08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و چاپ بسته بندی خرما

5/5
طراحی و چاپ بسته بندی خرما 1

طراحی و چاپ بسته بندی خرما

طراحی و چاپ بسته بندی خرما در منطقه ی جنوب ایران، استان خوزستان مهمترین شهر برای تمرکز بر حوزه ی صادارت خرما، کاشت و پرورش نخل خرما، توسعه ی نخلستان ها و… می باشد. صادرات خرما یکی از فعالیت‌های بسیار پردرآمد در ایران به شمار می‌آید و به اقتصاد کشور کمک بسیاری می کند. در سال‌های اخیر صادرات خرما رونق بسیاری داشته است و تولیدکنندگان خرما با استفاده از طراحی بسته بندی و بسته ‌بندی‌های مناسب و به کار بردن اصول و قواعد بازاریابی، توانسته‌اند این صنعت را رشد دهند و خرما را به کشورهای اروپایی نیز صادر کنند. خرما در قسمت‌های نیمه شمالی کره زمین در کشورهایی مانند ایران، عراق، پاکستان، عربستان، کشورهای عربی دیگر در اطراف خلیج فارس، آمریکا و شمال آفریقا مشاهده می‌شود.

مهمترین عامل صادرات و فروش بیشتر بین دیگر رقبای صادرات خرما، بازار های داخلی کشور بعد از کیفیت خرما طراحی و بسته بندی آن می باشد، دقت داشته باشید صنعت تبلیغات بدترین کیفیت را با بهترین و شیک ترین بسته بندی می تواند غالب مردم نماید پس مسئله ی تبلیغات و طراحی بسته بندی خرما را اصلا دست کم نگیرید در مقاله طراحی و چاپ بسته بندی خرما به همین موضوع می پردازیم. بیشتر مشتریان بازار خرمای ایران کشور های مسلمان و غیر مسلمان هستند. دو گونه متفاوت با حجم و محتویات مختلف را می طلبند. بعنوان مثال در کشورهای عربی جعبه های خرما در حجم های بسیار بزرگتر و از سوی دیگر کشورهای اروپایی تمایل به استفاده از خرما به صورت وعده ای و تهیه ی مقدار بسیار کمتری را دارند. پس باید در این ممالک بسته بندی های خرما کوچک و به میزان نیاز روزانه مصرف کننده در نظر بگیرید.

کشورهای مقصد خرمای صادراتی کدام اند؟

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا باید برای طراحی و بسته بندی خرما این تیتر را بنویسیم، کمی صبر کنید تا بفهمید. گران‌ترین خرماهای صادراتی ایران بیشتر به کشورهای اروپایی مانند روسیه، آلمان و انگلیس صادر می‌شود. در ماه مبارک رمضان مصرف خرما در کشورهای اسلامی بسیار بالا می‌رود و میزان صادرات خرما در ایران بسیار افزایش می‌یابد. با شناخت کشور های مقصد کالا ، شرکت های پخش و صادر کننده ی خرما باید بدانند که حوزه ی گرافیکی طراحی و بسته بندی محصولاتشان باید برای موفقیت هرچه بیشتر با حوزه ی گرافیکی کشور های مقصد برابر باشد یعنی  اینکه با شناخت کافی از مهارت های بسته بندی آنها محصولات صادراتی از کشور ما نباید در برابر بسته بندی آنها ضعیف و کاملا غیر حرفه ای اجرا شود. تمرکز دقیق برا بسته بندی های حرفه ای و کاملا لاکچری رقبای دیگر را در بین بازار فروش دور خواهد زد. به همین راحتی بازار اوروپایی ها نصیب خرما ی ایران خواهد شد.

طراحی و چاپ بسته بندی خرما مانند لباسی است که محتوای محصول را می پوشاند برای خیره کردن چشم ها به محصول و جذابیت هرچه بیشتر آن سرمایه گذاری کنید!

انواع طراحی و چاپ بسته بندی خرما به چه شیوه ای اجرا می شود؟

خرما را می توان در دو نوع مختلف بسته‌بندی در بازار فروش ارائه داد:

  • منگنه ای
  • چسبی

در نمونه بسته بندی خرما مضافتی میتوانیم این نمونه طرح را مشاهده کنیم که قسمت های مختلف بسته با منگنه بهم متصل می کنند. نمونه های چسبی را می توان به نمونه بسته بندی هایی اشاره کرد که کبریتی هستند و حالت کشویی جعبه در کاور یا رول بسته قرار گرفته می شود. این نوع بسته بندی ظاهری بسیار زیباتر نسبت به نوع منگنه ای خرما داشته است.

بسته بندی هایی که برای خرمای صادراتی مورد استفاده قرار میگیرد، نیازمند ظاهری بسیار جذاب جذاب و منحصر به فرد دارند که طراحی یک دست و یکپارچه داشته باشد. در این نمونه ها از منگنه و چسبی اصلا استفاده نمی شود. خرما را به صورت بسته های فله ای و کوچک هم میتوان عرضه کرد بسته های کوچک را می توان به نوع fishbone و بنام glovebox معرفی کنید. خرماهای شیرین و شهد دار فله ای قالبا در جعبه های کارتنی بزرگ آماده و ارائه می شوند.

در طراحی و چاپ بسته بندی خرما و یا انواع بسته بندی های خوراکی سعی کنید قسمتی را جهت قابل مشاهده بودن محصول برای مشتریان خود قرار دهید. مخاطب کالا و یا خوراکی های تازه را در بسته بندی های هرچه قابل مشاهده تر، بیشتر و بهتر می پسندند و مهمتر اینکه همین کار کوچک و در ظاهر بی اهمیت میتواند به طور خاصی اعتماد مشتریان را به شما و محصول تان تا حد بسیار زیادی جلب کند.

پیشنهاد داغ مطالعه مقاله طراحی و چاپ بسته بندی خرما : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی و چاپ بسته بندی خرما 1

اصول طراحی ابعاد بسته بندی در خرما

سعی کنید قبل از اقدام به هر کاری در زمینه طراحی فرهنگ مردم آن کشورها را در نظر بگیرید. وقتی یک طراح ایرانی برای جامعه خود و مردم که از نژاد و فرهنگ او هستند طراحی می کنید کاملا به ویژگی های خواستاری و نیازهای مشتریان واقف می باشد. او مطمئنا بهتر می تواند در این زمینه گام بردارد و شروع به طراحی کند و در نهایت طرحی با خروجی مطلوب و رضایت بخش ارائه نماید.

اما زمانیکه که هدف شما بازاری غیر از فرهنگ خودتان است، داستان کاملا فرق میکند. در اینجا طراح گرافیک موظف است تا با مطالعه، تحقیق و یا مشاهده کافی نمونه های مشابه درک خوبی از شخصیت و فرهنگ مشتری داسته باشد و با یک بسته بندی مناسب هم فرهنگ ایرانی را برای خارجی ها به رخ بکشد هم متناسب با فرهنگ غذایی آن ها ابعاد را طراحی کند، مثال: طراحی بسته بندی خرما در ابعاد بزرگ اصلا مناسب کشور های اوروپایی نمی باشد برعکس بسته بندی کوچک و یا لقمه های وعده ای خرما اصلا مناسب کشور های عربی نمی باشد!

پاکت های نگهداری خرما

یکی دیگر از انوع روش های طراحی و چاپ بسته بندی خرما که می توان آن استفاده کرد, پاکت های کرافت , پاکت های صدفی و دیگر پاکت های لمینت می باشد. البته استفاده از این پاکت بیشتر مخصوص به خرما های خشک شده است زیرا که خرما های تازه دارای حالتی چرب و چسبنده می باشند و به کناره های پاکت می چسبند. این ایده نگهداری خرما برای فروش داخلی کشور بیشتر توصیه می شود و در حوزه ی صادرات کاربرد چندانی ندارد.

طراحی و چاپ بسته بندی خرما 1

ظروف فلزی لاکچری برای بسته بندی خرما

 تجربه ی فروش نشان می دهد بسته بندی خرما به روش های سنتی و قدیم باعث ایجاد حس ترغیب به خرید برای مشتری می شود. این ایده حفاظت از خرما در کشور های حوضه خلیج فارس و کشور های آسیای شرقی بسیار همه پسند و پرطرفدار است. ظروف فلزی بهترین مقاوم در برابر گرما، ضربه، سقوط و سرما هستند و از خرما به خوبی نگهداری میکنند. ویژگی ای که ظروف فلزی را از سایر ایده های بسته بندی خرما مبرا میکند تنوع و طرح های بسیار چشم نواز بسیار زیادی در چاپ آن وجود خواهد داشت.

شما میتوانید طرح خود را در 5 رنگ مختلف به صورت همزمان بر روی ظروف فلزی بسته بندی خرما چاپ و به مشتریان خود ارائه دهید. ظروف فلزی به سبب مقاومت خود بیشتر از ظروف کریستالی برای بسته بندی صادراتی خرما استفاده می شوند و خیال شما را از حفاظت از خرما بسیار راحت تر می کنند.

اگر طراح بسیار خلاق باشد می تواند در بسته بندی این ظروف فلزی ساختار معماری ایران، سمبل های تاریخی نقش برجسته ی ایرانی یا حتی طرح نقوش سنتی فرش گل و مرغ ایرانی، نقوش تذهیب و…. را در بسته بندی ظروف فلزی استفاده کند، در حوزه ی صادرات محصولاتی که جای مانور تبلیغاتی بسیار زیادی دارد، طراح گرافیک محصول می تواند رواج دهنده ی فرهنگ و هنر کشور خودش باشد چراکه نه! در نقش آبرنگ طراحی و بسته بندی خرما را امتحان کنید.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی طراحی و چاپ بسته بندی خرما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد داغ مطالعه مقاله طراحی و چاپ بسته بندی خرما : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی و چاپ بسته بندی خرما 1

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید