08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی

5/5
طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی

طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی

طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی مصرف بسیار فراوانی در اکثر جوامع دارند با توجه به اینکه پرمصرف هستند باید بدانید که برای رسیدن به پروسه ی مصرف در بین مصرف کنندگان محصولات بهداشتی چه می گذرد. کمپانی ها شرکت های فراوانی در حوزه ی محصولات بهداشتی فعالیت دارند در باهم دیگر رقابت می کند غیر از کیفیت محصولات بهداشتی چه عاملی باعث محبوبیت و فروش بیشتر در بین مصرف کنندگان می شود؟ شاید پاسخ به این سوال گیج کننده باشد اما مهمترین عامل برای فروش بیشتر محصولات بهداشتی طراحی و چاپ بسته محصولات می باشد. ما در این مقاله سعی می کنیم طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی را برای شما شفاف سازی کنیم.

طبقه‌بندی محصولات  بهداشتی چگونه می باشد؟

محصولات  بهداشتی بر اساس عملکرد به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • محصولات زیبایی پوست مثل لوازم‌آرایش، لاک ناخن
  • محصولات مراقبت و محافظت از پوست مثل ضدآفتاب ها، مرطوب‌کننده ها و پاک‌کننده‌ها
  • محصولات زیبایی و مراقبت مو
  • محصولات حفاظت از حساسیت

کلید موفقیت برای در صنایع محصولات بهداشتی چیست؟

پر مصرف ترین محصولات در بین تمامی افراد محصولات بهداشتی است، در یک منزل، اتاق شخصی و یا حتی کوچکترین جا مانند کیف شخصی محصولات بهداشتی حتما پیدا خواهد شد زیرا برای تمامی نیاز های شخصی افراد محصولات بهداشتی فراوانی تولید شده است. دیگر مثل قدیم نیست که یک صابون پیچی تمام نیاز های افراد را برآورده کنید!!

کلید موفیقت برای صنایع محصولات بهداشتی طراجی بسته بندی می باشد قدرت رنگ ها، قدرت نوشته های تبلیغاتی را بروی بسته بندی محصولات بهداشتی را هرگز دست کم نگیرید که برای فروش معجزه می کنند.

ویژگی های طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی خوب چیست؟

باید بدانید که بسته بندی محصولات بهداشتی  به مثابه لباس یک کالا و محصول به شمار می‎‎رود که در بسیاری از مواقع ارزش طراحی و گرافیک بسته بندی بیش از کالای درون آن مورد توجه قرار می گیرد برخی  شرکت های تولید کننده به دلیل کیفیت پایین بسته بندی و طراحی نامناسب، برای بازار برخی کالاهای صادراتی اصلا مناسب نخواهند بود، پس اهمیت بسیار زیاد بسته بندی محصولات بهداشتی را متوجه شده اید.

برای مثال: در بخش صادرات کرم صابون های مسافرتی بعضی از شرکت های محصولات بهداشتی توانایی رقابت با برخی از کشورهایی که اقدام به بسته بندی بسیار حرفه ای تری از این محصول را می‎‎کنند را ندارند. طراحی بسته بندی یکی از زیر شاخه‌ها‎ی هنر گرافیک در صنعت تبلیغات می‎‎باشد که نقش بسیار ارزنده‎ای را در جریان اقتصادی جوامع بازی می‎کند، صادرات کالاها بیش از آن که به کیفیت محصول وابستگی داشته باشند به طراحی حرفه ای بسته بندی و مورد پسند مشتریان بستگی دارد.

براستی که اگر محصولات و کالاهای ایرانی طراحی بسته بندی بسیار زیبا و جرفه ای داشته باشند، می‎‎توانند با محصولات کشورهای دیگر وارد رقابت شوند. حال که شناختی دقیق تر نسبت به این موضوع پیدا کردید ویژگی های بسته بندی خوب را نام می بریم که عبارت است از:

  • رنگ متناسب با بسته بندی محصولات بهداشتی

رنگ به عنوان مهمترین فاکتور در طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی به شمار می‎‎رود. آنچه برای اولین بار موجب جلب نظر مشتریان برای خرید کالا می‎‎شود، رنگ بسته بندی است چه چیز از این مورد بسیار مهم تر! هر رنگی که فکر می کنید در کالیته های رنگی موجود است هر کدام گویای پیامی بسیار خاصی می‎‎باشند. بنابراین در انتخاب رنگ باید دقت نمود. به عنوان مثال: استفاده از رنگ‎های صورتی و مشکی در هر نوع بسته بندی زیبا اصلا نیست زیرا رنگ‎ها‎‎ی مشکی بیانگر غم و اندوه و رنگ‎ها‎‎ی صورتی موجب کم اهمیت جلوه دادن محصولات بهداشتی است مگر اینکه با رنگ های قوی اجرا گردد. رنگهای قرمز و نارنجی موجب ترغیب و تحریک مصرف کننده ها خواهند شد.

  • استفاده از تصاویر و نقوش کاملا مناسب

تصاویر متناسب با محتوی درون بسته بندی ها به زیبایی بسته بندی‌ها‎ی محصولات بهداشتی کمک بسیار زیادی می‎‎کند. این امر زمانی مؤثرتر است که برای طراحی بسته‌ها‎ی فلزی که محتویات آنها مشخص نیست، از تصاویر متناسبی استفاده شود.گرافیست‎ها‎‎ با طراحی تصاویر خاص می‎‎توانند اعتماد مشتریان را برای خرید انواع کالاهای بهداشتی جلب نمایند. تصاویر باید متناسب با نوع محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان طراحی شوند.

پیشنهاد داغ مطالعه مقاله طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی
  • استفاده از متنها‎‎ی اثرگذار

جملات تأثیرگذار با فونت های زیبا و خوانا در سایز بزرگ موجب جلب نظر مصرف کنندگان بسیار زیادی می‎‎شود. نوشته‎ها‎‎ باید شامل اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند و طرز استفاده از محصولات را به طور برای مصرف کنده دقیق بیان کنند. بیان کردن مزایا، خواص و مضرات ناشی از مصرف بیش از حد محصولات نیز می‎‎تواند در مطلوب تر شدن طراحی بسته بندی کمک شایانی نماید.

  • قرار دادن لوگو در مکانی مناسب

 هر شرکت تولیدکننده‎ ی محصولات بهداشتب برای محصولات خود یک آرم یا (لوگو) را در نظر می‎‎گیرد که در هنگام طراحی بسته بندی باید این علامت بر روی بسته در نظر گرفته شود و در ذهن مخاطب بهترین تاثیرگذاری را کند. بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در سمت چپ میدان دید است زیرا توجه بسیار بیشتری را به خود جلب می‎‎کند.

  • وجود فضای خالی در طراحی بسته بندی

 با وجود تمام موارد بیان شده در تیترهای بالا، وجود فضای خالی بر روی بسته بندی امکان فکر کردن بسیار بیشتری را به مشتری می‎‎دهد. بسته بندی محصولات بهداشتی ‎شلوغ ذهن مشتریان را مشوش کرده و آنها را در تصمیم گیری متزلزل می‎‎کند و گاهی امکان منصرف شدن از خرید نیز پیش می اید.

  • خلاقیت در طرح

 خلاقیت به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌ها‎ی بسته بندی محصولات بهداشتی به شمار می‎‎رود. تمایز میان بسته بندی‌ها‎ از انواع مشابه خود، و وجود طرح‌ها‎ی گرافیکی جذاب و بکر می‎‎تواند موجب بالا رفتن رتبه بسته‎بندی در بین رقبا  در صنعت تبلیغاتی گردد همچنین استفاده از خلاقیت و به وجود آوردن یک بسته بندی با طراحی زیبا، تضمین کننده فروش و جذب مصرف کننده های بسیار بیشتری خواهد شد.

طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی

شیوه ی طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی مدرن را توضیح دهید؟

جعبه شیک یک کالای محصول بهداشتی نگاه ها زیادی را به سوی خود جلب می‌کند، پیام برند را در گوش مخاطب نجوا کرده و موجب می‌شود حس و حال بسیار خوبی را تجربه کنید. این که بدانید به چه ترفند مجالی برای عرضه اندام در میان رقبا ایجاد کنید و کاری کنید که محصولاتتان در ویترین فروشگاه های لوکس محصولات بهداشتی خوش بدرخشند، چالش برانگیز است. طبق مطالعات انجام شده و نتایج آن ها از اولین ارکانی که مشتری را به سمت کالا جذب می‌ کند و سپس او را قانع می سازد که کالا را بخرد، بسته بندی جذاب آن کالا و محصول می باشد، احتمالاً تا الان به این نتیجه رسیده‌اید که یک کالا با جعبه ای خاص، بیشتر از محصول بهداشتی با جعبه ای ساده  فروش می رود. مخاطب به دنبال طرح بسته بندی جدید و خلاقانه است و امروزه طرح های تکراری، کمتر کسی را به وجد می آورند.

در بازار پر از طرح جعبه سازی برای محصولات بهداشتی، کسی برنده است که بتواند چشم های بیشتری را بر روی محصول بهداشتی خود بدوزد. الگو پذیری در این راه می تواند کسب و کار شما را به بسیار زیاد به خطر بی اندازد یا که بسیار مفید واقع شود، این موضوع کاملاً به تیم حذفه ای گرافیکی محصولات شما بستگی دارد. پس به طور کلی، بیشتر تلاش شما باید بر روی این باشد که چگونه بسته بندی خاص و زیبایی را ارائه کنید و خلاقیت در ساخت بسته کالا به خرج دهید.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد داغ مطالعه مقاله طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی و چاپ بسته بندی محصولات بهداشتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید