08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

5/5
تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی موضوع تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی پرداخته میشود. امروزه تبلیغات در وب سایت و شبکه های اجتماعی در روند راه اندازی خدمات و کالا بسیار مهم تلقی می شود. این تبلیغات بیشتر با عکاسی از یک محصول انجام می شوند و نوع تصویر برای جلب توجه کاربر بسیار مهم است. تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دو روش عکاسی رایج هستند که هدف نهایی آنها جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کار و بهبود فرآیند بازاریابی است.

هم عکاسی تبلیغاتی و هم صنعتی هر دو نوع عکاسی تخصصی و مهم هستند که باید توسط عکاسان مجرب و آموزش دیده انجام شود. اگرچه این دو تفاوت ها با هم دارند. خیلی راحت امکان اشتباه گرفتن آن‎ها وجود دارد، تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در ترکیب بندی، ایده پردازی، وسایل مورد استفاده در کنار سوژه و … است که همه این موارد را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

تعریف تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی رشته بسیار گسترده ای است که شاخه های مختلف عکاسی و تخصص ها را در بر می گیرد. در آن، عکاس سعی می کند با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب دقیق و جامع نورپردازی، بهترین تصویر ممکن را با کیفیت و دقیق از محصول ثبت کند، زیرا تمام ویژگی های ظاهری محصول باید در حالت عادی نمایش داده شود.

 پس زمینه عکس ها کاملا مشکی یا سفید )بسته به رنگ و مدل محصول) است. گاهی اوقات از پس‌زمینه‌های تمام رنگی استفاده می‌شود، مثلاً نارنجی، بنفش یا هر رنگ دیگری.

بیشتر بخوانید تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

ژانرهای عکاسی صنعتی کدامند؟

در زیر انواع مختلفی از عکاسی صنعتی که برای مقاصد تجاری انجام می شود آورده شده است.

  • عکاسی محصول
  • عکاسی مد
  • عکاسی از غذا
  • عکاسی املاک
  • هدشات های تجاری
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی خودرو
  • عکاسی جواهرات

عکاسی تبلیغاتی از محصول متفاوت است، همانطور که از نام آن پیداست از عکاسی تبلیغاتی برای محتوای تبلیغاتی استفاده می شود. پس زمینه تصاویر لزوماً یکسان نیست، مثلاً کاملاً سیاه یا سفید نیست و همچنین از یک موقعیت خاص عکاسی می شود. در این نوع عکاسی عکاس نورپردازی و چیدمان را با توجه به نیاز تبلیغاتی مشتری آماده می کند؛ همچنین، برای زیبایی و جذابیت بیشتر، گاهی اوقات از محصول در حال استفاده عکس گرفته می شود.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

ژانرهای عکاسی تبلیغاتی کدامند؟

در زیر انواع مختلفی از عکاسی صنعتی که برای مقاصد تجاری انجام می شود آورده شده است.

  • عکاسی محصول
  • عکاسی مد
  • عکاسی از غذا
  • عکاسی املاک
  • هدشات های تجاری
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی خودرو
  • عکاسی جواهرات

تفاوت های عکس های تبلیغاتی

 همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی عمدتاً در اهداف متفاوت هستند. در ادامه، تفاوت های بین عکاسی تجاری و صنعتی را به روشی بسیار خاص پوشش خواهیم داد. 

  • نوع نمایش و پردازش سوژه در عکس

یکی از تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی پردازش سوژه در عکس میباشد. در عکاسی از محصولات صنعتی توجه به جزئیات و نشان دادن خواص محصول بسیار مهم است. همانطور که گفته شد مهمترین هدف عکاسی صنعتی ارائه محصول و تشریح ویژگی های آن است.

 بنابراین، نحوه پردازش سوژه برای نشان دادن متریال ساخت، بافت، رنگ، اندازه، ساختار و خواص بسیار مهم است. این موارد را می توان با عکاسی در زاویه مناسب، نورپردازی حرفه ای و ویرایش اولیه مشاهده کرد.

  • تفاوت در نورپردازی عکسهای صنعتی و تبلیغاتی

یکی از تفاوت های دیگر بین عکاسی تجاری و صنعتی نورپردازی بین این دو سبک است. نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است و با تکنیک های متفاوت و خلاقانه انجام می شود. اما در عکاسی صنعتی نورپردازی که جزئیات و ویژگی های ظاهری محصول را به وضوح نشان دهد کافی است.

  • پس زمینه و فضای عکس

در عکاسی صنعتی، محصولات اغلب از پس زمینه های ساده و خنثی استفاده می کنند تا توجه بیننده را به محصول و ویژگی های آن جلب کنند. پس زمینه های تک رنگ به خصوص سفید بهترین گزینه برای عکس محصولات صنعتی هستند.

اما در عکاسی تبلیغاتی، پس زمینه و فضای عکاسی نقش مهمی در روایت های ایفا می کند، از این رو، رابطه بین پس زمینه، چیدمان و فضایی بودن عکس از مهم ترین عوامل عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. در عکاسی تبلیغاتی از پس زمینه های رنگی، طرح دار یا واقعی مربوط به فضا استفاده می شود که به ایده عکس مربوط می شود.

بیشتر بدانید مقاله تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در ایران
  • ترکیب‌ بندی در عکسهای تبلیغاتی و صنعتی

یکی از تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ترکیب بندی است. ترکیب در مورد عکاسی صنعتی محصولات خیلی مهم نیست. در عکاسی صنعتی، انتخاب زاویه ای که محصول از آن عکس گرفته می شود، اهمیت بیشتری دارد. اما ترکیب بندی یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ایجاد جذابیت و انتقال مفاهیم در عکاسی تبلیغاتی است.

در واقع ترکیب بندی یکی از موضوعاتی است که در عکاسی تبلیغاتی بسیار مورد بحث قرار می گیرد. در عکاسی تبلیغاتی، چیدمان صحنه و نوع ترکیب بندی با جذابیت و ایجاد ارتباط با مخاطب ارتباط مستقیم دارد. گاهی نوع ترکیب نقش تعیین کننده ای در عکس ها داشته و کمک می کند پیام عکس بهتر به بیننده منتقل شود.

  • ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

یکی از مهم ترین نکات تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ایده پردازی است. ایده ها نقش عمده ای در عکاسی محصولات صنعتی ندارند. طراحی در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است که باید توجه مخاطب را جلب کند و او را به استفاده از محصول یا خدمات تشویق کند. ایده جالبی که به صورت خلاقانه در یک عکس تبلیغاتی ارائه می شود بسیار مؤثرتر از یک عکس ساده است.

  • استفاده از لوازم جانبی در کنار سوژه

در عکاسی صنعتی، سوژه اغلب به تنهایی و از زوایای مختلف عکاسی می شود. اما در عکاسی تبلیغاتی استفاده از لوازم جانبی در کنار سوژه بسیار کاربردی و مفید است. با کمک لوازم جانبی مختلف و البته مربوط به محصول می توان داستان های مختلفی را در عکس بیان کرد. لوازم جانبی به شما کمک می کند تا ایده های خود را در عکس پیاده کنید و پیام عکس خود را به وضوح و مشخص به بیننده منتقل کنید.

  • ایجاد جذابیت در عکس‌های تبلیغاتی

مهمترین عامل ایجاد تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، ایجاد جذابیت بصری برای عکاسی تجاری است. در واقع عکاس برای گرفتن جذاب ترین عکس از سوژه تمام تلاش خود را می کند. در حالی که در عکاسی صنعتی بیشتر از جذابیت صحبت می شود، در مورد ماهیت و جزئیات محصول صحبت می شود. ایجاد جذابیت
در عکس های تبلیغاتی گاهی مستلزم ایجاد فضا و خلاقیت در استفاده از تکنیک های عکاسی است. گاهی اوقات جذابیت بصری توسط تکنیک های نرم افزاری پیچیده ایجاد می شود.

  • ویرایش متفاوت در عکسهای صنعتی و تبلیغاتی

آخرین نکته ای که می توان در تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به آن پرداخت، ویرایش تصویر است. در عکاسی صنعتی، ویرایش بیشتر بر حذف سایه ها، انعکاس های مزاحم و روتوش عیوب ظاهر سوژه، متمرکز است. در حالی که هدف از ویرایش عکس های تبلیغاتی ایجاد جذابیت و افزایش کیفیت عکس ها و همچنین رفع خطا می باشد.

هنگام ویرایش عکس‌های صنعتی، سعی می‌کنیم تا حد امکان محصول را به خوبی و واقعی ترین حالت عکس نشان دهیم. در هنگام ویرایش عکس محصولات صنعتی از فیلترهای جذاب استفاده نمی شود. اما در عکس های تبلیغاتی سعی می کنند با کمک ویرایش اصولی عکس را ویرایش کنند تا عکس های زیبایی به آنها بدهند. گاهی اوقات بخشی از فرآیند ساخت عکس های تبلیغاتی با استفاده از تکنیک های کلاژ عکس است و افزودن عناصر دیگر به عکس ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید