08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

5/5
بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

در این مقاله به بررسی بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو پرداخته میشود. ترکیب رنگ ها نقش مهمی در طراحی لوگو دارند. انتخاب درست رنگ‌ها می‌توانند احساسات، شخصیت و پیام برند شما را به مخاطبان منتقل کنند. بهتر است بدانید رنگ های مشابه باعث ایجاد هماهنگی و اعتماد مخاطبان می‌شود. برای مثال رنگ های آبی و سبز، ثبات و اطمینان را نمایان می‌سازند.

همچنین، در نظر داشته باشید که کاربرد رنگها در طراحی و چگونگی استفاده از آنها در محصولات و تبلیغات نیز تأثیرگذار است. در ادامه ی این مطلب تلاش کردیم شما را با بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو را آشنا کنیم؛ همچنین نکات مهم انتخاب رنگ مناسب با شخصیت برند را بیان کرده ایم با ما همراه باشید.

در طراحی لوگو به چند رنگ نیاز دارم؟

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید چند رنگی را باید در لوگوی خود استفاده کنید. ممکن است فقط به یک یا دو رنگ نیاز داشته باشید. تعداد رنگ های لوگو بستگی به این دارد که از لوگوی خود چه انتظاری دارید و می خواهید لوگو در مورد برند شما چه بگوید.

اکثر لوگوها از دو یا سه رنگ مختلف استفاده می کنند. معمولاً یک رنگ مهم ترین است و از یکی دو رنگ دیگر برای عمق بخشیدن به فضای آن استفاده می شود تا لوگو ابعاد بیشتری دارد و تمام جنبه های شخصیتی برند را نشان می دهد.

نحوه انتخاب بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

قبل از اینکه پالت رنگی را برای طراحی لوگو انتخاب کنید، باید نکاتی را یاد بگیرید که ممکن است برای شما بسیار مفید یا حتی ضروری باشد. هر رنگ و هر ترکیب رنگی معنا و مفهوم خاصی دارد. بنابراین برای انتخاب بهترین رنگ باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

  • پیام برند شما

فرقی نمی کند کارفرما باشید یا طراح که می خواهید بهترین ترکیب و پالت رنگی را برای لوگوی خود انتخاب کنید، در هر صورت باید بدانید که لوگوی شما باید چه مفهوم و پیامی را به مردم منتقل کند. بگذارید واضح تر بگویم. آیا برند شما باید به مخاطبان شما حس اعتماد بدهد؟ آیا لوگوی شما نشان دهنده لوکس بودن برند شماست؟ چه مفهومی را با برند خود به مردم منتقل خواهید کرد؟ با مشخص کردن پاسخ این سوال به راحتی می توانید بهترین پالت رنگ را برای لوگوی خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو : قیمت طراحی لوگو
ترکیب رنگ برای لوگو
  • روانشناسی رنگ را بدانید

روانشناسی رنگ فقط برای طراحی لوگو و طراحی وب سایت نیست، شما می توانید روانشناسی رنگ را در طول زندگی خود به کار ببرید. مکمل هر رنگ چیست و چه رنگ هایی با یکدیگر هماهنگ می شوند. این دانش به شما کمک می کند هنگام طراحی خانه و انتخاب لباس راحت تر تصمیم بگیرید.

از سوی دیگر، انتخاب رنگ مناسب برای طراحی وب سایت و لوگو ممکن است مستقیماً بر عملکرد سئو سایت شما تأثیری نداشته باشد، اما یک رنگ بندی بد می تواند کاربر را گیج کند و سایت شما را ترک کند. هرچه این واکنش های منفی از سوی کاربران بیشتر باشد، سئوی وب سایت شما نیز بیشتر آسیب می بیند.

  • رقبای خود را تحلیل کنید

یکی از راه های انتخاب پالت رنگ مناسب این است که رقبای خود را آنالیز کنید و ببینید از چه رنگ هایی استفاده می کنند.

انواع بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

کار با چرخه تئوری رنگ بهترین راه برای شروع انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای لوگوی شماست. چرخه رنگ شامل رنگ های گرم (قرمز، زرد، نارنجی) در سمت چپ و رنگ های سرد (آبی، سبز و بنفش) در سمت راست است. درک رابطه بین رنگ ها و نحوه تعامل آنها در چرخه رنگ، کلید موفقیت برای طراحی است.

  • رنگ های مکمل

رنگ های مکمل رنگ هایی هستند که در دو طرف چرخه رنگ قرار دارند. این دو رنگ تضاد ایجاد می کنند و طرح های تجاری بسیار خوانا را ایجاد می کنند.

  • رنگ های مشابه

رنگ های ترکیبی متعلق به این گروه از دو تا پنج رنگ تشکیل شده است که در چرخه رنگ در مجاورت یکدیگر قرار دارند. این رنگ ها اغلب حس هماهنگی و تعادل را ایجاد می کنند. طرح های رنگی مشابه اغلب در طبیعت یافت می شوند، جایی که یک رنگ غالب است و رنگ های دیگر از عمق آن حمایت می کنند.

  • رنگ های سه گانه

ترکیب سه رنگ ترکیبی از رنگ های غنی و قدرتمند است. اگر به دنبال یک پالت سه رنگ قدرتمند هستید، از تئوری سه رنگ استفاده کنید. یک مثلث روی چرخ رنگ بکشید. به سه رنگ متمایز از هم برخورد میکنید.

بیشتر بخوانید بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو: قیمت طراحی لوگو در اصفهان
بهترین ترکیب رنگ ها

حرفه ای ترین و بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

  • ترکیب رنگ بنفش و زرد طلایی

بنفش و زرد طلایی دو رنگ بسیار غنی هستند که فوراً حس زندگی و سرزندگی را افزایش می دهند. به عنوان مثال، لوگوی LA Lakers مظهر شخصیت تیم است و نشان دهنده قدرت و عملکرد بسکتبال است. طرفداران به راحتی می توانند ترکیب رنگی این برند زیبا را چه در یک استادیوم پر از جمعیت و چه روی یک پیراهن بیابند، چیزی که برای طرفداران یک تیم ورزشی مهم است.

 از آنجایی که بنفش و زرد رنگ های متضاد هستند، رنگ های مکمل هم هستند. بنفش و زرد هر دو رنگ‌های مثبت و مطمئن هستند، بنابراین در لوگوهای ورزشی، آرم‌های سلامتی و آرم‌های تناسب اندام به خوبی کار می‌کنند.

  • ترکیب رنگ زرد و قرمز

این ترکیب رنگ پررنگ بلافاصله چشم شما را به مرکز لوگو می کشاند. رنگ قرمز پر جنب و جوش و نام تجاری در برابر سایه شاد زرد متمایز است و حس انرژی و بازیگوشی را ایجاد می کند. ما این ترکیب رنگ را به دلیل تطبیق پذیری آن پیشنهاد می کنیم. لوگوی مک دونالد نمونه ای از این ترکیب است.

  • ترکیب رنگ صورتی و آبی

از نظر فنی، صورتی و آبی مکمل یکدیگر هستند. با این حال، بسیاری از فرهنگ ها آنها را به عنوان جنس مخالف می بینند. این دو رنگ ترکیبی متعادل در لوگوی Baskin-Robbins ایجاد می کنند. این تابلو قابلیت اطمینان و اعتبار را به مشتریان نشان می دهد.

  • ترکیب رنگ مشکی و زرد

طیف گسترده ای از لوگوها و شرکت ها و معروف ترین آنها مانند بتمن، از دو رنگ قوی سیاه و زرد استفاده می کنند. از آنجایی که بسیاری رنگ زرد را با گرما، شادی، رفاه و روشنایی مرتبط می دانند، شرکت ها زمانی که می خواهند برند خود را با این نقوش مرتبط کنند، این ترکیب را انتخاب می کنند. برای استفاده موثر از این ترکیب رنگ آرم، تعادل را به خاطر بسپارید.

  • ترکیب رنگ هلویی و بنفش بادمجانی

این ترکیب رنگی غیرمعمول می تواند مخاطره آمیز باشد، اما زمانی که کار می کند، عالی کار می کند! ترکیب بنفش هلویی و بادمجانی یکی از آن انتخاب های پر ریسک است که واقعا زیبا و منحصر به فرد است. این ترکیب را در برندهای مد و زیبایی یا لوازم منزل در نظر بگیرید.

  • ترکیب رنگ سیاه و سفید

سیاه و سفید کلاسیک جاودانه و ظریف است و در زمینه های مختلف کار می کند. برند در حال تغییر زارا هنوز در برابر لباس های رنگارنگ و چاپ شده اش قابل تشخیص است.

هنگام ایجاد یک لوگو، همیشه با سیاه و سفید شروع کنید. طراحی رنگ باید آخرین قدم شما باشد. بسته به نوع رسانه، احتمالاً لوگوی شما همیشه رنگی نخواهد بود، بنابراین از گزینه‌های رنگی متعدد مانند سیاه، سفید و تک رنگ استفاده کنید تا از سازگاری اطمینان حاصل کنید.

  • ترکیب رنگ قرمز و سفید

وقتی قرمز و سفید با هم ترکیب می شوند، صورتی می شوند. اما اگر رنگ ها در کنار هم قرار گیرند نتیجه چشمگیری می دهند. به جایی که در زندگی قرمز و سفید می بینید فکر کنید: علائم ایست، چراغ های راهنمایی، لبخندهای رژ لب. همه اینها بلافاصله توجه شما را جلب می کند.

ترکیب رنگ ها برای لوگو

چند لوگوی قرمز و سفید دیگر عبارتند از کوکاکولا، تارگت و سی ان ان. هنگام استفاده از این ترکیب رنگ لوگو، تداعی احساسات قرمز را در نظر بگیرید. برخی فرهنگ ها رنگ قرمز را با خطر و خشم مرتبط می دانند. اگر قصد دارید از رنگ قرمز در طراحی خود استفاده کنید، شدت های مختلف این رنگ را امتحان کنید، تنظیم ظریفی که می تواند احساسات متفاوتی را ایجاد کند.

  • ترکیب زرد و سبز

این ترکیب رنگ برای طراحی لوگو بسیار آرامش بخش است. رنگ های زرد و سبز اغلب در طبیعت یافت می شوند، بنابراین بیشتر در آرم های صنایعی مانند کشاورزی، نظافت و خدمات زیست محیطی یافت می شوند.

  • ترکیب رنگ قرمز، زرد و سبز

وقتی صحبت از ترکیب سه رنگ در یک لوگو به میان می آید، ممکن است کمی مشکل باشد، اما درک تفاوت های ظریف منحصر به فرد هر رنگ می تواند به شما کمک کند تا آن را به درستی انجام دهید. به لوگوی سه رنگ خیره کننده Monday.com نگاهی بیندازید تا تاثیر قوی این سه رنگ را بر ترکیب رنگ لوگو ببینید. این سه رنگ غالب روح هویت برند و جزئیات محصول را تجسم می بخشد.

سخن پایانی مقاله بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو

یکی از مهمترین عناصر برای جلب توجه عموم، ترکیب رنگ لوگو است. ترکیب رنگ مناسب برای لوگو چیزی است که در نگاه اول مخاطب هدف را به سمت برند شما جذب می کند. از این رو در این مقاله مفاهیم و بهترین ترکیب رنگ لوگو را توضیح داده ایم تا بتوانید با اطلاعات کامل ترکیب رنگ مناسبی را برای لوگوی خود انتخاب کنید. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید باشد.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید بهترین ترکیب رنگ ها برای لوگو : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید