی به نوردهی دقیق، ممکن است لازم باشد تنظیمات دوربین را بر اساس شدت نور و موقعیت خود در اتاق تغییر دهید.

عکاسی در فضای داخلی ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین توصیه می شود یک لنز با کیفیت با محدوده دیافراگم وسیع انتخاب کنید. دیافراگم های باز اجازه می دهد نور بیشتری وارد لنز شود. همچنین اگر به نور بیشتری نیاز دارید، می توانید ISO را افزایش دهید، اما باید مراقب نویز باشید.

اگر با عکاسی دستی آشنایی ندارید، تنظیم دوربین در حالت اولویت شاتر می تواند کمک زیادی به شما کند. در هر صورت بهتر است همیشه با فرمت Raw عکاسی کنید تا بتوانید هنگام ویرایش تصویر، نوردهی را تغییر دهید.

  • مراقب وایت بالانس باشید

اگر در داخل خانه با نور طبیعی عکاسی می کنید، باید وایت بالانس را غیرفعال کنید زیرا ممکن است رنگ محصول را مخدوش کند و عکس های شما را خراب کند. از طرف دیگر می توانید از تنظیمات Daylight یا حتی Cloudy استفاده کنید.

همچنین می توانید از تعادل رنگ سفید سفارشی استفاده کنید تا مطمئن شوید که تراز سفیدی دوربین برای فضا و منبع نور شما مناسب است.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی با نور طبیعی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید