08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

5/5
طراحی بسته بندی و چاپ مواد پروتئینی و گوشت

طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی، با توجه به یکسری نکات به گونه های متفاوتی انجام و عرضه می شود.

مثلا اینکه محصول ما گرم است یا منجمد؟ گوشت مرغ یا ماهی است و یا گوشت قرمز؟ ضمنا ما برای طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی و فرآورده های پروتئینی دیگری مانند همبرگر، سوسیس و کالباس را نیز داریم.

گوشت بوقلمون، کبک، بلدرچین و حتی جعبه تن ماهی و… هم شامل این موضوعات است. طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی از موضوعات محبوب برای گرافیست هاست، چرا که می توانند سوژه های جالبی را برای طراحی آن ها پیدا کنند.

تقویت طراحی و عرضه محصولات به شركت شما كمك می كند تا هويت خود را در بازار گوشت تثبیت كند و در رقابت با دیگر تولیدکننده ها، جذب مشتري بيشتری داشته باشند. در این مقاله به معرفی انواع طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی و نکات مهم در انتخاب و طراحی آن می پردازیم. اگر صاحب شغل مرتبط با این مورد هستید، این مطلب برای شماست.

انواع طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

طراح در ابتدا برای طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی و چاپ برچسب روی آن، باید ماهیت آن را مورد توجه قرار دهد. انواع بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی که بسته به نوع محصول خود می توانید از آن ها استفاده کنید، شامل موارد زیر می شود:

  • محصولات منجمد

گوشت و محصولات پروتئینی در این مدل بسته ‌بندی پیش از فرآوری در دمای مناسب منجمد می ‌شوند. کارتن بسته بندی گوشت کاغذی، جعبه های پلاستیک، کارتن های فلزی و چرم جزو بسته بندی منجمد محسوب می شوند.

  • محصولات تازه

گوشت و محصولات پروتئینی به صورت تازه و بدون هرگونه فرآوری و نگهدارنده در بسته ‌بندی ‌های مناسب قرار می‌ گیرند. بسته بندی خشک شامل پلاستیک های ساده، جعبه های کاغذی یا کاغذ روغنی است که معمولا لیبل ها روی پوشش آن ها چاپ می شوند.

  • فرآورده ها

در این نوع طراحی بسته بندی مواد پروتئینی، محصولات پروتئینی به صورت فرآورده ها مثل تخم مرغ و کالباس و سوسیس، در بسته ‌بندی های ویژه قرار می ‌گیرند. این نوع بسته ‌بندی شامل پلاستیک های چند لایه، جعبه های فلزی و چرم است که احتمالا در بسته بندی سوسیس و کالباس این نوع جعبه ها را مشاهده کرده‌اید.

  • محصولات خشک

گوشت و محصولات پروتئینی به صورت خشک شده (مانند گوشت خشک، سوسيس خشك و …) در بسته ‌بندی های ایده آل عرضه می شوند. بسته بندی خشک شامل کاغذ روغنی، جعبه بسته بندی گوشت کاغذی و پلاستيک های چند لايه است.

  • بسته بندی برای محصولات با زمان ماندگاری بیشتر

برای بسته بندی گوشت و محصولات پروتئینی که به صورت فرآورده ها مثل کنسرو باید در بسته ‌بندی های مناسب قرار بگیرند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند، ازبسته بندی های با زمان ماندگاری بیشتر استفاده می شود. قوطی های فلزی، پلاستیک های چند لایه و جعبه های کاغذ و…  نمونه هایی از آن هستند.

نکات طراحی چاپ جعبه و کارتن فرآورده های گوشت و مواد پروتئینی

ما پس از بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی، نیاز به کارتن و جعبه هایی با سایز بزرگتر برای عرضه به فروشگاه ها و مغازه ها داریم تا بدون هیچ گونه کاهش کیفیتی محصولات را بین خرده فروشان در سطح شهر توزیع کنیم. برای طراحی این کارتن ها موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

پیشنهاد مطالعه طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی : طراحی و چاپ بسته بندی

بسته بندی فراورده های پروتئینی مثل گوشت طیور
  • حفظ تازگی و کیفیت

جعبه ها به عنوان بسته ‌بندی حفاظتی عمل می‌کنند و مانع از ورود هوا و آلودگی به محصولات پروتئینی می‌شوند. این باعث حفظ تازگی و کیفیت محصولات می‌شود.

  • قابلیت بازیافت

بسیاری از جعبه ها قابلیت بازیافت دارند، که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. این مسئله از اهمیت زیادی از نظر پایداری محیط زیست برخوردار است.

  • حمل و نقل

جعبه ها به عنوان بسته‌ بندی مقاوم و قابل حمل عمل می‌کنند. آنها محصولات پروتئینی را در طی حمل و نقل حفظ می‌کنند و از آسیب دیدن محصولات جلوگیری می‌کنند.

  • ارتقاء برند

جعبه ها می‌توانند به عنوان یک برچسب برای محصول عمل کنند و اطلاعات مهمی مثل نام برند، تصویر محصول و اطلاعات تبلیغی را ارائه دهند. این به تعریف و ارتقاء برند کمک می‌کند.

همچنین، برای محصولات پروتئینی، مهم است که کارتن‌ها و مواد بسته ‌بندی دیگر به طور صحیح انتخاب شوند تا بهداشت و ایمنی محصولات حفظ شود و مصرف کنندگان به راحتی به اطلاعات مهمی مثل تاریخ انقضاء دسترسی داشته باشند.

  • انعطاف‌پذیری در طراحی

جعبه ها انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی دارند و می‌توان آنها را به اندازه‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف تطبیق داد. این امکان به تولید کارتن‌های مخصوص به محصولات پروتئینی کمک می‌کند.

معرفی نوع رایجی از بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

بسته بندی های منعطف پلیمری طی ۴۰ سال گذشته به مصرفی و اقتصادی ترین بسته بندی موجود در جهان تبدیل شده اند و هر روزه در حال گسترش می باشد. بدین ترتیب با توجه کیفیت و مصرف آسان تر بسته بندی های منعطف در کنار قیمت بسیار اقتصادی تر، اغلب کالا هایی که در ظروف تزریقی پلاستیکی بسته بندی می شدند در حال پیشروی به سمت بسته بندی های منعطف می باشند. در رابطه با بسته بندی گوشت و بسته بندی مرغ هم به همین صورت است.

برای مثال اقتصادی ترین و پرمصرف ترین نوع بسته بندی به خصوص برای مرغ های منجمد، نایلون بسته بندی می باشد که به عنوان روکشی که به طور کامل گوشت و مرغ را از عوامل بیرونی محافظ می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد مطالعه طراحی چاپ و بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی: چاپ و بسته بندی جعبه شکلات 

طراحی برچسب بسته بندی گوشت و پروتئین ها

بسته بندی مرغ با استفاده از نایلون که با نام نایلون مرغی شناسایی می شود در تمام فروشگاه های پروتئنی قابل مشاهده می باشد. این نوع با استفاده از پلی اتیلن شیری درجه 1 و دستگاه های به خصوص دوخت مخصوص این نوع نایلون طراحی و تولید می شود.

انواع کارتن بسته بندی گوشت

معمولا در جعبه گوشت، به ندرت از کارتن 3 لایه استفاده می‌شود. کارتن 3 لایه تنها برای گوشت هایی در وزن‌های کم قابل استفاده خواهد بود. در واقع به دلیل اهمیت داشتن موضوع مقاومت از کارتن 5 لایه که دارای مقاومت بیشتری است، در تولید کارتن مرغ و کارتن گوشت استفاده می شود.

  • کارتن 3 لایه
  • کارتن 5 لایه
  • انواعجعبه مقوایی
  • کارتن بسته بندی صادراتی آماده
  • کارتن بسته بندی مرغ و گوشت اختصاصی

قیمت طراحی بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی

جدا از نوع بسته بندی، عوامل دیگری از جمله قیمت طراحی برچسب هم هستند که هزینه طراحی بسته بندی مواد پروتئینی را تغییر می دهد. بعضی از این مواد عبارتند از:

  • جزئیات طرح
  • میزان اصلاحیه ها
  • ابعاد و اندازه طرح
  • میزان اصلاحیه ها و تغییرات درخواستی
  • مهارت طراح

کلام پایانی

برخی اوقات شما می توانید تنها با یک طراحی ساده اما با استفاده از فنون متنوع چاپ و زیبا سازی به یه بسته بندی گوشت گرم ساده که روی آن برچسب خواهد خورد، هویت بصری ویژه این ببخشید.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید