08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

راهنمای کامل انتخاب اسم برند

5/5
راهنمای انتخاب اسم برند

راهنمای کامل انتخاب اسم برند

در این مقاله به بررسی راهنمای کامل انتخاب اسم برند پرداخته میشود. بدون شک بزرگترین و مهم ترین قدم برای هر برندی انتخاب نام برای کسب و کار خود است. با انتخاب نام تجاری مناسب می توانید خود را از سایر رقبا متمایز کنید. نباید فرآیند انتخاب برند را ساده انگاشت، انتخاب نام برند یکی از قوانین اساسی راه اندازی یک کسب و کار موفق است، نام برند فراتر از یک نام معمولی است و بخش بزرگی از نتایج شرکت شما را شامل می شود.

در ادامه این مقاله از سایت نقش آبرنگ، تمام نکات مهم و ضروری برای انتخاب بهترین برند نام را برای شما شرح می دهیم؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی هایی اساسی برای انتخاب اسم برند

برای اینکه برند شما جای خود را در بین افراد جامعه باز کند، باید به موارد مهمی توجه کنید. از آنجایی که تغییر نام تجاری برای کسب و کار شما گران تمام می شود، باید سعی کنید نامی را انتخاب کنید که بتوانید از ابتدا کسب و کار خود را بر اساس آن بنا کنید. به همین دلیل، انتخاب نام تجاری می تواند دشوار به نظر برسد.

ویژگی‌هایی که انتخاب اسم برند خوب باید داشته باشد، عبارت‌اند از:

  1. با هویت کسب‌وکار شما هم‌خوانی داشته باشد.
  2. کوتاه، مختصر و راحت باشد
  3. جذابیت و گیرایی داشته باشد
  4. معنادار باشد.
  5. نوشتار و گفتار راحتی داشته باشد.
  6. در بازاریابی آفلاین و آنلاین، چشم‌گیر باشد.
  7. قابل ثبت باشد
  8. نامِ موردنظر در فضای مجازی (وب‌سایت‌ و شبکه‌های اجتماعی) اشغال نشده باشد.
  9. بتوان لوگوی مناسبی برایش طراحی کرد.
بیشتر بخوانید مقاله راهنمای کامل انتخاب اسم برند : قیمت طراحی لوگو
راهنمای کامل انتخاب اسم برند

تاثیر انتخاب اسم برند خوب در موفقیت کسب‌وکار

برای راه اندازی یک کسب و کار، برنامه ریزی و زمان صرف کرده اید، برای هدف و بازار خود مدت طولانی تحقیق کرده اید، آمار به دست آورده اید، نمونه های اولیه خود را ارائه کرده و با مدل های کاری رقبا مقایسه و ارزیابی کرده اید و در نهایت آماده اید که هدف خود را تبدیل به یک کسب و کار سودآور کنید.

اما قبل از ادامه، باید نام برندی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، شاید فکر کرده باشید، ممکن است پیشنهادات زیادی برای نام برند شما وجود داشته باشد، اما باید بدانید که آیا این نام های انتخاب شده برای فعالیت شما موثر هستند یا خیر؟ همانطور که نام تجاری شرکتی مناسب می تواند کسب و کار شما را به اوج برساند، نام اشتباه می تواند از موفقیت کسب و کار شما جلوگیری کند.

اکثر افراد پول و زمان زیادی را برای انتخاب یک نام تجاری خوب سرمایه گذاری می کنند، اما برخی دیگر برای انتخاب نام تجاری انرژی صرف نمی کنند و جنبه ها و اصول را در نظر نمی گیرند، بنابراین پس از مدت ها تصمیم می گیرند نام برند خود را تغییر دهند. تغییر نام برند در میانه راه مشکلات زیادی را به همراه دارد.

جالب اینجاست که اکثر صاحبان کسب و کار به این می دانند که نام انتخابی آنها دارای مشکلاتی است اما امیدوارند معجزه رخ دهد و مشکل خود به خود حل شود، در واقع یک برند خوب می تواند موفق باشد اگر با استراتژی بازاریابی درست به جلو حرکت کند.

چطور یک اسم برند مناسب انتخاب کنیم؟

  • مشخص کردن اهدافتان

اولین قدم در انتخاب نام برند، پاسخ به سوالات زیر است: شما چه نوع شرکتی هستید؟ چه خدماتی به مشتریان ارائه می دهید؟ محصولات شما چه ویژگی هایی دارند؟ فلسفه شرکت شما چیست؟ چه نوع دیدی را پیش روی خود می بینید؟ چه چیزهایی برای شما و شرکتتان ارزشمند تلقی می شوند؟

  • پیدا کردن وجه تمایزتان از رقبا

هنگامی که توانستید ماموریت و هدف برند خود را مشخص کنید، زمان آن رسیده است که نقطه تمایز خود را با رقبای خود مشخص کنید. برند شما چه ویژگی هایی دارد که شما را از دیگران متمایز می کند؟ چرا مردم باید برند شما را نسبت به برندهای دیگر انتخاب کنند؟ اگر در شناسایی تفاوت‌های خود مهارت دارید، می‌توانید نام مناسبی را برای برند خود بیابید که به بهترین وجه این تفاوت و تمایز را به مخاطبان شما نشان دهد.

بیشتر بخوانید مقاله راهنمای کامل انتخاب اسم برند : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
انتخاب اسم برند
  • تمامی نام های مناسب را نوشته و بررسی کنید

در مرحله بعد باید هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید و سپس مرور و ارزیابی کنید. برای این کار می توانید از افراد خلاق و با تجربه این رشته استفاده کنید و شروع به طوفان فکری کنید.

تمام اسامی پیشنهادی را یادداشت کنید و سپس آنها را به صورت جداگانه از زوایای مختلف بررسی کنید. در نهایت سعی کنید تعداد محدودی از نام ها را از بین نام های انتخاب شده پوشش دهید و سعی کنید نام صحیح را از بین آنها انتخاب کنید.

  • مشورت و هم فکری

تاکید می کنیم که انتخاب نام تجاری مناسب قطعا نیازمند خرد جمعی است. در صورت امکان این کار را به تنهایی انجام ندهید. حتی اگر نام مناسبی برای خود دارید، فراموش نکنید که آن را با یک فرد مجرب و حرفه ای در میان بگذارید. از آنها بخواهید افکار خود را بیان کنند و بگویند این نام چه ویژگی هایی را برای آنها تداعی می کند.

  • لوگو خود را در نظر بگیرید

برند شما به تلاش های بازاریابی شما گره خورده است. بنابراین، هنگام انتخاب نام تجاری خود، طراحی لوگوی خود را در نظر داشته باشید. طرح های رنگی مختلف می تواند بر فروش شما تأثیر بگذارد.

این به این دلیل است که تصاویر سریعتر از کلمات پردازش می شوند. اگر لوگوی به یاد ماندنی داشته باشید، مصرف کنندگان برند شما را از طریق آن به یاد خواهند آورد.

  • نام انتخابی را تست کنید

بررسی نام انتخابی می تواند رمز موفقیت در انتخاب نام تجاری مناسب باشد. به یاد داشته باشید که نام برند شما باید برای مشتریان شما جذاب باشد، بنابراین قبل از انتخاب نام برند حتما آن را در نظرسنجی قرار دهید.

روش‌های مختلفی برای انجام این ارزیابی وجود دارد، می‌توانید نام‌های پیشنهادی خود را در یکی از شبکه‌های مجازی قرار دهید، و از مخاطب بخواهید که احساس خود را با شنیدن نام برند شما بیان کند.

راهنمای کامل انتخاب اسم برند
  • نام برند خود را ثبت کنید

برای جلوگیری از مشکلات، تقلیدها و تقلب های احتمالی، باید نام تجاری خود را ثبت کنید. مراحل را ثبت آن را انجام دهید و هزینه آن را پرداخت کنید. طبق قوانین، نام برند شما به مدت 10 سال متعلق به شماست و پس از آن باید برای تمدید آن اقدام کنید.

سخن آخر مقاله راهنمای کامل انتخاب اسم برند

همانطور که گفته شد، نام برند اولین قدم در ساختن یک برند قوی است، اما یکی از مراحل اساسی نیز می باشد. برای انتخاب بهترین نام، بهتر است از برخی دستورالعمل ها استفاده کنید تا به شما کمک کند تصمیم خود را نهایی کنید. بهتر است در ابتدا زمانی را برای انتخاب برند خود اختصاص دهید تا در آینده مجبور نباشید زمان مشابهی را برای تغییر نام برند صرف کنید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله راهنمای کامل انتخاب اسم برند : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید