08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول خود

5/5
راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول خود

راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول 

وقتی نوبت به انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول می رسد، نمی توانید جزئیات را نادیده بگیرید. طراحی مناسب بسته بندی بدون در نظر گرفتن ویژگی ها و عملکردهای آن غیر ممکن است. برای طراحی موثر و کارآمد، نه تنها باید همه عناصر به هم متصل شوند بلکه نکته اصلی ایجاد بسته بندی مناسب برای محصول، زیبا و قابل توجه و به عنوان یک تجربه منحصر به فرد، به یاد ماندنی و لذت بخش باشد.

بسته بندی خوب نه تنها باعث ایجاد مشتری می شود، بلکه محصول شما را در حین حمل و نقل حفظ کرده و آن را تازه نگه می دارد، به خصوص در مورد بسته بندی صنایع غذایی. محصول شما بسته بندی جذابی دارد، در قفسه های فروشگاه ظاهر می شود، این بسته بندی محبوب با یک مارک خاص است. اما کیفیت بسته بندی زمانی مشخص می شود که مشتری آن را دریافت کند.

اهداف بسته بندی مناسب برای محصول

  1. حفظ و نگهداري کالا
  2. درج اطلاعات کلیدی محصول
  3. بازاريابي و تجارت
  4. امنيت کالا
  5. راحت بودن از لحاظ ارتباط با مشتري و نقل و انتقال
  6. ایجاد تمایز از رقبا

چه طور یک بسته بندی مناسب برای محصول انتخاب کنیم؟

  • مشتری خود را بشناسید

شخصیت یک مشتری به خوبی توسعه یافته می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه چیزی در قفسه ها وجود دارد تا توجه و بسته بندی آن، مشتریان را به خود جلب کنید. مشتریان «کاربران نهایی» بسته بندی شما هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که آنها را به طور کامل جذب کرده اید.

  • بودجه شما

مهم است که همه عوامل دیگری را که در نظر می گیرید با بودجه خود متعادل کنید. شما باید هزینه های خرید یا تولید جعبه یا بگ، خدمات طراحی و غیره را در نظر بگیرید و شرکتی را پیدا کنید که بتواند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را با قیمتی متناسب با بودجه شما ارائه دهد.

  • تحقق اهداف بسته بندی با برندینگ

از محصولات مراقبت از پوست و شامپوهایی که نوید موهای براق را می دهند. از بسته ‌های غذایی، مصرف‌ کنندگان راحت‌ تر با تفاسیر بصری متقاعد می‌شوند. طراحی یا تصویر و غیره پیشنهادات قدرتمندی می دهند.

  • محافظت از محصول

باید در نظر داشته باشید که چه چیزی برای جلوگیری از سالم ماندن محصول زمانی که به دست مصرف کننده نهایی می رسد، لازم است. به عنوان مثال، بسیاری از اقلام هدیه برای محافظت به کاغذ پوستی نیاز دارند. بنابراین استفاده از کاغذ پوستی برای جلوگیری از شکستگی و خراش بسیار مهم است. بسیاری از مواد بسته بندی دیگر برای محافظت از محصولات مختلف وجود دارد.

  • اندازه بسته با حجم محصول تناسب داشته باشد

بسته بندی مناسب تاثیر بسزایی در سلامت محصول دارد. شما باید محصول را در جعبه یا بسته ای قرار دهید که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد. اگر جعبه محصول خیلی بزرگ باشد، جابجایی محصول در داخل جعبه به محصول آسیب می رساند. حتی اگر جعبه محصول کوچک باشد، یک ضربه کوچک و فشار روی جعبه به محصول داخل آن آسیب می رساند.

  • بررسی رقبا

ایده خوبی است که به برندهای رقیب قوی در صنعت خود نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه بسته بندی خود را انجام می دهند، نه برای سرقت طرح های آنها، بلکه برای شناسایی برخی از ویژگی های کلیدی که بسته بندی آنها را بسیار موثر می کند. این شامل شرکت هایی می شود که محصولات مشابه شما را ارائه می دهند و همچنین شرکت هایی که در محیط های مشابه فروش دارند. آنها چه کار می کنند و چگونه می توانید از آنها برای الهام بخشیدن به طراحی خود استفاده کنید؟

  • استفاده از مواد قابل بازیافت

بسیاری از مردم به سادگی این موضوع را نادیده می گیرند. سعی کنید از مواد قابل بازیافت سازگار با محیط زیست در بسته بندی محصولات استفاده کنید. این امر از تولید مقادیر زیادی زباله جلوگیری می کند. البته بسیاری از شرکت ها از این برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنند.

برای مثال روی جعبه محصول می نویسند که از مواد قابل بازیافت ساخته شده است. با این کار، آنها می خواهند به مصرف کنندگان نشان دهند که سلامت آنها برای سازنده مهم است. برخی افراد نیز نسبت به محیط زیست بسیار حساس هستند. بنابراین وقتی کالایی را با این نوع بسته بندی می بینند، حتما آن را خریداری می کنند.

  • استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های شاد

طراحی و رنگ بسته بندی یک محصول تاثیر زیادی در جذابیت آن دارد. سعی کنید از رنگ های روشن و پرانرژی استفاده کنید تا به مشتری حس سرزندگی بدهد.

پیشنهاد مطالعه در مقاله راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول : طراحی و چاپ بسته بندی

راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب

انواع بسته بندی مناسب برای محصول کدامند؟

امروزه انواع بسته بندی های متنوعی وجود دارد که شرکت ها می توانند برای محصولات خود از آنها استفاده کنند. مطابق با عوامل گفته شده و در نهایت با توجه به سلیقه و نیاز هر برند می توان انتخاب کرد. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

  • کیسه های کاغذی

آنها عمدتاً از کاغذهای قابل بازیافت و تجزیه پذیر مانند کاغذ کرافت یا براق و غیره ساخته می شوند و تا حدی روکش می شوند. آنها شبیه کیسه های ایستاده هستند و معمولا برای محصولات مختلف استفاده می شوند. مزیت بزرگ این کیف ها قیمت بسیار مقرون به صرفه و جذابیت آنهاست که مورد استقبال همه مشتریان قرار می گیرد.

کیسه های کاغذی سبک وزن هستند و مزیت قابل استفاده مجدد و زیست تخریب پذیر بودن را دارند.

  • اسپان باندها

اسپان باندها یا کیسه های پارچه ای برای اهداف بسته بندی سنگین استفاده می شوند، اما برای بسته بندی انواع محصولات نیز مناسب هستند. آنها بسیار سبک و بادوام هستند و می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد. باندهای نخی محصولات سازگار با محیط زیست هستند و به ویژه جایگزین خوبی برای نایلون های موجود در بازار هستند. استفاده از آنها کمک زیادی به فرهنگ حفظ محیط زیست کرده است.

  • جعبه های مقوایی

جعبه های مقوایی که از مقوای کرافت طبیعی ساخته می شوند و برای محصولات مختلف استفاده می شود. این جعبه ها دارای استحکام مناسب و وزن بالایی هستند. چاپ روی آنها اصالت منحصر به فردی به آنها می دهد و جایگزینی مقرون به صرفه و زیبا هستند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله راهنمای نحوه انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول
  • کاغذهای بسته بندی

از کاغذهای بسته بندی مانند کاغذ پوستی یا کرافت برای محافظت از محصولات در برابر آسیب یا لوکس و شیک ساختن بسته بندی استفاده می شود. این کتاب ها علاوه بر زیبایی، اعتبار خاصی به برند می دهند و کارایی بیشتری نسبت به برندهای معمولی نشان می دهند و برای آن ها تفاوت ایجاد می کنند.

سخن پایانی در بسته بندی مناسب برای محصول

با رعایت مراحل ذکر شده در بالا و در نظر گرفتن اصول طراحی بسته بندی می توانید بسته بندی های زیبا و منحصر به فردی را برای محصولات خود طراحی کنید که نه تنها به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند، بلکه نشان دهنده برند شما نیز می باشد.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید