08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

راهنمای عکاسی صنعتی در منزل

5/5
عکاسی صنعتی در منزل

راهنمای عکاسی صنعتی در منزل

راهنمای عکاسی صنعتی در منزل، برای کسب و کارهای نوپا که توانایی پرداخت مزد عکاسی صنعتی را ندارند، بتوانند با امکانات ابتدایی، عکس های تبلیغاتی مناسبی را از محصولات خود تهیه کنند. عکاسی صنعتی یکی از زیرشاخه‌های هنر عکاسی است که تفاوت زیادی با دیگر انواع عکاسی ندارد.

این سبک از کار گاهی برای اجسام کوچک انجام می‌شود که به آن عکس‌برداری از محصول نیز می‌گویند. در ادامه، ما نکاتی را درباره چگونگی نورپردازی، ترکیب بندی و فرمت عکاسی در منزل برای عکاسی صنعتی بیان خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز عکاسی صنعتی در منزل

برای اینکه بتوانید بهترین عکس های محصول را در خانه ثبت کنید به موارد زیر نیاز دارید:

  • دوربین یا گوشی هوشمند
  •  یک تکه مقوای سفید
  •  گیره هایی برای محکم کردن مقوا روی میز یا صندلی
  • سه پایه

برای این که به‌خوبی کادربندی کنید و دوربین نلرزد، بدون دستیار نمی‌توانید عکس‌برداری کنید و در نهایت عکستان خراب می‌شود.

  • لنز

لنز نیز از اصلی‌ترین تجهیزات در عکاسی به شمار می‌آید، انتخاب لنزی مناسب تأثیر بسیار زیادی در کیفیت عکس‌های شما دارد. برای اینکه بتوانید عکس صنعتی در منزل بگیرید به لنز ماکرو نیاز دارید. این لنز قابلیت عکاسی از اجسام کوچک در نمای نزدیک را دارد.

  • میز عکاسی

بهتر است از میزی به نام میز نور استفاده کنید، اما اگر در حال حاضر شرایط خرید این میز را ندارید می‌توانید از میزهای معمولی نیز استفاده کنید. سطح صاف میز این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به‌ راحتی به شیوه‌های مختلف عکاسی کنید.

  • منبع نور طبیعی

بهتر است قبل از صرف هزینه برای یک کیت نورپردازی حرفه ای، نور طبیعی را در خانه آزمایش کنید . نور پنجره های جنوبی و شرقی می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب منبع نوری باشد. از نور طبیعی محیط استفاده کنید تا عکس های محصول خود را سرزنده تر کنید، به شرطی که نور طبیعی به اندازه کافی باشد، به محصولات شما کیفیتی یکنواخت و سه بعدی می دهد.

نکات عکاسی صنعتی در منزل

انواع نور برای عکاسی صنعتی در منزل

برای درک انواع نورها در عکاسی صنعتی در منزل به لیست زیر توجه کنید.

  • Front-lit 

به نوری گفته می شود که بصورت طبیعی و مستقیم به محصول برخورد می کند.

  • Back-lit 

به نوری گفته می شود که از پشت به محصول شما برخورد می کند.

  • Side-lit 

به نوری گفته می شود که نور از دو طرف محصول برخورد می کند.

9 نکته عکاسی صنعتی در منزل

برخی بر این باورند که عکاسی از محصول در خانه نمیتواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد و حتما باید تجهیزات و هزینه های زیاد را برای خرید دوربین و سایر تجهیزات مورد نیاز عکاسی صرف شود. ولی اگر نکات زیر اجرا شود، باقاطعیت می توان گفت که عکاسی در منزل نیز دارای نتایج بسیار مثبتی می باشد.

  • استفاده از رفلکتور

اگر تنظیمات شما به کمی افزایش نور نیاز دارد، یک گزینه ارزان قیمت این است که یک تخته فوم سفید را مستقیماً در مقابل منبع نور قرار دهید تا نور شما یکنواخت شود. رفلکتور یا بازتابنده؛ نور را به صحنه شما برمی گرداند و زوایایی از محصول شما را روشن می کند که منبع نور طبیعی شما به آن دسترسی ندارد.

  • خاموشی هنگام بهره بردن از نور طبیعت

نورهای الکتریکی یا رشته ای بر تعادل رنگ سفید عکس های شما تأثیر می گذارد. منابع نوری مختلف رنگ های متفاوتی از خود ساطع می کنند. پس، به یاد داشته باشید که چراغ های مصنوعی مانند لامپ ها و روشنایی را خاموش نمایید.

  • استفاده از نورسنج

عکس‌ گرفتن در ساعت مشخصی از روز، شانس شما را برای داشتن عکس های مشابه افزایش می‌دهد. اما از آنجایی که برخی از روزها ابری‌تر از روزهای دیگر هستند، اپلیکیشن نورسنج ابزاری کاربردی و ارزان است که به شما امکان می‌دهد میزان نوری که به استودیوی خود می‌رسانید، را اندازه‌گیری کنید.

  • بکاربردن مقیاس

استفاده از یک تکیه گاه ساده مثل استکان یا خودکار در ترکیب شما به مردم کمک می کند تا اندازه محصول شما را درک کنند. و فقط برای محصولات کوچک مناسب نیست. اگر لوازم جانبی اتومبیل یا قایق می فروشید، آن محصولات را در محل نشان دهید تا به مردم احساس مقیاس آن ها را بدهید.

  • آشنایی با قانون یک سوم

قانون یک سوم یک اصل ترکیب بندی است که تصویر را به یک سوم تقسیم می کند. دو خط عمودی و دو خط افقی قاب را به ۹ قسمت مساوی تقسیم می کنند. با اعمال قانون یک سوم، نقطه شیرین عکس خود را پیدا کنید.

بیشتر بدانید راهنمای عکاسی صنعتی در منزل : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی در منزل
  • انتخاب فرمت مناسب برای عکس

اکثر وب‌سایت‌ها با برش بخش‌هایی از تصویر به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌های خود را در قالب‌های مورد نیاز خود ویرایش کنید، بهترین راه برای جلوگیری از کار اضافی این است که فرمت نهایی تصاویر خود را درک کنید و قبل از گرفتن عکس، تصویر خود را با در نظر گرفتن آن ابعاد بنویسید.

  • ذخیره سازی اولیه با بیشترین حجم

اگر از دوربین دیجیتال استفاده می کنید، مطمئن شوید که با فرمت RAW عکاسی می کنید. این فرمت بیشترین اطلاعات را در مورد تصویر شما دارد و اگر بخواهید بعداً تصاویر خود را ویرایش کنید، بیشترین آزادی را ارائه می دهد.

برای آپلود در پلتفرم های دیگر، گرفتن عکس های خود به صورت JPEG راحت است، زیرا این فرمت رایج ترین فرمت برای ارسال عکس به صورت آنلاین است. دائما می‌توانید تصاویری با وضوح پایین‌تر برای تناسب با محدودیت‌های فایل یا پلتفرم ایجاد کنید، اما افزایش وضوح تصویر اصلی دشوار است.

  • تنظیم دوربین

اگر عکس‌ صنعتی خود را در منزل و با موبایل تان می‌گیرید، امکان کمی برای تنظیم دوربین آن دارید و بیشتر تنظیمات اتومات است و تنها توصیه ممکن این است که از زوم دیجیتال موبایل و یا فلش آن استفاده نکنید تا کیفیت عکسی که می‌گیرید پایین نباشد.

اما در مورد دوربین‌های عکاسی، دست شما بازتر است و می‌توانید آپشن‌های مختلف آن را به دلخواه تغییر دهید. پیشنهاد می کنیم برای عکاسی در منزل تنظیمات دوربین خود را روی اعداد زیر قرار دهید.

  • تنظیم Iso را روی 100 قرار دهید.
  • سرعت شاتر دوربین را روی ۱۰۰/۱ بگذارید.
  • فاصله کانونی دیافراگم را روی کمتر از f/4 قرار دهید.
  • فرمت و کیفیت عکس raw

البته دوربین‌های مختلف تنظیمات متفاوتی دارند و بهتر است تا جایی که ممکن است با تنظیمات دوربین خود آشنا باشید و حالت مختلف را برای آپشن‌های دوربین امتحان کنید تا بهترین کیفیت تصویر را برای عکاسی در منزل دست بیاورید.

  • بک گراند مناسب

پس‌زمینه می‌تواند همه چیز را دگرگون کند. پس مطابق با آن انتخاب کنید. مثلاً برای لوازم آرایشی و بهداشتی بک‌گراند سفید، نشانی از تمیزی دارد. اگر ایده خاصی ندارید، به بک‌گراندهای تک‌رنگ خصوصاً سفید اکتفا کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک مقوا یا بک دراپ‌های آماده این پس‌زمینه را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید راهنمای عکاسی صنعتی در منزل : تعرفه عکاسی صنعتی 

عکاسی در منزل

اهمیت عکاسی صنعتی در منزل بر فروش 

کیفیت کسب و کار شما با عکاسی صنعتی در منزل مشخص می شود و باید دقت فراوانی داشته باشید تا مشتری را به راحتی جذب کنید. به مراحل زیر به ترتیب توجه کنید.

  • ایجاد یک رشته

عکاسان حرفه ای معمولا از تصاویر برای ایجاد یک داستان منحصر به فرد برای برند شما استفاده می کنند. داستان می تواند احساسات برند شما را افزایش دهد و توجه مشتریان را به خود جلب کند.

  • ارتباط با مشتریان

با استفاده از تصاویر خیره کننده و جذاب، می توانید ارتباط عمیقی بین برند و مشتریان خود ایجاد کنید. این رابطه می تواند اعتماد مشتری و وفاداری به برند شما را افزایش دهد.

  • جذب مخاطب بیشتر

تصاویر با کیفیت بالا و جذاب تر می توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند و ترافیک وب سایت و بازدید پیج شما را افزایش دهند.

عکاسی صنعتی در منزل و خانگی!

اگر یک دوربین حرفه‌ای دارید و یا یک گوشی موبایل که لنز خوبی دارد، کافی است یک فضا با نور کافی برای خود بسازید و عکاسی را شروع کنید. عکاسی صنعتی از محصولات با ابعاد کوچک را به‌راحتی می‌توانید در منزل انجام دهید، کافی است عزم خود را جزم کنید. چرا که راحت می‌شود در منزل یک کسب‌وکار عالی و پر درآمد راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید راهنمای عکاسی صنعتی در منزل: عکاسی صنعتی از صنایع غذایی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید