08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از کتاب

5/5
عکاسی تبلیغاتی از کتاب

عکاسی تبلیغاتی از کتاب

چه قصد عکاسی تبلیغاتی از کتاب برای فروش یا نوشتن کپشن برای یک پست اینستاگرامی را دارید، باید به نکات مهمی توجه کنید تا جذابیت بصری لازم را برای مخاطب خود ایجاد کنید. علیرغم اینکه داشتن یک دوربین عکاسی با کیفیت و حرفه ای توانایی عکاس را در گرفتن تصاویر واقعی تری افزایش می دهد، باید بگوییم که داشتن یک گوشی هوشمند با دوربین با وضوح مناسب نیز برای این امر کافی است و به شما امکان می دهد حرفه ای عکس بگیرید.

عکس هایی که آنقدر جذاب هستند که در چند ثانیه نظر بیننده را به خود جلب کنند و به فروش کتاب شما کمک کنند! می توانید از روی جلد یا صفحات اصلی کتاب عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید و مخاطب را به خرید کتاب خود تشویق کنید، فقط به چند نکته مهم که در عکاسی از کتاب اهمیت دارد توجه کنید. در ادامه روش های عکاسی تبلیغاتی از کتاب را بیان می کنیم.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی از کتاب

  • از یک پس‌زمینه با رنگ ساده در تصویر استفاده کنید.

در عکاسی تبلیغاتی از کتاب همیشه یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که مرکز توجه در تصویر باید محصولی باشد که می خواهیم مخاطب را متقاعد به خرید آن کنیم. این موضوع در عکاسان تبلیغاتی که از کتاب به دست می آوریم نیز صادق است. به عنوان یک عکاس، باید روی کتاب تمرکز کنید. بنابراین قبل از گرفتن عکس از وجود پس زمینه مناسب مطمئن شوید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از پس زمینه تک رنگ ساده است. بهتر است رنگ پس زمینه با رنگ کتاب متضاد باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ جلد کتاب سفید است، از یک پس‌زمینه آبی ساده استفاده کنید تا کتاب بهتر دیده شود. می توانید کتاب را روی میز، پیشخوان یا پارچه ای که رنگی ساده و متضاد با جلد کتاب دارد قرار دهید. و سپس از آن عکس بگیرید.

  • کادر تصویر را بی‌دلیل شلوغ نکنید.

یک بار دیگر باید توصیه قبلی را تکرار کنیم. تمام توجه در یک عکس تبلیغاتی باید حول محصول مورد نظر باشد. پس لطفا از قرار دادن سایر موارد مرتبط یا غیرمرتبط مانند اتود یا گلدان در کنار کتاب و داخل کادر خودداری کنید. خیلی ساده، فقط کتاب را در قاب عکس بگذارید و عکس بگیرید.

وجود اشیا دیگر در کادر ممکن است بیننده را سردرگم کند یا حواس مخاطب را از موضوع اصلی کتاب منحرف کند.

توجه داشته باشید زمانی که مشتری قرار است کتابی را به صورت مجازی بخرد، امکانات فردی که به صورت فیزیکی کتابی را از کتابفروشی خریداری می کند را ندارد. شخصی که کتاب را در دست دارد می تواند قبل از خرید، کیفیت جلد و صفحات، عنوان فصل ها و حتی قسمت هایی از کتاب را مطالعه کند. اما باید تنها با نمایش چند تصویر بیننده را برای خرید کتاب قانع کنید. به همین دلیل باید تمام حواس مخاطب را به تصاویر معطوف کنید و از قرار دادن چیزهایی که او را از کتاب منحرف می کند خودداری کنید.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی تبلیغاتی از کتاب
  • دوربین خود را روی یک سه‌پایه قرار دهید.

با قرار دادن دوربین روی پایه ثابت قطعا عکس های بهتری خواهید گرفت. به خصوص زمانی که می خواهید کتاب را جلوی دوربین باز نگه دارید، استفاده از سه پایه مناسب تر است. پس پیشنهاد سوم ما به شما استفاده از سه پایه برای گرفتن عکس های تبلیغاتی از کتاب است. البته اگر امکان استفاده از سه پایه را ندارید نگران این گزینه نباشید.

  • از نور طبیعی استفاده کنید.

استفاده از نور طبیعی همیشه در عکاسی به خصوص در عکاسی تبلیغاتی از کتاب گزینه قابل قبول تری است. استفاده از این توصیه برای عکاسی تبلیغاتی از کتاب از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا بسیاری از کتاب ها دارای جلدهای شفاف و براق هستند که نور فلاش دوربین را منعکس می کنند و عکس را خراب می کنند.

سعی کنید زمان و مکانی را برای عکاسی از کتابی انتخاب کنید که بیشترین و مناسب ترین نور طبیعی ممکن را در محیط داشته باشد. نور طبیعی همیشه جلوه طبیعی تری از متریال و رنگ کتاب را به بیننده منتقل می کند.

  • از گزینهimage size دوربین استفاده کنید.

اگر قصد دارید کتابی را در وب سایت خود بفروشید، باید ابعاد و اندازه مورد نیازی که در وب سایت استفاده می شود را بدانید و اندازه و پیکسل دوربین را در اندازه های مناسب برای سایت تنظیم کنید. لازم است بدون افزایش بیش از حد اندازه عکس، بالاترین کیفیت و مقدار پیکسل را برای عکس خود در نظر بگیرید.

  • سرعت شاتر دوربین را تنظیم کنید.

اگر از سه پایه برای عکاسی تبلیغاتی از کتاب استفاده می کنید، لازم نیست زیاد نگران سرعت شاتر دوربین خود باشید. اما اگر دوربین را نگه دارید و سپس عکس بگیرید، سرعت شاتر باید بیش از 1.50 در ثانیه باشد. اگر سرعت شاتر کمتر از این عدد باشد، ممکن است عکس شما تار و شکسته شده باشد و قطعاً نمی توانید بابت آن از کارفرما پولی دریافت کنید! پس حتما به این نکته توجه کافی داشته باشید.

  • دیافراگم دوربین را تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید که در عکاسی تبلیغاتی از کتاب، گاهی اوقات باید سعی و خطای زیادی انجام دهید و با گرفتن چندین عکس، بهترین مقدار دیافراگم را برای هر کتاب به دست آورید.

دوربین را روی f/16 تنظیم کنید تا عمق میدان متوسطی داشته باشید و بتوانید جزئیات را نشان دهید. اگر احساس می کنید عنوان کتاب با جزئیات کامل نشان داده نشده است، می توانید اعداد بیشتری را امتحان کنید تا بهترین عمق تصویر را برای این کتاب به دست آورید. البته ممکن است مجبور شوید دیافراگم را برای کتاب دیگری تنظیم کنید.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از کتاب : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از کتاب
  • حتما از جلد کتاب عکس بگیرید.

یکی از راه های عکاسی تبلیغاتی از کتاب ، عکس برداری از جلد کتاب است. وقتی از جلد کتاب عکس می گیرید، کل کتاب باید در تصویر باشد. از بزرگ‌نمایی عنوان کتاب و گرفتن عکس‌های نزدیک از نوشته روی جلد کتاب خودداری کنید.

کتاب را بچرخانید و از پشت و کنار کتاب عکس بگیرید. برخی از کتاب ها دارای جعبه ای با جلد هستند که کتاب در آن قرار می گیرد. کتاب را حتما از این جلد بیرون بیاورید و همانطور که گفته شد از روی جلد و پشت جلد عکس های جذاب بگیرید.

  • از اطلاعات ضروری مانند، عنوان و حقوق قانونی ناشر، عکس بگیرید و به مخاطب نشان دهید.

لازم است کتاب را باز کرده و از صفحه اول کتاب که معمولاً حاوی اطلاعات نویسنده، مترجم، ناشر، حق چاپ و سایر اطلاعات است عکس گرفته و در سایت قرار دهید. باید کتاب را طوری باز نگه دارید تا بیننده متوجه نشود که چگونه کتاب را باز کرده اید و از آن عکس گرفته اید.

آگاهی مخاطب از این اطلاعات در اقبال به کتاب و افزایش فروش موثر است. مثلاً گاهی کتاب معروفی با ترجمه چند مترجم مختلف در بازار وجود دارد که در این صورت لازم است مخاطب بداند کدام ترجمه و از کدام نشریه را بخرد.

  • از اضافه کردن لوگو، نوشته، حاشیه و مواردی از این دست، به عکس اجتناب کنید.

یکی از نکات عکاسی تبلیغاتی از کتاب حذف مواردی مانند نوشته و… میباشد. از قرار دادن متن، لوگو و موارد مشابه که ممکن است توجه بیننده را منحرف کند، خودداری کنید. علاوه بر این، برخی از کتابفروشی های مجازی از قرار دادن لوگوی دیگران در سایت خود جلوگیری می کنند.

  • لنز دوربین خور را کاملا پاک کنید.

یکی از نکات مهم هنگام عکاسی تبلیغاتی از کتاب اطمینان از تمیز بودن لنز دوربین میباشد. اجازه ندهید گرد و غبار روی لنز دوربین تصویر کتاب شما را خراب کند. قبل از گرفتن عکس حتما گرد و غبار لنز دوربین را با دستمال تمیز پاک کنید تا از نشستن پرز روی لنز جلوگیری شود و این کار را برای کتاب نیز تکرار کنید.

دوربین های امروزی کیفیت بالایی دارند و کوچکترین لکه یا کثیفی روی جلد کتاب را به خوبی به بیننده نشان می دهند و تاثیر عکس تبلیغاتی شما را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از کتاب : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی از کتاب

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید