08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگوی پزشکی

5/5
طراحی لوگوی پزشکی

طراحی لوگوی پزشکی :

ما از همه پزشکان توقع داریم که حرفه ای و متخصص باشد، داشتن طراحی لوگوی پزشکی ایجاد اعتماد و اطمینان را در بیماران بیشتر می‌کند پس پزشکان هم باید با توجه به نوع تخصصشان لوگوی پزشکی خاص خود را طراحی کنند، تا نظر و اعتماد بیماران را به خوبی جلب کنند. مشتریان و بیماران با دیدن لوگوی پزشکی با اعتماد بیشتری پزشک مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند زیرا لوگوی پزشکی طوری طراحی می شود که مشخصات و نکات مهم و نوع فعالیت پزشکان در آن درج می شود.

هدف از طراحی لوگوی پزشکی را توضیح دهید؟

در بیمارستان، کلینیک و یا دکتر به یک طراحی لوگوی کاملا حرفه ای پزشکی نیاز دارد، در این لوگوی پزشکی صنعت پزشکی، زیر شاخه های تخصصی پزشک نشان داده می‌شود. هر پزشک خدمات مخصوص خود را متناسب با تخصصی که دارد ارائه می کند. پس طراحی لوگوی پزشکی هر پزشک متفاوت با پزشک دیگر است، مثلا لوگوی پزشکی متخصص قلب با لوگوی پزشکی متخصص مغز و اعصاب فرق دارد. علاوه بر اینکه در لوگوی پزشکی باید نوع فعالیت و تخصص پزشکی درج شود، نکاتی مانند انتخاب رنگ و استفاده از اشکال مناسب هم باید در نظر گرفته شود تا حس اعتماد و اطمینان مخاطب بیشتر بشود.

معیارهای طراحی لوگو برای پزشک چیست؟

در هر مشاغلی که فکرش را بکنید طراحی لوگو بسیار نفوذ زیادی دارد هم برای تبلیغات پزشکی و هم برای کارت ویزیت پزشک کاربرد بسیار زیادی را داراست. در بحث اهمیت داشتن یک لوگو برای پزشک؛ مشخصات یک لوگوی خوب و معیارهای طراحی لوگو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که می‌بایست به آنها پرداخته شود. زیرا این موارد در تبلیغات پزشکی بسیار پررنگ می باشد. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که با توجه به اهمیت لوگو برای پزشک، تکنیک‌های فراوانی همچون تایپوگرافی وجود دارد که می‌تواند بین حروف و تصویر ارتباط برقرار نماید و یک راه عالی برای تاثیر گذاری نماد و لوگو باشد. شاید برای شما نیز اتفاق افتاد باشد که لوگوهایی که عموما به صورت یک نوشته هستند، نظر شما را جلب کند. در واقع این موارد جز تایپوگرافی‌ها محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید : قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگوی پزشکی

اهمیت داشتن یک لوگو برای پزشک:

اگر به داشتن لوگو برای پزشک دقیق تر و عمیق تر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این مورد تنها به حرفه پزشکی نیست و در هر کسب و کار حرفه ای بسیار نیاز می‌باشد. عموما افراد با تصاویر بسیار راحت تر ارتباط برقرار می‌کنند و مفهوم و اطلاعات بیشتری دریافت می‌نمایند تا نوشته هایی زیاد طولانی! برای روشن تر  شدن می‌توانید اهمیت لباس را در یک روز مصاحبه کاری تصور نمایید. اگر لباس شما تمیز تر و شیک تر باشد، ظاهر مقبول تری از شما نشان می‌دهد. و محبوبیت بسیار زیادی را ایجاد می کند. لوگوی خوب نیز می‌تواند یک پزشک را بسیار با نظم و حرفه‌ای در کار خود نشان دهد.

آیا طراحی لوگو پزشکی  شما را از رقبا متمایز نماید؟

بله صدرصد! کلینیک و مطب پزشک تنها با طراحی لوگوی منحصر به فرد در بین رقبا در معقوله تبلیغات تفاوت ایجاد می کند البته همیشه تخصص و مهارت پزشک و کلینیک نقش اساسی را جدا از تبلیغات در بر دارد. در نظر داشته باشید که برای لوگو تمام معیار های طراحی لوگو باید در نظر گرفته بشود تا در دنیای رقابت از رقیبان خود پیشی بگیرید. با توضیحاتی که تا به اینجا عنوان شد، با اهمیت داشتن لوگو برایپزشک و کلینیک آشنا شدیم.

اما باید این مورد را در نظر داشت که لوگو می‌بایست تمام آنچه که شما برای برد در رقابت نیاز دارید را فراهم نماید. در دنیای پزشکی نیز همانند سایر رشته‌های کاری، رقابت بسیاری وجود دارد، خاص بودن باعث می‌شود تا بین رقبای شما و شما، یک فاصله ایجاد شود. لوگوی حرفه ای می‌تواند این فاصله از خاص بودن را به طور چشم گیری افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگوی پزشکی

معیارهای طراحی لوگو پزشکی چگونه است؟

از آنجا که لوگوی پزشکی حکم تبلیغات پزشکی را دارد، لذا لازم است تا با حساسیت بیشتری طراحی آن صورت بگیربا توجه به اهمیت لوگو لذا لازم است تا بر روی این مورد زمان و دقت بسیاری صرف شود. در این نوع از طراحی ها لازم است تا به رنگ توجه ویژه‌ای بشود زیرا باید حس ارامش مخاطب که اغلب نیز بیماران هستند، را جلب شود.

به طور مثال رنگ هایی چون سفید، آبی و سبز گزینه خوبی می‌باشند. برای اینگونه لوگو ها می‌توان المان های مربوط به پزشکی و آزمایشگاه را با نام و عنوان برند ترکیب نمود و یک ساختار جدید خلق کرد. اما به صورت کلی آنچه برای طراحی اینگونه لوگو ها اهمیت دارد، توجه به جزئیات و ریزبینی در طرح لوگو می‌باشد.

عوامل مهم در طراحی لوگوی پزشکی عبارت است از: توجه به قرینه بودن لوگو و خطوط، توجه به رنگ و ترکیبات آنها کناره هم دیگر.

آشنایی با انواع لوگو های پزشکی:

پس از آنکه با اهمیت لوگو  برای پزشک و مطب  آشنا شده اید، لازم است تا اطلاعاتی در خصوص انواع لوگوها در حوزه طراحی لوگو پزشکی به دست آورید.

تایپو گرافی ها: این مدل از طراحی  لوگوها مخلوطی از تصویر و نوشتار هستند که عموما مخاطبان بسیاری را در بر دارد.

آرمی: لوگو های مذکور دارای یک تصویر خاص هستند که می‌بایست از لحاظ ظاهری با نوع فعالیت شما کاملا ارتباط داشته باشد.

تلفیقی: در لوگوهای تلفیقی می‌توانیم هر نوع ایده، نوشتار و تصویری با یکدیگر تلفیق شده و یک ساختار خوب و مناسب را ایجاد کنیم و خلاقیت همیشه حرف اول را می زند.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

 

طراحی لوگوی پزشکی

مشخصات یک لوگوی پزشکی خوب چیست؟

لوگوی پزشکی شما باید قابل اعتماد باشد:

یکی از مشخصات یک لوگوی پزشکی خوب، قابل اعتماد بودن آن است. بیمار قبل از اینکه وارد مطب یا کلینیک شما شود، به کمک لوگو می‌تواند یک تصویر ذهنی برای خود ایجاد نماید. هر اندازه لوگو حرفه ای تر باشد، طرز فکر بیمار در خصوص حرفه ای بودن شما نیز بیشتر می شود.

لوگو باید بتواند مخاطب جدید به دست آورد:

یکی از موارد مهمی  که در اهمیت داشتن لوگو برای پزشک، به آن پرداخته می‌شود، این مهم است که لوگو باید بتواند نظارات بیماران و کاربران را برای مراجعه به سمت فعالیت شما را جذب بکند.

لوگو باید شما را از رقبای دیگر متمایز نماید.:

 بدانید که برای لوگو تمام معیار های طراحی لوگو باید در نظر گرفته بشود تا در دنیای رقابت از رقیبان خود پیشی بگیرید. با توضیحاتی که تا به اینجا عنوان شد، با اهمیت داشتن لوگو برای پزشک و کلینیک آشنا شدیم. اما باید این مورد را در نظر داشت که لوگو می‌بایست تمام آنچه که شما برای برد در رقابت نیاز دارید را فراهم کند.

در دنیای پزشکی نیز همانند سایر رشته‌های کاری، رقابت بسیاری وجود دارد، خاص بودنتان باعث می‌شود تا بین رقبای شما و شما، یک فاصله ایجاد بشود. لوگوی حرفه ای می‌تواند این فاصله از خاص بودن را بسیار افزایش دهد.

و در پایان مقاله، کلام آخر:

طراحی لوگو پزشکی به شدت بر کسب و کار تأثیر فراوانی دارد و طراحی حرفه ای آن کار اصلا ساده ای نیست حرفه ای ترین هارا از نقش آبرنگ به خواهید! ماب از طراحان کاملا حرفه‌ ای کمک میگیریم تا متفاوت باشید و بتوانید با طراحی لوگوی پزشکی مخاطب با اعتماد و اطمینان بیشتری جذب کنید. برای طراحی لوگوی پزشکی با نقش آبرنگ بهترین لوگو را در کلینیک و مطب خود داشته باشید!

با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید