08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی

5/5
طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی

طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی

با طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و لوازم آرایشی در واقع یک تبلیغ تصویری طراحی کرده اید و آنچه در این کاتالوگ گنجانده شده باید مختصر و در عین حال جامع باشد تا در مدت زمان کوتاهی مشتری جذب شود. شرکت هایی که گاهی سابقه و نام تجاری قوی دارند. اما به راستی موفقیت این برندها در کنار کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی چیست؟

این شرکت ها در راستای برندسازی خود چه اقداماتی انجام داده اند؟ از جمله مواردی که در این زمینه برای کسب سهم بیشتر از بازار استفاده می شود، طراحی حرفه ای کاتالوگ است. اگر شما نیز در تلاش برای گسترش کسب و کار خود و همچنین به دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستید، پیشنهاد می کنم در مقاله طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی با ما همراه باشید.

اهمیت طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و آرایشی 

کاتالوگ یا کالانما کاغذهایی هستند که از یک طرف به وسیله صحافی (که انواع مختلفی دارد) به یکدیگر متصل می شوند. اهمیت طراحی کاتالوگ حرفه ای بر هیچکس پوشیده نیست. زیرا کاتالوگ ها برای معرفی محصولات جدید به مشتریان تولید و عرضه می شوند. و این ارتباط مستقیم با فروش محصولات دارد. از آنجایی که جلد وظیفه محافظت از صفحات داخلی کاتالوگ را بر عهده دارد. معمولاً جلد کاتالوگ ها ضخیم تر از صفحات داخلی کاتالوگ در نظر گرفته می شود.

نکات چیدمان و طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و آرایشی

  • توجه به سبک زندگی مردم

استفاده از لوازم آرایش در بین خانم ها بسیار زیاد است و باید طوری طراحی شود که آنها را جذب کند. استفاده از رنگ و طرح مناسب بانوان در طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی نکته مهمی است که در جهت فروش رعایت می شود. برای طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و آرایشی باید درک کاملی از انگیزه مخاطب داشته باشید. هر قسمت از کاتالوگ شما، از جلد تا معرفی محصول، باید در سریع ترین زمان ممکن مخاطب را جذب کند.

باید مخاطب هدف خود را مشخص کنید؛ ممکن است مخاطب هدف شما فقط خانم ها نباشند و فروشندگان لوازم آرایشی را هم شامل شود. طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی برای خانم و فروشندگان لوازم آرایشی دو نوع متفاوت هستند. هر کدام از این کاتالوگ ها، قالب بندی متفاوت دارند و طراحی آن ها کاملا منحصر به فرد است. باید بتوانید برای هر کدام از مخاطبان، کاتالوگ مخصوص خودشان را طراحی کنید.

بیشتر بخوانید طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی : طراحی و چاپ کاتالوگ

کاتالوگ محصولات بهداشتی
  • انتخاب عکس مناسب

انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب موثر است. در طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی بهتر است از عکس ها و تصاویر جذاب، خلاقانه، با کیفیت و حرفه ای استفاده کنید تا پیام محصولات و خدمات را به وضوح به مخاطب منتقل کنید. تصاویر انتخاب شده برای طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی باید با نوع محصول یا خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد.

  • در مورد سبک و پالت رنگ تصمیم بگیرید

به عنوان مثال، یک کاتالوگ برای یک تجارت پوشاک باید شامل رنگ های ظریف مانند طلایی، نقره ای و عاج باشد. برعکس، یک کاتالوگ اسباب بازی باید فانتزی و سرگرم کننده، با رنگ های روشن باشد. برای طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی باید از سبکی استفاده کنید که در 3 ثانیه اول مخاطب هدف شما را جذب کند. استایل مینیمال معمولا برای لوازم آرایش استفاده می شود. سبک کاتالوگ شما می تواند به نوع آن بستگی داشته باشد. کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی در دو نوع تک محصولی و چند محصولی چاپ و تهیه می شود.

  • انتخاب فونت مناسب
  • از یک یا دو خانواده استفاده کنید و حروف برجسته یا کج اضافه کنید
  • اگر از فونت sans serif در پاراگراف ها استفاده می کنید، از فونت slab یا serif برای هدرها استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که در هر قسمت از فونت های یکسانی استفاده می کنید. از دو یا سه تایپ فیس با هم به عنوان یک دستورالعمل کلی استفاده نکنید
  • حتماً توجه داشته باشید که هم محصولات یا خدمات جدید و هم در حال فروش را برجسته کنید
  • از ستاره های بارانی یا هایلایت روی تصاویر محصول برای نشان دادن تازه واردان استفاده کنید. اگر تخفیف ارائه دهید، کاتالوگ شما مشتریان را به سمت این محصولات یا خدمات جدید سوق خواهد داد
  • استفاده از تصاویر با وضوح بالا

کاتالوگ کسب و کار شما باید شامل عکس های با کیفیت از محصولات و خدمات شما باشد. عکس های عالی با جذاب تر کردن اقلام شما باعث افزایش فروش می شوند. عکس گرفتن از محصولات و خدمات با ارزش را بیشتر از محصولات و خدمات کم ارزش در نظر بگیرید. مطمئن شوید که همه عکس ها با نور کافی و وضوح بالا برای چاپ گرفته شده اند.

بیشتر بخوانید طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

طراحی کاتالوگ محصولات
  • اندازه و قالب

به محصولات خود فضای مورد نیاز خود را بدهید. اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ شما به اندازه کافی بزرگ است تا همه محصولات شما را نمایش دهد و توجه را به محصولات یا خدمات مهم شما در حین ساخت جلب کند. تعداد صفحات، ساختار و نحوه واکنش مشتریان را در نظر بگیرید.

در این صورت می توانید برای تاکید بر کیفیت و اصالت طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و لوازم آرایشی، به سراغ طراحی مینیمالیستی با اقلام کمتر در هر صفحه بروید. مشتریان باید در صفحات کار شما بمانند و پیچیدگی ها و داستان پشت آن را در نظر بگیرند. علاوه بر این، موجودی کاغذ با کیفیت بالاتر و توجه بیشتر به کیفیت تصویر و دقت رنگ احتمالا به خوانندگان کمک خواهد کرد.

  • ثبات را در طراحی خود حفظ کنید

طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی و لوازم آرایشی یک راه عالی برای تبلیغ شرکت شما است. مشتریان متوجه الگوهای طراحی، طرح‌بندی و رنگ‌ها می‌شوند و آنها را با شرکت شما شناسایی می‌کنند.

  • از هنجار شکنی نترسید

از قسمت مرکزی نهایت استفاده را ببرید. طرح‌بندی‌های متمایز کاتالوگ، مانند عکس‌های محصول در اندازه کامل یا متن تجاری مرتبط با محصولات خود را اضافه کنید تا آن را متمایز کنید. با این حال، زیاده روی نکنید وگرنه چیدمان شما نامرتب به نظر می رسد.

  • درج لوگو در کاتالوگ

دقت کنید که لوگوی سازمان در طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی گنجانده شود زیرا لوگو یک آیتم اساسی و مهم برای سازمان است. لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار است و نشان دهنده نوع فعالیت آن است. لوگو در ابزارهای ارتباطی می تواند نقش یک ابزار تبلیغاتی به یاد ماندنی را ایفا کند.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

طراحی کاتالوگ محصولات بهداشتی
  • انتخاب کاغذ مناسب کاتالوگ

انتخاب نوع کاغذ کاتالوگ و ابعاد آن در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است، زیرا طراحی حرفه ای برای کاتالوگ در سایزهای a4 ،a5، a3  و در سایزهای مختلف متفاوت است و همچنین استفاده از رنگ ها برای انواع کاغذ متفاوت است.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید